Ще учат ли децата онлайн и от вкъщи?
„Ситуацията занапред ще се разглежда индивидуално за всяко училище. Ако определим, например, 10%, то в едно училище с 900 ученици 10% е един брой вирусоносители, а при училище с 200 ученици – друг. Важно е да можем да реагираме към конкретното място“. Това каза пред БНР заместник-министърът на образованието Таня Михайлова.
„Присъственото обучение на този етап остава. Следим процесите в цялата страна. Част от обявените случаи към момента се отнасят за хора, които не са били все още на училище, тоест, заразяването се е случило преди започването на учебната година“, обясни заместник-министърът.
Тя посочи, че към момента има 19 карантинирани паралелки, 26 ученици са с положителен тест, а част от тях не са били на първия учебен ден. Около 500 ученици и около 40 учители са под карантина.
„Част от паралелките, при които има ученици с положителен тест, но не са били на училище, не са карантинирани. Карантинирането се определя от регионалните здравни инспекции и според условията. Дезинфекцията в нашите насоки е да се случва веднага след констатиране на контакт. До края на тази година училищата имат средства да поемат разходите за дезинфектанти. Не е редно да се искат пари допълнително“, каза още Таня Михайлова.
Малко над 500 ученици са заявили желание за обучение от разстояние.
Кристиано Роналдо и разбитото Ferrari - инцидентът, който може да промени всичко
Мис Андреа „надебеляла“ за една нощ
Кой поръча Митко Маймуняка и защо убийството още не е разкрито
Цял регион е пред екокатастрофа, голям язовир е на път да пресъхне
Спортно училище „Юрий Гагарин“ отличи своите шампиони за 2025 г.
Вечеряйте между 17 и 19 ч. през зимата, за да сте здрави
Ромина скъса с русото: Вече е фатална брюнетка
Важна новина за тези, които планират да направят инвестиции в имоти
Общински съветник от СДС стана председател на БСП - Видин
Откриха паметник на Левски в Италия
Уникално представление отбелязва 100 години на Георги Парцалев
Слави Ангелов: Задържаха шефа на Пето районно управление заради разчистване на сметки
