Отлична новина: Над 24 млн. лв. наливат в ремонта на Айтоския проход
Започна рехабилитацията на над 33 км от път ІІІ-208 Провадия – Дъскотна
Започна рехабилитацията на над 33 км от Айтоския проход - път ІІІ-208 Провадия - Дъскотна. Той е най-удобната и кратка връзка за шофьорите от Варненска област с автомагистрала „Тракия“. Днес бе направена символична първа копка на обекта, на която присъстваха председателят на УС на АПИ Георги Терзийски, зам.-областният управител Владимир Крумов, депутатите от ГЕРБ Ася Пеева, Галя Желязкова и Стойно Стойнов, народният представител Севим Али от ДПС, кметът на Руен Исмаил Осман, общински съветници от ГЕРБ и граждани.
„Проектът се подготвя от около 3 години и успяхме да осигурим финансиране от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. Инвестицията е за над 24,3 млн. лв., съобщи при стартирането на строителните работи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.
Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи по договор е 15 месеца, но изпълнителят ни уверява, че ще приключи обекта за около 10 месеца, за следващия летен сезон, каза още председателят на АПИ и посочи, че за по-бързото реализиране на проекта трасето е разделено на два лота - 29 и 30.
В лот 29 е отсечката от км 49+184 до км 65+933, в областите Бургас и Варна. Началото на участъка, който ще се ремонтира, е от моста над язовир „Цонево“ при 49-ти км, а краят е при 65-ти км, недалеч от с. Вишна в област Бургас. Строително-монтажните работи предвиждат изграждането на нова конструкция на местата с недостатъчна носимоспособност и полагане на нова асфалтобетонова настилка в целия участък, заустване на асфалтираните улици и на селскостопанските пътища, възстановяване на банкетите и откосите на пътя. За оптимално отводняване на настилката ще бъдат изградени нови облицовани окопи и бетонови бордюри. Ще се почистят съществуващите водостоци като ще се изградят и нови. Отсечката ще е с обновени ограничителни системи, вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка. Основно ще се ремонтират 6 мостови съоръжения, сред които са мостът над яз. „Цонево“, над р. Камчия и р. Гермето. Проектът предвижда разширяване и укрепване на скалния тунел при 56-ти км, в близост до с. Билка, който е в експлоатация от 1936 г. В участъци от пътя ще бъдат възстановени или надстроени укрепителните стени.
С изпълнението на обекта значително ще се подобрят транспортно-експлоатационните качества на пътя. Ще се повиши безопасността и удобството при пътуване. Третокласният път осигурява транспортните комуникации на гр. Провадия, на Девня и Варна, на Нови пазар и Шумен с Айтос, Карнобат и Бургас и преминава през населените места - с. Добромир и с. Билка.
Изпълнител на строително-монтажните работи на лот 29 е „ИСА 2000“ ООД. Стойността на договора е 13 862 109.24 лв. с ДДС. Надзорът ще осъществи „Пътинвест-инженеринг“ АД. Техният договор е за 297 524,17 лв. с ДДС. Авторският надзор ще е на Обединение „Сивет ЗТИ“, с участници: „3TI Проджети интенерия интеграта“ СпА и „СивЕн Дизайн Сървисис“ ООД. Стойността на техния договор е 3840 лв. с ДДС.
Общата стойност на проекта BG16RFOP001-7.001-0029 Лот 29 път ІІІ-208 Провадия - Дъскотна от км 49+184 до км 65+933, с обща дължина 16.749 км, в област Бургас и Варна, е 14 321 772.80 лв. с ДДС. Финансирането от Европейския съюз е 2 568 140.70 лв. с ДДС. Националното съфинансиране е 453 201.30 лв. с ДДС. Съфинансирането със собствен принос от бенефициента – Агенция „Пътна инфраструктура“, е 11 300 430.80 лв. с ДДС.
Участъкът в лот 30 започва в близост до с. Вишна (км 65+933) и завършва малко преди кръстовището с третокласния път III-2085 Руен - Просеник (км 82+749). Проектът предвижда цялостна подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Ще се поставят нови бордюри, мантинели, пътни знаци и маркировка. Ще се ремонтират и 3 моста - над р. Казан дере, над Сазла дере и над р. Ябълчевска. На съоръженията ще се възстанови бетоновото покритие. Ще се положат нова хидроизолация и асфалтова настилка. Мостовете ще са с обновени тротоарни блокове и предпазна ограда.
Строително-монтажните работи на лот 30 са възложени на „ИСА 2000“ ЕООД. Стойността на договора е 9 732 925.76 лв. с ДДС. Надзорът ще е на „ТРАНСКОНСУЛТ-БГ“ ООД. Техният договор е за 194 760 лв. с ДДС. Авторският надзор ще изпълни Обединение „Сивет 3ТИ“, с участници „3ТИ Проджети интенерия интеграта“ СпА и „СивЕн Дизайн Сървисис“ ООД по договор за 3840 лв. с ДДС.
Общата стойност на проекта BG16RFOP001-7.001-0030 Лот 30 „Път III-208 Дъскотна - Айтос от км 65+933 до км 82+749, с обща дължина 16,816 км, област Бургас“ е 10 070 432.20 лева. Финансирането от Европейския съюз е 2 077 881,95 лв. с ДДС. Националното съфинансиране е 366 685,05 лв. с ДДС. Съфинансирането със собствен принос от бенефициента - Агенция „Пътна инфраструктура“, е 7 625 865,20 лв. с ДДС.
Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората
Как евтините китайски дрехи заляха Европа
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
Взимаме повече пари заради новите ваучери за храна
Даниел Бачорски побесня, изрече гневни думи
Царевичното брашно крие тайна? Здравен ефект, за който малцина подозират
Левът изчезва от банкоматите от 1 януари: Как ще теглим евро през 2026 г.
Влаковете тръгват по ново разписание
Съпричастност с монети: Варна показва как се гради доброто

Спрете да се правите на дебили, пъпчасали момченца!!! И се хванете някъде да работите, че по цял ден пишете елементарни простотии тук, а ви хранят майките ви!! Отидете да изкарате някой лев, да ви поотупа малко системата, да ви ошамарят институциите и тогава елате да ми пишете тук лозунги и да хвалите отявлени крадци, че си отпускали пари за крадене!! Разбра ли ме, амебо?
Спри се малко - дразниш вече.
По 100 лв на кубик това прави 400 лв на метър, 400 хиляди лева на километър и при условие, че прохода е 40 км , ще трябват 16 милиона....За труд , механизация и арматура да сложим още 10 милиона, ето че сметката излезе=26 милиона...
Но пък ще имаме път от бетон и поне следващите 50 години няма да се ремонтира!Да не говорим, че "Магистралите на Хитлер" с дебелина на бетона от по 30-50 см, се ползват вече 85 години !