Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
Размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най- малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по- висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Парламентът прие 33% данък свръхпечалба, ваучерите за храна стават до 200 евро
Парламентът прие 33% данък свръхпечалба, ваучерите за храна стават до 200 евро
11/11/2026, Сряда 19:00
0
НАП запечата известен хотел в Боровец заради неиздадени касови бележки
Споразумение за сътрудничество подписаха БСУ и Община Айтос
БСУ отваря врати за учениците в Бургас с роботи, криминалистика и бизнес игри
Дете с велосипед блъсна украинка в Несебър и избяга, жената е със счупен крак
НОИ обяви данните: Вижте колко е средната пенсия за септември
Айтос е първенец по студенти в Бургаския свободен университет! 147 младежи избраха БСУ, кметът Васил Едрев подписа важно споразумение
България се сбогува с Вежди Рашидов, поклонението е утре в Народния театър
Как умните фабрики и AI превръщат България в магнит за нови инвестиции
Капан за наивници ли е Черният петък?
