Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
Размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най- малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по- висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Дует "Енерджи" с нова песен и призив: Нека бъдем по-добри
Преподавателка от ВТУ възпя ракията в народна песен
Орлин Горанов и Дария Томова събраха две поколения в дуета „Остава нещо“
61-годишна баба на 12 внуци издържа 5 часа в планк и подобри собствения си рекорд
Тони Стораро за първата среща с Азис: Каза ми „Влюбен съм в теб“, носеше моя снимка в паспорта си
Трагедия край Джибути: Над 100 мигранти загинаха при корабокрушение
Арестуваха мъж, заподозрян, че е планирал атака срещу Доналд Туск
28-годишна жена почина по време на полет, откриха я едва след кацането
Нови разкрития за УМБАЛ „Св. Георги“: Фиктивни пациенти заемали леглата, болни чакали за прием
Илон Мъск заряза без предупреждение майката на 4 от децата си, дни по-рано ѝ писал, че я обича
Тийнейджър оцеля по чудо, след като телефонът му гръмна точно, когато мечка го напада
Ядрената война, ИИ: Опасностите, които могат да доведат до изчезването на човечеството до 2100 г.
