Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
Размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най- малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по- висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Кличко посъветва киевчани: Напуснете столицата
Прокуратурата поиска 12 години затвор за личния лекар на Диего Марадона
Проф. Георги Рачев: Идват „сакрални“ дни - температурите падат с около 10 градуса
Двама останаха без книжки след гонка в Шумен и отнесоха солени глоби
Крумовград забравя за купата и гледа към мача в Созопол: Калпаков иска девета поредна победа
Украйна под нова вълна от удари: Близо 80 загинали за два дни
Турция пуска високоскоростна жп линия до българската граница
Имиграционен агент простреля мъж в Ню Йорк, 5-годишно дете било в колата
„Ейбрахам Линкълн“ се прибра след 10 месеца война и рекордна мисия
Уиткоф и Къшнър в нова мисия: САЩ търсят формула за край на войната в Украйна
ЦИК показва как се гласува с машина преди президентския вот
Този ябълков сладкиш е истинско изкушение: хрупкави трохи, нежен крем и сочен плод
