Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
Размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най- малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по- висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Бившата половинка на сина на Стефан Рядков блесна в Гласът на България и обърна два стола
Двоен шок в Ергенът: Любов в рая: Ашкар и Иван останаха без рози и напуснаха имението
300 милиона работни места са изложени на натиска на AI, но масова безработица още няма
Ново проучване установи водещата версия за мотивите зад убийството на Илиян Филипов
Майстор с важно предупреждение преди ремонт: Не давайте голям аванс и не вярвайте само на приказки
На кого да вярваме? И Русия обяви, че корабите не са били цел на нейните военни
Баба знаеше тайната: Това сладко от дюли става рубинено и ухае невероятно
Средният осигурителен доход скочи до 1056,31 евро през август
БДУ модернизира инженерното обучение с нови курсове и дигитални ресурси
ЕС отпуска още 1,24 млрд. евро за дронове и ракети за Украйна
Черноморец отвори вратата към мъжкия футбол за още две от най-големите си надежди
