Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
Размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най- малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по- висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Учени разкриват нови данни за цар Самуил след завръщането на останките му
Бившата половинка на сина на Стефан Рядков блесна в Гласът на България и обърна два стола
Двоен шок в Ергенът: Любов в рая: Ашкар и Иван останаха без рози и напуснаха имението
300 милиона работни места са изложени на натиска на AI, но масова безработица още няма
Ново проучване установи водещата версия за мотивите зад убийството на Илиян Филипов
Майстор с важно предупреждение преди ремонт: Не давайте голям аванс и не вярвайте само на приказки
На кого да вярваме? И Русия обяви, че корабите не са били цел на нейните военни
Баба знаеше тайната: Това сладко от дюли става рубинено и ухае невероятно
Средният осигурителен доход скочи до 1056,31 евро през август
БДУ модернизира инженерното обучение с нови курсове и дигитални ресурси
ЕС отпуска още 1,24 млрд. евро за дронове и ракети за Украйна
