Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
Размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най- малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по- висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Шести блок на АЕЦ Козлодуй спира до края на ноември, пети остава с ограничена мощност
Октомврийско лято: 30 градуса в този български град, утре температурите пак ще покажат толкова
506-килограмов морски гигант пренаписа рекорд: Рибар го преследва близо 2 км (СНИМКА)
Хитър Петър и Настрадин Ходжа ще „спасяват“ България в Бургас
Екшън от Серес до Солун: Кола с български номера и 7 мигранти бяга от полицията
Пуснаха под гаранция гуруто от сектата в Калофер
Какво се случва? Къванч Татлъту изчезна от социалните мрежи
„Галъп“: Йотова и Вълчев водят с 44,9%, Гюров и Кандев изостават с 20 пункта
Трагедия на пътя! Жена загина при челен удар между кола и микробус, четирима са ранени
Разследват схема за избягване на глоби в Синя зона с "такса спокойствие"
Костите на цар Самуил разкриват тежки заболявания и стара травма на лявата ръка
Световен шампион по кикбокс срещу претендент за световната титла MAX FIGHT 67
