Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
Размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най- малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по- висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Пускат гориво от резервите, но едва ли ще поевтинее
САЩ изтеглиха всички бомбардировачи от Феърфорд след разследвания за тероризъм инцидент
Бургазлийката Станислава вдигна мизата в Ергенът: 500 000 евро са само за начало!
Флавио Болсонаро изпревари Лула на първия тур в Бразилия, битката продължава на балотаж
От днес започва безплатната имунизация срещу грип за деца
Пламъците от Горно Луково преминаха в Гърция, десетки пожарникари се борят със стихията
Времето днес: Октомврийско лято - температурите скачат до 26 градуса
Дневен хороскоп за 5 октомври: Луната и Юпитер носят голяма радост на три зодии
Нов любовен взрив в „Ергенът“: Таисия поиска Салех, той й разкри защо е зарязал Цвета
Този Ерген май ще се окаже престъпник
Телевизионен разгром: „Игри на волята“ води с двойна преднина пред завърналата се „Фермата“
Последният дар на една майка: 54-годишна търновка спаси трима души след смъртта си
