Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
Размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най- малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по- висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Тийнейджър оцеля по чудо, след като телефонът му гръмна точно, когато мечка го напада
Ядрената война, ИИ: Опасностите, които могат да доведат до изчезването на човечеството до 2100 г.
94-годишна жена чака над 7 часа за преглед в спешното на "Пирогов"
НОИ предупреди българските пенсионери в чужбина: От 1 ноември подават важна декларация
Папа Лъв XIV ще бъде опериран заради образувание в белия дроб
Кениец покори София: Кенеди Роно спечели маратона
Всеки десети българин не може да си позволи кола, младите масово търсят втора ръка
Половината машини за вота са готови, 3000 вече са с подменени части
Мистерия в Атина: Подали сигнал за катастрофирал моторист, оказал се прострелян в главата
Плоча и трибагреник вече пазят духа на връх Яворец
Конгресът може да спре сделката на Тръмп и Путин за руския дизел
107-годишната Евдокия от Варна със съвет към младите: Вместо дискотеки - библиотеки
