Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
Размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най- малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по- висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
6 признака, че близък човек тайно ви вреди! Как да разпознаете фалшивото приятелство
Пълнени картофени питки с пухкаво тесто и златиста коричка! Евтина вкусотия, която изчезва от масата
Край на дълговете и паричните тревоги! Четири зодии посрещат 2027 г. с пълни джобове
Откриха бомба в завод за алкохол
Българите първо се отказват от здравето си, когато парите свършат
Два труса разлюляха България само за 10 минути
Жесток сблъсък между джип и баничарка блокира едно от най-конфликтните кръстовища в Бургас
Шоколадово изкушение с орехи и нежен крем: Сладкиш, който изглежда като от скъпа сладкарница
Бургас затваря централни улици за маратона с 2500 участници, променят маршрутите на автобусите
Ивет Стайкова, осъдена на 17 години за убийството на баба си Виолета Донева, вече е на свобода!
Отиде си българският Висоцки
13 жертви на АМ „Тракия“, а виновен още няма: Прокуратурата проверява и действията на институциите
