Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
Размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най- малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по- висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Тити Папазов пое българския баскетбол: Спечели драматичен балотаж с 93 гласа
Мелони иска да защити гласа си от AI: Подаде заявка за звукова марка в ЕС
Пропофол открит в организма на Мазонакис - същият анестетик уби Майкъл Джексън през 2009 г.
Безумие на пътя: Шофьор превърна предпазния колан в юзди и кара без ръце
„Генерал Армагедон“ се върна в Москва, Кремъл обмисля нова роля за Сергей Суровикин
Музикалната академия откри с водосвет за здраве учебната година в своя нов филиал в Бургас
Разбиха канал за кражба на котки, предназначени за ядене
Спайдермен или крадец? Мъж с чук и раница се катери по тръба на жилищна сграда във Варна
Над 1400 бакалаври и магистри прекрачиха прага на БСУ в годината на неговата 35-а годишнина
Трагедия на стадиона: 44-годишен футболист колабира и почина по време на мач у нас
Трифон Трифонов:Отговорност на афилиейт сайтовете за разумна игра
Почина първият гей на България
