Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
Размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най- малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по- висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Алисия проговори за скандала с Джина Стоева: Защо Тони Стораро не направи песента с нея?
Прагът на бедност изпреварва пенсиите: Близо 1,3 млн. възрастни ще получават под 443 евро
Правилото за 7-те градуса се завърна: Кога летните гуми вече стават рискови
Удар по бързите кредити: Договорът може да падне, ако кредиторът не провери реално клиента
600 евро за една нощ, моля! Проверихме 5 от скъпите вили в България през октомври - луксът си има цена
Коя е дамата, откраднала шоуто на Доналд Тръмп
Грипът идва, но диетата отива на кино! Пица, бургери и още 8 вкусотии с изненадващи ползи за имунитета
Висш дипломат е в Бургас заради Евровизия
Пълен позор! Юноша налетя с ритници и юмруци на съдия, футболът ни удари дъното (ШОК ВИДЕО)
Европа бие рекорд по руски LNG точно преди забраната: €7,88 млрд. потекоха към „Ямал“
Проф. Димитър Недялков за потъналия кораб край България: Ударът вероятно е бил с бойна глава над 300 кг
Турция реже социалните мрежи за деца: Под 15 години - без TikTok, Instagram и YouTube
