×
Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман
Накратко
  • Индия отваря Тадж Махал и други исторически забележителности
  • Поставиха под карантира и кмета на Велико Търново д-р Даниел Панов заради контакт с болен от коронавирус
  • Президентът Румен Радев е с отрицателен PCR-тест
  • Плажовете по Черноморието се напълниха заради кошмара на гръцката граница
  • 22 хил. работни места ще бъдат запазени в транспорта и туризма чрез компенсации
  • Започна ремонтът на най-късия път между Ямбол и Южното Черноморие
  • 22 хил. работни места ще бъдат запазени в транспорта и туризма чрез компенсации
  • Една пета от фирмите очакват значителен спад на бизнеса си заради Covid-19
НА ЖИВО

Нисковъглехидратна диета: Грешките, които правят начинаещите


25 Юни 2020, Четвъртък, 19:20 ч.
Автор: Флагман.бг

Мазнините и фибрите са важна част от менюто

Нисковъглехидратната диета е един от най-ефективните начини за сваляне на излишните килограми и поддържане на здравословно тегло. При нея се елиминират храни, с които всеки от нас преяжда – хляб, сладко, газирани напитки, картофи, ориз. Така с понижаване количеството на въглехидратите кръвната захар влиза в норма и човек се чувства сит.

Много хора смятат, че кетото е единствената нисковъглехидратна диета, но освен нея има и много други, които могат да изпробват. Разликата между всяка една от тях е в количеството въглехидрати, протеини и мазнини, които се приемат.

Ако искате да минете на нисковъглехидратен режим, е добре да знаете, че въглехидратите трябва да съставляват 20% от количеството храна, която консумирате за деня. И за да се чувствате добре и същевременно да спазвате баланс, може да изберете между нисковъглехидратна високомазнинна диета (да ядете повече мазнини за сметка на въглехидрати) или нисковъглехидратна високобелтъчинна (да ядете повече белтъчини за сметка на въглехидратите).

Нисковъглехидратна диета – къде грешат всички начинаещи?
Всяко начало е трудно. Крачката да започнете да се храните здравословно и да спортувате не е лесна, но след нея има още много, които да минете, за да може накрая да се похвалите с добър резултат. Основното, което правят повечето начинаещи, е да започнат да се хранят по режима на техни познати, без да отделят време за по-сериозно проучване и планиране според нуждите на организма. Това може да доведе до липса на някои полезни вещества, от които има нужда тялото.

#1. Твърде малко въглехидрати за начало
В никакъв случай не бива да се отказвате напълно от въглехидратите. Това е основната грешка, която правят доста хора, започвайки режима. Смятат, че ако не ядат въобще високовъглехидратни храни, ще отслабнат по-лесно. А всъщност трябва да изключат постепенно хляба, картофите, ориза, сладкишите и други храни, като за сметка на тях приемат повече макронутриенти като протеини, мазнини, фибри и други.

Ако спрете изцяло въглехидратите, може много лесно да се разболеете или да се откажете от вашите планове за идеална фигура. За да се чувствате добре и да имате енергия, всичко трябва да стане плавно.

#2. Прекаляване с позволените храни
Когато се стремите да ядете по-малко от 130 грама въглехидрати на ден, в един момент може да прекалите с позволените храни и да погълнете повече протеини, фибри, мазнини и други. Това също е грешка, която правят много хора, започващи диетата.

Така например млечните продукти съдържат доста калций, който ви е необходим за костите, но в една чаша мляко има между 10 и 15 грама въглехидрати. Същото се отнася и за някои сирена и кашкавали.

Прекаляването с месото също носи негативни последици, защото някои видове са по-висококалорични. В дните, в които спортувате и имате по-голямо физическо натоварване, може да консумирате повече протеини, например, но в останалите да следвате хранителната пирамида, която ви показва кои продукти колко хранителни вещества съдържат.

#3. Пропускане на зеленчуците
Има хора, които споделят, че не се чувстват достатъчно енергични, когато ядат по-малко въглехидрати. Но не знаят, че понякога това се дължи на пропускането на зеленчуците, които са пълни с витамини и минерали.

В много плодове и зеленчуци има фибри, които засищат и насърчават загубата на килограми. Те трябва да присъстват в менюто ви всеки ден.

#4. Избягване/ намаляване на мазнините
Ако избягвате мазнините или намалите количеството им, ефектът от диетата се губи. Все пак вместо захари, тялото използва тях, за да има тонус и да се чувства добре.

Включването на здравословни мазнини е ключов компонент на балансираната нисковъглехидратна диета. Когато те липсват, работата на мозъка се забавя.

В случай, че сте на диетата и вечно сте гладни и раздразнени, концентрирате се по-трудно, то това е знак, че грешите в приема на мазнини и ви трябват повече.

Авокадо, зехтин, някои ядки, някои видове риба, както и месо от пасищни животни, са най-добрите източници на здравословни мазнини.

#5. Пренебрегване ползите от фибрите
Яденето на пресни плодове и зеленчуци ще ви помогне да приемате достатъчно фибри, което от своя страна е важно за метаболитната система. Ако не го правите, тя няма да се подобри и вие ще имате проблеми със стомаха, които ще ви накарат да спрете нисковъглехидратната диета.

Бобът, например, е отличен източник на протеини и фибри, но той не е позволен във всички режими с по-малко количество въглехидрати. Освен него, може да потърсите други източници на полезните влакна, които насърчават придвижването на храната по червата. Например лененото семе и чиата са добър избор.

#6. Липса на качествено плануване
Преди да започнете каквато и да е диета, е добре да се консултирате със специалист и да си направите план, който да следвате. Така например в някои дни количеството храна е съобразено с физическата активност на човек. Безсмислено е да се потите във фитнеса, ако след това прекалявате с яденето и не приемате каквото ви трябва!

Добре е в началото да си водите дневник. Например да записвате впечатленията си от кои храни се чувствате по-сит, когато изпитвате зверски глад и кога и по колко сте отслабнали. Така ще може да правите промени в движение и да видите кое е най-добро за вас и здравословното ви отслабване.

Планирането на менюто и дори носенето на храна от вкъщи в офиса, също не бива да се подценява. По този начин по-трудно ще „кръшнете от правия път“.

Този материал дава само насоки за нисковъглехидратната диета, но не може да замени един пълноценен разговор със специалист. Не забравяйте, че дори и да си позволите нещо от забранените храни, не бива да спирате с режима, а просто на другия ден да компенсирате с по-лека храна и така да продължите да го спазвате. С подходяща физическа активност и пиене на достатъчно вода, може да постигнете много по-добър резултат, стига да сте постоянни.

Източник: Tialoto.bg


В категории: Здраве


Коментари
Летен Атанасовден е!
Летен Атанасовден е! 05/07/2020, Неделя 12:19 0
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Затвориха за туристи ГКПП „Маказа” още днес Затвориха за туристи ГКПП „Маказа” още днес

Към Гърция ще може да се минава само през „Кулата”

Шефът на полицейско управление загина в тежка катастрофа Шефът на полицейско управление загина в тежка катастрофа Трагедията се разигра в района на бензиностанция ОМВ до пътния възел за град Каспичан Русенец загина в катастрофа с автобус на „Хемус“ Русенец загина в катастрофа с автобус на „Хемус“ Инцидентът е станал край пътен възел „Каспичан“ Звезди въртят кръчми по морето: Ники М. отвори ресторант в Лозенец, Божана и Чилева атакуват Созопол и още… Звезди въртят кръчми по морето: Ники М. отвори ресторант в Лозенец, Божана и Чилева атакуват Созопол и още…

Бизнесът им в повечето случаи е успешен

 

Атанас Балабанов от Царево се издъни яко, хванаха го с 2,22 промила зад волана Атанас Балабанов от Царево се издъни яко, хванаха го с 2,22 промила зад волана

33-годишният мъж е спипан при проверка от ченгетата в Лозенец

Метъл фестивал в Летния театър даде старт на събитийния туризъм в Бургас Метъл фестивал в Летния театър даде старт на събитийния туризъм в Бургас

Годината е по-различна от всички предходни в новата история на България, за спасяването на лятото са нужни интересни, дори екстравагантни решения

При акцията срещу приближени на Божков са намерени лични данни на магистрати и висш служител на МВР При акцията срещу приближени на Божков са намерени лични данни на магистрати и висш служител на МВР Сред информацията са открити снимки дори на деца Дъщерята на Глория започна работа на Слънчака Дъщерята на Глория започна работа на Слънчака

Денем е на плаж, а вечер - по заведенията

 

България поиска обяснение от британското правителство за карантината на туристи България поиска обяснение от британското правителство за карантината на туристи

Посещението на 59 държави, включително Италия, Испания, Турция и Гърция, няма да води до 14-дневна карантина при завръщане на Острова, нашата страна не е в него

Защо Анелия наби Весо Фена Защо Анелия наби Весо Фена

След събитие в столична дискотека той и колегите му искали поредно селфи с певицата, но тя им предложила да се снима за обща снимка с тях, което ги вбесило

Мъж, оцелял при атентатите на 11 септември, почина от коронавирус Мъж, оцелял при атентатите на 11 септември, почина от коронавирус Стивън Купър, електроинженер от Ню Йорк, е починал на 28 март във Флорида Тигър уби пазач в зоопарк в Швейцария Тигър уби пазач в зоопарк в Швейцария

Друг пазач се е притекъл на помощ, но мъжът е починал мигновено

Индиец си поръча маска от злато срещу COVID-19 Индиец си поръча маска от злато срещу COVID-19 Бизнесменът е платил 4 000 долара за изработката Жертви и безследно изчезнали след воден ад в Япония Жертви и безследно изчезнали след воден ад в Япония На 200 хиляди души е наредено да се евакуират Английските пиячи се втурнаха към баровете, дистанцията е мираж Английските пиячи се втурнаха към баровете, дистанцията е мираж 15 милиона халби бира в 23 000 заведения из цялата страна в първия ден след разглабванеот на мерките Над 212 000 случая на коронавирус за денонощие по света Над 212 000 случая на коронавирус за денонощие по света Най-големите увеличения са регистрирани в САЩ, Бразилия и Индия, сочи ежедневният доклад на СЗО Бащата на Борис Джонсън не се извини за нарушението, защити пътуването си до Атина Бащата на Борис Джонсън не се извини за нарушението, защити пътуването си до Атина

Стенли Джонсън заобиколи забраните, като влее в Гърция през България

Истерия в Русия заради "гейски" сладолед Истерия в Русия заради "гейски" сладолед Путин коментира и веещия се на посолството на САЩ в Москва флаг в цветовете на дъгата, символ на ЛГБТ обществото Почина най-старата котка в света Почина най-старата котка в света Рабъл се спомина на 31 години Германия намали ДДС. Lidl и другите вериги свалиха цените Германия намали ДДС. Lidl и другите вериги свалиха цените Намалените ставки на ДДС се въвеждат временно като антикризисна мярка, която ще важи до края на годината
Николина АНГЕЛКОВА, министър на туризма Николина АНГЕЛКОВА, министър на туризма Колкото българи отиват в Гърция, толкова гърци идват в България Виц на деня Виц на деня Пресконференция на оперативния щаб: Вчера съобщихме за положителен тест на млада жена от град Х. Всъщност, тестът е бил за бременност. Виц на деня Виц на деня - Много хубав часовник имаш...
- Благодаря. Взех го супер евтино от ЛИДЛ. Само 5,99 лв.
- Колко е часът ?
- 77:68.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Много хора се страхуват да кажат какво искат. Затова много хора не получават това, което искат
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева

Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter

Затвори