След историческия полет, коя е българска следа в Space X?
Кико Дончев и Орлин Велев са част от екипа на Илон Мъск
Двама българи се оказаха част от екипа, работил за историческия полет на излитането на ракетата на Space X в Космоса. Става въпрос за Кико Дончев и Орлин Велев.
Кико Дончев е млад човек, малко над 30 години. Той е директор по наземните операции при подготовката за изстрелване на капсулата "Крю Дракон", която в момента лети с двама астронавти, за да се скачи с Международната космическа станция (МКС). Дончев работи от около 10 години за компанията на Илон Мъск. Завършил е Университета в Мичиган. Това става ясно от публикации в социалните мрежи, предава Днес.бг.
Другият българин, участващ в историческото излитане е Орлин Велев. Той е част от екипа, отговарящ за структурната стабилност на корабите на Space X и е част от компанията от около 3 години. Завършил е висшето си образование в университета "Джорджия Тех" със специалност "Машинно инженерство". След това прави докторантура по компютърни науки в същия университет, предава bTV.
Първоначално изтрелването беше обявено за 27-ми май, но поради лошото време бе отменено. Вчера "Крю Дракон" потегли за Международната космическа станция заедно с двамата астронавти Дъглас Хърли и Робърт Бенкен.
Катастрофа затвори Прохода на Републиката, пътуването възобновено
Как да откриете шпионски софтуер на смартфона си и да го махнете
Арестуваха продуцента на турския сериал „Великолепният век“ Тимур Савджи
Спасиха с моторни шейни туристи на Черни връх, отишли с неподходяща екипировка
Рецепта за нестандртни щолен бисквити
Известен художник стана баща на 87 години
Глиган от 403 кг падна в Родопите
Режимът падна, луксът продължава: Башар Асад живее като крал в Москва
Хвърлиха дърво с червена панделка върху автобус на градския транспорт, извършителят се издирва
23 см сняг във Враца и жълт код за студ: Студеното време затруднява движението в 10 области
Зеленски и Тръмп в Мар-а-Лаго: Срещата може да промени хода на войната в Украйна
Тази популярна храна е забранена в ръчния багаж на самолетите – ето защо
