„Бургасбус” губи по 1 млн.лв. на месец в извънредното положение
Въпреки тежката ситуация заради Covid-19, няма бъдещи планове за увеличение на цената на билета, категоричен е управителят на предприятието инж. Петко Драгнев
Инж. Петко Драгнев е дългогодишният директор на общинското предприятие „Бургасбус" ЕООД. Свързваме се с него, за да разберем какво се случва с дружеството по време на извънредното положение, в какъв размер са загубите и какви са мерките, които ръководството е предприело, за да минимизира негативните икономически последици от коронавирусната пандемия.
- Инж. Драгнев, на последната сесия на Общински съвет стана ясно, че „Бургасбус” се нуждае от 1.5 млн.лв. – финансова инжекция, която да помогне на дружеството в условията на извънредното положение. Защо е необходимо това?
- Покрай извънредното положение и призива хората да не се движат, изпълнявайки препоръките на Общинския кризисен щаб за неразпространението на коронавируса, пътниците в автобусите, очаквано, намаляха. Като казвам, че са намалели, става въпрос за спад в пъти – не наполовина, а повече. Това е нормална реакция. Като отговор ние предприехме мерки за разреждането на курсовете, но това пък създаде дискомфорт на пътуващите, които все още ходят на работа и се нуждаят от градския транспорт.
-Но и вие сте в сложна ситуация ситуация – хем е препоръчително да няма струпвания, хем трупате големи загуби и трябва да разредите курсовете...
- Да, затова опитваме да намерим баланса между двата фактора. В този смисъл „Бургасбус” предприе редица мерки, които чрез вътрешни мероприятия, намаляме разходите. Такива мерки са например факта, че освободихме пенсионерите и една група служители с временни договори. Всички, с изключение на водачите преминаха на 4-часов работен ден, за да можем да свием разходите от фонд работна заплата.
- В какъв размер са загубите за „Бургасбус” от началото на извънредното положение?
- В бюджета на фирмата на месец недостигът ще е в порядъка на 1 млн.лв., сравнено с месеците, в които всичко е било нормално. Затова беше и реакцията на Общината – да търси финансиране в такива размери, за да може да продължи транспорта. Иначе другата перспектива е да продължим да свиваме броя на курсовете, докато в един момент не се наложи да ги спрем окончателно поради липса на средства.
- Извънредното положение в момента все още не е удължено, но ако се удължи до 13 май, както поиска Министерски съвет, колко време може да издържи „Бургасбус” дори с финансовата инжекция от 1.5 млн.лв.?
- Според разчетите ни ще можем да работим безпроблемно до края на май месец. Оттам нататък, ако ситуацията се усложни още повече и ако има допълнителни рестрикции относно придвижването на гражданите, тогава ще е необходима допълнителна реакция.
-Споменахте за освободени служители. Това временно решение до края на извънредното положение ли е?
- Определено е временно. Служителите, които сега освободихме, са обучени наши кадри и в момента, в който ситуацията се нормализира, ние ще имаме нужда от тях и отново ще ги потърсим. Въпрос на тяхно решение е дали ще пожелаят да се върнат при нас. Но със сигурност ще ги потърсим.
-Какви са плановете за броя на курсовете? През колко време ще има автобуси ако бъдат отпуснати необходимите средства?
-Не предвиждаме оттук нататък драстично орязване на курсовете. Смятаме да запазим този график, който е сега в този му вид. Единственото, което се обсъжда към момента, е да разредим курсовете през уикенда, тъй като тогава и малкото останали работещи в условията на извънредното положение, не пътуват толкова активно. Имаме и друго предложение към Общината – към момента последните курсове на автобусите тръгват в 23:20 ч. Може би ще поискаме да ги изтеглим напред до 22:00-22:20 ч.
-Натрупаните загуби досега заради извънредното положение ще рефлектират ли в дългосрочен план върху цената на билета? Да очакват ли бургазлии допълнително повишение на цената?
-Категорично не! За увеличение на цената на билета не може да става и дума. Ще търсим вътрешни резерви и помощ от Общината с каквото и да е, за да не се стига до завишения в цената.
Тежка катастрофа на АМ Тракия, мъгла поглъща шофьорите
Сашо Кадиев изненада рожденика в ефир
Търсят петима милионери, не си взели печалбите
Евгени Минчев разказа за срещата си с внучката на Людмила Живкова
Гърци превзеха Банско
Кои са тайните на Бачорски, които не знаем
Не подарявайте такива подаръци на близките си тази година, ще съсипете живота им
Лора Крумова не си замълча за Цънцарова
Лекари разкриха кой е най-добрият сутрешен навик за хора над 50 години
Евростат с данни за играчките и откъде идват
Ако искаш! 900 лева за смяна на гума по Коледа
Купуваме жилища като луди, ето какво расте
БНБ посочи: Домакинствата държат в банките депозити за над 100 млрд. лева

1. Махнахте временните служители.
2. Всички освен шофьори минават на 4 часа.
3. Горивото на бензиностанциите падна осезаемо.
4. Разредихте курсовете.
5. Парите от закупените годишни абонаментни карти за градския транспорт са влезли в хазната.
До тук е минал 1 месец от извънредното положение и вече сте пред фалит?
А вярно ли че струват 4 ПЪТИ по ЕВТИНО и вместо 65 МИЛИОНА истинската им цена е само 16 МИЛИОНА лева
КОЙ прибира 50 МИЛИОНА разлика в цената?
Плюс това за каква загуба говорите след като сте единствената фирма, която е в Бургас.
Като бяхте дълго време на ПЛЮС... си беше яко нали? Те хората са го казали, не Аз. След всяко надолнище после идва нагорнище, както и обратното.
Нищо лично към никой, но да сте на загуба... Едва ли.
На загуба сме Ние обикновените хора.