Не ви искам аз колата, „Кауфланд”
Мислех, че гледам филм за зомбита, а то било реклама на хипермаркет
Автор: Евгени Чертовенски за Lupa.bg.
Който ме познава е наясно, че съм огромен адепт в областта на филмите за зомбита. От „Нощта на живите мъртви” на Джордж Ромеро от 1968-а, до арт-бозата на Джим Джармуш „Мъртвите не умират” от миналото лято познавам жанра така, както Нено Димов – стените на килията си на „Г. М. Димитров” 42. Така че едва ли ще ви учуди ентусиазмът ми, когато онзи ден в праймтайма на националния ефир видях пълзящи и озъбени гадинки от любимия си, нежив разред.
Евала, Келнер, браво, Вяра Анкова, аферим, Кошлуков! Най-накрая се сетихте, че мястото на зомбитата е в най-гледаното време, а не да ги бутате след полунощ, когато нормалните хора гледат да се обарат набързо на малко порно и да си лягат, че утре имат да водят децата на даскало в 7 сутринта. Можете да си представите какво беше разочарованието ми, когато установих, че гледам не някоя от любимите си ленти, а реклама на „Кауфланд”.
А нямаше как дори познавач на жанра като мен да не се излъже по няколко кадъра – опулени и олигавени същества с безумен глад в кръвясалите очи лазят по пода и издават примитивни звуци с животинска, нечленоразделна страст. Установих, че нещо не е наред, когато във възгласите им различих, че викат нещо за някаква кола, а не за мозък, както правят зомбитата по учебник.
Истина е, че много от любимите ми фантастични произведения на изкуството всъщност са метафора за консуматорското общество. Ей, Богу, не очаквах, че някой маркетингов гений ще обърне метафората на 180 градуса и чрез унизителен псевдо-хумор ще възвеличае патологичния потребител с промит мозък до митично същество. Поклон пред този, който го е измислил, ако е имал това предвид, но дълбоко се съмнявам.
По-скоро става въпрос за жанрова конструкция от дебелашко-балкански тип, където сервилността, самоунижението и доброволното оскърбление минават не просто за хумористични, но и за похвални изяви на социално приемливо поведение.
Три коли и три милиона лазещи – така веригата хипермаркети оценява клиентите си, които всеки ден оставят милиони на касите и хранят всички от виещата от тендовагинит касиерка, през страдащия от Наполеонов комплекс управител на отдел, до взимащия 6-цифрен бонус изпълнителен директор.
Скъпи кауфландци, добре известна максима е, че не е редно да акаш там, където те хранят. И като сме на отходна вълна, да ви се изпикая на колата, наглеци! Дължите извинение за тази просташка реклама и се чудя защо няма масов бойкот пред касите на тази верига. Лично аз временно ще замразя посещенията си там...
На 16 декември църквата почита Свети Агей и мъченик Марин – ето какво да не правите днес
Ограничения и ремонти по пътищата в страната: особено внимание за водачите в Бургаска област
Джордж Клуни се отказва от сцените с целувки във филмите си
Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват
Мъркането разкрива повече за котките от мяукането
Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama"
Уроки или стрес? Как да разпознаем негативната енергия и кога да потърсим лекар
Четири знака, че тялото ви има недостиг на витамин С
Украински подводен дрон удари руска подводница за 400 млн. долара в Новоросийск
Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина
Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния

Обаче сега няма да ги плюя, шит мое да ме изберат. Обаче ако не ме изберат... бам дали ма разбират...