Не ви искам аз колата, „Кауфланд”
Мислех, че гледам филм за зомбита, а то било реклама на хипермаркет
Автор: Евгени Чертовенски за Lupa.bg.
Който ме познава е наясно, че съм огромен адепт в областта на филмите за зомбита. От „Нощта на живите мъртви” на Джордж Ромеро от 1968-а, до арт-бозата на Джим Джармуш „Мъртвите не умират” от миналото лято познавам жанра така, както Нено Димов – стените на килията си на „Г. М. Димитров” 42. Така че едва ли ще ви учуди ентусиазмът ми, когато онзи ден в праймтайма на националния ефир видях пълзящи и озъбени гадинки от любимия си, нежив разред.
Евала, Келнер, браво, Вяра Анкова, аферим, Кошлуков! Най-накрая се сетихте, че мястото на зомбитата е в най-гледаното време, а не да ги бутате след полунощ, когато нормалните хора гледат да се обарат набързо на малко порно и да си лягат, че утре имат да водят децата на даскало в 7 сутринта. Можете да си представите какво беше разочарованието ми, когато установих, че гледам не някоя от любимите си ленти, а реклама на „Кауфланд”.
А нямаше как дори познавач на жанра като мен да не се излъже по няколко кадъра – опулени и олигавени същества с безумен глад в кръвясалите очи лазят по пода и издават примитивни звуци с животинска, нечленоразделна страст. Установих, че нещо не е наред, когато във възгласите им различих, че викат нещо за някаква кола, а не за мозък, както правят зомбитата по учебник.
Истина е, че много от любимите ми фантастични произведения на изкуството всъщност са метафора за консуматорското общество. Ей, Богу, не очаквах, че някой маркетингов гений ще обърне метафората на 180 градуса и чрез унизителен псевдо-хумор ще възвеличае патологичния потребител с промит мозък до митично същество. Поклон пред този, който го е измислил, ако е имал това предвид, но дълбоко се съмнявам.
По-скоро става въпрос за жанрова конструкция от дебелашко-балкански тип, където сервилността, самоунижението и доброволното оскърбление минават не просто за хумористични, но и за похвални изяви на социално приемливо поведение.
Три коли и три милиона лазещи – така веригата хипермаркети оценява клиентите си, които всеки ден оставят милиони на касите и хранят всички от виещата от тендовагинит касиерка, през страдащия от Наполеонов комплекс управител на отдел, до взимащия 6-цифрен бонус изпълнителен директор.
Скъпи кауфландци, добре известна максима е, че не е редно да акаш там, където те хранят. И като сме на отходна вълна, да ви се изпикая на колата, наглеци! Дължите извинение за тази просташка реклама и се чудя защо няма масов бойкот пред касите на тази верига. Лично аз временно ще замразя посещенията си там...
Имотите продължават да поскъпват: В кои градове цените растат най-бързо?
Такси хаос след полунощ! Курсовете вече в евро, но машините още показват левове
Сбогом на аматьорщината: ЦСКА започва подготовка с класни нови попълнения
Да хвърляш пари не е смелост: Икономист разкритикува Мерц за бездействие
Грък ще спасява елитен тим от изпадане
Гала се появи по халат в ефир - вижте лукса, в който се лекува водещата
Дръжте прозорците си затворени: Голям пожар в Букурещ, гасят го роботи заради опасност от срутване
Изкуственият интелект посяга към туризма: Ще останат ли без работа туроператорите?
Пациентка осъди пластичен хирург за парализирана ръка след операция без информирано съгласие
Още едно бебе е на път в семейството на Башар Рахал?
Заплашват с убийство бащата на Сияна
4 дни до еврото: Как ще се плащат данъците

Обаче сега няма да ги плюя, шит мое да ме изберат. Обаче ако не ме изберат... бам дали ма разбират...