Намаляват минималния стаж за платен годишен отпуск
Вместо след 8, той да бъде след 4 месеца трудов стаж за хората, постъпващи за първи път на работа
Работникът да има право на платен годишен отпуск след 4 месеца стаж, а не както досега - след 8. Това предлагат от социалното министерство, заяви министър Деница Сачева, цитирана от БТА.
Целта е отпуската на хората, които постъпват на работа за първи път, да бъде гарантирана, обясни тя.
В момента в Кодекса на труда е записано, че при постъпване на работа за първи път работникът или служителят може да ползва платения си годишен отпуск, когато придобие най-малко 8 месеца трудов стаж.
Сред предложенията на Министерството на труда и социалната политика е още да бъде намален максималния период от 6 на 4 месеца за изчисляване на сумарното работно време, както и да се увеличи извънредният труд от 150 на 300 часа годишно.
За това обаче трябва да бъде постигнато съгласие между синдикатите и работодателя, отбеляза Сачева.
Според нея това е и своеобразен тест за развитието на индустриалните отношения в страната.
Предлага се и по-висок размер на санкцията за при използване на недеклариран труд - при три или повече нарушения.
В частта усъвършенстване на социалния диалог и колективното трудово договаряне, се предлага възможност за допълнителна разпоредба за определяне на понятията отрасъл и бранш, както и прецизиране на разпоредбите, свързани с колективното трудово договаряне и разпростиране на колективните трудови договори.
Обсъждат се и промени по отношение на командированите работници, като се предвижда да се гарантира освен минималната работна заплата за приемащата държава, така и всички допълнителни възнаграждения там.
Промените ще бъдат предложени за обществено обсъждане до края на месец март.
До 30 юни социалното министерство ще представи оценка и за въздействието на Закона за социалните услуги. Ше бъдат направени и промени в текстовете, каза още Деница Сачева.
"Ясно заявихме, че този закон беше приет без необходимата социална обосновка и с изразени отрицателни становища от Министерството на финансите и Министерството на труда и социалната политика. Реализацията му струва над 900 млн. лева, а дори не сме сигурни, че ще поставените цели ще бъдат изпълнени", заяви тя цитирана от БГНЕС.
По думите ѝ дори да бъдат предложени промени, Законът няма да се отмени.
Деница Сачева бе категорична, че опасенията на майките, че този Закон ще бъде заменен от други мерки, са безпочвени.
"Видно е, че той има своите проблеми и несъвършенства и те трябва да бъдат адресирани", отбеляза социалният ни министър.
Сред останалите политики на министерството е издирването на хора в страната, които нито работят, нито учат. По последни данни към момента такива са над 170 000. За последните 3 години те са се увеличили с близо 20 000 души.
Друга политика пък е свързана с наемането на хора с увреждания от бизнеса. Деница Сачева съобщи, че фирмите, които наемат хора в неравностойно положение ще получат помощ до 10 000 лева за преквалифицкация и обучение на наетите кадри.
Вкус като от детството! Домашен пай с извара и сирене, който става златист и хрупкав без месене
Историческа среща между Тръмп, Путин и Си Дзинпин в Китай! Но няма да говорят за Украйна
България е предпоследна по щастие в ЕС! Финландия оглави класацията за „най-щастлив паспорт"
5 любими имена празнуват днес! Коледни заговезни е, спазва се вековна традиция
Обрат по делото за 12-те жертви на АМ „Тракия“! Разследването може да завърши с няколко обвиняеми или без нито един
Експерт предупреждава: Пазарът на имоти „на зелено“ умира!
Европа влиза в зимата с празни газохранилища
Гърците харчат по 160 евро месечно онлайн
Авиационен хаос в САЩ: Хиляди полети отменени заради срив
20 млн. долара в гори и сейфове! Корупционен скандал в Унгария
Студен фронт връхлита Югоизточна България: Поройни дъждове и рязко застудяване
Дневен хороскоп за 14 ноември: Венера променя посоката, радост за три зодии
