Намаляват минималния стаж за платен годишен отпуск
Вместо след 8, той да бъде след 4 месеца трудов стаж за хората, постъпващи за първи път на работа
Работникът да има право на платен годишен отпуск след 4 месеца стаж, а не както досега - след 8. Това предлагат от социалното министерство, заяви министър Деница Сачева, цитирана от БТА.
Целта е отпуската на хората, които постъпват на работа за първи път, да бъде гарантирана, обясни тя.
В момента в Кодекса на труда е записано, че при постъпване на работа за първи път работникът или служителят може да ползва платения си годишен отпуск, когато придобие най-малко 8 месеца трудов стаж.
Сред предложенията на Министерството на труда и социалната политика е още да бъде намален максималния период от 6 на 4 месеца за изчисляване на сумарното работно време, както и да се увеличи извънредният труд от 150 на 300 часа годишно.
За това обаче трябва да бъде постигнато съгласие между синдикатите и работодателя, отбеляза Сачева.
Според нея това е и своеобразен тест за развитието на индустриалните отношения в страната.
Предлага се и по-висок размер на санкцията за при използване на недеклариран труд - при три или повече нарушения.
В частта усъвършенстване на социалния диалог и колективното трудово договаряне, се предлага възможност за допълнителна разпоредба за определяне на понятията отрасъл и бранш, както и прецизиране на разпоредбите, свързани с колективното трудово договаряне и разпростиране на колективните трудови договори.
Обсъждат се и промени по отношение на командированите работници, като се предвижда да се гарантира освен минималната работна заплата за приемащата държава, така и всички допълнителни възнаграждения там.
Промените ще бъдат предложени за обществено обсъждане до края на месец март.
До 30 юни социалното министерство ще представи оценка и за въздействието на Закона за социалните услуги. Ше бъдат направени и промени в текстовете, каза още Деница Сачева.
"Ясно заявихме, че този закон беше приет без необходимата социална обосновка и с изразени отрицателни становища от Министерството на финансите и Министерството на труда и социалната политика. Реализацията му струва над 900 млн. лева, а дори не сме сигурни, че ще поставените цели ще бъдат изпълнени", заяви тя цитирана от БГНЕС.
По думите ѝ дори да бъдат предложени промени, Законът няма да се отмени.
Деница Сачева бе категорична, че опасенията на майките, че този Закон ще бъде заменен от други мерки, са безпочвени.
"Видно е, че той има своите проблеми и несъвършенства и те трябва да бъдат адресирани", отбеляза социалният ни министър.
Сред останалите политики на министерството е издирването на хора в страната, които нито работят, нито учат. По последни данни към момента такива са над 170 000. За последните 3 години те са се увеличили с близо 20 000 души.
Друга политика пък е свързана с наемането на хора с увреждания от бизнеса. Деница Сачева съобщи, че фирмите, които наемат хора в неравностойно положение ще получат помощ до 10 000 лева за преквалифицкация и обучение на наетите кадри.
6 признака, че близък човек тайно ви вреди! Как да разпознаете фалшивото приятелство
Пълнени картофени питки с пухкаво тесто и златиста коричка! Евтина вкусотия, която изчезва от масата
Край на дълговете и паричните тревоги! Четири зодии посрещат 2027 г. с пълни джобове
Откриха бомба в завод за алкохол
Българите първо се отказват от здравето си, когато парите свършат
Два труса разлюляха България само за 10 минути
Жесток сблъсък между джип и баничарка блокира едно от най-конфликтните кръстовища в Бургас
Шоколадово изкушение с орехи и нежен крем: Сладкиш, който изглежда като от скъпа сладкарница
Бургас затваря централни улици за маратона с 2500 участници, променят маршрутите на автобусите
Ивет Стайкова, осъдена на 17 години за убийството на баба си Виолета Донева, вече е на свобода!
Отиде си българският Висоцки
13 жертви на АМ „Тракия“, а виновен още няма: Прокуратурата проверява и действията на институциите
