Вече се забелязват положителни промени в Първа Лига след спонсорството на Ефбет
Най-големият български онлайн букмейкър е и най-сериозният частен спонсор на родния спорт
Практиката да се брандират първенства е добре позната в световния спорт. Едно от най-силните световни футболни първенства, Висшата лига на Англия, неведнъж приема имена на спонсори (Carling, Coca-Cola и др.). У нас обаче това се случи за първи път през 2019 г., когато Първа лига на България бе преименувана на Efbet лига. Какво е значението на подобна промяна за родния спорт?
Какво се промени след преименуването на Първа Лига с "Efbet Лига"
Най-големият български онлайн букмейкър е и най-сериозният частен спонсор на родния спорт. Ефбет от години е част от българските първенства на всички нива. Той е спонсор на редица отбори, сред които Лудогорец, Локомотив Пловдив, ЦСКА-1948, Верея, Берое, Витоша и много други. И ако резултатите на всеки от тези тимове е ярко доказателство за положителното влияние на доброто финансиране върху качеството на играта, то партньорството между Efbet и БФС няма как да не се отрази на цялостното ниво на първенството.
Не е оповестено на каква финансова стойност е двугодишният договор между Футболния съюз и Бробет Лимитед (Brobet Limited - компанията, собственик на Ефбет), но е ясно, че той подпомага финансово както отделните отбори, така и футбола като цяло. Сред видимите промени са:
- Вече са подобрени редица съоръжения. А по-качествената материална база, означава по-голям потенциал за акредитация на престижни турнири и по-голям зрителски интерес;
- Влагат се средства и в по-доброто визуално отразяване на първенството, за да е по-атрактивно телевизионното излъчване;
- Най-съществената промяна идва от качеството на футбола. През настоящия сезон головата разлика между отборите в класирането видимо намаля. Лидерите в таблицата се борят за всяка точка, което прави двубоите много по-интересни, а интригата – по-голяма. Класирането е по-динамично и може лесно да претърпи промени във всеки кръг.
Очаква се значителен ръст на приходи в българския футбол следващите години
А каква е мотивацията на Ефбет да влага толкова сериозни суми в родния спорт? Ясно е: това е скъпа, но отлична реклама. Постоянното споменаване на марката утвърждава нейния авторитет и създава доверие към онлайн платформата. А и колкото по-оспорвани са мачовете, толкова по-вълнуващи за феновете на спортните залози са предлаганите опции за залози.
Собствениците на Ефбет Цветомир Найденов и Боян Найденов – Цеките поясняват, че тяхната е първата частна компания, която е поставила началото на такъв тип спонсорства. В последствие обаче много други имена от сферата на хазарта са ги последващи. Това недвусмислено говори, че посоката е вярна, категорични са братята. През 2020 се очаква още по-голям брой фирми да проявят интерес към различен тип финансова подкрепа за футбола. А това може да бъде единствено в интерес на всички, които обичат този спорт.
Цветомир Найденов посочва, че напоследък доста голяма е конкуренцията за спечелване на интереса на футболните запалянковци у нас. Излъчват се турнири с доста високо качество (Шампионска лига, Висша лига на Англия и др.). Въпреки това българското първенство продължава да привлича огромен зрителски интерес пред екраните. Това означава, че ако качеството на предлагания спорт и на визуалното му представяне са по-високи, този интерес може само да се покачва. Целите са да се привлекат по-младите зрители, както и да бъдат стимулирани да дойдат да наблюдават и на живо - на стадионите.
Има разлика между коледния и годишния бонус
Булката беглец и в реалния живот - ето кои звезди избягаха пред олтара
Може ли работодателят да те уволни, ако си в болничен
„Сигнал“ постави впечатляващ финал на Никулденските празници в Царево
"Игра на тронове" се завръща с нов сезон
БГ Роналдо ще е охранител в новия сезон на "Под прикритие"
Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат
Добавиха 77 лв. към пенсиите
Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат
Зрителите срещу „Игри на волята”: Нашият победител е Калин!
Ако си мъж над 40 г. - не яж това
