×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Земетресение с магнитуд от 4,9 по скалата на Рихтер беше регистрирано в Западна Турция
  • Интензивен трафик за камиони на границата с Турция
  • Доналд Тръмп оглави класацията на „Политико“ за най-влиятелна личност в Европа
  • Излезе книгата на Никола Саркози „Дневникът на един затворник“
  • НАСА загуби връзка с космическия си апарат „Мейвън"
  • Две жалби срещу приемането на еврото в България са подадени в Съда на ЕС
  • Гледат мерките на петима от задържаните при протеста на 1 декември в София
  • Интензивен трафик за камиони на границата с Турция
  • САЩ са задържали петролен танкер край Венецуела
  • Социалните мрежи, а не геймингът, създават проблеми при тийнейджърите, сочи проучване
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

2019 г. и инвазията на тротинетките


2019 г. и инвазията на тротинетките
Ключови думи: тротинетки, 2019 г., новини
29 Декември 2019, Неделя, 13:30 ч.

Трите услуги, които предлагат споделени пътувания с е-тротинетки, са оптимисти за развитието на пазара през следващата година

Електрическите тротинетки се появиха в София в момент, в който недоволството от увеличващия се трафик и замърсяването на въздуха ескалира. Новата за България алтернатива за придвижване не може да реши всички проблеми в столицата, но предизвика вълнение у потребителите, които искаха да опитат нещо ново, както и критики, свързани с регулацията и безопасността на движението.

Ако през първата половина на 2019 г. чувахме все повече слухове, че няколко компании имат апетит към навлизането на този пазар у нас, то през второто полугодие всичко това се сбъдна. Така по столичните улици се появиха Lime, Hobo и Brum, пише investor.bg.

Началото даде американският играч Lime, който вече беше във фаза на експанзия в Европа. Той стъпи у нас през август с общо 150 електрически тротинетки. Само месец по-късно още две компании навлязоха на пазара - българската Hobo и Brum, която ползва платформата на американската компания Bird.

Бърза равносметка

Предвид краткия период, в който компаниите имаха възможността да тестват услугата си в София, и трите посочват, че са доволни от постигнатото през 2019 г.

“Въз основа на настоящото ни присъствие в Европа, София се открои като град с важно географско местоположение и голям потенциал благодарение на подема на алтернативната градска мобилност. Инвестициите ни в България ще подкрепят продължителния растеж и разрастването ни в Източна Европа”, коментира новият оперативен мениджър на Lime у нас Петко Анчев.

По думите на Йордан Георгиев, който ръководи Brum Scooters, тротинетките са се възприели добре от потребителите. “За съжаление, не успяхме да организираме по-ранно пускане на тротинетките, за да видим развитието на бизнеса през летния сезон и за по-добра преценка ще се наложи да изчакаме 2020 г.”, посочи той в интервю за Investor.bg.

За Hobo успехът от 2019 г. се измерва в доказването, че услугата е конкурентоспособна на местния пазар. По думите на основателя на компанията и неин изпълнителен директор Теодор Рачев фокусът е бил и върху изграждането на име на лоялен партньор, успешното стратегическо сътрудничество със Столична община и с различни частни бизнеси.

Досега Hobo може да се похвали с петцифрен брой пътувания със средна продължителност 10,5 минути в делнични дни и до 16 минути през почивните дни. Средните стойности за дължина на пътуване са 1,4 км, а през събота и неделя цифрата расте с 20%, коментира Рачев. От старта си в София до днес Brum има близо 30 хил. карания, а по-голямата част от тях са за не повече от 10-15 минути. От Lime пък се похвалиха, че вече имад над 100 хил. пътувания със средно изминато разстояние на пътуване от 1,28 км.

Предизвикателствата

Ръководителите на трите компании са единодушни, че голямото предизвикателство за тях е да променят възприятията на потребителите и да наложат електрическите скутери като предпочитан начин за придвижване.

Според Йордан Георгиев от Brum безопасността и културата на каране също се открояват като проблем. В тази връзка трите оператора, които показват желание за общо развитие на пазара, си сътрудничат в редица посоки, включително наскоро пуснаха специално видео, което показва как безопасно да се управляват тротинетките в градска среда.

Не на последно място в списъка с предизвикателства остават кражбите. “Кражбите също са неприятно предизвикателство. За щастие успяваме да хванем почти всички крадци благодарение на полицията, която реагира много бързо и ефективно на всички наши сигнали. В резултат от това кражбите от старта досега са драстично намалели, но това е постигнато с много труд, много часове прекарани по районните управления и в следствие на немалък брой хора, срещу които вече водим дела”, коментира Георгиев.

Регулацията

Въпрос номер едно, който стои пред операторите на споделени тротинетки в София, е регулацията на този вид транспорт. Липсата на достатъчно велоалеи и лошото качество на инфраструктурата са проблем, който пречи не само на нормалното и безопасно придвижване, но и на потребителското преживяване. Brum, Lime и Hobo вече показаха, че са готови да работят заедно и за създаването на правила, които да регулират пазара, така че той да има възможност да се развива. Предложените промени в Закона за движение по пътищата все пак не бяха приети напълно от самите оператори. Те настояха за поправки.

„Нашето споделено опасение е, че задължаваща, а не препоръчителна законова мярка като носенето на каска, би забавила и дори спряла подема на велосипедите и индивидуалните електрически превозни средства в дела на всички пътувания в града“, посочиха в общо изявление фирмите.

„Надявам се да бъдем чути и да не бъдат поставени сериозни законови ограничения за ползвателите на електрически тротинетки и велосипеди, защото според мен това ще откаже голяма част от потенциалните желаещи да използват екологичен транспорт. Строги регулации биха били стъпка назад в решението на проблемите с трафика и мръсния въздух в столицата”, обясни пред Investor.bg Йордан Георгиев от Brum.

От своя страна Веселин Грозданов, член на управителния съвет на клъстер “Зелен транспорт”, коментира пред Bloomberg TV Bulgaria, че зачестяват проблемите с тротинетките, водещи до пътнотранспортни произшествия, така че регуация определено е необходима.

Петко Анчев от Lime подчертава, че компанията има „установени връзки с регулаторите на всички пазари, на които оперира. София не прави изключение”. Той е на мнение, че фокусът трябва да падне върху подобряването и създаването на подходяща инфраструктура, както и върху повишаването на културата на придвижване на пътя.

„Регулацията допринася за повишаването на вниманието по отношение на безопасността и културата на пътя. Разбира се, ние като оператор ще я приемем, но нека не забравяме, че идеята тук е не да се забранява непознатото, а да бъде подпомагано при условие, че то е добро за града ни”, обясни пред Investor.bg Теодор Рачев от Hobo.

Какво предстои през 2020 г.?

Както на европейско, така и на местно ниво операторите на тротинетки очакват повишения интерес към услугите им да се запази и през следващата година.

„Вземайки предвид общественото мнение в полза на намаляване на трафика и вредните емисии, както и усилията, които полагаме в посока реклама, смятаме, че през 2020 г. ще има повишено търсене”, коментира Рачев.

За Lime 2020 г. „продължава да бъде инвестиционна година в дългосрочното бъдеще” на компанията. За целта компанията ще инвестира в основата на бизнеса си, в общностите, които обслужва и в глобалната си експанзия. По думите на Петко Анчев Lime ще се съсредоточи върху ускорения си глобален растеж по начин, който е устойчив от гледна точка на бизнеса и на околната среда.

От Brum пък обещават редица интересни кампании и събития, целящи да помогнат София и България да станат по-приятно място за живеене.

Отвъд тези обещания предстои да видим и финализирането на регулаторната рамка, както и дали компаниите няма да увеличат броя на споделените тротинетки значително през следващото лято, което да доведе до проблемите, които виждаме в Европа с неправомерно оставени навсякъде електрически скутери.


В категории: Животът


1
Коментара
Флагман.БГ Филипинки дундуркат децата на Камелия Филипинки дундуркат децата на Камелия 11/12/2025, Четвъртък 17:20 0
Флагман.БГ Предсказанията на Ванга за 2026 г. Предсказанията на Ванга за 2026 г. 11/12/2025, Четвъртък 17:00 0
1
Коментара по темата
1.
Gringo
29.12.2019 14:47:10
0
7
В това отношение Бургас е привилегирован. Имаме чудесни и широки велоалеи, които се споделят между колоездачите и тротинетките. Аз имам тротинетка, с която се предвижвах бързо, лесно и удобно. Незаменима е в делнични дни, когато човек е в работен режим. Колелото ме ангажираше в обличане, а и физическото движение чрез него ( много полезно е) ме караше да се потя и ня работа някак си не се чуствах удобно. Тротинетката е мания. Лека е, удобна е, предижваш се без усилия, Живея в Меден рудник. От комплекса до всяка част на населено място в Бургас има велоалеи и не се налага да се рискува пресичайки автомобилните платна или ленти, какъвто проблем има в София например. От комплекса до Морска гара стигам с тротинетка за 20 минути. Батерията ми издържа да отида и да се върна два пъти ( 7 км. в посока). освен това, когато се налага да съм с автомобила, винаги си я нося в багажника, като по този начин ставам по-мобилен и не се лутам в търсена на място за паркиране в натъпкания център. Много удобно нещо е, но съм сигурен че на Бургас бус, бензиноколонката. зелената и сини зони не съм им удобен. За това очаквам и атаки от всички заинтересовани и свързани с тези бирници управленци. Само за сведение, моята калкулация с тротинетката е, че спестявам едни 80-90 лева на месец пари, дадени за транспорт с кола/автобус в рамките на града. Тротинетката се използва 8 месеца в годината, а като гледам какви зими вече имаме, може да се използва и 10 месеца в годината. Да, тя не заменя, колелото и автомобила, но си е едно чудесно средство за предвижване в малък град като Бургас, в който най-отдалечените му точки са на отстояние - 13-14 км. и до всяка една има свързаност с велоалеи.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Какви са вариантите на Румен Радев за служебен премиер Какви са вариантите на Румен Радев за служебен премиер Председателят на Народното събрание - тази възможност традиционно стои в началото Бялото ни завладява от обемните пуловери до букле силуети Бялото ни завладява от обемните пуловери до букле силуети Смесването на текстури остава водещ акцент и през тази година 4 знака ще осъзнаят истинските си потребности към момента 4 знака ще осъзнаят истинските си потребности към момента Вътрешните ни копнежи най-често са диктувани от нашата интуиция Утре изтеглят танкера "Kairos", капитанът на влекача го зарязал, не знаел английски, за да каже, че си тръгва Утре изтеглят танкера "Kairos", капитанът на влекача го зарязал, не знаел английски, за да каже, че си тръгва България няма право да го ремонтира, но ще го изведе в бургаския залив, където съдбата му ще се реши от корабособственика Фантастико остава в ръцете на семейството – Владимир Николов сложи край на спекулациите Фантастико остава в ръцете на семейството – Владимир Николов сложи край на спекулациите Новият оперативен президент заяви, че ще продължаи да следва модела, изграден от баща му Бойко Борисов: Настоях за оставката на правителството, за да не заличат ГЕРБ Бойко Борисов: Настоях за оставката на правителството, за да не заличат ГЕРБ Царят ни вкара в ЕС и НАТО, но му изчезна партията, припомни той Трафик с изчакване по маршрута София–Самоков заради укрепване на скатовете Трафик с изчакване по маршрута София–Самоков заради укрепване на скатовете АПИ въвежда поетапни ограничения по път II-82 с цел повишаване на безопасността, а шофьорите са призовани към търпение и внимателно шофиране Политолози: Протестите ускориха оставката, а правителството избяга ескалация в последния момент Политолози: Протестите ускориха оставката, а правителството избяга ескалация в последния момент Анализаторите смятат, че оставката е била въпрос на време, а мащабът на протестите е принудил кабинета да действа бързо Европейският елит на танцовия спорт пристига в Бургас на 13 декември Европейският елит на танцовия спорт пристига в Бургас на 13 декември „Арена Бургас“ посреща европейския елит на стандартните танци с рекорден интерес от 32 държави и силно българско участие  Какво следва по Конституция след оставката на кабинета Какво следва по Конституция след оставката на кабинета Конституционният експерт доц. Христо Паунов обяснява какво следва за правителството, парламента и президента след оставката на Министерския съвет и как работи процедурата по връчването на мандати
Брюксел съди България за нарушения в здравния сектор Брюксел съди България за нарушения в здравния сектор От ЕС се твърди, че България неправилно изключва частни лечебни заведения от правилата за обществени поръчки, въпреки че се финансират основно с публични средства   Българска схема с фалшиви чипове удари китайска фирма  Българска схема с фалшиви чипове удари китайска фирма  Полицията разплита измама за стотици хиляди Мария Корина Мачадо стигна Осло след драматично бягство Мария Корина Мачадо стигна Осло след драматично бягство Опозиционната лидерка е напуснала Венецуела по море, за да избегне репресии, и направи първата си публична поява след месеци укриване „Форбс“ обяви кои са 100-те най-влиятелни жени в света „Форбс“ обяви кои са 100-те най-влиятелни жени в света Кристалина Георгиева е на 17-а позиция Трафиканти примамват мигранти с видеа на млади британски момичета Трафиканти примамват мигранти с видеа на млади британски момичета Престъпни мрежи злоупотребяват с видеа в TikTok и Instagram, използвайки видеа на нищо неподозиращи жени, като реклама на нелегални маршрути към Европа и Великобритания   Тръмп не взе Нобеловата награда за мир, но е №1 по влияние за Европа 2026 Тръмп не взе Нобеловата награда за мир, но е №1 по влияние за Европа 2026 Американският президент повлия силно на европейската политика през годината -  от сигурността и Украйна до стратегическата автономия на ЕС, което му донесе първото място в класацията на „Политико“ Шер ще се омъжва 50 години след предишния си брак Шер ще се омъжва 50 години след предишния си брак Американската легенда ще навърши 80 години през май 2026 г. Сърбия пусна на свобода наркобоса Йоца Амстердам-Сретен Йосич Сърбия пусна на свобода наркобоса Йоца Амстердам-Сретен Йосич Апелативният съд в Белград реши, че са изпълнени всички условия за условно освобождаване на Йосич, един от най-емблематичните фигури на балканския наркотрафик, който бе заловен в София през 2002г. Тръмп: Задържахме „най-големия танкер“ край Венецуела Тръмп: Задържахме „най-големия танкер“ край Венецуела Вашингтон твърди, че задържаната плавателна машина  е част от незаконна схема за финансиране на терористични организации, докато Каракас обвинява САЩ в пиратски действия Кралят на кокаина напуска затвора: Сретан Йосич е условно освободен Кралят на кокаина напуска затвора: Сретан Йосич е условно освободен Съдът в Белград освободи най-известния балкански наркотрафикант след близо 15 години зад решетките
Иво СИРОМАХОВ Иво СИРОМАХОВ Защо се изплю върху достойнството и честта си, Слави, за няколко левчета ли? Виц на деня Виц на деня - Добър ден! Дошъл съм за изкарване на шофьорска книжка.
- Но тук е болница, не автошкола!
- Знам... навряха ми я отзад, но това е една дълга история...
Виц на деня Виц на деня На манго му се родили близнаци. Носи ги вкъщи, а комшията го пита:
- Двуяйчни или еднояйчни?
- Този е двуяйчен, а това е женско.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Наръфана люта чушка и разведена жена са само за истински търсачи на силни усещания!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори