×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • 3 компании инвестират над 100 млн. лева в Бургас, заявяват разкриване на 370 работни места
  • Главчев и Гвоздейков обсъдиха как протича подготовката за изборите
  • „Зелената зона“ в Бургас става целогодишна
  • На 30 април изтича срокът за данъчните декларации
  • Пожар избухна близо до военноморска база на остров Крит
  • Започна проверка по случая с арестанта, който скочи от етаж на Районното управление в Казанлък
  • 43% недостиг на офицери в румънската армия
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

2019 г. и инвазията на тротинетките


2019 г. и инвазията на тротинетките
Ключови думи: тротинетки, 2019 г., новини
29 Декември 2019, Неделя, 13:30 ч.

Трите услуги, които предлагат споделени пътувания с е-тротинетки, са оптимисти за развитието на пазара през следващата година

Електрическите тротинетки се появиха в София в момент, в който недоволството от увеличващия се трафик и замърсяването на въздуха ескалира. Новата за България алтернатива за придвижване не може да реши всички проблеми в столицата, но предизвика вълнение у потребителите, които искаха да опитат нещо ново, както и критики, свързани с регулацията и безопасността на движението.

Ако през първата половина на 2019 г. чувахме все повече слухове, че няколко компании имат апетит към навлизането на този пазар у нас, то през второто полугодие всичко това се сбъдна. Така по столичните улици се появиха Lime, Hobo и Brum, пише investor.bg.

Началото даде американският играч Lime, който вече беше във фаза на експанзия в Европа. Той стъпи у нас през август с общо 150 електрически тротинетки. Само месец по-късно още две компании навлязоха на пазара - българската Hobo и Brum, която ползва платформата на американската компания Bird.

Бърза равносметка

Предвид краткия период, в който компаниите имаха възможността да тестват услугата си в София, и трите посочват, че са доволни от постигнатото през 2019 г.

“Въз основа на настоящото ни присъствие в Европа, София се открои като град с важно географско местоположение и голям потенциал благодарение на подема на алтернативната градска мобилност. Инвестициите ни в България ще подкрепят продължителния растеж и разрастването ни в Източна Европа”, коментира новият оперативен мениджър на Lime у нас Петко Анчев.

По думите на Йордан Георгиев, който ръководи Brum Scooters, тротинетките са се възприели добре от потребителите. “За съжаление, не успяхме да организираме по-ранно пускане на тротинетките, за да видим развитието на бизнеса през летния сезон и за по-добра преценка ще се наложи да изчакаме 2020 г.”, посочи той в интервю за Investor.bg.

За Hobo успехът от 2019 г. се измерва в доказването, че услугата е конкурентоспособна на местния пазар. По думите на основателя на компанията и неин изпълнителен директор Теодор Рачев фокусът е бил и върху изграждането на име на лоялен партньор, успешното стратегическо сътрудничество със Столична община и с различни частни бизнеси.

Досега Hobo може да се похвали с петцифрен брой пътувания със средна продължителност 10,5 минути в делнични дни и до 16 минути през почивните дни. Средните стойности за дължина на пътуване са 1,4 км, а през събота и неделя цифрата расте с 20%, коментира Рачев. От старта си в София до днес Brum има близо 30 хил. карания, а по-голямата част от тях са за не повече от 10-15 минути. От Lime пък се похвалиха, че вече имад над 100 хил. пътувания със средно изминато разстояние на пътуване от 1,28 км.

Предизвикателствата

Ръководителите на трите компании са единодушни, че голямото предизвикателство за тях е да променят възприятията на потребителите и да наложат електрическите скутери като предпочитан начин за придвижване.

Според Йордан Георгиев от Brum безопасността и културата на каране също се открояват като проблем. В тази връзка трите оператора, които показват желание за общо развитие на пазара, си сътрудничат в редица посоки, включително наскоро пуснаха специално видео, което показва как безопасно да се управляват тротинетките в градска среда.

Не на последно място в списъка с предизвикателства остават кражбите. “Кражбите също са неприятно предизвикателство. За щастие успяваме да хванем почти всички крадци благодарение на полицията, която реагира много бързо и ефективно на всички наши сигнали. В резултат от това кражбите от старта досега са драстично намалели, но това е постигнато с много труд, много часове прекарани по районните управления и в следствие на немалък брой хора, срещу които вече водим дела”, коментира Георгиев.

Регулацията

Въпрос номер едно, който стои пред операторите на споделени тротинетки в София, е регулацията на този вид транспорт. Липсата на достатъчно велоалеи и лошото качество на инфраструктурата са проблем, който пречи не само на нормалното и безопасно придвижване, но и на потребителското преживяване. Brum, Lime и Hobo вече показаха, че са готови да работят заедно и за създаването на правила, които да регулират пазара, така че той да има възможност да се развива. Предложените промени в Закона за движение по пътищата все пак не бяха приети напълно от самите оператори. Те настояха за поправки.

„Нашето споделено опасение е, че задължаваща, а не препоръчителна законова мярка като носенето на каска, би забавила и дори спряла подема на велосипедите и индивидуалните електрически превозни средства в дела на всички пътувания в града“, посочиха в общо изявление фирмите.

„Надявам се да бъдем чути и да не бъдат поставени сериозни законови ограничения за ползвателите на електрически тротинетки и велосипеди, защото според мен това ще откаже голяма част от потенциалните желаещи да използват екологичен транспорт. Строги регулации биха били стъпка назад в решението на проблемите с трафика и мръсния въздух в столицата”, обясни пред Investor.bg Йордан Георгиев от Brum.

От своя страна Веселин Грозданов, член на управителния съвет на клъстер “Зелен транспорт”, коментира пред Bloomberg TV Bulgaria, че зачестяват проблемите с тротинетките, водещи до пътнотранспортни произшествия, така че регуация определено е необходима.

Петко Анчев от Lime подчертава, че компанията има „установени връзки с регулаторите на всички пазари, на които оперира. София не прави изключение”. Той е на мнение, че фокусът трябва да падне върху подобряването и създаването на подходяща инфраструктура, както и върху повишаването на културата на придвижване на пътя.

„Регулацията допринася за повишаването на вниманието по отношение на безопасността и културата на пътя. Разбира се, ние като оператор ще я приемем, но нека не забравяме, че идеята тук е не да се забранява непознатото, а да бъде подпомагано при условие, че то е добро за града ни”, обясни пред Investor.bg Теодор Рачев от Hobo.

Какво предстои през 2020 г.?

Както на европейско, така и на местно ниво операторите на тротинетки очакват повишения интерес към услугите им да се запази и през следващата година.

„Вземайки предвид общественото мнение в полза на намаляване на трафика и вредните емисии, както и усилията, които полагаме в посока реклама, смятаме, че през 2020 г. ще има повишено търсене”, коментира Рачев.

За Lime 2020 г. „продължава да бъде инвестиционна година в дългосрочното бъдеще” на компанията. За целта компанията ще инвестира в основата на бизнеса си, в общностите, които обслужва и в глобалната си експанзия. По думите на Петко Анчев Lime ще се съсредоточи върху ускорения си глобален растеж по начин, който е устойчив от гледна точка на бизнеса и на околната среда.

От Brum пък обещават редица интересни кампании и събития, целящи да помогнат София и България да станат по-приятно място за живеене.

Отвъд тези обещания предстои да видим и финализирането на регулаторната рамка, както и дали компаниите няма да увеличат броя на споделените тротинетки значително през следващото лято, което да доведе до проблемите, които виждаме в Европа с неправомерно оставени навсякъде електрически скутери.


В категории: Животът


1
Коментара
1
Коментара по темата
1.
Gringo
29.12.2019 14:47:10
0
7
В това отношение Бургас е привилегирован. Имаме чудесни и широки велоалеи, които се споделят между колоездачите и тротинетките. Аз имам тротинетка, с която се предвижвах бързо, лесно и удобно. Незаменима е в делнични дни, когато човек е в работен режим. Колелото ме ангажираше в обличане, а и физическото движение чрез него ( много полезно е) ме караше да се потя и ня работа някак си не се чуствах удобно. Тротинетката е мания. Лека е, удобна е, предижваш се без усилия, Живея в Меден рудник. От комплекса до всяка част на населено място в Бургас има велоалеи и не се налага да се рискува пресичайки автомобилните платна или ленти, какъвто проблем има в София например. От комплекса до Морска гара стигам с тротинетка за 20 минути. Батерията ми издържа да отида и да се върна два пъти ( 7 км. в посока). освен това, когато се налага да съм с автомобила, винаги си я нося в багажника, като по този начин ставам по-мобилен и не се лутам в търсена на място за паркиране в натъпкания център. Много удобно нещо е, но съм сигурен че на Бургас бус, бензиноколонката. зелената и сини зони не съм им удобен. За това очаквам и атаки от всички заинтересовани и свързани с тези бирници управленци. Само за сведение, моята калкулация с тротинетката е, че спестявам едни 80-90 лева на месец пари, дадени за транспорт с кола/автобус в рамките на града. Тротинетката се използва 8 месеца в годината, а като гледам какви зими вече имаме, може да се използва и 10 месеца в годината. Да, тя не заменя, колелото и автомобила, но си е едно чудесно средство за предвижване в малък град като Бургас, в който най-отдалечените му точки са на отстояние - 13-14 км. и до всяка една има свързаност с велоалеи.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Съдът окончателно върна отнетите лицензи на охранителна фирма „Делта гард“ Съдът окончателно върна отнетите лицензи на охранителна фирма „Делта гард“ Един от собствениците - Димитър Спасов бе привлечен като обвиняем през 2019 г., но не е знаел, и се наложи да прекрати участието си в дружеството на фирмата   Има ли политическо вмешателство и в избора на Сливенски митрополит Има ли политическо вмешателство и в избора на Сливенски митрополит Православно сдружение с остра декларация заради отстраняването на епископ Йеротей Агатополски Средна Европейска Класа прекратява участието си в коалицията ПП-ДБ Средна Европейска Класа прекратява участието си в коалицията ПП-ДБ През годините Средна Европейска Класа винаги се е противопоставяла на порочните практики в модела на управление на ГЕРБ и ДПС, се казва в прессъобщение до медиите  Има причина Бургас да е домакин на 34-ия Конвент на тамплиерите, предстои прием на 21 рицари и дами Има причина Бургас да е домакин на 34-ия Конвент на тамплиерите, предстои прием на 21 рицари и дами Великият Приорат на България не е само най-големият в международния Орден на тамплиерите, но и най-младият. В събота ще създадем и втора пловдивска командерия - "Филипопол" Инвестират в хотели и търговски обекти Инвестират в хотели и търговски обекти Нарастват вложенията в жилища Община Бургас ще санкционира „ЛАЙМ”, ако тротинетките им навлизат в пешеходните зони Община Бургас ще санкционира „ЛАЙМ”, ако тротинетките им навлизат в пешеходните зони Глобите ще са в размер между 500 и 5000 лв. Полицията пък държи отговорни нарушителите на ЗДвП Кроношпан ще представи новата Глобална колекция Kronodesign в София Кроношпан ще представи новата Глобална колекция Kronodesign в София KRONOSPAN DESIGN CENTER SOFIA  обяви Седмица на отворените врати Марин и Стефан Димитрови влизали в МФ, без да са регистрирани, според отговорник за охраната Марин и Стефан Димитрови влизали в МФ, без да са регистрирани, според отговорник за охраната Били са и в сградата на Централното управление на Агенция "Митници" Готвят организацията на Лято 2024 г., областният управител на Бургас събра кметове за важна среща Готвят организацията на Лято 2024 г., областният управител на Бургас събра кметове за важна среща Ще продължим да работим конструктивно с всички вас, можете да разчитате на мен, подчерта проф. Мария Нейкова Тази верига отваря първия си аутлет за нехранителни стоки с до 70 % намаление Тази верига отваря първия си аутлет за нехранителни стоки с до 70 % намаление Селекцията от продукти в аутлета се различава от останалите обекти, като включва и артикули от предишни колекции
Два военни хеликоптера се сблъскаха във въздуха, 10 човека са загинали Два военни хеликоптера се сблъскаха във въздуха, 10 човека са загинали Едната летателна машина е захванала ротора на другата, преди и двете да паднат на земята и да се разбият Защо Джъстин Бийбър целуна сина на Уил Смит Защо Джъстин Бийбър целуна сина на Уил Смит Двамата са в топли отношения от години Падна и Очеретина, САЩ се опитват да спасят армията на Украйна от разгром Падна и Очеретина, САЩ се опитват да спасят армията на Украйна от разгром Военният анализатор на германския вестник BILD Юлиан Рьопке коментира, че всичко ще е напразно, ако не се мобилизират отще 250 000 войници  Подаваме електронно заявление за гласуване зад граница Подаваме електронно заявление за гласуване зад граница Подготовката за изборите 2 в 1 започна Ново земетресение с магнитуд 6,3 разтърси Тайван Ново земетресение с магнитуд 6,3 разтърси Тайван Трусът е усетен и в столицата Тайпе (М)истерия с координатора на атаките срещу "Северен поток", изчезна безследно (М)истерия с координатора на атаките срещу "Северен поток", изчезна безследно Полковник Роман Червински бе цяла година в ареста заради злоупотреба с власт след провала на операция за задържане на руски пилот Водолеят може да бъде завладян от фантазии и мечти, а Телецът да внимават с авантюрите Водолеят може да бъде завладян от фантазии и мечти, а Телецът да внимават с авантюрите Хороскоп за деня – 23 април 2024, вторник Рамзан Кадиров е тежко болен, Кремъл му търси приемник Рамзан Кадиров е тежко болен, Кремъл му търси приемник В материала се подчертава, че през 2019 година лекарите за първи път са диагностицирали Кадиров с панкреатична некроза Болният от рак Чарлз III с крайно решение за снаха си Болният от рак Чарлз III с крайно решение за снаха си Въпреки че херцогът на Съсекс наскоро прекъсна всички връзки с Великобритания, шансовете за помирение с роднините му остават Какво стои зад големия бум на китайските сайтове за електронна търговия Какво стои зад големия бум на китайските сайтове за електронна търговия Доста е пристрастяващо пазаруването в приложението, където постоянно получавате предложения за сделки
Антон КУТЕВ, съветник на президента Антон КУТЕВ, съветник на президента "Симпатичният" Даниел Митов може да повлияе на вота в чужбина Виц на деня Виц на деня Интервю за хигиенистка в Слънчев бряг.
- Име?
- Станка.
- Националност?
- Казахстанка.
- Добре, бе. Чух те и първия път! Питам те за националност!
Виц на деня Виц на деня Между приятели:
- Мисля, че жена ми ми изневерява. Да я заведа ли на гинеколог?
- И какво ще види гинекологът - списък на посетителите ли?
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Нищо не краси жената повече от чаша водка в стомаха на мъжа.

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори