×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • САЩ обявяват днес нови поръчки на оръжия за Украйна за 6 млрд. долара
  • Вдигат заплатите на военните с 30%
  • Възстановяват движението по АМ "Тракия" в платното за Бургас между 20 и 21 километър
  • Петима служебни министри се явяват на последния парламентарен контрол
  • Путин отива в Китай през май
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Спадът на автомобилната индустрия може да повлече световната икономика


Спадът на автомобилната индустрия може да повлече световната икономика
Прогнозите на фонда за скромен ръст на глобалната търговия през 2020 г. разчитат на възстановяване на сектора
05 Ноември 2019, Вторник, 20:50 ч.

Глобалният спад на продажбите на автомобили може да е намалило световния брутен вътрешен продукт с 0,2%, значително повече от прогнозите на МВФ

Докато световната икономика е изправена пред най-рязкото си забавяне след финансовата криза, една индустрия е едновременно виновник и жертва, пише Financial Times.

Автомобилната индустрия засяга стабилността на световната икономика много повече, отколкото делът й в общото производство предполага. Автомобилните производители имат дълги снабдителни вериги за доставка на компоненти. Те също така са големи потребители на суровини и химикали, текстил и електроника. Тяхната съдба засяга милиони работни места в сферата на продажбите, поправката и поддръжката.

Миналата година секторът се сви за първи път от световната криза. Международният валутен фонд (МВФ) смята, че спадът на производството е съставлявал над една четвърт от забавянето на световната икономика между 2017 и 2018 г.

Автомобилната индустрия е отговорна и за до една трета от забавянето на ръста на световната търговия между 2017 и 2018 г., съобщи фондът миналия месец, вземайки предвид последиците за търговията с автомобилни части и други междинни продукти.

“Автомобилният сектор разчита силно на промишленото производство и на растежа“, отбеляза миналия месец Джан Мария Милеси-Ферети, заместник-директор на отдела за изследвания в МВФ.

Прогнозите на фонда за скромен ръст на глобалната търговия през 2020 г. разчитат на възстановяване на сектора. Анализът му, обаче, посочва и рисковете от задълбочаване на проблемите, ако секторът стане следващата жертва на ескалиращата търговска война между САЩ и ЕС. Белият дом трябва да реши до 13 ноември дали да наложи мита от 25% върху вноса на автомобили.

Някои ръководители на автомобилната индустрия вече обвиняват американската търговска политика за голяма част от бедите в сектора, най-вече за резкия спад на китайския пазар, който стимулираше ръста на глобалните продажби.

“Търговската война наистина оказва влияние върху нагласите на клиентите и може да разстрои световната икономика“, казва Херберт Диес, главен изпълнителен директор на Volkswagen, по време на автомобилното изложение във Франкфурт през септември. „Заради търговската война автомобилният пазар (в Китай) на практика е в рецесия. Това ни плаши“, допълва той.

И макар автомобилните производители да страдат като останалата промишленост от по-широката несигурност заради търговската политика, те все още не са станали пряка мишена на американската търговска политика, пише investor.bg.

Според МВФ забавянето на индустрията се дължи основно на  промяната на политиката в Китай, включително отмяната на данъчните облекчения, стимулиращи притежаването на автомобил, и ограничаването на кредитирането, както и на новите тестове за вредните емисии в Европа.

МВФ отбелязва, че в много страни потребителите отлагат вземането на решение за покупка, тъй като стандартите се променят бързо, а вариантите за споделяне на автомобили се развиват.

Същевременно продажбите на автомобили в Индия намаляват заради проблеми в сенчестия банков сектор, който осигурява около половината от новото финансиране за автомобилната индустрия. Рецесията в Турция и несигурността около Brexit във Великобритания задържат продажбите на други големи пазари.

Общите продажби на автомобили са намалели с около 3% през 2018 г., а на автомобилното производство – с около 2,4%, след корекция на разликите в средната цена на автомобилите в отделните страни, съобщава МВФ.

Изследване на Fitch Ratings, публикувано по-рано тази година, показа, че глобалният спад на продажбите на автомобили може да е намалило световния брутен вътрешен продукт с 0,2%, значително повече от прогнозите на МВФ, след като взема предвид последиците за други индустрии и въздействието на по-ниските заплати и печалбите върху разходите на домакинствата и на бизнеса.

“Тук е съсредоточено забавянето на глобалната икономика. Това е водещият сектор, а не просто по-голяма косвена жертва (на търговската война Няма съмнение, че той е ключов двигател на глобалния производствен цикъл“, отбелязва Брайън Култън, главен икономист във Fitch Ratings.

Нещата ще се влошат, ако автомобилната индустрия наистина стане жертва на ответните мита. Заради трансграничните си снабдителни вериги и прецизни във времето производствени процеси индустрията е особено уязвима към нови търговски бариери.

Американският министър на търговията Уилбър Рос намекна в интервю за Financial Times миналия месец, че Вашингтон е склонен да продължи разговорите с ЕС вместо да налага мита върху вноса на автомобили след изтичането на 6-месечната отсрочка в средата на този месец.

Въпреки това заплахата от мита остава. Публикуван по-рано тази година анализ на института по международна икономика „Питърсън“ установи, че ако САЩ изпълнят заканата си и наложат мита от 25% върху вноса на автомобили от всички страни членки, американското автомобилно производство ще отбележи спад с 1,5%, а секторът ще изгуби близо 2% от работната си ръка и 195 хил. служители в цялата страна ще станат безработни в резултат на макроикономическия шок.

Ако останалите страни предприемат ответни мерки, американското производство ще намалее с 3%, елиминирайки 624 хил. работни места в САЩ и 5% от работната ръка в сектора.

“Ако направят това, всички ние ще загубим“, заяви Оливер Ципсе, главен изпълнителен директор на BMW, на пресконференция миналия месец. Той допълва, че митата ще застрашат работните места и производството в завода й в Южна Каролина.

До този момент САЩ са единственият голям пазар, на който продажбите на автомобили са останали относително устойчиви. Забавянето в останалите страни има предимно цикличен характер – спадът следва години на растящи продажби и се случва в момент, когато много автомобилни производители бяха принудени да направят големи инвестиции в разработването на електромобили, които ще носят загуби поне в краткосрочен план.

Продължаващата несигурност в търговията и произтичащите от това тревоги за ръста на световната икономика не са от полза.

Както отбелязва Холгер Швединг, икономист в Berenberg, подобна несигурност спира клиентите да правят големи покупки. „Ако не си сигурен..., не трябва да купуваш колата“, казва той. 


В категории: Бизнес


Коментари
Лихвите тръгнаха нагоре
Лихвите тръгнаха нагоре 26/04/2024, Петък 13:41 0
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Кампанията ще бъде безмилостно черна, Сглобката се разведе по най-скандалния начин Кампанията ще бъде безмилостно черна, Сглобката се разведе по най-скандалния начин Ако в тази кампания изнасянето на мръсно бельо не престане, това ще гарантира рекордно ниска избирателна активност 7 коли се нанизаха във верижна катастрофа на пътя Варна-Бургас 7 коли се нанизаха във верижна катастрофа на пътя Варна-Бургас Няма пострадали, щетите са само материални  Организират великденско издание на "Купи и дари" - социална кампания в помощ на нуждаещи се Организират великденско издание на "Купи и дари" - социална кампания в помощ на нуждаещи се Всеки желаещ ще може да дари хранителни продукти С 3 млн. лв. започва дългоочакваният ремонт на  водопровода в с. Русокастро С 3 млн. лв. започва дългоочакваният ремонт на водопровода в с. Русокастро Днес бе направена символична първа копка, строителството ще продължи 360 дни Този лекар предизвика фурор в Стани богат Този лекар предизвика фурор в Стани богат Стигна до въпрос за 20 хил. лева  Голяма драма с тестовете за коклюш Голяма драма с тестовете за коклюш Болните вече надхвърлиха 450 души Детска площадка в Карнобат от проект за 650 000 лв. тъне в мрак Детска площадка в Карнобат от проект за 650 000 лв. тъне в мрак Обектът е завършен малко преди местните избори миналата година, които кметът Георги Димитров печели за пореден път, но вече е амортизиран, пише в сигнал до Флагман Появи се първата ясновидска къща в България, врачуват по интернет за 250 евро Появи се първата ясновидска къща в България, врачуват по интернет за 250 евро Гадателките рекламират дейността си в социалните мрежи чрез предсказания, които публикуват Олигархът Георги Гергов налива 7 милиона в политическия стартъп на Ваня Григорова? Олигархът Георги Гергов налива 7 милиона в политическия стартъп на Ваня Григорова? Партийното строителство у нас е бизнес с висока принадена стойност, но е нужен солиден първоначален капитал Той бе кандидат Ерген, а тя - звезда от Игри на волята... Той бе кандидат Ерген, а тя - звезда от Игри на волята... Между тях очевидно е пламнала любовна искра 
Хотели по морето може да не отворят през лятото, никой не иска да им работи за малко пари Хотели по морето може да не отворят през лятото, никой не иска да им работи за малко пари Браншът очаква хиляди работници от Узбекистан и Непал, но документите се бавят Лихвите тръгнаха нагоре Лихвите тръгнаха нагоре Средните лихвени проценти по депозитите, договорени за ползване след предизвестие в левове и в евро се запазват на нивата от предходния месец съответно 0.10% и 0.15% Никой мъж не ме е унижавал така, плаче изгонена от Ергенът Никой мъж не ме е унижавал така, плаче изгонена от Ергенът Още повече от мъж, в когото е влюбена Цър Пър живее охолен живот в тузарски комплекс Цър Пър живее охолен живот в тузарски комплекс Спортният мениджър се шири в просторен апартамент в Сентрал парк, който е на минути от София Защо Маги от "Ергенът" се разрева Защо Маги от "Ергенът" се разрева Тя не получи покана за мечтаната среща с Алек Бойко и тигрите от Бистрица като Лудогорец, насочват се към поредна титла Бойко и тигрите от Бистрица като Лудогорец, насочват се към поредна титла Лидерът на ГЕРБ е капитан на отбора  „Розова луна“ над Флорида „Розова луна“ над Флорида Индианците наричали пълнолунието така, защото съвпадало с цъфтежа на първите пролетни цветя Пробив в Красногоровка! Руснаците планират щурм към Ню Йорк и Турецк Пробив в Красногоровка! Руснаците планират щурм към Ню Йорк и Турецк Бившият офицер от US разузнаването Скот Ритер пък заговори за „военен Шенген“ и за нападение на НАТО срещу Русия Телецът и Девата да започнат диета, а Козирогът да не флиртува! Телецът и Девата да започнат диета, а Козирогът да не флиртува! Хороскоп за деня – 26 април 2024, петък Венеция от днес въведе такса "вход", избухна голям протест Венеция от днес въведе такса "вход", избухна голям протест От днес се заплаща такса в размер на 5 евро за посещение в града между 08:30 и 16:00 ч
Делян Пеевски Делян Пеевски Кирил Петков е пудел, който драска на вратата на Борисов Виц на деня Виц на деня - Сине, тъп си като тази маса! - казва бащата и чука по масата.
- Тате, някой чука, да отворя ли?
- Остави, аз ще отворя.
Виц на деня Виц на деня В кабинета на психолога:
- Имате ли в рода си хора с психични отклонения?
- Имам един братовчед, той разрежда виното с лимонада...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Бог не може да следи за всеки, затова е създал съседите!


Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори