×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Заради липса на изпитващи: Курсисти чакат над месец, автоинструктори излязоха на протест в Шумен
  • Принц Уилям и Кейт Мидълтън празнуват годишнина от сватбата си
  • Полицаи иззеха 2 килограма наркотици в София
  • Северна Корея тества оръжейни системи на нов разрушител
  • Тръмп: Русия иска да постигне споразумение в Украйна
  • 12 000 случая на варицела от началото на годината
  • Делото „Дебора“ продължава с разпит на свидетели
  • 74-годишен водач блъсна украинка в Слънчев бряг
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Световна практика е синдикатите да подкрепят не само кандидати за кметове, но и партии


Световна практика е синдикатите да подкрепят не само кандидати за кметове, но и партии
КНСБ не подкрепя само кметове на ГЕРБ, но и много други кандидати, категоричен е Пламен Димитров (вдясно, с кмета на Варна Иван Портних)
28 Септември 2019, Събота, 10:41 ч.
Автор: Лъчезар ЛИСИЦОВ (снимка: ГЕРБ)

Ние политически сили не подкрепяме, а само конкретни хора, казва лидерът на синдикалната организация

През последните дни ГЕРБ се похвалиха със серия от прессъобщения, че техни кметове са получили подкрепа от КНСБ за още един мандат. Това се случи във Варна, Бургас, Велико Търново. Няколко седмици по-рано президентът на КНСБ Пламен Димитров лично даде положителна оценка за кмета на София Йорданка Фандъкова. Редно ли е синдикати да подкрепят политически сили? Разговаряме по темата с Пламен Димитров.

- Г-н Димитров, имате ли цялостна справка в кои градове КНСБ подкрепя кандидати за кметове?

- Не мога да кажа за всички. Случва се там, където нашите регионални съвети и структури са подготвили съответните споразумения и са ги договорили с кандидат-кметовете.

- Това са решения на местните структури на КНСБ?

- Да, задължително, как? Аз не решавам вместо тях.

- Малко притеснително изглежда синдикални организации да подкрепят конкретни политически сили.

- Не знам защо ви изглежда притеснително. Хората на местно ниво са заявили конкретни искания и когато съответният кандидат-кмет е припознал тези искания и ги е поел като ангажимент, ние подписваме предварително споразумение. И то се подписва от местните структури – от областните координатори по места. А аз, където съм бил, съм го обявил - във Варна и Бургас. На другите места са обявявани от съответните наши местни организации – Стара Загора, Благоевград, доколкото знам, Велико Търново…

- Прави впечатление, че подкрепяте само кметове на ГЕРБ.

- Аа, не, не е вярно това. Има много други кандидати. Следващите дни ще ги чуете. Аз знам, примерно, за Троян, за Гоце Делчев, където са кандидати на БСП, Самоков също. Просто те не са излезли към момента. Нашите организации по места са си самостоятелно делегирани и те си решават на местно ниво дали да подкрепят някого въобще, кой да бъде той и доколко са доволни през единствената призма – доколко хората, които са синдикални членове в съответните сектори, са получили или не са получили, чакат или ще получат подкрепа на техните искания за заплати, за условия за работа…  И това пише в тези споразумения, между другото.

- А това вид призив ли е към вашите членове да гласуват за конкретния кмет?

- Това е ангажимент, който колегите са поели на местно ниво и са казали, че по този начин застават зад него. А какво точно значи – измеренията са различни. Аз не мога да кажа какво ще направят. Има си закони и те могат да направят това, което им позволява законът.

- Говорих с човек (кандидат-кмет – б.а.) от Бургас, който твърди, че тази подкрепа е заради натиск отгоре, т.е. от вас, от националното ръководство на КНСБ.

- Кой пък е този човек, дайте да го видим! Специално в Бургас има решение, което е взето с подписите на всички членове на Регионалния съвет. Здравко Тошков може да го намерите и да ви коментира поименно кой, къде, какво е поел като ангажимент.

- А има ли такава практика в други държави – синдикални организации да подкрепят политически сили?

- Ние не подкрепяме политически сили, нещо сте се объркали. Говорим за личности, за конкретни хора. И отново казвам - те може да са подкрепени от някого, може да не са подкрепени от никого… нашите местни организации решават по какъв начин да си постигнат исканията. А иначе имаме синдикални лидери – кандидати за общински съветници. Не сме ги броили още, но сигурно ще станат над 100 души. Всеки път на местни избори имаме такива, които са във всички видове листи – местни коалиции, партийни коалиции, инициативни комитети.

- Т.е. има такава практика…

- Има, да. Има и повече даже. Има практика синдикати да излъчват и народни представители - или през инициативни комитети, или като независими кандидати, или през партии. Ние нямаме такива намерения.

- И това е световна практика в модерния свят…

- Това се мъча да кажа. Световна практика, в нормалния свят – западноевропейски най-вече. Не само че подкрепят определени кандидати, подкрепят и партии там. Ние тук партии не подкрепяме и никога не сме подкрепяли партии. Тук говорим за конкретни лица, които при това са ограничен брой. Аз не мисля, че ще бъдат толкова много. И това са хора, които са доказали, че синдикалните ни организации са доволни от това, което са свършили за хората – заплати, доходи…

- Това трябва да е единодушно решено от съответните органи на КНСБ, така ли?

- Решенията се взимат с мнозинство при нас. Не е казано, че е единодушно. В Бургас ми казаха, че всички членове на Регионалния съвет са подписали това решение. А иначе Уставът изисква обикновено мнозинство от всички членове на Регионалния съвет, който се състои от съответните представители на нашите федерации и синдикални съюзи в региона.

- Има обаче една такава теза – че кметовете са също работодатели и вие, един вид, подкрепяте работодател. Как отговаряте?

- Вижте, ще публикуваме споразуменията, да видите какво пише в тях. Ние това подкрепяме – че те поемат ангажимента, като станат кметове, да направят определени неща в шест-седем точки и области. В образованието да направят това и това, на работещите в социалните дейности да вдигнат заплатите… Примерно, в едно от споразуменията пише ясно и точно – за социалните дейности ежегодно увеличение на възнагражденията с 10%; за социалните домове и т.н. Така че не знам дали това е лошо или хубаво. За мен като синдикалист е хубаво, че на този, който се кандидатира да става кмет, утре аз ще имам основание (на база на това споразумение, подписано с местните организации) да кажа „ти тука си се подписал”. И там пише – ежегодно ще се отчита какво е изпълнено от тези ангажименти, които е поел, преди да стане кмет (ако стане кмет). И като не е увеличил заплатите с 10%, както е казал, съответно хората ще го „наплюят”, ще протестират, ще правят каквото могат. Ако го е изпълнил, следващия път може би пак ще го изберат, както в момента направихме.

- Т.е. вие не за първи път подкрепяте кандидат-кметове?

- Не, естествено. Ако нашата Конфедерация има някаква постоянна практика, тя е в местните избори да участват наши лидери в листите и в съветите, за да изразяват гласа на синдиката и на хората на труда на местно ниво; и да подкрепяме тези кметове, които са се ангажирали и са изпълнили, когато са били кметове, съответните си ангажименти за доходите и условията за работа. Това е ангажиментът, който искаме от тях. Не щем да правят мостове и магистрали – това не е наша работа.

- Но конкурентният синдикат „Подкрепа” не сме чули да прави такива инициативи.

- Конкурентният синдикат „Подкрепа” имаше кандидат за евродепутат, ако помните.

- Тя мисля, че се яви като независим, а не точно от името на „Подкрепа”.

- Ама ние нямаме кандидат-кметове от името на КНСБ, ако говорите така. Нямаме такива. Имаме само кандидати за съветници. Така че мисля, че има и европейска практика, както и в Източна Европа.


В категории: Местни избори


Айтозлия погази закона
Айтозлия погази закона 30/04/2025, Сряда 09:33 0
Флагман.БГ Млад мъж кара дрогиран в Несебър Млад мъж кара дрогиран в Несебър 30/04/2025, Сряда 09:03 0
Флагман.БГ Огромна драма в "Ергенът" Огромна драма в "Ергенът" 30/04/2025, Сряда 08:33 1
Отиде си голям рокаджия
Отиде си голям рокаджия 30/04/2025, Сряда 08:00 1
Флагман.БГ Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона 29/04/2025, Вторник 22:00 0
7
Коментара по темата
7.
Full game
28.09.2019 22:11:26
0
2
Аз мисля, че световна практика е синдикатите да са зависими
6.
Синдикалист на запад
28.09.2019 18:52:21
0
3
Световната практика е, синдикатите да извиват ръцете на държавата за да се развива бизнеса и да се следи интереса на работника и синдиката съответно! Нашите са просто кърлежи, които цоцат от държавата, докато се правят на защитници! Кой ли ден ще си платят ?
5.
koe e tova mature
28.09.2019 15:19:30
0
1
mn 6te go 6ibam
4.
koe e tova mature
28.09.2019 15:19:27
0
2
mn 6te go 6ibam
3.
до 2
28.09.2019 12:54:22
0
10
Точно така. И журналистиката също. Но пи нас и двете са не на свтовно , а на хамалско ниво, както се вижда от интервюто
2.
отврат
28.09.2019 12:13:53
2
19
Световна практика е синдикатите да са независими и да защитават правата на
работещите.
У нас е точно обратно - това са синдикати от социализма, които пак са на страната на управляващата партия...
И са несменяеми по няколко десетилетия.
1.
???
28.09.2019 11:50:46
1
13
То обещаното не е като даденото. И като не го изпълнят какво ще правите :стачка -не сме виждали с петилетки, ще плачите по медиите или ще си направите харакири публично?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Роден град се тресе: Мъж хвърли дете от мост Роден град се тресе: Мъж хвърли дете от мост "Престъплението е огромно", каза кметът на Луковит Иван Грънчаров Инцидент с възрастен бургазлия и украинка Инцидент с възрастен бургазлия и украинка Шофьор отнесе велосипедистка Една искра, запалила поколения: Механото чества вековен юбилей Една искра, запалила поколения: Механото чества вековен юбилей Юбилейният спектакъл ще събере над 800 гости на 30 април Айтозлия погази закона Айтозлия погази закона Шофира дрогиран Румънско семейство в шок от "лечението" им в УМБАЛ-Бургас Румънско семейство в шок от "лечението" им в УМБАЛ-Бургас Ето защо те никога повече няма да дойдат в България, а на нас желаят здраве и успех с евроинтеграцията Млад мъж кара дрогиран в Несебър Млад мъж кара дрогиран в Несебър Полицията го спипа 800 лева за 5 километра: Фирма за пътна помощ ужили 18-годишно момче след тежка катастрофа 800 лева за 5 километра: Фирма за пътна помощ ужили 18-годишно момче след тежка катастрофа Лелята на младежа разказа за скандална схема   Екшън в Бургас: Високо напрежение между тийнейджъри и ядосан шофьор от градския транспорт Екшън в Бургас: Високо напрежение между тийнейджъри и ядосан шофьор от градския транспорт Две момчета с тротинетки минаха на червен светофар пред автобус Републиканският път Ямбол-Средец е в критично състояние! Готви се протест Републиканският път Ямбол-Средец е в критично състояние! Готви се протест "Търпението на хората се изчерпа", каза кметът на село Войника Мария Георгиева   Топло време в София, по Черноморието не чак толкова Топло време в София, по Черноморието не чак толкова Слънчев ден като цяло в страната
Тръмп задължи с указ шофьорите на камиони да владеят английски език Тръмп задължи с указ шофьорите на камиони да владеят английски език В края на втория си мандат Барак Обама подписа указ, който облекчи леко мярката. С него беше дадено право на полицаите по пътя да не отстраняват тези шофьори на тирове от работа, а просто да им напишат глоба Доналд Тръмп: Целият свят се смееше на САЩ Доналд Тръмп: Целият свят се смееше на САЩ Лидерът на републиканците изрази тежко мнение за Байдън Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Терористът е избягал със скутер Медведев отсече: Русия и САЩ са... Медведев отсече: Русия и САЩ са... Политикът счита, че няма да има крайно изостряне на отношенията между Москва и Вашингтон Драмата с тока не спря Григор Димитров Драмата с тока не спря Григор Димитров Българинът победи чисто великобританец Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Знаете ли, това, което правя, е изключително сериозно, заяви президентът на САЩ Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България "Европа трябва да защитава физичната среда, но и мрежовата", каза пък специалистът по киберсигурност Ясен Такев Почина Ирина Мутафчиева Почина Ирина Мутафчиева Тя е автор на множество публикации в централния периодичен печат и в специализирани издания А ако токът спре в такъв момент? А ако токът спре в такъв момент? Хаосът в Испания можеше да е още по-голям Най-малко 26 души загинаха при експлозия Най-малко 26 души загинаха при експлозия Починали са и деца
Доналд Тръмп Доналд Тръмп Луди искат да ме отстранят! Щяха да превърнат САЩ в пропаднала дупка от третия свят Виц на деня Виц на деня - Какво е шведска маса по нашенски?
- Запой в гараж, върху щайги.
Виц на деня Виц на деня България е единствената държава, в която даже и неодушевените предмети си имат майка. Статус във фейсбук Статус във фейсбук Горещото кафе в пластмасова чашка отнема 2/3 от мъжката потентност. Първо изгаря пръстите, а после и езика...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори