×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Задържаха шофьор на тир, нападнал и ранил полицай край "Капитан Андреево"
  • 16-годишни подадоха фалшив сигнал за бомба в полицията в Харманли
  • Две сгради се срутиха в Мароко, загинаха най-малко 19 души
  • В 18 часа днес в цялата страна започват антиправителствени протести
  • Археолози откриха останки от древен кораб за забавления край Александрия
  • Управляващите изобретиха нов жанр - протест в подкрепа на властта, каза президентът Румен Радев
  • И във Великобритания започва данъчно облагане на пенсиите
  • ЮНЕСКО включи българската гайда в Списъка на нематериалното културно наследство
  • Scorpions отбелязват 60 години на сцена с концерт в София
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Оплакванията на туристите: Камериерката ме мрази, климатикът шуми, тапетите в стаята са грозни...


Оплакванията на туристите: Камериерката ме мрази, климатикът шуми, тапетите в стаята са грозни...
Румънските туристи в България правят страшни шашми с олинклузива, плащат за 2 нощувки, не свалят гривните и после една седмица ядат безплатно
24 Юли 2019, Сряда, 09:49 ч.
Автор: Флагман.бг

Според браншовици най-претенциозни са българите, а най-хленчещите - румънците, които вечно се оплакват от всичко

От началото на годината туристи най-често се жалват от хотели менте, дублирани резервации или нелоялни търговски практики, сочи информация от Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Европейския потребителски център (ЕПЦ), цитирана от "Монитор".

Единият случай е с британски студенти, които правят резервация през един от сайтовете за настаняване във вила в Свети Влас (собственост на техен съгражданин от Острова), която се оказала в лошо състояние. Парите са им върнати и са настанени на друго място. Проверка на контролните органи установява, че къщата е била затворена, както и че не е вписана в регистъра на категоризираните места за настаняване. Въпросният обект вила вече не се предлага в портала.

В КЗП е постъпил и сигнал за хотел в Китен за дублиране на резервации. След проверката се оказва, че хотелът наскоро е продаден на търг, а предишният собственик е продал настанявания, с което новият не е запознат.

Нашумелият в медиите случай с израелските туристи в Слънчев бряг, за който първоначалната версия за дублиране на резервации и последвалата схватка между гостите на хотела и неговия управител беше опровергана. Всъщност до създалото се напрежение се е стигнало поради настояването на израелците да влязат в стаята си веднага с пристигането им в 11,00 часа, докато настаняването навсякъде стандартно е от 14,00 ч. Туроператорът веднага е намерил друг хотел, в който да настани клиентите си. Проверка на КЗП в хотела, в който е трябвало те да изкарат почивката си, установи наличие на удостоверение за категоризация и съответствие с изискванията за притежаваните вид и категория съгласно наредбата.

Друг сигнал от чуждестранен турист е за услугите на плажа. Рускиня е наела на първа линия шезлонг и чадър, за което е платила 20 лв., докато по думите й на табелата на плажа пише, че всеки от атрибутите е по 6 лв. Проверката на комисията констатира, че върху информационната табела на плажа освен цените за наемането на чадър, шезлонг и шалте, е посочено и следното: "I линия комплект: 20 лв." Комисията се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика, която се изразява в принудителна продажба на услуги в комплект.

От Европейския потребителски център обясниха, че едва 5% от всички оплаквания и жалби, получени при тях от началото на годината, са свързани с проблеми с резервации и хотели.

Един от тях е с нашенка резервирала къща в Гърция за няколко семейства през онлайн платформа. В описанието пишело, че освен 12 легла има и 2 бебешки кошарки. Жената смята, че това означава, че може да спят 12 души и 2 бебета. Плаща 545 евро. Впоследствие получава резервация, в която пише, че собственикът на къщата разрешава до 12 души. Жената иска да анулира, но трябва да плати близо 220 евро неустойка. След намесата на ЕПЦ резервацията е анулирана без неустойка.

Вторият случай също се отнася за южната ни съседка. Жена резервира стая в хотел там за след няколко месеца, плаща и получава потвърждение. Малко след това получава известие, че се преустановяват отношенията между хотела в Гърция и онлайн платформата. Парите не са й преведени обратно по сметката, а тя е препращана от едната инстанция към другата. След намесата на ЕПЦ-Гърция и ЕПЦ-България сумата от 175 евро е възстановена на потребителката.

Друг случай е за далечна дестинация. Семейство с дете купува пакетна почивка от немски туроператор до Доминиканската република за близо 5000 евро. Плаща си за по-широки седалки в самолета, но така и не ги получава, а на летището в Пунта Кана се оказва, че един от куфарите с джапанки, бански, слънчеви очила, козметика и по-официални дрехи липсва. Куфарът пристига чак на края на цялата почивка и така семейството не може да влиза в по-официалните ресторанти, където се изисква дрескод. След жалбата към нашата мрежа търговецът се съгласява да плати 350 евро компенсация за забавения куфар.

Според Румен Драганов, шеф на Института за анализи и прогнози в туризма, най-често курортистите се жалват от неизпълнение на договори. По думите му понякога се обещава едно, но се оказва нещо съвсем друго. „Повечето жалби са от чужденци, защото при тях има такива договори. Нашите отиват, избират и ако им хареса, се настаняват“, обясни експертът. „За това трябва снимките на офертите в сайтовете да бъдат ясни, а не да се предлагат стари фотоси от времето, когато хотелът е бил нов, и да се споменава в рекламата, че има бележки (някакви недостатъци - б. р.) и да се отбележат точно какви са и тогава не би имало проблеми“, добави той.

Константин Занков от същия институт припомня, че туристите се жалват не само от нашите курорти. По думите му най-често има разминавания между очакванията и реалността при ол инклузив офертите. Същото важи и за обслужването на плажа, като при резервацията хората са очаквали чадърите и шезлонгите да са включени в цената на пакета, а не да им се налага да ги плащат отделно. Случва се и снимката в сайта да е била на лукс стая, а тя да се окаже стандартна. Нерядко се лъже за разстоянието от хотела до плажа, което се оказва доста по-голямо. „За това трябва внимателно да четем описанията на стаите, на хотела, за гледката, която има, и цялата друга информация в офертата. Другата уловка е, когато се съгласим да направим резервация без право на промяна. Тогава дори да си тръгнем по-рано, ако времето на морето е лошо, то няма да ни върнат парите за неизползваните нощувки“, обяснява експертът.

Летовници мрънкат за интернет в стаята, румънци ползват ол инклузив и след края на почивката си

Най-често туристите се оплакват, че няма интернет в стаите, споделят хотелиери. Те мрънкат, че трябва да се тъпчат с останалите гости на рецепцията, където има интернет. Често се оказва, че контактите не стигат за включване на лаптопите и… следва ново мрънкане.

Има и изобретателни туристи, които измислят всякакви начини да поставят хотелиерите на колене. На първо място браншовиците поставят така наречените хленчещи гости. „Водата не ми е достатъчно топла”, „Не ми харесват тапетите”, „Кранчето ми в банята не работи”, „Мивката ми е тясна и плитка”, „Етажът ми е висок, имам фобия”. Има и куриози като „Климатикът ми е шумен”, „Камериерката ме мрази” „Направете нещо, имам чувството, че морето ще влезе в стаята ми”. След оплакванията, разбира се, следват заплахи за пускане на жалби „по-нагоре”. За да си спестят подобни главоболия и писане на напоителни обяснения, хотелиерите веднага компенсират оплаквачите. Два са начините за това – или преместване в по-луксозна стая, или бонус още една или две нощувки. „На тази, дето се страхуваше, че морето ще й влезе в стаята, дръпнах пердето и й закрих гледката“, обясни хотелиер.

Имената на мрънкащите туристи се вкарват в регистъра на хотела и за тях никога в бъдеще няма свободни места.

От две години румънски туристи тарикати мамят ол инклузива, обясниха очевидци. Схемата е следната. Семейство си плаща две нощувки пакет ол инклузив на първа линия в елитен курорт. След като освободят хотела, те не свалят гривните си разпъват палатка в близка горичка до плажа, предварително проучена, хапват си безплатно в ресторанта с гривните, ползват си чадър и шезлонги на плажа. И така, докато някой внимателен концесионер не забележи ситуацията и не алармира полицията. Но до този момент са минали поне три-четири дни, в които чуждестранните гости са събирали тен и са яли безплатно.

Според браншовици най-претенциозни са българите, а най-хленчещите - румънците, които вечно се оплакват от всичко. Майстори на лъжите пък са германците Немските туристи редовно вдигали аларма, че са ограбени, за да могат да приберат обратно част от парите си от застрахователните компании.

Случва се понякога жалбите на туристите да са основателни. Най-често се получава разминаване между предварителната информация за мястото, което туристите са избрали и за което са предплатили, с фактическата обстановка, с която се сблъскват. Например семейство с две деца получава стая с две единични легла и никаква възможност да се сложат допълнителни. Понякога се получава и дублиране в резервациите, споделят хотелиери. Подобни грешки се решават на място и недоволните туристи се настаняват на друго, по-добро място.

Чужденци недоволстват от скърцащи матраци

Мрънкащи туристи просят компенсации, като са превърнали това свое поведение в бизнес. Обикновено т.нар. професионални туристи търсят, откриват и се жалват от нещо, което ги е подразнило, или от несъответствие в рекламите. Други направо си измислят, за да получат компенсации, често на стойността на почивката им. Това коментират препатили хотелиери, които са имали подобни случаи. Според собствениците обаче оплакването за тези хора е бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Чужди туристи, предимно от Великобритания и Германия, измислят всевъзможни причини - често абсурдни, за да недоволстват. И отчитат щети. Данните показват, че в края на всяко лято хотелиерите връщат заради жалби обезщетение средно по 2,5 евро на английски турист и по 2 евро на германски турист. Според собствениците оплакването се е превърнало в печеливш бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Обикновено вълната от жалби от чужди туристи е след края на сезона по Черноморието. Някои от тях граничат с абсурда. Скърцащи матраци, стари фъстъци в минибара, намусени камериерки и дори липса на мемори пяна във възглавниците са част от оплакванията всяко лято.

Имало е оплакване от едрогабаритни гости, че душ кабините в баните са им твърде тесни или пък коридорите - тъмни. Имало е сигнали на почиващи и за стръмни стълбища, бързи асансьори, красиви жени, които разсейват съпрузите. Понякога туристите твърдят, че хотелът не отговаря на категорията, че е било мръсно или че стаите са им малки.

„Ако не сте доволни от почивката, имате 2 години да се оплачете“, обясняват хотелиерите, които са получавали измислени жалби на чужди гости месеци след почивката или в рамките на тези две години, когато са се сетили, че могат да получат някакви компенсации, с които да финансират новото си летуване. „Българите не знаят как да се оплакват, не четат закона и не защитават интересите си“, казват експерти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
2
Коментара
Мария АРНАУДОВА Патинсън и Зендая „обявиха годеж“, но какъв Патинсън и Зендая „обявиха годеж“, но какъв 10/12/2025, Сряда 17:10 0
2
Коментара по темата
2.
КрантЪ
24.07.2019 10:05:13
0
4
Местя му го
1.
high_spirited
24.07.2019 09:04:29
1
8
„Българите не знаят как да се оплакват, не четат закона и не защитават интересите си“, казват експерти....
Ще е добре една статия, за това . Аз чета законите, но не намирам как да защитя правата си в България, инче само оплакване е безсмислено, ако няма компенсация.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Пробив: Комета може да е донесла живот на Земята! Учени откриха уникални градивни елементи Пробив: Комета може да е донесла живот на Земята! Учени откриха уникални градивни елементи Междузвездната комета 3I/ATLAS има безпрецедентни нива на метанол и циановодород, ключови за ДНК и РНК Бургас се включи в антиправителствения протест Бургас се включи в антиправителствения протест Все още няма изявен говорител, който да застане пред множеството Бунтарска лавина срещу правителството блокира София и още 24 града (НА ЖИВО) Бунтарска лавина срещу правителството блокира София и още 24 града (НА ЖИВО) Мирни протести заляха страната, но напрежението в София остава високо на фона на политическата нестабилност Бизнесът предупреждава, че евтините покупки от Temu застрашават работните места у нас Бизнесът предупреждава, че евтините покупки от Temu застрашават работните места у нас Производителите алармират, че безмозъчният онлайн внос подкопава конкурентоспособността на българската икономика и задълбочава кризата в сектора Литературен кабинет в чест на Веселин Пъйнев открита в ПГСАГ Кольо Фичето в Бургас Литературен кабинет в чест на Веселин Пъйнев открита в ПГСАГ Кольо Фичето в Бургас Веселин Пийнев си отива в навечерието на учебната 2023 година, но следата му остава жива в съзнанието на учениците и колегите, които го описват като поетична душа и всеотдаен педагог Най-бързият чийзкейк в света: рецепта с 3 съставки Най-бързият чийзкейк в света: рецепта с 3 съставки След изпичане, оставете чийзкейка да се охлади в затворената фурна и тогава сервирайте Студентите поведоха протестите, скандират „Оставка!“ и „Мафия вън!“ Студентите поведоха протестите, скандират „Оставка!“ и „Мафия вън!“ Протестът в сърцето на София дава нова сила на студентското недоволство срещу властта До Коледа ни очаква спокойно време и малък шанс за сняг, прогнозира синоптик До Коледа ни очаква спокойно време и малък шанс за сняг, прогнозира синоптик Следващите 10–12 дни ще са тихи и по-топли от обичайното, с кратко застудяване около 15–17 декември Nargos Premium в Central Park Бургас: Новият social playground на Gen Z Nargos Premium в Central Park Бургас: Новият social playground на Gen Z Интериорът е създаден за сторита и социалните моменти Окръжен съд - Бургас дари учебници по право за нуждите на СУ „Йордан Йовков“ Окръжен съд - Бургас дари учебници по право за нуждите на СУ „Йордан Йовков“ Жестът е насочен към подпомагане на специализираната паралелка „Съдебна администрация“
Пробив: Комета може да е донесла живот на Земята! Учени откриха уникални градивни елементи Пробив: Комета може да е донесла живот на Земята! Учени откриха уникални градивни елементи Междузвездната комета 3I/ATLAS има безпрецедентни нива на метанол и циановодород, ключови за ДНК и РНК Учени с плашеща информация за ледник в Антарктида Учени с плашеща информация за ледник в Антарктида Става дума за най-бързото свиване на сухоземен ледник, регистрирано някога Патинсън и Зендая „обявиха годеж“, но какъв Патинсън и Зендая „обявиха годеж“, но какъв Маркетолози превърнаха романтичната си комедия „The Drama“ в истинско вирусно явление, след като двете звезди се „сгодиха“ само за нуждите на Холивуд Коя е Нобеловата лауреатка за мир и защо Тръмп не е доволен Коя е Нобеловата лауреатка за мир и защо Тръмп не е доволен Говорителят на Белия дом Стивън Чунг смята, че отличието е трябвало да бъде спечелено от президента Доналд Тръмп Салах и Ливърпул на ръба на раздяла – Арне Слот го замрази, а клубът посочи наследник Салах и Ливърпул на ръба на раздяла – Арне Слот го замрази, а клубът посочи наследник Легендата на „Анфийлд“ е извлечена от групата, готви се самостоятелно и е всичко близо до трансфера в Близкия изток, докато Ливърпул планира живота си без него. Малък самолет падна върху кола на натоварена магистрала във Флорида  Малък самолет падна върху кола на натоварена магистрала във Флорида  Драмата се разигра в час пик, но шофьорите оцеляха благодарение на секунди и добър късмет Arc Miner предлага на притежателите на XRP, BTC и SOL възможност да печелят по 8700 долара на ден Arc Miner предлага на притежателите на XRP, BTC и SOL възможност да печелят по 8700 долара на ден Италианската кухня получи статут на световно културно наследство от ЮНЕСКО Италианската кухня получи статут на световно културно наследство от ЮНЕСКО За първи път цяла национална кухня е вписана в списъка на нематериалното културно наследство, призната като културен и социален феномен Мъж почина от бяс след трансплантация на бъбрек от заразен донор в САЩ Мъж почина от бяс след трансплантация на бъбрек от заразен донор в САЩ Редкият случай разкрива тройна верига на предаване на инфекцията: от прилеп към скункс, от скункс към донор, и от донор към реципиент Пада "тайната на заплата" заради директива на  ЕС Пада "тайната на заплата" заради директива на ЕС Работодателите ще бъдат задължени да посочват в обявите си възнагражденията
Володимир ЗЕЛЕНСКИ Володимир ЗЕЛЕНСКИ Готов съм за избори, ако САЩ и Европа гарантират сигурността им Виц на деня Виц на деня - Добър ден! Колко струва кафето?
- 1,50 лв.
- А захарта?
- Тя е безплатна.
- Дайте ми 5 кг. захар!
Виц на деня Виц на деня Когато нещата ми вървят, решенията са си мои. Когато не - божа работа, съдба... Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако на жена ти, внезапно и се подобри настроението, значи трябва да си криеш парите на друго място!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори