×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Бурята „Байрон“ блокира Гърция: Червен код и затворени училища
  • България предлага жп линията Русе–Горна Оряховица да бъде включена за финансиране в Механизма за свързване на Европа
  • Украински дрон атакува Чечения и руски региони: Разрушения и пожари, ПВО на Русия реагира
  • Преговорите между украинска и американска делегация в Маями приключиха
  • Днес теглят жребия за Световното първенство
  • Сметната палата сезира прокуратурата за тежки нарушения в Министерството на културата
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Оплакванията на туристите: Камериерката ме мрази, климатикът шуми, тапетите в стаята са грозни...


Оплакванията на туристите: Камериерката ме мрази, климатикът шуми, тапетите в стаята са грозни...
Румънските туристи в България правят страшни шашми с олинклузива, плащат за 2 нощувки, не свалят гривните и после една седмица ядат безплатно
24 Юли 2019, Сряда, 09:49 ч.
Автор: Флагман.бг

Според браншовици най-претенциозни са българите, а най-хленчещите - румънците, които вечно се оплакват от всичко

От началото на годината туристи най-често се жалват от хотели менте, дублирани резервации или нелоялни търговски практики, сочи информация от Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Европейския потребителски център (ЕПЦ), цитирана от "Монитор".

Единият случай е с британски студенти, които правят резервация през един от сайтовете за настаняване във вила в Свети Влас (собственост на техен съгражданин от Острова), която се оказала в лошо състояние. Парите са им върнати и са настанени на друго място. Проверка на контролните органи установява, че къщата е била затворена, както и че не е вписана в регистъра на категоризираните места за настаняване. Въпросният обект вила вече не се предлага в портала.

В КЗП е постъпил и сигнал за хотел в Китен за дублиране на резервации. След проверката се оказва, че хотелът наскоро е продаден на търг, а предишният собственик е продал настанявания, с което новият не е запознат.

Нашумелият в медиите случай с израелските туристи в Слънчев бряг, за който първоначалната версия за дублиране на резервации и последвалата схватка между гостите на хотела и неговия управител беше опровергана. Всъщност до създалото се напрежение се е стигнало поради настояването на израелците да влязат в стаята си веднага с пристигането им в 11,00 часа, докато настаняването навсякъде стандартно е от 14,00 ч. Туроператорът веднага е намерил друг хотел, в който да настани клиентите си. Проверка на КЗП в хотела, в който е трябвало те да изкарат почивката си, установи наличие на удостоверение за категоризация и съответствие с изискванията за притежаваните вид и категория съгласно наредбата.

Друг сигнал от чуждестранен турист е за услугите на плажа. Рускиня е наела на първа линия шезлонг и чадър, за което е платила 20 лв., докато по думите й на табелата на плажа пише, че всеки от атрибутите е по 6 лв. Проверката на комисията констатира, че върху информационната табела на плажа освен цените за наемането на чадър, шезлонг и шалте, е посочено и следното: "I линия комплект: 20 лв." Комисията се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика, която се изразява в принудителна продажба на услуги в комплект.

От Европейския потребителски център обясниха, че едва 5% от всички оплаквания и жалби, получени при тях от началото на годината, са свързани с проблеми с резервации и хотели.

Един от тях е с нашенка резервирала къща в Гърция за няколко семейства през онлайн платформа. В описанието пишело, че освен 12 легла има и 2 бебешки кошарки. Жената смята, че това означава, че може да спят 12 души и 2 бебета. Плаща 545 евро. Впоследствие получава резервация, в която пише, че собственикът на къщата разрешава до 12 души. Жената иска да анулира, но трябва да плати близо 220 евро неустойка. След намесата на ЕПЦ резервацията е анулирана без неустойка.

Вторият случай също се отнася за южната ни съседка. Жена резервира стая в хотел там за след няколко месеца, плаща и получава потвърждение. Малко след това получава известие, че се преустановяват отношенията между хотела в Гърция и онлайн платформата. Парите не са й преведени обратно по сметката, а тя е препращана от едната инстанция към другата. След намесата на ЕПЦ-Гърция и ЕПЦ-България сумата от 175 евро е възстановена на потребителката.

Друг случай е за далечна дестинация. Семейство с дете купува пакетна почивка от немски туроператор до Доминиканската република за близо 5000 евро. Плаща си за по-широки седалки в самолета, но така и не ги получава, а на летището в Пунта Кана се оказва, че един от куфарите с джапанки, бански, слънчеви очила, козметика и по-официални дрехи липсва. Куфарът пристига чак на края на цялата почивка и така семейството не може да влиза в по-официалните ресторанти, където се изисква дрескод. След жалбата към нашата мрежа търговецът се съгласява да плати 350 евро компенсация за забавения куфар.

Според Румен Драганов, шеф на Института за анализи и прогнози в туризма, най-често курортистите се жалват от неизпълнение на договори. По думите му понякога се обещава едно, но се оказва нещо съвсем друго. „Повечето жалби са от чужденци, защото при тях има такива договори. Нашите отиват, избират и ако им хареса, се настаняват“, обясни експертът. „За това трябва снимките на офертите в сайтовете да бъдат ясни, а не да се предлагат стари фотоси от времето, когато хотелът е бил нов, и да се споменава в рекламата, че има бележки (някакви недостатъци - б. р.) и да се отбележат точно какви са и тогава не би имало проблеми“, добави той.

Константин Занков от същия институт припомня, че туристите се жалват не само от нашите курорти. По думите му най-често има разминавания между очакванията и реалността при ол инклузив офертите. Същото важи и за обслужването на плажа, като при резервацията хората са очаквали чадърите и шезлонгите да са включени в цената на пакета, а не да им се налага да ги плащат отделно. Случва се и снимката в сайта да е била на лукс стая, а тя да се окаже стандартна. Нерядко се лъже за разстоянието от хотела до плажа, което се оказва доста по-голямо. „За това трябва внимателно да четем описанията на стаите, на хотела, за гледката, която има, и цялата друга информация в офертата. Другата уловка е, когато се съгласим да направим резервация без право на промяна. Тогава дори да си тръгнем по-рано, ако времето на морето е лошо, то няма да ни върнат парите за неизползваните нощувки“, обяснява експертът.

Летовници мрънкат за интернет в стаята, румънци ползват ол инклузив и след края на почивката си

Най-често туристите се оплакват, че няма интернет в стаите, споделят хотелиери. Те мрънкат, че трябва да се тъпчат с останалите гости на рецепцията, където има интернет. Често се оказва, че контактите не стигат за включване на лаптопите и… следва ново мрънкане.

Има и изобретателни туристи, които измислят всякакви начини да поставят хотелиерите на колене. На първо място браншовиците поставят така наречените хленчещи гости. „Водата не ми е достатъчно топла”, „Не ми харесват тапетите”, „Кранчето ми в банята не работи”, „Мивката ми е тясна и плитка”, „Етажът ми е висок, имам фобия”. Има и куриози като „Климатикът ми е шумен”, „Камериерката ме мрази” „Направете нещо, имам чувството, че морето ще влезе в стаята ми”. След оплакванията, разбира се, следват заплахи за пускане на жалби „по-нагоре”. За да си спестят подобни главоболия и писане на напоителни обяснения, хотелиерите веднага компенсират оплаквачите. Два са начините за това – или преместване в по-луксозна стая, или бонус още една или две нощувки. „На тази, дето се страхуваше, че морето ще й влезе в стаята, дръпнах пердето и й закрих гледката“, обясни хотелиер.

Имената на мрънкащите туристи се вкарват в регистъра на хотела и за тях никога в бъдеще няма свободни места.

От две години румънски туристи тарикати мамят ол инклузива, обясниха очевидци. Схемата е следната. Семейство си плаща две нощувки пакет ол инклузив на първа линия в елитен курорт. След като освободят хотела, те не свалят гривните си разпъват палатка в близка горичка до плажа, предварително проучена, хапват си безплатно в ресторанта с гривните, ползват си чадър и шезлонги на плажа. И така, докато някой внимателен концесионер не забележи ситуацията и не алармира полицията. Но до този момент са минали поне три-четири дни, в които чуждестранните гости са събирали тен и са яли безплатно.

Според браншовици най-претенциозни са българите, а най-хленчещите - румънците, които вечно се оплакват от всичко. Майстори на лъжите пък са германците Немските туристи редовно вдигали аларма, че са ограбени, за да могат да приберат обратно част от парите си от застрахователните компании.

Случва се понякога жалбите на туристите да са основателни. Най-често се получава разминаване между предварителната информация за мястото, което туристите са избрали и за което са предплатили, с фактическата обстановка, с която се сблъскват. Например семейство с две деца получава стая с две единични легла и никаква възможност да се сложат допълнителни. Понякога се получава и дублиране в резервациите, споделят хотелиери. Подобни грешки се решават на място и недоволните туристи се настаняват на друго, по-добро място.

Чужденци недоволстват от скърцащи матраци

Мрънкащи туристи просят компенсации, като са превърнали това свое поведение в бизнес. Обикновено т.нар. професионални туристи търсят, откриват и се жалват от нещо, което ги е подразнило, или от несъответствие в рекламите. Други направо си измислят, за да получат компенсации, често на стойността на почивката им. Това коментират препатили хотелиери, които са имали подобни случаи. Според собствениците обаче оплакването за тези хора е бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Чужди туристи, предимно от Великобритания и Германия, измислят всевъзможни причини - често абсурдни, за да недоволстват. И отчитат щети. Данните показват, че в края на всяко лято хотелиерите връщат заради жалби обезщетение средно по 2,5 евро на английски турист и по 2 евро на германски турист. Според собствениците оплакването се е превърнало в печеливш бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Обикновено вълната от жалби от чужди туристи е след края на сезона по Черноморието. Някои от тях граничат с абсурда. Скърцащи матраци, стари фъстъци в минибара, намусени камериерки и дори липса на мемори пяна във възглавниците са част от оплакванията всяко лято.

Имало е оплакване от едрогабаритни гости, че душ кабините в баните са им твърде тесни или пък коридорите - тъмни. Имало е сигнали на почиващи и за стръмни стълбища, бързи асансьори, красиви жени, които разсейват съпрузите. Понякога туристите твърдят, че хотелът не отговаря на категорията, че е било мръсно или че стаите са им малки.

„Ако не сте доволни от почивката, имате 2 години да се оплачете“, обясняват хотелиерите, които са получавали измислени жалби на чужди гости месеци след почивката или в рамките на тези две години, когато са се сетили, че могат да получат някакви компенсации, с които да финансират новото си летуване. „Българите не знаят как да се оплакват, не четат закона и не защитават интересите си“, казват експерти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
2
Коментара
2
Коментара по темата
2.
КрантЪ
24.07.2019 10:05:13
0
4
Местя му го
1.
high_spirited
24.07.2019 09:04:29
1
8
„Българите не знаят как да се оплакват, не четат закона и не защитават интересите си“, казват експерти....
Ще е добре една статия, за това . Аз чета законите, но не намирам как да защитя правата си в България, инче само оплакване е безсмислено, ако няма компенсация.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Черната златка унищожава овощните градини в България Черната златка унищожава овощните градини в България Земеделските производители фалират и очакват помощ от държавата Побързайте, защото опашките на „Краснодар“ са големи, а шаранът скоро може да свърши Побързайте, защото опашките на „Краснодар“ са големи, а шаранът скоро може да свърши Ден преди Никулден бургаският пазар кипи от хора, търсещи най-добрите морски деликатеси Доклад на Евростат: Как изглежда домът на българина през 2025 г. според ключови показатели Доклад на Евростат: Как изглежда домът на българина през 2025 г. според ключови показатели Европейската статистика очертава тревожна картина на жилищните условия у нас и подчертава как това се отразява на качеството на живота в българския дом Съдът трябваше да покаже, че човешкият живот няма цена Съдът трябваше да покаже, че човешкият живот няма цена Това заявиха от сдружение "Ангели на пътя" по повод паричната гаранция, с което бе освободен шофьорът, който уби полицай по време на нощната му смяна СОЦ Парти по БДС се завръща в Бургас с най-грандиозното си издание досега СОЦ Парти по БДС се завръща в Бургас с най-грандиозното си издание досега Над 15 артиста, танцови формации, въздушни акробати и любими български хитове превземат DOCK 5 Night Club в едно уникално шоу, което вече покори София, Пловдив и Варна Над 1,5 млн. пенсионери под 1000 лв. и рекордни разлики по региони Над 1,5 млн. пенсионери под 1000 лв. и рекордни разлики по региони Данните на НОИ показват силно разслоение сред пенсионерите и нарастваща пропаст между минималните, средните и високите пенсии Новият Закон за цифровите активи в UK е огромен плюс за инвеститорите на Arc Miner Новият Закон за цифровите активи в UK е огромен плюс за инвеститорите на Arc Miner Те могат да печелят до 9700 долара на ден Нова книга на археолога Евтелпа Стойчева разкрива съкровищата на Несебър Нова книга на археолога Евтелпа Стойчева разкрива съкровищата на Несебър Тя представа разкрития, невиждани досега за църковната архитектура и живопис Александър е истинско камикадзе, кара Мерцедеса си с 300 км/ч Александър е истинско камикадзе, кара Мерцедеса си с 300 км/ч След като възмутени граждани започнаха да споделят видеата, с които той се хвали и застрашава живота на невинни минувачи и участници в движението Софи Маринова трябва да почерпи днес, става на 50 години Софи Маринова трябва да почерпи днес, става на 50 години
Български шофьор задържан в Гърция за каране в насрещното на магистралата Атина–Солун Български шофьор задържан в Гърция за каране в насрещното на магистралата Атина–Солун Инцидентът повдига въпроси за безопасността на пътя и поведението на професионалните водачи, включително шофьорите от България, пътуващи през Гърция Ейми Шумър разкри истинската причина за отслабването си с 23 кг Ейми Шумър разкри истинската причина за отслабването си с 23 кг Актрисата казва, че именно коментарите в социалните мрежи са я подтикнали да се подложи на по-задълбочени медицински изследвания Пълнолунието носи невероятен късмет на три зодии Пълнолунието носи невероятен късмет на три зодии Последното пълнолуние за годината идва като ярък, вълшебен дар за Телец, Лъв и Козирог Разкриха страшна схема с хотел в Пловдив Разкриха страшна схема с хотел в Пловдив Апартаментите се използват като места за краткосрочно настаняване. Те се предоставят на студенти за по няколко дни по време на лекционни и изпитни сесии, на работници за кратки престои, както и на свободни клиенти срещу цена, изчислявана „на нощувка“ От Живков до Борисов - политическите прогнози на Алена, които се сбъднаха От Живков до Борисов - политическите прогнози на Алена, които се сбъднаха Мъжът на Алена с неочаквано разкритие за Борисов: Той не я послуша за Радев и сбърка! Подари му цели 2 мандата Сметната палата даде на прокурор министерството на културата Сметната палата даде на прокурор министерството на културата Одитният орган сезира държавното обвинение заради тежки нарушения и съмнения за престъпления в управлението на ведомството Почина легендарният актьор от "Mortal Kombat" и "Мемоарите на една гейша" Почина легендарният актьор от "Mortal Kombat" и "Мемоарите на една гейша" Японско-американският актьор остави следа в киното с ролите си на харизматични злодеи и културни мостове между Изтока и Запада Бурята "Байрон" връхлетя Атина, всички детски градини и училища са затворени Бурята "Байрон" връхлетя Атина, всички детски градини и училища са затворени Както е известно, в Гърция живеят и много българи. Призивът на властите е да се избягват ненужни пътувания и да се внимава за наводнения Телецът да внимава с парите, Водолеят – с алкохола, а Стрелецът – с обещанията Телецът да внимава с парите, Водолеят – с алкохола, а Стрелецът – с обещанията Хороскоп за деня – 5 декември 2025, петък САЩ разрешиха на бензиностанциите на „Лукойл“ да работят въпреки санкциите САЩ разрешиха на бензиностанциите на „Лукойл“ да работят въпреки санкциите Вашингтон удължи разрешението за чуждестранната дейност на „Лукойл“, докато Унгария се готви да изкупи активи на компанията в Европа и Азия
Бойко Борисов Бойко Борисов Изнасям три деца по комшиите. Те комшиите се възмущават вече. Виждам, че другите партии мълчат, но животът е колело и ще дойдат и пред техните къщи Виц на деня Виц на деня - Докторе, вярно ли е, че здравето не се купува с пари?
- А бе кой ви пълни главите с тези глупости?!
Виц на деня Виц на деня Едно време жените готвеха като майките си, но днешно време пият като бащите си! Статус във фейсбук Статус във фейсбук Тези мъже, които се имат за много хитри, да не забравят, че и на дявола някой е сложил рога!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори