×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Днес ще има голям митинг "в защита на държавността" в Руен, очаквайте подробности - Флагман.бг ще предава на живо
  • Приходите от нощувки са над 2 млрд. лв. и нарастват с 16,8%
  • Вкарват всички болки в електронна здравна карта
  • Румен Радев се срещна с Карлос Насар
  • Внимание! До часове ни удрят силни магнитни бури
  • ЕС осъди критиките на Илон Мъск, като ги определи като "напълно безумни изявления"
  • Такситата в София поскъпват с почти 20% от 1 януари
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Оплакванията на туристите: Камериерката ме мрази, климатикът шуми, тапетите в стаята са грозни...


Оплакванията на туристите: Камериерката ме мрази, климатикът шуми, тапетите в стаята са грозни...
Румънските туристи в България правят страшни шашми с олинклузива, плащат за 2 нощувки, не свалят гривните и после една седмица ядат безплатно
24 Юли 2019, Сряда, 09:49 ч.
Автор: Флагман.бг

Според браншовици най-претенциозни са българите, а най-хленчещите - румънците, които вечно се оплакват от всичко

От началото на годината туристи най-често се жалват от хотели менте, дублирани резервации или нелоялни търговски практики, сочи информация от Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Европейския потребителски център (ЕПЦ), цитирана от "Монитор".

Единият случай е с британски студенти, които правят резервация през един от сайтовете за настаняване във вила в Свети Влас (собственост на техен съгражданин от Острова), която се оказала в лошо състояние. Парите са им върнати и са настанени на друго място. Проверка на контролните органи установява, че къщата е била затворена, както и че не е вписана в регистъра на категоризираните места за настаняване. Въпросният обект вила вече не се предлага в портала.

В КЗП е постъпил и сигнал за хотел в Китен за дублиране на резервации. След проверката се оказва, че хотелът наскоро е продаден на търг, а предишният собственик е продал настанявания, с което новият не е запознат.

Нашумелият в медиите случай с израелските туристи в Слънчев бряг, за който първоначалната версия за дублиране на резервации и последвалата схватка между гостите на хотела и неговия управител беше опровергана. Всъщност до създалото се напрежение се е стигнало поради настояването на израелците да влязат в стаята си веднага с пристигането им в 11,00 часа, докато настаняването навсякъде стандартно е от 14,00 ч. Туроператорът веднага е намерил друг хотел, в който да настани клиентите си. Проверка на КЗП в хотела, в който е трябвало те да изкарат почивката си, установи наличие на удостоверение за категоризация и съответствие с изискванията за притежаваните вид и категория съгласно наредбата.

Друг сигнал от чуждестранен турист е за услугите на плажа. Рускиня е наела на първа линия шезлонг и чадър, за което е платила 20 лв., докато по думите й на табелата на плажа пише, че всеки от атрибутите е по 6 лв. Проверката на комисията констатира, че върху информационната табела на плажа освен цените за наемането на чадър, шезлонг и шалте, е посочено и следното: "I линия комплект: 20 лв." Комисията се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика, която се изразява в принудителна продажба на услуги в комплект.

От Европейския потребителски център обясниха, че едва 5% от всички оплаквания и жалби, получени при тях от началото на годината, са свързани с проблеми с резервации и хотели.

Един от тях е с нашенка резервирала къща в Гърция за няколко семейства през онлайн платформа. В описанието пишело, че освен 12 легла има и 2 бебешки кошарки. Жената смята, че това означава, че може да спят 12 души и 2 бебета. Плаща 545 евро. Впоследствие получава резервация, в която пише, че собственикът на къщата разрешава до 12 души. Жената иска да анулира, но трябва да плати близо 220 евро неустойка. След намесата на ЕПЦ резервацията е анулирана без неустойка.

Вторият случай също се отнася за южната ни съседка. Жена резервира стая в хотел там за след няколко месеца, плаща и получава потвърждение. Малко след това получава известие, че се преустановяват отношенията между хотела в Гърция и онлайн платформата. Парите не са й преведени обратно по сметката, а тя е препращана от едната инстанция към другата. След намесата на ЕПЦ-Гърция и ЕПЦ-България сумата от 175 евро е възстановена на потребителката.

Друг случай е за далечна дестинация. Семейство с дете купува пакетна почивка от немски туроператор до Доминиканската република за близо 5000 евро. Плаща си за по-широки седалки в самолета, но така и не ги получава, а на летището в Пунта Кана се оказва, че един от куфарите с джапанки, бански, слънчеви очила, козметика и по-официални дрехи липсва. Куфарът пристига чак на края на цялата почивка и така семейството не може да влиза в по-официалните ресторанти, където се изисква дрескод. След жалбата към нашата мрежа търговецът се съгласява да плати 350 евро компенсация за забавения куфар.

Според Румен Драганов, шеф на Института за анализи и прогнози в туризма, най-често курортистите се жалват от неизпълнение на договори. По думите му понякога се обещава едно, но се оказва нещо съвсем друго. „Повечето жалби са от чужденци, защото при тях има такива договори. Нашите отиват, избират и ако им хареса, се настаняват“, обясни експертът. „За това трябва снимките на офертите в сайтовете да бъдат ясни, а не да се предлагат стари фотоси от времето, когато хотелът е бил нов, и да се споменава в рекламата, че има бележки (някакви недостатъци - б. р.) и да се отбележат точно какви са и тогава не би имало проблеми“, добави той.

Константин Занков от същия институт припомня, че туристите се жалват не само от нашите курорти. По думите му най-често има разминавания между очакванията и реалността при ол инклузив офертите. Същото важи и за обслужването на плажа, като при резервацията хората са очаквали чадърите и шезлонгите да са включени в цената на пакета, а не да им се налага да ги плащат отделно. Случва се и снимката в сайта да е била на лукс стая, а тя да се окаже стандартна. Нерядко се лъже за разстоянието от хотела до плажа, което се оказва доста по-голямо. „За това трябва внимателно да четем описанията на стаите, на хотела, за гледката, която има, и цялата друга информация в офертата. Другата уловка е, когато се съгласим да направим резервация без право на промяна. Тогава дори да си тръгнем по-рано, ако времето на морето е лошо, то няма да ни върнат парите за неизползваните нощувки“, обяснява експертът.

Летовници мрънкат за интернет в стаята, румънци ползват ол инклузив и след края на почивката си

Най-често туристите се оплакват, че няма интернет в стаите, споделят хотелиери. Те мрънкат, че трябва да се тъпчат с останалите гости на рецепцията, където има интернет. Често се оказва, че контактите не стигат за включване на лаптопите и… следва ново мрънкане.

Има и изобретателни туристи, които измислят всякакви начини да поставят хотелиерите на колене. На първо място браншовиците поставят така наречените хленчещи гости. „Водата не ми е достатъчно топла”, „Не ми харесват тапетите”, „Кранчето ми в банята не работи”, „Мивката ми е тясна и плитка”, „Етажът ми е висок, имам фобия”. Има и куриози като „Климатикът ми е шумен”, „Камериерката ме мрази” „Направете нещо, имам чувството, че морето ще влезе в стаята ми”. След оплакванията, разбира се, следват заплахи за пускане на жалби „по-нагоре”. За да си спестят подобни главоболия и писане на напоителни обяснения, хотелиерите веднага компенсират оплаквачите. Два са начините за това – или преместване в по-луксозна стая, или бонус още една или две нощувки. „На тази, дето се страхуваше, че морето ще й влезе в стаята, дръпнах пердето и й закрих гледката“, обясни хотелиер.

Имената на мрънкащите туристи се вкарват в регистъра на хотела и за тях никога в бъдеще няма свободни места.

От две години румънски туристи тарикати мамят ол инклузива, обясниха очевидци. Схемата е следната. Семейство си плаща две нощувки пакет ол инклузив на първа линия в елитен курорт. След като освободят хотела, те не свалят гривните си разпъват палатка в близка горичка до плажа, предварително проучена, хапват си безплатно в ресторанта с гривните, ползват си чадър и шезлонги на плажа. И така, докато някой внимателен концесионер не забележи ситуацията и не алармира полицията. Но до този момент са минали поне три-четири дни, в които чуждестранните гости са събирали тен и са яли безплатно.

Според браншовици най-претенциозни са българите, а най-хленчещите - румънците, които вечно се оплакват от всичко. Майстори на лъжите пък са германците Немските туристи редовно вдигали аларма, че са ограбени, за да могат да приберат обратно част от парите си от застрахователните компании.

Случва се понякога жалбите на туристите да са основателни. Най-често се получава разминаване между предварителната информация за мястото, което туристите са избрали и за което са предплатили, с фактическата обстановка, с която се сблъскват. Например семейство с две деца получава стая с две единични легла и никаква възможност да се сложат допълнителни. Понякога се получава и дублиране в резервациите, споделят хотелиери. Подобни грешки се решават на място и недоволните туристи се настаняват на друго, по-добро място.

Чужденци недоволстват от скърцащи матраци

Мрънкащи туристи просят компенсации, като са превърнали това свое поведение в бизнес. Обикновено т.нар. професионални туристи търсят, откриват и се жалват от нещо, което ги е подразнило, или от несъответствие в рекламите. Други направо си измислят, за да получат компенсации, често на стойността на почивката им. Това коментират препатили хотелиери, които са имали подобни случаи. Според собствениците обаче оплакването за тези хора е бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Чужди туристи, предимно от Великобритания и Германия, измислят всевъзможни причини - често абсурдни, за да недоволстват. И отчитат щети. Данните показват, че в края на всяко лято хотелиерите връщат заради жалби обезщетение средно по 2,5 евро на английски турист и по 2 евро на германски турист. Според собствениците оплакването се е превърнало в печеливш бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Обикновено вълната от жалби от чужди туристи е след края на сезона по Черноморието. Някои от тях граничат с абсурда. Скърцащи матраци, стари фъстъци в минибара, намусени камериерки и дори липса на мемори пяна във възглавниците са част от оплакванията всяко лято.

Имало е оплакване от едрогабаритни гости, че душ кабините в баните са им твърде тесни или пък коридорите - тъмни. Имало е сигнали на почиващи и за стръмни стълбища, бързи асансьори, красиви жени, които разсейват съпрузите. Понякога туристите твърдят, че хотелът не отговаря на категорията, че е било мръсно или че стаите са им малки.

„Ако не сте доволни от почивката, имате 2 години да се оплачете“, обясняват хотелиерите, които са получавали измислени жалби на чужди гости месеци след почивката или в рамките на тези две години, когато са се сетили, че могат да получат някакви компенсации, с които да финансират новото си летуване. „Българите не знаят как да се оплакват, не четат закона и не защитават интересите си“, казват експерти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
2
Коментара
2
Коментара по темата
2.
КрантЪ
24.07.2019 10:05:13
0
4
Местя му го
1.
high_spirited
24.07.2019 09:04:29
1
8
„Българите не знаят как да се оплакват, не четат закона и не защитават интересите си“, казват експерти....
Ще е добре една статия, за това . Аз чета законите, но не намирам как да защитя правата си в България, инче само оплакване е безсмислено, ако няма компенсация.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Край на една епоха: Срутиха емблематичния „Интерхотел Поморие“ Край на една епоха: Срутиха емблематичния „Интерхотел Поморие“ Инвеститорът ще възстанови автентичния облик на соцсградата Диалог в живописта обединява Пиронков и Стефанов в новата изложба „Теза/Антитеза/Синтез“ Диалог в живописта обединява Пиронков и Стефанов в новата изложба „Теза/Антитеза/Синтез“ Бургаската художествена галерия открива кураторски проект, който противопоставя и едновременно обединява два напълно различни визуални езика в живописта Димо Алексиев рестартира кариерата си с нови роли, репетиции и надежда за по-добри дни Димо Алексиев рестартира кариерата си с нови роли, репетиции и надежда за по-добри дни След осъдителната присъда и общественото напрежение актьорът започва нов професионален етап с участие в „Солунските съзаклятници“ Хибриден сайт открадна текст на Флагман.бг, изкриви го и предизвика политически трус в държавата Хибриден сайт открадна текст на Флагман.бг, изкриви го и предизвика политически трус в държавата От вчера насам "новината", че Слави Трифонов напуска ИТН, е абсолютен вайръл Четирима бургаски каратеки тръгват към световния връх в Саудитска Арабия Четирима бургаски каратеки тръгват към световния връх в Саудитска Арабия Илия Топал, Иван Горчев, Рая Иванова и Калина Първанова заслужено получават шанс за световната сцена след впечатляващ сезон с медали за Бургас и България 33,47 лв. за най-основните продукти и как живеят пенсионерите в бедните райони и защо пазарската чанта тежи все повече 33,47 лв. за най-основните продукти и как живеят пенсионерите в бедните райони и защо пазарската чанта тежи все повече Разликите между столицата и Северозапада стават все по-осезаеми. Малко магазини, ниски доходи и ограничена конкуренция оформят цените, които много семейства едва понасят След 26-годишна възраст: държавата спира да покрива здравните осигуровки на студентите След 26-годишна възраст: държавата спира да покрива здравните осигуровки на студентите Хиляди младежи пропускат да внесат здравните си вноски в периода между училище и университет или след навършване на 26 години. Ето какво казва законът КЗК образува открити производства срещу Столична община по жалби на фирми КЗК образува открити производства срещу Столична община по жалби на фирми Решенията за производствата са публикувани на интернет страницата на Комисията Генетични изследвания за респираторни инфекции и хранителни непоносимости в лаборатория „ЛИНА“ Генетични изследвания за респираторни инфекции и хранителни непоносимости в лаборатория „ЛИНА“     Точната диагностика е първата стъпка към правилното лечение и спокойствието на пациента Николай Младенов оглавява изпълнителния комитет за управление на Газа след войната Николай Младенов оглавява изпълнителния комитет за управление на Газа след войната Българският дипломат поема ключова роля в следвоенното управление на Газа, след като арабските държави блокираха кандидатурата на Тони Блеър
Пето дете за Джак Озбърн - светлина за семейството след смъртта на Ози Пето дете за Джак Озбърн - светлина за семейството след смъртта на Ози Новината за още едно бебе идва като светъл лъч за сина на Ози, който преживя загубата на баща си, само дни преди да научи, че семейството му отново ще се увеличи Руснаците също страдат от войната, Путин им вдига драстично данъците Руснаците също страдат от войната, Путин им вдига драстично данъците Най-драматична е промяната, която засяга малкия и средния бизнес Тръмп в защита на Мъск: „ЕС върви в лоша посока“ след глобата от 120 млн. евро за X Тръмп в защита на Мъск: „ЕС върви в лоша посока“ след глобата от 120 млн. евро за X Американският президент постави под въпрос регулациите на ЕС, защити Илон Мъск и отправи нови икономически предупреждения към Канада и Мексико Истината за сините кучета в Чернобил Истината за сините кучета в Чернобил Ветеринари разкриват причината  Pegasus превзе Европа: Турският гигант купи най-големия чешки авиопревозвач Pegasus превзе Европа: Турският гигант купи най-големия чешки авиопревозвач С придобиването на Smartwings турската Pegasus прави най-смелата си стъпка към разширяване в Централна Европа, превръщайки се в ключов играч на регионалния авиационен пазар Два морски дрона на Украйна са унищожени край България Два морски дрона на Украйна са унищожени край България ВМС имат нужда от още хеликоптери, за да се справят с този тип задачи Световен гигант в брокерския сектор стъпва в България, за да преобърне изцяло пазара Световен гигант в брокерския сектор стъпва в България, за да преобърне изцяло пазара Компанията, създадена през 1983 г. в Остин, Тексас, днес е глобален колос с близо 190 000 брокери в повече от 50 държави , което я превръща в най-мащабната мрежа в своята индустрия Тръмп разреши износ на чипове Nvidia за Китай Тръмп разреши износ на чипове Nvidia за Китай След разговор с президента Си, Доналд Тръмп позволи износа на по-старите чипове H200 за Китай срещу дял за държавата Земетресение с магнитуд 7,5 удари Япония: десетки ранени, вълни от цунами и токови удари в Хокайдо Земетресение с магнитуд 7,5 удари Япония: десетки ранени, вълни от цунами и токови удари в Хокайдо Стотици хиляди без ток, цунами вълни и опасения за нови земетресения – Япония отново е разлюляна от природна стихия Талибаните върнаха шериата: 13-годишно момче екзекутира убиеца на семейството си пред 80 000 души в Афганистан Талибаните върнаха шериата: 13-годишно момче екзекутира убиеца на семейството си пред 80 000 души в Афганистан След завръщането на талибаните на власт, публичните екзекуции в Афганистан отново се провеждат пред хиляди зрители – този път с участието на дете
Володимир ЗЕЛЕНСКИ Володимир ЗЕЛЕНСКИ Лондонските разговори завършиха с оформен 20-точков мирен план Виц на деня Виц на деня Турист в балкана пита местен жител:
- Извинете, как най-бързо мога да изкача баира?
- Ами... да взема да отвържа кучето...
Виц на деня Виц на деня - Капитане, истина ли е, че жена на кораба носи голямо нещастие?
- Не е вярно! Носи абсолютно същото нещастие, каквото и на сушата!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Много грешни отговори са нужни, за да се стигне до верния
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори