×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Жегата уби още двама в Испания, турски лесничей загина в борба с огъня край Измир
  • Вътрешните министри на Австрия и България ще посетят българо-турската граница
  • Пускат анкета доволни ли сме от НАП
  • ЕС дава 37,5 млн. евро за шест тир паркинги у нас
  • Безвъзмездна помощ за повишаване на киберсигурността за малки и средни предприятия
  • Слон уби две туристки в национален парк в Замбия
  • Жълт код за опасно горещо време е обявен в 18 области на страната
  • Григор среща Себастиан Офнер в третия кръг на Уимбълдън
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Оплакванията на туристите: Камериерката ме мрази, климатикът шуми, тапетите в стаята са грозни...


Оплакванията на туристите: Камериерката ме мрази, климатикът шуми, тапетите в стаята са грозни...
Румънските туристи в България правят страшни шашми с олинклузива, плащат за 2 нощувки, не свалят гривните и после една седмица ядат безплатно
24 Юли 2019, Сряда, 09:49 ч.
Автор: Флагман.бг

Според браншовици най-претенциозни са българите, а най-хленчещите - румънците, които вечно се оплакват от всичко

От началото на годината туристи най-често се жалват от хотели менте, дублирани резервации или нелоялни търговски практики, сочи информация от Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Европейския потребителски център (ЕПЦ), цитирана от "Монитор".

Единият случай е с британски студенти, които правят резервация през един от сайтовете за настаняване във вила в Свети Влас (собственост на техен съгражданин от Острова), която се оказала в лошо състояние. Парите са им върнати и са настанени на друго място. Проверка на контролните органи установява, че къщата е била затворена, както и че не е вписана в регистъра на категоризираните места за настаняване. Въпросният обект вила вече не се предлага в портала.

В КЗП е постъпил и сигнал за хотел в Китен за дублиране на резервации. След проверката се оказва, че хотелът наскоро е продаден на търг, а предишният собственик е продал настанявания, с което новият не е запознат.

Нашумелият в медиите случай с израелските туристи в Слънчев бряг, за който първоначалната версия за дублиране на резервации и последвалата схватка между гостите на хотела и неговия управител беше опровергана. Всъщност до създалото се напрежение се е стигнало поради настояването на израелците да влязат в стаята си веднага с пристигането им в 11,00 часа, докато настаняването навсякъде стандартно е от 14,00 ч. Туроператорът веднага е намерил друг хотел, в който да настани клиентите си. Проверка на КЗП в хотела, в който е трябвало те да изкарат почивката си, установи наличие на удостоверение за категоризация и съответствие с изискванията за притежаваните вид и категория съгласно наредбата.

Друг сигнал от чуждестранен турист е за услугите на плажа. Рускиня е наела на първа линия шезлонг и чадър, за което е платила 20 лв., докато по думите й на табелата на плажа пише, че всеки от атрибутите е по 6 лв. Проверката на комисията констатира, че върху информационната табела на плажа освен цените за наемането на чадър, шезлонг и шалте, е посочено и следното: "I линия комплект: 20 лв." Комисията се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика, която се изразява в принудителна продажба на услуги в комплект.

От Европейския потребителски център обясниха, че едва 5% от всички оплаквания и жалби, получени при тях от началото на годината, са свързани с проблеми с резервации и хотели.

Един от тях е с нашенка резервирала къща в Гърция за няколко семейства през онлайн платформа. В описанието пишело, че освен 12 легла има и 2 бебешки кошарки. Жената смята, че това означава, че може да спят 12 души и 2 бебета. Плаща 545 евро. Впоследствие получава резервация, в която пише, че собственикът на къщата разрешава до 12 души. Жената иска да анулира, но трябва да плати близо 220 евро неустойка. След намесата на ЕПЦ резервацията е анулирана без неустойка.

Вторият случай също се отнася за южната ни съседка. Жена резервира стая в хотел там за след няколко месеца, плаща и получава потвърждение. Малко след това получава известие, че се преустановяват отношенията между хотела в Гърция и онлайн платформата. Парите не са й преведени обратно по сметката, а тя е препращана от едната инстанция към другата. След намесата на ЕПЦ-Гърция и ЕПЦ-България сумата от 175 евро е възстановена на потребителката.

Друг случай е за далечна дестинация. Семейство с дете купува пакетна почивка от немски туроператор до Доминиканската република за близо 5000 евро. Плаща си за по-широки седалки в самолета, но така и не ги получава, а на летището в Пунта Кана се оказва, че един от куфарите с джапанки, бански, слънчеви очила, козметика и по-официални дрехи липсва. Куфарът пристига чак на края на цялата почивка и така семейството не може да влиза в по-официалните ресторанти, където се изисква дрескод. След жалбата към нашата мрежа търговецът се съгласява да плати 350 евро компенсация за забавения куфар.

Според Румен Драганов, шеф на Института за анализи и прогнози в туризма, най-често курортистите се жалват от неизпълнение на договори. По думите му понякога се обещава едно, но се оказва нещо съвсем друго. „Повечето жалби са от чужденци, защото при тях има такива договори. Нашите отиват, избират и ако им хареса, се настаняват“, обясни експертът. „За това трябва снимките на офертите в сайтовете да бъдат ясни, а не да се предлагат стари фотоси от времето, когато хотелът е бил нов, и да се споменава в рекламата, че има бележки (някакви недостатъци - б. р.) и да се отбележат точно какви са и тогава не би имало проблеми“, добави той.

Константин Занков от същия институт припомня, че туристите се жалват не само от нашите курорти. По думите му най-често има разминавания между очакванията и реалността при ол инклузив офертите. Същото важи и за обслужването на плажа, като при резервацията хората са очаквали чадърите и шезлонгите да са включени в цената на пакета, а не да им се налага да ги плащат отделно. Случва се и снимката в сайта да е била на лукс стая, а тя да се окаже стандартна. Нерядко се лъже за разстоянието от хотела до плажа, което се оказва доста по-голямо. „За това трябва внимателно да четем описанията на стаите, на хотела, за гледката, която има, и цялата друга информация в офертата. Другата уловка е, когато се съгласим да направим резервация без право на промяна. Тогава дори да си тръгнем по-рано, ако времето на морето е лошо, то няма да ни върнат парите за неизползваните нощувки“, обяснява експертът.

Летовници мрънкат за интернет в стаята, румънци ползват ол инклузив и след края на почивката си

Най-често туристите се оплакват, че няма интернет в стаите, споделят хотелиери. Те мрънкат, че трябва да се тъпчат с останалите гости на рецепцията, където има интернет. Често се оказва, че контактите не стигат за включване на лаптопите и… следва ново мрънкане.

Има и изобретателни туристи, които измислят всякакви начини да поставят хотелиерите на колене. На първо място браншовиците поставят така наречените хленчещи гости. „Водата не ми е достатъчно топла”, „Не ми харесват тапетите”, „Кранчето ми в банята не работи”, „Мивката ми е тясна и плитка”, „Етажът ми е висок, имам фобия”. Има и куриози като „Климатикът ми е шумен”, „Камериерката ме мрази” „Направете нещо, имам чувството, че морето ще влезе в стаята ми”. След оплакванията, разбира се, следват заплахи за пускане на жалби „по-нагоре”. За да си спестят подобни главоболия и писане на напоителни обяснения, хотелиерите веднага компенсират оплаквачите. Два са начините за това – или преместване в по-луксозна стая, или бонус още една или две нощувки. „На тази, дето се страхуваше, че морето ще й влезе в стаята, дръпнах пердето и й закрих гледката“, обясни хотелиер.

Имената на мрънкащите туристи се вкарват в регистъра на хотела и за тях никога в бъдеще няма свободни места.

От две години румънски туристи тарикати мамят ол инклузива, обясниха очевидци. Схемата е следната. Семейство си плаща две нощувки пакет ол инклузив на първа линия в елитен курорт. След като освободят хотела, те не свалят гривните си разпъват палатка в близка горичка до плажа, предварително проучена, хапват си безплатно в ресторанта с гривните, ползват си чадър и шезлонги на плажа. И така, докато някой внимателен концесионер не забележи ситуацията и не алармира полицията. Но до този момент са минали поне три-четири дни, в които чуждестранните гости са събирали тен и са яли безплатно.

Според браншовици най-претенциозни са българите, а най-хленчещите - румънците, които вечно се оплакват от всичко. Майстори на лъжите пък са германците Немските туристи редовно вдигали аларма, че са ограбени, за да могат да приберат обратно част от парите си от застрахователните компании.

Случва се понякога жалбите на туристите да са основателни. Най-често се получава разминаване между предварителната информация за мястото, което туристите са избрали и за което са предплатили, с фактическата обстановка, с която се сблъскват. Например семейство с две деца получава стая с две единични легла и никаква възможност да се сложат допълнителни. Понякога се получава и дублиране в резервациите, споделят хотелиери. Подобни грешки се решават на място и недоволните туристи се настаняват на друго, по-добро място.

Чужденци недоволстват от скърцащи матраци

Мрънкащи туристи просят компенсации, като са превърнали това свое поведение в бизнес. Обикновено т.нар. професионални туристи търсят, откриват и се жалват от нещо, което ги е подразнило, или от несъответствие в рекламите. Други направо си измислят, за да получат компенсации, често на стойността на почивката им. Това коментират препатили хотелиери, които са имали подобни случаи. Според собствениците обаче оплакването за тези хора е бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Чужди туристи, предимно от Великобритания и Германия, измислят всевъзможни причини - често абсурдни, за да недоволстват. И отчитат щети. Данните показват, че в края на всяко лято хотелиерите връщат заради жалби обезщетение средно по 2,5 евро на английски турист и по 2 евро на германски турист. Според собствениците оплакването се е превърнало в печеливш бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Обикновено вълната от жалби от чужди туристи е след края на сезона по Черноморието. Някои от тях граничат с абсурда. Скърцащи матраци, стари фъстъци в минибара, намусени камериерки и дори липса на мемори пяна във възглавниците са част от оплакванията всяко лято.

Имало е оплакване от едрогабаритни гости, че душ кабините в баните са им твърде тесни или пък коридорите - тъмни. Имало е сигнали на почиващи и за стръмни стълбища, бързи асансьори, красиви жени, които разсейват съпрузите. Понякога туристите твърдят, че хотелът не отговаря на категорията, че е било мръсно или че стаите са им малки.

„Ако не сте доволни от почивката, имате 2 години да се оплачете“, обясняват хотелиерите, които са получавали измислени жалби на чужди гости месеци след почивката или в рамките на тези две години, когато са се сетили, че могат да получат някакви компенсации, с които да финансират новото си летуване. „Българите не знаят как да се оплакват, не четат закона и не защитават интересите си“, казват експерти.


В категории: Бизнес


2
Коментара по темата
2.
КрантЪ
24.07.2019 10:05:13
0
4
Местя му го
1.
high_spirited
24.07.2019 09:04:29
1
8
„Българите не знаят как да се оплакват, не четат закона и не защитават интересите си“, казват експерти....
Ще е добре една статия, за това . Аз чета законите, но не намирам как да защитя правата си в България, инче само оплакване е безсмислено, ако няма компенсация.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Жълт код за опасно горещо време днес, търсете прохлада Жълт код за опасно горещо време днес, търсете прохлада Максималните температури ще бъдат между 33° и 38°, в София - около 33° Потушиха пожара край Айтос, но част от борова гора изгоря Потушиха пожара край Айтос, но част от борова гора изгоря Цяла нощ екипи на пожарната ще останат на дежурство Сваляме дрехите и задръжките: Какво трябва да знаем за секса на нестандартни места Сваляме дрехите и задръжките: Какво трябва да знаем за секса на нестандартни места Колкото и романтично да изглежда идеята за секс във вълните или басейна крие големи рискове Гениално изобретение помага на близките на хора с деменция в Бургас Гениално изобретение помага на близките на хора с деменция в Бургас Лилавата гривна е с вграден QR код улеснява намирането на възрастните хора, които не помнят собствените си имена Ето кой признак показва, че връзката ви е на ръба на криза Ето кой признак показва, че връзката ви е на ръба на криза Един от тези признаци е липсата на ангажираност във връзката Не яжте тези 7 неща през лятото – от тях се потите още повече Не яжте тези 7 неща през лятото – от тях се потите още повече Някои популярни храни могат неусетно да влошат изпотяването и телесната миризма в горещините Социолог: Защо свалихме Живков? Той щеше да се спре поскъпването при въвеждането на еврото Социолог: Защо свалихме Живков? Той щеше да се спре поскъпването при въвеждането на еврото Управлението на хората, които свалиха Бойко Борисов от власт бе пълен провал, защото не обичат България, коментира той „Будят бебето ми“: Майка глобена заради жалба срещу шум от полицейско стрелбище „Будят бебето ми“: Майка глобена заради жалба срещу шум от полицейско стрелбище След серията телефонни оплаквания било извършено измерване на нивото на шум пред жилището на младата майка, но стойностите не надвишили определените норми Атракция в Морската градина за празника на МВР! Кучета ще търсят дрога, а бургазлии ще гледат през алкоочила Атракция в Морската градина за празника на МВР! Кучета ще търсят дрога, а бургазлии ще гледат през алкоочила Ще има и демонстрация на водно оръдие за обемно гасене на пожари и термокамера за търсене на пострадали Футболен национал на ваканция със сексбомба от "Игри на волята" Футболен национал на ваканция със сексбомба от "Игри на волята" Георги Русев разпуска на морето с риалити героинята Денислава
Тръмп постигна един от големите си успехи, приеха мегазакон Тръмп постигна един от големите си успехи, приеха мегазакон Промяната предвижда големи данъчни съкращения и съкращения на разходите в размер на 4,5 милиарда долара Aaron Sevilla, Dali и Shai Erez идват в Bedroom Beach Club Aaron Sevilla, Dali и Shai Erez идват в Bedroom Beach Club Новата плажна зона, с ефирни балдахини и инфинити басейн, който визуално се слива с морската шир, е проектирана за пълно потапяне в моменти на удоволствие Украйна е на ръба на поражението, а Тръмп и Путин се разправят за „корените“ на войната Украйна е на ръба на поражението, а Тръмп и Путин се разправят за „корените“ на войната  Властите в Киев се надяват от Вашингтон да се съгласят да продават американски оръжия на европейски страни, а те да им ги предоставят На гаджето ми не му става, аз спах с друг. Изневяра ли е, пита бургазлийка от Меден рудник На гаджето ми не му става, аз спах с друг. Изневяра ли е, пита бургазлийка от Меден рудник Анонимен разказ взриви фейсбук – млада бургазлийка пита дали е изневерила, след като се отдала на страстта с възрастен мъж и 19-годишен хлапак Нашенец показа колко струва цената на водата на плажа в съседна Гърция и мрежата ахна Нашенец показа колко струва цената на водата на плажа в съседна Гърция и мрежата ахна Пoлoвин литър вoдa тaм струвa едвa 50 центa България и Оман с Меморандум за стратегическо сътрудничество в енергийния сектор България и Оман с Меморандум за стратегическо сътрудничество в енергийния сектор Споразумението предвижда широк спектър от инициативи и съвместни проекти, в пълно съответствие с приоритетите на Министерството на енергетиката 300 бойци от 25 държави идват в Бургас за Световната купа по кудо 300 бойци от 25 държави идват в Бургас за Световната купа по кудо Страната ни за първи път е домакин на състезание от такъв висок ранг, като морският град е избран заради добрите условия, които предлага за организирането и провеждането на турнира Защо в Европа е толкова горещо Защо в Европа е толкова горещо На места е над 50 градуса Почина обичана българска лекарка Почина обичана българска лекарка Ще я помним винаги като всеотдаен лекар, професионалист и човек, мотиватор на младото поколение лекари, с част от които работеше по време на пандемията и беше за тях „пътеводител" в света на инфекциозните болести Колко взимат лекарите, учителите и полицаите в Турция Колко взимат лекарите, учителите и полицаите в Турция През юли минималната заплата на лекар специалист ще бъде 124 446 турски лири или 5204 лева
Илон МЪСК Илон МЪСК Всички да си ходят. Време е за нова политическа партия, която наистина се грижи за хората Виц на деня Виц на деня – Честният човек може ли да се купи?
– Да се купи – не, но да се продаде – може…
Виц на деня Виц на деня -Защо преди операция винаги упояват пациентите?
– За да не ги боли?
– Не. За да не пречат на хирурзите с тъпите си съвети.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Автомобилите учат мъжете, че жените въобще не са най-капризните същества на света
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори