×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Макрон ще посрещне Зеленски на 17 ноември в Париж
  • Премиерът свиква извънредно Съвета по сигурността заради особения управител на „Лукойл“
  • Британската медия Би Би Си поднесе извиненията си на американския президент Доналд Тръмп
  • България посреща мощи и светини на Св. Гавриил Ургебадзе
  • Очаква ни слънчев петък
  • Две деца починаха след хранително отравяне в туристически квартал на Истанбул
  • Освободиха под съдебен надзор жена, задържана за обира в Лувъра
  • Премиерът ще връчи държавната награда „Св. Паисий Хилендарски“ на проф. Христо Йоцов
  • В Испания разбиха мрежа за трафик на непълнолетни мигранти
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Оплакванията на туристите: Камериерката ме мрази, климатикът шуми, тапетите в стаята са грозни...


Оплакванията на туристите: Камериерката ме мрази, климатикът шуми, тапетите в стаята са грозни...
Румънските туристи в България правят страшни шашми с олинклузива, плащат за 2 нощувки, не свалят гривните и после една седмица ядат безплатно
24 Юли 2019, Сряда, 09:49 ч.
Автор: Флагман.бг

Според браншовици най-претенциозни са българите, а най-хленчещите - румънците, които вечно се оплакват от всичко

От началото на годината туристи най-често се жалват от хотели менте, дублирани резервации или нелоялни търговски практики, сочи информация от Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Европейския потребителски център (ЕПЦ), цитирана от "Монитор".

Единият случай е с британски студенти, които правят резервация през един от сайтовете за настаняване във вила в Свети Влас (собственост на техен съгражданин от Острова), която се оказала в лошо състояние. Парите са им върнати и са настанени на друго място. Проверка на контролните органи установява, че къщата е била затворена, както и че не е вписана в регистъра на категоризираните места за настаняване. Въпросният обект вила вече не се предлага в портала.

В КЗП е постъпил и сигнал за хотел в Китен за дублиране на резервации. След проверката се оказва, че хотелът наскоро е продаден на търг, а предишният собственик е продал настанявания, с което новият не е запознат.

Нашумелият в медиите случай с израелските туристи в Слънчев бряг, за който първоначалната версия за дублиране на резервации и последвалата схватка между гостите на хотела и неговия управител беше опровергана. Всъщност до създалото се напрежение се е стигнало поради настояването на израелците да влязат в стаята си веднага с пристигането им в 11,00 часа, докато настаняването навсякъде стандартно е от 14,00 ч. Туроператорът веднага е намерил друг хотел, в който да настани клиентите си. Проверка на КЗП в хотела, в който е трябвало те да изкарат почивката си, установи наличие на удостоверение за категоризация и съответствие с изискванията за притежаваните вид и категория съгласно наредбата.

Друг сигнал от чуждестранен турист е за услугите на плажа. Рускиня е наела на първа линия шезлонг и чадър, за което е платила 20 лв., докато по думите й на табелата на плажа пише, че всеки от атрибутите е по 6 лв. Проверката на комисията констатира, че върху информационната табела на плажа освен цените за наемането на чадър, шезлонг и шалте, е посочено и следното: "I линия комплект: 20 лв." Комисията се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика, която се изразява в принудителна продажба на услуги в комплект.

От Европейския потребителски център обясниха, че едва 5% от всички оплаквания и жалби, получени при тях от началото на годината, са свързани с проблеми с резервации и хотели.

Един от тях е с нашенка резервирала къща в Гърция за няколко семейства през онлайн платформа. В описанието пишело, че освен 12 легла има и 2 бебешки кошарки. Жената смята, че това означава, че може да спят 12 души и 2 бебета. Плаща 545 евро. Впоследствие получава резервация, в която пише, че собственикът на къщата разрешава до 12 души. Жената иска да анулира, но трябва да плати близо 220 евро неустойка. След намесата на ЕПЦ резервацията е анулирана без неустойка.

Вторият случай също се отнася за южната ни съседка. Жена резервира стая в хотел там за след няколко месеца, плаща и получава потвърждение. Малко след това получава известие, че се преустановяват отношенията между хотела в Гърция и онлайн платформата. Парите не са й преведени обратно по сметката, а тя е препращана от едната инстанция към другата. След намесата на ЕПЦ-Гърция и ЕПЦ-България сумата от 175 евро е възстановена на потребителката.

Друг случай е за далечна дестинация. Семейство с дете купува пакетна почивка от немски туроператор до Доминиканската република за близо 5000 евро. Плаща си за по-широки седалки в самолета, но така и не ги получава, а на летището в Пунта Кана се оказва, че един от куфарите с джапанки, бански, слънчеви очила, козметика и по-официални дрехи липсва. Куфарът пристига чак на края на цялата почивка и така семейството не може да влиза в по-официалните ресторанти, където се изисква дрескод. След жалбата към нашата мрежа търговецът се съгласява да плати 350 евро компенсация за забавения куфар.

Според Румен Драганов, шеф на Института за анализи и прогнози в туризма, най-често курортистите се жалват от неизпълнение на договори. По думите му понякога се обещава едно, но се оказва нещо съвсем друго. „Повечето жалби са от чужденци, защото при тях има такива договори. Нашите отиват, избират и ако им хареса, се настаняват“, обясни експертът. „За това трябва снимките на офертите в сайтовете да бъдат ясни, а не да се предлагат стари фотоси от времето, когато хотелът е бил нов, и да се споменава в рекламата, че има бележки (някакви недостатъци - б. р.) и да се отбележат точно какви са и тогава не би имало проблеми“, добави той.

Константин Занков от същия институт припомня, че туристите се жалват не само от нашите курорти. По думите му най-често има разминавания между очакванията и реалността при ол инклузив офертите. Същото важи и за обслужването на плажа, като при резервацията хората са очаквали чадърите и шезлонгите да са включени в цената на пакета, а не да им се налага да ги плащат отделно. Случва се и снимката в сайта да е била на лукс стая, а тя да се окаже стандартна. Нерядко се лъже за разстоянието от хотела до плажа, което се оказва доста по-голямо. „За това трябва внимателно да четем описанията на стаите, на хотела, за гледката, която има, и цялата друга информация в офертата. Другата уловка е, когато се съгласим да направим резервация без право на промяна. Тогава дори да си тръгнем по-рано, ако времето на морето е лошо, то няма да ни върнат парите за неизползваните нощувки“, обяснява експертът.

Летовници мрънкат за интернет в стаята, румънци ползват ол инклузив и след края на почивката си

Най-често туристите се оплакват, че няма интернет в стаите, споделят хотелиери. Те мрънкат, че трябва да се тъпчат с останалите гости на рецепцията, където има интернет. Често се оказва, че контактите не стигат за включване на лаптопите и… следва ново мрънкане.

Има и изобретателни туристи, които измислят всякакви начини да поставят хотелиерите на колене. На първо място браншовиците поставят така наречените хленчещи гости. „Водата не ми е достатъчно топла”, „Не ми харесват тапетите”, „Кранчето ми в банята не работи”, „Мивката ми е тясна и плитка”, „Етажът ми е висок, имам фобия”. Има и куриози като „Климатикът ми е шумен”, „Камериерката ме мрази” „Направете нещо, имам чувството, че морето ще влезе в стаята ми”. След оплакванията, разбира се, следват заплахи за пускане на жалби „по-нагоре”. За да си спестят подобни главоболия и писане на напоителни обяснения, хотелиерите веднага компенсират оплаквачите. Два са начините за това – или преместване в по-луксозна стая, или бонус още една или две нощувки. „На тази, дето се страхуваше, че морето ще й влезе в стаята, дръпнах пердето и й закрих гледката“, обясни хотелиер.

Имената на мрънкащите туристи се вкарват в регистъра на хотела и за тях никога в бъдеще няма свободни места.

От две години румънски туристи тарикати мамят ол инклузива, обясниха очевидци. Схемата е следната. Семейство си плаща две нощувки пакет ол инклузив на първа линия в елитен курорт. След като освободят хотела, те не свалят гривните си разпъват палатка в близка горичка до плажа, предварително проучена, хапват си безплатно в ресторанта с гривните, ползват си чадър и шезлонги на плажа. И така, докато някой внимателен концесионер не забележи ситуацията и не алармира полицията. Но до този момент са минали поне три-четири дни, в които чуждестранните гости са събирали тен и са яли безплатно.

Според браншовици най-претенциозни са българите, а най-хленчещите - румънците, които вечно се оплакват от всичко. Майстори на лъжите пък са германците Немските туристи редовно вдигали аларма, че са ограбени, за да могат да приберат обратно част от парите си от застрахователните компании.

Случва се понякога жалбите на туристите да са основателни. Най-често се получава разминаване между предварителната информация за мястото, което туристите са избрали и за което са предплатили, с фактическата обстановка, с която се сблъскват. Например семейство с две деца получава стая с две единични легла и никаква възможност да се сложат допълнителни. Понякога се получава и дублиране в резервациите, споделят хотелиери. Подобни грешки се решават на място и недоволните туристи се настаняват на друго, по-добро място.

Чужденци недоволстват от скърцащи матраци

Мрънкащи туристи просят компенсации, като са превърнали това свое поведение в бизнес. Обикновено т.нар. професионални туристи търсят, откриват и се жалват от нещо, което ги е подразнило, или от несъответствие в рекламите. Други направо си измислят, за да получат компенсации, често на стойността на почивката им. Това коментират препатили хотелиери, които са имали подобни случаи. Според собствениците обаче оплакването за тези хора е бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Чужди туристи, предимно от Великобритания и Германия, измислят всевъзможни причини - често абсурдни, за да недоволстват. И отчитат щети. Данните показват, че в края на всяко лято хотелиерите връщат заради жалби обезщетение средно по 2,5 евро на английски турист и по 2 евро на германски турист. Според собствениците оплакването се е превърнало в печеливш бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Обикновено вълната от жалби от чужди туристи е след края на сезона по Черноморието. Някои от тях граничат с абсурда. Скърцащи матраци, стари фъстъци в минибара, намусени камериерки и дори липса на мемори пяна във възглавниците са част от оплакванията всяко лято.

Имало е оплакване от едрогабаритни гости, че душ кабините в баните са им твърде тесни или пък коридорите - тъмни. Имало е сигнали на почиващи и за стръмни стълбища, бързи асансьори, красиви жени, които разсейват съпрузите. Понякога туристите твърдят, че хотелът не отговаря на категорията, че е било мръсно или че стаите са им малки.

„Ако не сте доволни от почивката, имате 2 години да се оплачете“, обясняват хотелиерите, които са получавали измислени жалби на чужди гости месеци след почивката или в рамките на тези две години, когато са се сетили, че могат да получат някакви компенсации, с които да финансират новото си летуване. „Българите не знаят как да се оплакват, не четат закона и не защитават интересите си“, казват експерти.


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Автор
Флагман.БГ
2
Коментара
Заплатата й се топи
Заплатата й се топи 15/11/2025, Събота 19:44 1
2
Коментара по темата
2.
КрантЪ
24.07.2019 10:05:13
0
4
Местя му го
1.
high_spirited
24.07.2019 09:04:29
1
8
„Българите не знаят как да се оплакват, не четат закона и не защитават интересите си“, казват експерти....
Ще е добре една статия, за това . Аз чета законите, но не намирам как да защитя правата си в България, инче само оплакване е безсмислено, ако няма компенсация.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Каква е тази еклектика в центъра на Бургас? Каква е тази еклектика в центъра на Бургас? Читатели сигнализират за комичен, но срамен „шедьовър“, съставен от мърляв стопанин на частен имот и изискан собственик на елитен ресторант  Бургазлийка се видя под хипноза в паралелен свят Бургазлийка се видя под хипноза в паралелен свят Мъж с името Мелхиор я посреща там и заедно анализират живота ѝ Жечо Станков: Новото трасе на Вертикалния газов коридор дава шанс да сме сред ключовите приносители Жечо Станков: Новото трасе на Вертикалния газов коридор дава шанс да сме сред ключовите приносители Това е проект на висока енергийна дипломация, който укрепва партньорствата на България и повишава ролята ѝ в регионалната енергийна система, каза той Спад на безработицата през третото тримесечие Спад на безработицата през третото тримесечие Данните са на НСИ Тъжен ден за България, отиде си голям поет Тъжен ден за България, отиде си голям поет  Печалната вест огласи писателят Христо Стоянов  Нидал Алгафари: Румен Спецов е избран, защото е най-подходящ за сделката с рафинерията Нидал Алгафари: Румен Спецов е избран, защото е най-подходящ за сделката с рафинерията Той отхвърли вероятността страната да бъде тласната към предсрочни избори Тежка катастрофа с мотоциклетист затвори прохода "Шипка" Тежка катастрофа с мотоциклетист затвори прохода "Шипка" Той се е ударил в насрещно движещ се лек автомобил Протест в защита на животните блокира трамваите в София Протест в защита на животните блокира трамваите в София Свидетели твърдят, че животното е прегазено умишлено и не му е оказана помощ Българите ще похарчат над 110 млн. лв. за „Черния петък“ Българите ще похарчат над 110 млн. лв. за „Черния петък“ Това е с 10 на сто повече от миналата година заради инфлацията и по-дългия период на кампанията Повдигнаха обвинение на един от задържаните митничари на ГКПП "Калотина" Повдигнаха обвинение на един от задържаните митничари на ГКПП "Калотина" Вторият задържан е освободен още вчера без обвинение
След „Гласът на България“ Славея Иванов покори и Русия, поп звезди във възторг от езика ни След „Гласът на България“ Славея Иванов покори и Русия, поп звезди във възторг от езика ни След като събра красавицата от Шумен събра максималните 100 точки, Арпи Абкарян сподели, че за първи път чува българска реч и я определи като много красива Споразумяха се за Бюджет 2026 на ЕС Споразумяха се за Бюджет 2026 на ЕС Той възлиза на 192,8 милиарда евро, а приоритетите в него са укрепване на отбранителната готовност на Европа, повишаване на конкурентоспособността и миграционния натиск Защо небето е синьо, а Космосът - черен Защо небето е синьо, а Космосът - черен Вижте какво е научното обяснение Тръмп премахва тарифите върху над 100 хранителни продукта Тръмп премахва тарифите върху над 100 хранителни продукта Политическата реалност обаче изиска корекция, защото избирателят не реагираше на идеологически величия, а на касовите бележки от супермаркета. Майдан срещу Зеленски, бунтари го обявиха за престъпник Майдан срещу Зеленски, бунтари го обявиха за престъпник Украински боец каза, че един нелегитимен президент е обсебил властта и настоя да се оттегли мирно, за да не се стига до кръвопролития Малък самолет се разби в Сърбия, има загинал и ранен Малък самолет се разби в Сърбия, има загинал и ранен 30-годишен пилот е издъхнал Самолетна катастрофира в Сърбия, единият пилот умира на място Самолетна катастрофира в Сърбия, единият пилот умира на място Другият е ранен Врязването на шведския автобус в спирка не е било умишлено Врязването на шведския автобус в спирка не е било умишлено Трима души загинаха Кафе в компанията на прасе е новата мания, която тръгна от Япония Кафе в компанията на прасе е новата мания, която тръгна от Япония Преди шест години японецът Рюджи Минагава създава първото кафене с мини прасета Какви са наказанията в Европа за насилие над животните Какви са наказанията в Европа за насилие над животните В Унгария например се наказва и раздаването на животни като награди в конкурси, както и просенето с животни
Бойко Борисов Бойко Борисов Ще имаме дерогация за Лукойл от САЩ, чичо ми зад Океана каза Виц на деня Виц на деня Какво е нужно на една жена да ви скапе петъка за една минута?
-Да е петък и да има една минута.
Виц на деня Виц на деня Две блондинки си говорят:
- Хич не ме интересува кой колко пари има! Важното е колко ми дава.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Някои индиански племена вярват, че ако ядеш мечка ще бъдеш силен и смел. Ако ядеш пума ще бъдеш хитър и бърз. Мисля си, ние дали не ядем прекалено много овче и свинско?
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори