Политика Общество Общини Спорт Разследване

„ЛИНА“ е една от първите лаборатории в България, въвеждащи теста за женско здраве „Фемофлор скрийн“

Микробиологът доц. Сашка Михайлова (вдясно) и биологът Красимира Чернаева са сертифицирани за извършване на анализа
17 Юли 2019, Сряда, 10:04 ч.
Автор: Флагман.БГ

Това е тест, който всяка жена е препоръчително да направи поне веднъж в своя живот

Лаборатория „ЛИНА“ предлага нов тест за комплексен микробен анализ на проби от женската полова система, наречен „Фемофлор скрийн“. Доц. Михайлова разяснява детайли, свързани с изследването.

- Доц. Михайлова, какво представлява „Фемофлор скрийн“?

- „Фемофлор скрийн“ е тест, чрез който едновременно се изследват микробите, нормално съществуващи в женската полова система, най-чести причинители на бактериална вагиноза и на сексуално предавани инфекции. В женската полова система живеят трилиони микроби – предимно бактерии, малко гъбички и вируси. Съвременното понятие за тази съвкупност от микроорганизми е „микробиота“. То замества по-старото и по-известно наименование „микрофлора“. Бактериите, които преобладават във влагалищния секрет на здравата жена в репродуктивна възраст, се наричат лактобацили. Те осигуряват кисело pH на средата и пречат на размножаването на други бактерии, дрожди и вируси. Лактобацилите са желаните микроорганизми, присъствието на които всяка жена е необходимо да следи. Чрез теста „Фемофлор скрийн“ количеството на лактобацилите се определя изключително точно. Когато се наруши естествения баланс на вагиналната микробиота, лактобацилите намаляват за сметка на увеличаване на различни групи микроорганизми. Това състояние, известно като бактериална вагиноза, често се причинява от Gardnerella vaginalis, Prevotella и Porphyromonas, които насочено се търсят с теста „Фемофлор скрийн“.

В гениталния тракт на жената съществуват и микроорганизми, които в малки количества не създават проблеми, но увеличаването им води до инфекции и усложнения с различна локализация. Такива са гъбичките от род Candida и част от микоплазмите (Ureaplasma spp. и Mycoplasma hominis). Количественият анализ на тази група микроорганизми е изключително важен за оценка на тяхната клинична значимост.

Чрез „Фемофлор скрийн”се търсят редица причинители на сексуално предавани инфекции: Mycoplasma genitalium, Chlamydia trachomatis, Neisseria gonorrhoeae, Trichomonas vaginalis, Herpes simplex virus 1, Herpes simplex virus 2 и Cytomegalovirus. Те са отговорни за възникване на усложнения по време на бременност, аборти или заболявания на новороденото.

- Какво отличава „Фемофлор скрийн” от изследванията, които до момента се предлагат в лаборатория „ЛИНА“?

- Това е единственият тест, който определя общия брой микроорганизми във вагинален и цервикален секрет. При него се изчислява относителния дял на лактобацилите към общия брой микроорганизми, за да се оцени състоянието на нормалната микробиота. Дава се и процента на най-честите причинители на бактериална вагиноза. Важно предимство е количественият анализ на Candida, Ureaplasma и Mycoplasma hominis. Чрез новия тест „ЛИНА“ разширява изследванията си по отношение на сексуално предаваните инфекции като предлага директно доказване на Herpes simplex virus 1, Herpes simplex virus 2 и Cytomegalovirus.

- Как „Фемофлор скрийн“ дава информация за такъв широк спектър от микроорганизми?

- Това се постига чрез прилагане на генетичния метод Real-Time PCR (полимеразна верижна реакция в реално време). Той отразява най-новите постижения на световната наука и същевременно е приложим в рутинната лабораторна практика. Чрез използване на съвременни технологии „ЛИНА“ разкрива тайните на женския микробиом – съвкупността от гените на всички микроби във вагинален и цервикален секрет. Така „Фемофлор скрийн“ подобрява качеството на диагностиката, ефективността на лечението и прогнозата за пациентите.

- Кога е показан „Фемофлор скрийн“?

- Когато жената има симптоми или лабораторни данни за генитално възпаление; при планиране на бременност или при стартиране на процедура по асистирана репродукция; след продължителен прием на антибиотици, хормони, цитостатици и др. Това е един тест, който всяка жена е препоръчително да направи поне веднъж в своя живот.

- Има ли някакви изисквания за провеждане на изследването?

- Да, съществуват особености, свързани с различни физиологични състояния, прием на медикаменти, специфични манипулации и т.н., които потребителите на теста, трябва да познават. Ние сме подготвили подробна информация както за пациентките, така и за медицинските специалисти. Изискванията за извършване на „Фемофлор скрийн“ са публикувани на уеб страницата на лаборатория „ЛИНА”.

В категории: Здраве

Жената на Андрей готви за "Фермата" Жената на Андрей готви за "Фермата"

Красивата половинка на продуцента и водещ на риалити формата, смая всички с кулинарните си хрумвания

Ветеринарните лекари отбелязват професионалния си празник Ветеринарните лекари отбелязват професионалния си празник

Датата не е избрана случайно

Създадоха „умна” маска срещу мръсния въздух Създадоха „умна” маска срещу мръсния въздух

Изобретението вече е достъпно за потребители

Откриват ски сезона в Банско Откриват ски сезона в Банско

Ски легендата Марио Мат ще бъде там, за да даде старт на новия сезон

Армия от проститутки печели по 240 бона на месец в Кърджали Армия от проститутки печели по 240 бона на месец в Кърджали

По-голямата част от тях са „гурбетчийки“ за планинския регион и идват само когато клиенти се свържат по обявите им в сайтове за възрастни

Голяма трагедия! 21-годишна шофьорка загина при зверска катастрофа край Плодив Голяма трагедия! 21-годишна шофьорка загина при зверска катастрофа край Плодив

Колата е изхвърчала в канал

ЦИК си раздадоха тайно бонуси от две заплати ЦИК си раздадоха тайно бонуси от две заплати

Решението е гласувано на заседание на 22 ноември с пълно мнозинство от всички 16 присъстващи членове

Никола от ж.к.“Меден рудник“ размаза зрелищно Мерцедеса си Никола от ж.к.“Меден рудник“ размаза зрелищно Мерцедеса си

18-годишният шофьор предизвика тежко ПТП на светофара в Каблешково

Кметът Георги Димитров и Добата засаждат дръвчета в Карнобат Кметът Георги Димитров и Добата засаждат дръвчета в Карнобат

Днес те запретнаха ръкави и се включиха в акцията

Най-новият слух в чалгата: Денис Теофиков гей!? Най-новият слух в чалгата: Денис Теофиков гей!?

Нежната му визия  като магнит привличала заможни чичковци, които били готови да дадат мило и драго, за да вкарат българския Джъстин Бийбър в леглото си

ЮНЕСКО изважда култов белгийски карнавал от списъка си ЮНЕСКО изважда култов белгийски карнавал от списъка си

Причината е постоянни обвинения в антисемитизъм

Тръмп вижда собствената си победа в изборите догодина, гледайки успеха на Борис Джонсън Тръмп вижда собствената си победа в изборите догодина, гледайки успеха на Борис Джонсън

Ще бъда преизбран догодина, смята американският президент

Зловещ инцидент с красива журналистка! Сега изглежда ужасно Зловещ инцидент с красива журналистка! Сега изглежда ужасно

Радвам се, че съм жива, написа тя след инцидента

Секси полицайката Диана се напи и направи неописуемо шоу 18+ Секси полицайката Диана се напи и направи неописуемо шоу 18+

Публикациите предизвикаха вълна от недоволство сред потребителите, които настояваха да бъдат взети мерки и тя да бъде наказана

Фолксваген отказва да избере локация извън Турция за новия си завод Фолксваген отказва да избере локация извън Турция за новия си завод

Германският автопроизводител не очаква трудности заради отлагането на решението да строи ли завода

Борис Джонсън постигна съкрушителна победа във Великобритания Борис Джонсън постигна съкрушителна победа във Великобритания

Резултатите ще дадат тласък на Brexit

САЩ и Китай на прага на споразумение САЩ и Китай на прага на споразумение

Тръмп одобрява търговската сделка

Лидерите на ЕС се споразумяха за „Зелената сделка” Лидерите на ЕС се споразумяха за „Зелената сделка”

Полша, която е силно зависима от производството на електроенергия от въглища, не пожела да поеме засега ангажимент

Консерваторите на Борис Джонсън с убедителна победа на изборите във Великобритания Консерваторите на Борис Джонсън с убедителна победа на изборите във Великобритания

Сега той ще има възможност да доведе до край намеренията си за Брекзит на 31 януари

Американският Сенат призна арменския геноцид Американският Сенат призна арменския геноцид

Правителството на Турция осъди резолюцията

Румен РАДЕВ Румен РАДЕВ Българите ще заживеят достойно, когато възпитат политиците си да живеят само от заплата Виц на деня Виц на деня Срещат се двама наркомани:
- Наскоро се запознах с едно момиче.
- Взели й телефона?
- За какво са ми толкоз телефони, взех й компютъра.
Виц на деня Виц на деня 2020 година. Урок по български език:
"Как да пишем правилно емотикони."
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Никога не отлагай за утре това, което можеш да накараш да направи някой друг.