Два месеца по-късно: Пари за транспорт в слабонаселените райони на Бургаско все още няма
Ако загубим цяла година с оправданието, че е необходимо технологично време на администрацията да се подготви, ще се стигне до катастрофа, коментира Румен Христов
В края на януари превозвачи алармираха, че има опасност да преустановят транспорта до слабонаселените райони в Бургаско, заради големите загуби, които генерират поради малкия брой пътници и липсата на адекватна държавна субсидия. Проблемът в най-голяма степен засяга община Малко Търново, където оставането без транспортни връзки между селата - общинския и областния център би задълбочило проблема с обезлюдяването на района. За съжаление, въпреки срещите на местно и национално ниво и поетите ангажименти, решение на казуса все още няма, увеличение на субсидиите също. Транспортната фирма продължава да обслужва направленията за собствена сметка, загубите продължават да се трупат и когато станат твърде големи, ще бъде принудена да спре.
„До този момент не сме получили никакви средства. Доколкото знаем компенсациите са разпределени към общините, като в тях отново са предвидени 8 стотинки на километър. Предлагам да държавните институции да отделят същите средства за транспортните разходи на ведомствата си и сами да се убедят докъде биха им стигнали”, коментира управителят на „М-Бус” Румен Христов.
Той е убеден, че в момента се работи по промяна в наредбата, която регламентира компенсациите за автобусните превози, но това, което го притеснява, е темпото.
„Ако загубим цяла година с оправданието, че е необходимо технологично време на администрацията да се подготви и да заработи по нови правила, ще се стигне до катастрофа и хората ще останат без транспорт”, добавя Христов.
Той обръща внимание, че промяна е нужна и в Наредба № 14 от 2003г., според която слабонаселени райони са само високопланинските и граничните.
„Крайно време е законотворецът да проумее, че проблемът с обезлюдяването е повсеместен и демографската картина не е същата както преди 16 години. В страната има огромни обезлюдяващи се райони и транспортът в тях трябва да бъде обезпечен”, категорични са от транспортния бранш. В момента от там не знаят какво се случва и как ще продължат работата си в тези райони.
Община Бургас стартира процедура по урегулиране на нова индустриална зона
Болница "Селена", от която изчезнаха над 3 млн.лева: Съдействаме на разследването
Селин Дион е готова за нова глава в живота си
През 2026 г. ни очакват две пълни слънчеви затъмнения
Фалшиви петдесетолевки заляха сергиите в Одрин, търговците скочиха срещу нашенците
БАБХ изтегли бебешка каша заради наличие на неорганичен арсен
От утре токът за бизнеса поскъпва с 22%
Мариета Георгиева - 110 километра лед, пълна изолация и български флаг на най-южната точка на Земята
Колко струва охраната на Пеевски? ДПС „Ново начало“ извади сметката
Две близо 90 годишни италианки превърнаха хляба и Instagram в туристическа сензация
Какво се случва със сметки, кредити, депозити, лизингови вноски и инвестиции с въвеждане на еврото
Кристен Стюарт разказа за брака си: "Вече не съм сама срещу света!"
