Внимание! Откриха нова опасност от консумацията на яйца
Ново проучване показва полезни или вредни ли са яйцата
Полезни или вредни са яйцата - богат източник на протеин, но съдържащи и потенциално вредния холестерол, е тема, която се разисква отдавна. Ново изследване вероятно ще поднови този дебат става ясно от публикация в изданието на Американската медицинска асоциация.
Анализ на данни от шест проучвания, обхванали 30 000 американци, показва, че консумацията на половин допълнително яйце дневно е повишила риска от сърдечносъдови заболявания с 6 процента и от преждевременна смърт с 8 процента за периода на изследването.
Резултатите сочат също, че набавянето чрез храната на допълнителни 300 мг холестерол дневно е свързано със 17 процента по-висок риск от сърдечносъдови заболявания. Въпросното количество обаче е двойно по-голямо от това, което консумира на ден средностатистическият американец.
Том Сандърс, диетолог от Кралския колеж в Лондон, обаче отбелязва, че настоящите резултати се различават съществено от тези от мащабно американско изследване от 1999 г., което не установява подобен ефект. Британският специалист смята, че въпросните резултати са валидни само за САЩ, където се консумират повече яйца и месо в сравнение с Европа.
Скорошно китайско проучване дори установи, че холестеролът понижава риска от болести на сърцето.
"Яйца в умерено количество? Три или четири седмично? Няма проблем. Това е в съответствие с актуалните хранителни препоръки за Великобритания", казва Сандърс.
Във Франция се отхвърля идеята, че човек не трябва да яде повече от две яйца седмично. Според хранителните препоръки за страната продуктът може да се консумира редовно./zdrave.to
АЕЦ Черна вода пред спиране: Румъния обяви извънредно положение до края на август
САЩ удариха кораб, Тръмп обяви пълен контрол над Ормуз, а петролът поскъпна
След рекордните жеги идва още по-горещ период заради Ел Ниньо
Жълт код за жега в цялата страна: До 38 градуса днес, мечтаните дъждове може утре да ни разхладят
Кристиано Роналдо и Джорджина вече са семейство: Сключиха брак в Португалия
Вижте кои зодии ще получат втори шанс в любовта и как Ракът ще бъде изненадан от неочакван ухажор
Мощно слънчево затъмнение в Лъв на 12 август: Четири зодии влизат в съдбоносен период
Сините вече спечелиха 9,6 млн. евро от УЕФА
Левски го направи! На прага е на Шампионска лига
Небето над Бургас издаде края на лятото: Стотици щъркели завъртяха прощален танц
Жените са „кифли“, а мъжете? Архивно видео показа колко се е променил Галин
Бабините локумки с мас, които се топят в устата: Вкусът, който помним от детството
