България фаворит за гигантската инвестиция на Фолксваген?
Ако концернът избере нас, заводът ще е край София или Пловдив, казва д-р Митко Василев, управител на ГБИТК
Всеки момент Управителния съвет на Фолксваген ще реши коя балканска страна да избере за строежа на новата "Mehrmarkenfabrik", както я нарича концернът - завод за няколко различни марки от семейството Фолксваген. Той трябва да заработи през 2023 година и ще произвежда до 300 000 автомобила годишно, пет модела на Фолксваген, Шкода и СЕАТ. Първоначално в играта бяха България, Румъния, Сърбия, Турция, а може би и Северна Македония. Но в момента като че ли - по едни или други причини - България се очертава като фаворит. Такава надежда тези дни пред нас изрази включително и един от лидерите на ГЕРБ, пише Дойче веле.
Аз бих желал да е така, макар че България се намира в остра конкуренция със своите съседи. Ако тази инвестиция на Фолксваген наистина се случи в нашата страна, това ще е един огромен пробив. Говорим за инвестиция в размер на 1,4 милиарда евро, ще бъдат назначени около 5000 служители, плюс 650 инженери - и всичко това на една площ от около 4000 декара. В България две са местата, които досега са предложени: зоната Кремиковци до София и индустриална зона Раковски до Пловдив. Където и да стане това, за България би било голяма чест, казва д-р Митко Василев, управител на ГБИТК
Миризмата на тялото издава от какво сте болни
Натали от „Ергенът” била в паралелни връзки с мъж и жена
Сърдечни заболявания и диабет остават водещи причини за издаване на ТЕЛК през 2025 г.
Домашна лимонова торта - най-вкусният празничен десерт
Google премахна AI видеа с герои на Disney
8 лъжи, в които „Сексът и градът“ ни накара да вярваме
Адвокат на Васил Божков осъди прокуратурата да му плати 400 хил. лв.
Боровец и Банско отново сред най-изгодните ски курорти в Европа за британците
Допаминова диета - новата мания на Gen Z
Лейди Гага спря концерт по време на порой заради танцьор, паднал от сцената
Тези зодии се влюбват в грешния човек
И колите на доброволците ще могат да ползват лампи и сирени на пътя, но само при кризи
