България фаворит за гигантската инвестиция на Фолксваген?
Ако концернът избере нас, заводът ще е край София или Пловдив, казва д-р Митко Василев, управител на ГБИТК
Всеки момент Управителния съвет на Фолксваген ще реши коя балканска страна да избере за строежа на новата "Mehrmarkenfabrik", както я нарича концернът - завод за няколко различни марки от семейството Фолксваген. Той трябва да заработи през 2023 година и ще произвежда до 300 000 автомобила годишно, пет модела на Фолксваген, Шкода и СЕАТ. Първоначално в играта бяха България, Румъния, Сърбия, Турция, а може би и Северна Македония. Но в момента като че ли - по едни или други причини - България се очертава като фаворит. Такава надежда тези дни пред нас изрази включително и един от лидерите на ГЕРБ, пише Дойче веле.
Аз бих желал да е така, макар че България се намира в остра конкуренция със своите съседи. Ако тази инвестиция на Фолксваген наистина се случи в нашата страна, това ще е един огромен пробив. Говорим за инвестиция в размер на 1,4 милиарда евро, ще бъдат назначени около 5000 служители, плюс 650 инженери - и всичко това на една площ от около 4000 декара. В България две са местата, които досега са предложени: зоната Кремиковци до София и индустриална зона Раковски до Пловдив. Където и да стане това, за България би било голяма чест, казва д-р Митко Василев, управител на ГБИТК
Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже
Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия
Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ
Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара
Властта се срива, Радев излиза напред
Откраднаха коледна елха от района пред училище в Радомир
Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората
Как евтините китайски дрехи заляха Европа
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
