Йордан Арабаджиев: Много от българските компании ще фалират заради плана „Макрон“ (ВИДЕО)

4-5 дни камионите ни ще бъдат извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията, каза председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев
05 Декември 2018, Сряда, 03:50 ч.
Решението на транспортните министри от миналата нощ за камионите ни е дискриминационно, каза той
Много от българските компании ще фалират заради плана „Макрон“ и решението на транспортните министри от миналата нощ в Брюксел. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев.
4-5 дни камионите ни ще бъдат извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията, обясни той.
„Наистина това, което се случи в Брюксел през изминалата вечер, не удовлетворява българската страна, но има и успехи, като най-сериозният успех, който можем да отчетем е, че няма да се прибира превозното средство на всеки 4 седмици”, коментира Арабаджиев.
Общата позиция на транспортните министри в Брюксел предвижда водачите на камиони да нямат право да спят в шофьорските кабини на територията на целия Европейски съюз. Те ще трябва да правят и почивка минимум от пет дни между три серии превози в друга държава за седмица, каза водещият Антон Хекимян.
Въпреки че облекчението на регламента за 4-те седмици се счита за успех за България, той все пак е предпоставка за генериране на загуби. Това на практика ще задължи българските водачи да оставят камионите си на платен паркинг и да пътуват от Централна Европа към България, което предполага разход не само на време, но и на пари.
„Икономическа логика няма никаква. Търсят се някакви социални мотиви за това решение, но всъщност няма нищо социално в това един шофьор да пътува хиляди километри да се върне в България, да почива тук 45 часа, след което отново да се върне в Западна Европа”, каза Мадлен Кавръкова, която е правен съветник към Съюза на превозвачите в България.
„Ако един превозвач с пет камиона оперира в ЕС, на всеки 4 седмици водачите му трябва да се прибират в България. Той ще трябва да организира първо камионът да бъде близо до летище, да бъде по възможност празен, а това не винаги е възможно. Оттам нататък този камион като е на паркинг, той генерира разход от 50-100 евро на ден, трябва шофьорът да се придвижи от паркинга до летище, после да пристигне до София“, заяви Йордан Арабаджиев.
Ако е от Варна, от София трябва да стигне до Варна и чак тогава да започне да почива 45 часа, добави той.
Според експертите българските превозвачи не са желани в Западна Европа, тъй като са конкурентноспособни, работят добре, на добри цени и имат нов автопарк.
„Големите фирми ще се изнасят към Централна Европа, а малките ще фалират. България ще стане непривлекателна за инвестиции транспорта“, коментира Кавръкова.
Недоволни от договореното в Брюксел останаха и други страни в Европа, сред които Унгария, Полша, Литва, Латвия, Ирландия и Малта.
В категории:
Животът






Тесто като памук, плънка-апетитка – тези кралски милинки са любими на всички
30/04/2025, Сряда 13:20
0

Трима полицаи дават показания по делото срещу актьора Димо Алексиев
30/04/2025, Сряда 13:05
0

Срина се при Гала
30/04/2025, Сряда 13:00
0



Трагедия на военно летище, загина известен парашутист
30/04/2025, Сряда 12:21
0

Притеснително! Голяма част от фирмите предвиждат сериозни съкращения до месеци
30/04/2025, Сряда 12:00
0

Какви заплати ще плащат на тийнейджърите през лято 25
30/04/2025, Сряда 11:41
5





Животът на тези зодии се обръща на 180 градуса до дни
30/04/2025, Сряда 11:00
0

Стана на 60 години. Ще се върне ли в България?
30/04/2025, Сряда 10:41
5

Мощна полицейска акция, има много арестувани
30/04/2025, Сряда 10:21
1
А добро утро...!Ами нали това е целта! Стъпка по стъпка хората си плетат кошницата,ние се радваме че"сме част от европейското семейство". Конкуренция не им трябва-те си имат достатъчно! Трябват им КОНСУМАТОРИ и си ни обработват леко и нежно.