Шефът на АПИ: Магистралите са проверени от Европейската комисия, няма нередности (ВИДЕО)
12 Ноември 2018, Понеделник, 05:26 ч.
Инж. Светослав Глосов призова да се изчака следствието да посочи кой има вина за трагедията край Своге
Българските магистрали, за които депутати от БСП настояват независима експертиза за качеството на строителството, са проверявани от Европейската комисия и не са открити нередности. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Светослав Глосов.
„Преди няколко дни Дончо Атанасов каза, че проверки на магистрали са правени по искане на правителството на Орешарски. От Европейската комисия са ги направили по всичките магистрали. От независима лаборатория, посочена от Еврокомисията, е направен протокол. Няма констатирани неверности. Ще уведомим депутатите, поискали проверка, какъв е редът“, заяви инф. Глосов.
Той съобщи, че ръководството на АПИ е било информирано за искането на Община Своге фаталната отсечка край града да бъде ремонтирана заради лошо сцепление, но тромава процедура в комуникацията с „Трейс” е довела до забавянето, което в крайна сметка отне 20 човешки живота при автобусната катастрофа от август тази година.
Той беше категоричен, че АПИ не е „проспала” казуса.
По думите му документът от 2017 г. с първо предписание „Пълна подмяна на асфалтовото покритие” и срок за изпълнение „Незабавно” не „нито сензация, нито откритие” на Елена Йончева от БСП и голяма част от другите констатирани дефекти са били отстранени, но точно въпросът със сцеплението се е оказал спорен.
Отправяни са искания към изпълнителя да ремонтира пътя гаранционно, но последвал отказ. От „Трейс” изтъкнали, че твърденията в протокола не отговарят на истината и че общината в Своге не е страна по договора за пътния участък. „След техния отказ е направена оценка от нашата пътна лаборатория, която е констатирала конкретни проблеми”, обясни Глосов.
Такава бил оформен нов протокол с предписания към „Трейс”. Той обаче датира от едва няколко дни преди трагичния инцидент. Глосов подчерта, че единственият начин да бъде „притиснат” изпълнител на пътен проект е в рамките на законово разписаните процедури.
Освен това той отново призова да се изчака следствието преди да говорим за това дали пътят или шофьорът на фаталния автобус има вина за трагедията.
Шефът на агенцията призна, че не може да си обясни как асфалтът се е оказал със състав, различен от утвърдената рецептура. Според него, обаче, тук не говорим за измама, защото разликата би била под 2000 лв. за 350-метров участък.
В категории:
Животът
Какво се случва със сметки, кредити, депозити, лизингови вноски и инвестиции с въвеждане на еврото
Кристен Стюарт разказа за брака си: "Вече не съм сама срещу света!"
ЕК с първи решителен ход срещу скъпите жилища в Европа
Сланината - древна храна за лечение на всички болести
3 световни титли за България по киокушин
Радев продължава консултациите с партиите в четвъртък
Хакери удариха любимия сайт на възрастните
Кои ваучери за храна да изберем? Разликите между Наредба 7 и Наредба 11
КЗП удря по необоснованите цени и следи търговците под лупа
Коледна среща между поколенията в Царево
ГДБОП разкри международна схема за онлайн измами при продажба на автомобили
СГС върна делото срещу Иван Демерджиев на прокуратурата заради неясности в обвинението
