Политика Общество Общини Спорт Разследване

Учени с неочаквано откритие за Млечния път

07 Октомври 2018, Неделя

Астрономи от Лайденския университет в Холандия откриха близо до Млечния път звезди, които вероятно са се формирали в друга галактика. Информацията публикува тематичното списание Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.   Учените потърсили бързо движещи се обекти сред 7 млн. звезди.

За целта анализирали получените с космическия телескоп "Гая" данни за местоположението, паралакса, движението и лъчевата скорост на звездите.

Това позволило да се определи общото разпределение на скоростта за всички светила. Били идентифицирани звезди, чиято скорост е достатъчно голяма, за да може гравитацията на Млечния път да бъде преодоляна с 50-процентна вероятност.

След тази селекция учените открили 20 звезди, които могат да преодолеят гравитацията на нашата галактика с 80-процентна вероятност.

Преценката на орбитите им показала, че сред тях няма звезди, които се движат със свръхголяма скорост и биха могли да стигнат до центъра на Млечния път. Били констатирано, че 7 от 20-те звезди се движат встрани от галактичния диск.

Траекториите на останалите 13 обекта са встрани от галактиката, включително орбитите на двете най-бързи звезди, които се движат със скорост 700 км/сек.

По мнението на учените тези светлинни тела принадлежат към популация извънгалактични звезди и може да са "долетели" от далечни галактики.

В категории: Астро

Коментара
Секс по договор
Секс по договор 16/02/2019, Събота 20:12 0
Ама ха де !
07.10.2018 18:45:43
До1.-Приятелю,ти си прав.Ебаси кефа да чета в коментарите нормално подредени думи и емоции!Кво ще пиеш ?/някои пишат на тва място -"респект",щот не пият /.
ПОЗОР
07.10.2018 18:09:10
Тази новина не е за аудиторията на Флагман. Тук статиите трябва да са за русофилство, търкане на лотарийни билетчета и плеймейтки.

Георги МАРКОВ Георги МАРКОВ Да отменим изборните поправки! ГЕРБ сам си скрои “Костинброд - 2” Виц на деня Виц на деня Блондинка става сутринта на Коледа и намира под елхата малка кутийка с пръстен.
Отваря я и прочита:
- Ще се омъжиш ли за мен?
- Миличък! - крещи тя.
- Ставай бързо, Дядо Коледа иска да се ожени за мен!
Виц на деня Виц на деня Екскурзоводът:
- На това легло са спали Луи XII, XIII, XIV, XV и Наполеон!
- Ужас - казва блондинка - колко ли им е било тясно!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Мъжът е като каймата... 60% свиня, 40% говедо и две яйца. А сместа е предназначена за принцеси!