×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Пенсиите изпревариха заплатите по растеж
  • Шефът на ЦРУ: Украйна може да бъде победена до края на 2024 година
  • Депутатите ще препитат за първи път министри от служебното правителство
  • НАП продължава проверките на българи с имоти в Гърция и ОАЕ
  • Риши Сунак ще посети Полша, за да обсъди подобряването на въздушната отбрана
  • Китайски хакери се готвят да атакуват инфраструктурата на САЩ, заяви директорът на ФБР
  • Русия ще тръгне на офанзива към Киев, твърдят американски издания
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Спорът с местенето на стрелките е излишен: Лятното време е по-благоприятно за България!


Спорът с местенето на стрелките е излишен: Лятното време е по-благоприятно за България!
Предимствата на по-дългия ден са очевидни, а вредите от ежегодната смяна - доказани
Ключови думи: българия, смяна, часово, време
01 Октомври 2018, Вторник, 00:31 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Въпреки че слънцето ще изгрява по-късно от „обичайното“, по-дълги дни са по-полезни за здравето

Сезонната смяна на времето с местенето на стрелките  час напред или назад, тази безумна „традиция“ по два пъти годишно буквално съсипва здравето на хората, влизайки в конфликт с вътрешния ни циркаден ритъм*. Въведена от държавните власти и бизнеса в цяла Европа в края на миналия век промяната на стрелките цели предимно спестяване от сметки за електричество.

Видно е, че днес дори и политиците са стигнали до очевидното умозаключение, че живеем в 21 век и електричество се хаби, както еднакво през деня и през нощта.

Още в средата на лятото, Европейският съюз готви тоталното премахване на тази порочна и меко казано безсмислена практика.


Проблемът в това обаче е сериозен и води до спорове кое време да остане, а причината е чисто астрономическа – земята е сферична, но въртенето й около оста не е перпендикулярно на орбитата й около слънцето, а леко наклонена (между 21.4 и 24.5 градуса отклонение от въобръжаемия перпендикуляр). Това на практика значи, че слънцето изгрява и залязва в различно време в зависимост от това къде се намирате на планетата – колкото по-далеч от екватора, толкова по-късно то се показва над хоризонта рано сутрин и съответно толкова по-късно се скрива зад него.

 Говорейки за Европа, можем съвсем спокойно да я разделим на две половини по близост до екватора – южна и северна. Държавите в тези две половини ще имат различни предпочитания и за смяната на времето и те ще са напълно основателни.



За държавите от оранжевия спектър е по-логично да ползват целогодишно лятното време, тъй като то няма да окаже особено влияние върху времето, в което слънцето изгрява през зимата. Например в България, използвайки лятното време през студените месеци, слънцето ще озарява родината ни не по-късно от 8 ч. сутринта, което на практика е 1 час по-късно от това, което виждаме сега, използвайки зимното време. В този ред на мисли обаче залезът също ще идва час по-късно, удължавайки деня. Вместо да пускаме лампите в 17 ч., вече ще го правим в 18 ч. дори и в най-късите дни на годината.


Така изглежда графиката за София, България. В средата е лятното часово време. Жълтата линия показва изгрева на слънцето спрямо дата. Източник

Това съвсем не е така за държавите в синия спектър на Стария континент. Там, както става ясно от експеримент, проведен в Обединеното кралство през 70-те години на миналия век, се оказва, че при ползване на лятно време през зимата, слънцето изгрява чак в 9:00-9:30 сутринта, което е абсурдно.

Да говорим конкретно. Какви са предимствата на лятното часово време пред зимното?

Впечатление прави, че в България мнозинството от хората, по някаква необяснима причина, предпочитат зимното време. То намалява деня с 1 час, създава множество предпоставки за ПТП-та, увеличава риска от депресия и дори самоубийство и има многостранни и комплекси лоши ефекти върху човешкото здраве. Предвид факта, че тук сме си свикнали с гореизброените, (най-много фатални катастрофи на глава на населението, най-нещастни, най-бедни, на второ място по риск от самоубийство в ЕС) защо пък да не си подсилим допълнително „силните страни“

Лятното време от своя страна, което отново, поради необясними причини, хората тук не харесват, има и положителен ефект. Повече слънчева светлина,се равнява на по-малко депресии (зависимостта е фрапантно видима в северните страни на ЕС, където слънцето изгрява за няколко часа през зимата, някъде за не повече от 4-5). По-дълъг ден = по-малко престъпност. Повече видимост на свечеряване = по-малко блъснати пешеходци и по-малко нужда от шофиране на фарове. И така нататък. Списъкът с предимства е мащабен.

Да не говорим пък за самото местене на стрелките, което всъщност е ябълката на раздора. Очевидно е, че то трябва да се премахне. Как точно, изводът трябва да се направи на базата на независими научни проучвания в сферата на психологията. Факт е, че два пъти годишно ние самите виждаме ефекта, който тази „традиция“ има над хората. И тези наблюдения са подкрепени от редица изследвания в тази насока,  които безспорно сочат, че въпросната промяна води до повече негативи за организама на индивида, отколкото позитиви. (ето ги и тях)

Но да се върнем на „предпочитанията“. Защо българите предпочитат зимното време?

Може би отговорът се крие във факта, че тук местенето на стрелките с час напред е въведено сравнително късно и сякаш на майтап – на 1 април 1979 г. Поради демографията на България се оказва, че по-голямата част от хората, които в момента населяват страната, са били на зряла възраст (между 18 и 30), когато това се е случвало. Това на практика ги прави предубедени – докато са растяли, е имало само едно часово време – зимното. То сякаш им носи и носталгия към отминалите младини. Нищо, че сравнено с лятното, то обективно вреди на тях самите.

Сега същите тези българи, израснали със зимното време и станали свидетели на „насилственото“ местене на стрелките, смятат новото, обективно по-добро за географските ни ширини лятно такова за „фалшиво“, за нещо, което омразният комунизъм им е наложил. И въпреки че то ще има позитивен ефект върху здравето им, те днес го отричат. 

Повечето хора просто искат цялата глупост с местенето на стрелките да спре

Въпросът е да се избере правилното часово време, което обективно има ползи както за индивида, живеещ в обществото, така и за обществото като цяло. А това несъмнено е лятното време.

*Циркаден ритъм - цикъл на физическите, психическите и поведенческите промени. Траят приблизително 24 часа и ни казват кога трябва да си легнем да спим, както и кога да станем без да използваме будилник. Като цяло те са основна част от живота на всеки човек.



В категории: Политика , Животът


66
Коментара по темата
66.
Значи
27.10.2018 22:58:11
0
0
ЖурнаГлисти да обясни, кое е лятно и кое зимно време? Кафе от неграмотници.
65.
Герб
04.10.2018 20:24:31
0
1
бойко ще оправи нещата с нови кражби, не се притеснявайте
64.
до 62 Аз това казах!!!!!!!
04.10.2018 14:53:11
2
3
Че "драскачите""си драскат а кервана си върви.Дебилите не могат да вдянат че са никой –нула!!!!!!!!!!
63.
до 62 Аз това казах!!!!!!!
04.10.2018 14:53:11
1
0
Че "драскачите""си драскат а кервана си върви.Дебилите не могат да вдянат че са никой –нула!!!!!!!!!!
62.
gradski
04.10.2018 14:32:16
2
0
Само да отбележа, че отдавна бе гласуването в целия ЕС. Избора бе да остане лятното. Аз там си дадах гласа.
61.
до60 кой си ТИ?????????????????????????
03.10.2018 21:19:27
0
3
БЕ СМОТАНЯК И ОСТАНАЛИТЕ ""ДРАСКАЧИ""НИЩО НЕ МОЖЕТЕ ДА ПРОМЕНИТЕ ЗАЩОТО СТЕ КРЪГЛИ НУЛИ ПРОСТО ВИ НЯМА ––ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО Е ""КО ПРАИМ СЕГА""СИДИТЕ СИ НА Е.......НИТЕ КЛАВИАТУРНИ ГЪЗОВЕ ХАХА
60.
!
03.10.2018 17:03:21
2
1
ПОРЕДНАТА ПРОСТОТИЯ НА ФЛЕГМА! КОИ СТЕ ВИЕ ДЕТО РЕШИХТЕ КОЕ Е ПО ДОБРЕ ЗА ХОРАТА?! ЖАЛКИ ...
59.
хахаха до от 51до 58
03.10.2018 12:41:09
2
0
Луд умора няма –само пише!!!!!!хахаха.Където //дори на арменския поп да пишете вече е решено///вас никой не ви бръсне за и т.н...........хахаха.
58.
Чистилището
03.10.2018 10:45:18
2
2
Дааа и училищата които са на две смени вече няма да са първа и втора ами дневна и нощна. Ама много мозъци в тази държава, спрете се вече!
57.
agent 007
03.10.2018 10:25:12
2
3
Хора масово гласувайте на посочения от коментар 52 адрес- регистрирайте се ,потвърдете регистрацията си и като ви дадът менюто за коментар по темата пишете:
Да остане завинаги сано астрономическото(зимното) време в България- To be forever only the astronomical time in Bulgaria
56.
..
03.10.2018 10:22:39
1
0
hyt
55.
agent 007 до 52
03.10.2018 10:20:04
2
2
Хора сега е момента масово се регистрирайте на адреса посочен от коментар 52 !
После потвърждавате регистрацията си и като ви искарат меню за мнение пишете - Да остане само астрономическото (зимното)часово време-to be forever only the astronomical winter time in Bulgaria !
54.
agent 007 до 52
03.10.2018 10:19:05
2
2
Хора сега е момента масово се регистрирайте на адреса посочен от коментар 52 !
После потвърждавате регистрацията си и като ви искарат меню за мнение пишете - Да остане само астрономическото (зимното)часово време-to be forever only the astronomical winter time in Bulgaria
53.
54
03.10.2018 03:48:55
4
2
В коя част на света живеете, че слънцето изгрява в 9 часа сутринта?
Моля, погледнете официалните данни за изгрева на слънцето:
https://bg.meteocast.net/sunrise-sunset/bg/sofia/

Аз съм "ЗА" лятното часово време.
52.
Уточнение
02.10.2018 22:19:35
4
4
Ако искате да бъдем с нашето си астрономическо време. Ако не искате да е тъмно до 9 часа сутринта гласувайте :
http://www.euaffairs.government.bg/page.php?c=24&d=15676
Нарочно гласуването е сега докато е лятното време като разчитат на инертноста на хората, но докажете че сметките им са криви.
51.
хахаха искате ама ??????????
02.10.2018 21:34:46
8
3
Друг път вече сме решили лятното ще остане завинаги.
50.
мислещ
02.10.2018 21:09:48
2
7
Какво лятно време бе идиоти. Вие знаете ли какво ще е есенно-зимния сезон за работещите от рано,тези дето изкарват парите за пенсийте . Или дай да мислим за тия дето се мотаят до късно по улиците....да им е светло ! Да остане ЗИМНОТО ВРЕМЕ както си е било от край време !
49.
По въпроса
02.10.2018 20:22:01
3
9
Зимното наше време !
Само мързеливите и изчезващи нации искат да им се удължава втората половина от деня. С приемане на лятното време за постоянно ще има разцвет на развлекателната и хазартната нагласа сред българите. Това ли искаме. Всичките българи бягат към страни където се става рано и се започва работа рано. После и се ляга рано за да има повече деца. Така е казал Жан Калвин и е направил това което е днес Швейцария.
48.
НАРОДА РЕШИ
02.10.2018 20:18:36
3
10
ИСКАМЕ ВРЕМЕТО НА ДЕДИТЕ НИ.ЖИВЕЛИ СА ПО СТО ГОДИНИ БЕЗ НИКОЙ ДА ИМ СМЕНЯ ВРЕМЕТО С ""ЛЯТНО""
47.
Кратко и ясно
02.10.2018 19:45:36
3
9
Какво толкова сложно има? Когато слънцето е най-високо над хоризонта тогава е 12 ч. на обяд и това съвпада с астрономическото време. Защо ни е лятно време изместено с един час напред?!
46.
Трол
02.10.2018 17:46:52
3
6
Интересни изводи за предпочитанията на хората правите... Не съм била родена през 79-та, но предпочитам така нареченето зимно време, защото е астрономическото. И ние не сме по-хитри от природата...
45.
Съвременни пророци
02.10.2018 15:38:05
2
15
Хвърлих поглед по диагонал на писанието на флагман и попаднах на едни шокиращи изводи, че астрономическото време било причина България да бъде най-бедна, с най-депресирана и нещастна, най-самоубиваща се нация, с най-много катастрофи и т.н. и т.н. И се питам ужасен как 1300 години българинът е живял без да знае тези зли прокоби, които са известни само на Флагман и гЕРб?
44.
От 37 до 41
02.10.2018 15:29:12
0
6
Човекът е създаден с ум за дребните човешки неща, които са му необходими и разум, за да не излиза извън полезните знания, наречени Божии заповеди! И въобще има ли някой нормален да си въобразява, че от хаоса може да произлезе ред, ако ще този "процес" да продължава милиарди години? Може би ще ни дадеш пример за подобно явление с факти? Атеизмът днес при толкова природни катаклизми е в криза.
43.
до 34 СПОРА Е КОЕ Е НАЙ ДОБРОТО???????????????????
02.10.2018 14:52:35
4
4
ЗА ЧОВЕШКИЯ ОРГАНИЗЪМ ///ЗДРАВЕ///Безспорно е даденото ни от БОГ–АСТРОНОМИЧЕСКОТО////А ОТ ГЛЕДНА ТОЧКА НА ИНТЕРЕСИТЕ НА ""КОЙ""//Икономически и БЛА БЛА/ЕВРОПЕЙСКИЯ ЧИНОВНИК Е В ПРАВОТО СИ ДА ГИ НАЛОЖИ//По силата на споразумение за членство//В СЛУЧАЯ ЗА СМЕТКА НА ЗДРАВЕТО НА "ТОЙ""ТАКА ЧЕ СКЪПИ МИ №З4 НИТО ГЪРЦИЯ НИТО РУМЪНИЯ МОГАТ ДА РЕШАТ САМИ –ВСИЧКО Е ВЪПРОС НА КОМПРОМИС В ИМЕТО НО ""ОБЩОТО БЛАГО""//Няма не искам няма недей!!!!!!!!!!!
42.
до 34 СПОРА Е КОЕ Е НАЙ ДОБРОТО???????????????????
02.10.2018 14:52:35
4
6
ЗА ЧОВЕШКИЯ ОРГАНИЗЪМ ///ЗДРАВЕ///Безспорно е даденото ни от БОГ–АСТРОНОМИЧЕСКОТО////А ОТ ГЛЕДНА ТОЧКА НА ИНТЕРЕСИТЕ НА ""КОЙ""//Икономически и БЛА БЛА/ЕВРОПЕЙСКИЯ ЧИНОВНИК Е В ПРАВОТО СИ ДА ГИ НАЛОЖИ//По силата на споразумение за членство//В СЛУЧАЯ ЗА СМЕТКА НА ЗДРАВЕТО НА "ТОЙ""ТАКА ЧЕ СКЪПИ МИ №З4 НИТО ГЪРЦИЯ НИТО РУМЪНИЯ МОГАТ ДА РЕШАТ САМИ –ВСИЧКО Е ВЪПРОС НА КОМПРОМИС В ИМЕТО НО ""ОБЩОТО БЛАГО""//Няма не искам няма недей!!!!!!!!!!!
41.
А сега де...
02.10.2018 14:37:34
7
5
До37...Не знам какво е създал Бог,но не той е разделил денонощието на 24 равни части и не е изобретил часовника за да го отмерва.Някога,когато живота на човек е минавал на 50-100 кв.км го е интересувало само кога е изгрявало и залязвало слънцето,но днес,когато само за няколко часа прескачаме по няколко часови пояса(отново разделени от човека),дали тук е толкова часа а оттатък реката часът е друг си е от доста голямо значение.Така че не е все едно какво ще изберат българите, румънците ,гърците или всеки ще се прави на велик,както обикновенно се случва по нашите ширини.
40.
Metin Haki
02.10.2018 14:04:37
7
0
Nqma znachenie spored men
39.
Да бъдем нормални
02.10.2018 13:28:27
4
12
Спорът е излишен, защото астрономическото време е естественото, а "лятното" е измислица на някой глупак. Разбира се глупакът има пари и власт, и много слуги, т.нар. медии, които като дърти циганки разхвалват всичко, което е в негов интерес! Нашият интерес пък е да сме НОРМАЛНИ ХОРА с нормално мислене, според законите по които е създаден света!
38.
аз
02.10.2018 13:15:03
5
7
Този да се скрие някъде. Той ще ми каже кое е благоприятно. Да остане зимното време това е истинското.
37.
Астрономическото време
02.10.2018 12:37:52
4
13
Сам Бог е определил деня и нощта, времевия цикъл, биологичния часовник на живите организми. Хилядолетия хората са живели и са се съобразявали с астрономическото време. Днес някакви лумпени, диви, примитивни същества, отхвърлящи природните и нравствените закони, по които функционира света, ни предлага собствените си маниакални безумия за нормални. Нормата е ясна. А които искат извращенията да са норма, да си търсят друга вселена, където действат законите, които им харесват!!!
36.
Георги
02.10.2018 12:02:35
1
10
Да, и целогодишно нощната тарифа за електричество да започва в 23 ч. Не съм съгласен. Хич не ми дреме дали ще сме по нормалното астрономическо време или с час напред, но ме вълнува нощната тарифа да си започва в 22 ч., защото това се отразява на сметките на всички.
35.
До 34
02.10.2018 11:43:12
4
11
Точно пък Румъния и Гърция ще гледам и чакам, за да реша кое време е по-добро. Ама си астрономическо време, има си ход на земята около слънцето, има си и биологичен часовник на хората и животните. Някой може да иска да сложи и бразилското време, за да му е лято през зимата, но подозирам, че през януари бургаския плаж пак няма да е като Копакабана.
34.
2XL
02.10.2018 11:37:21
5
4
А ако Румъния и (или) Гърция реши да остане на лятно ние к'во правим ?Ще си държим на зимното ли? Само питам...
33.
ДО 1 ЕСТЕСТВЕНОТО ВРЕМЕ Е ????????????????
02.10.2018 11:37:17
1
9
АСТРОНОМИЧЕСКОТО НА ОБЕД В 12 ЧАСА СЛЪНЦЕТО В НАЙ ВИСОКАТА СИ ТОЧКА.времето дадено ни от БОГ.ВСИЧКО ДРУГО СА СМЕТКИ В ИНТЕРЕС НА ""КОЙ"" СРЕЩУ ИНТЕРЕСА НА ""ТОЙ"
32.
до 27 КАЗА ИСТИНА И ????????????????
02.10.2018 11:22:16
3
8
ТИ БЛОКИРАХА ПОЛОЖИТЕЛНИЯ ВОТ ЯВНО ФЛАГМАН НАЛАГАТ ТЯХНО МНЕНИЕ ХАХА–ЖУРНАЛИСТА Е БЕЗПРИСТРАСТЕН///СПРАВЕДЛИВ///ХАХАХА.
31.
статията е БЛА БЛА
02.10.2018 11:11:23
1
5
ПЛАЩАМЕ НА""ВАЖНИ"ГОСПОДА КУП ПАРИ А ТЕ ЗА КАКВИ ГЛУПОСТИ ГИ ПИЛЕЯТ ЧЕ И НАС ЗАНИМАВАТ. КАКВОТО СА РЕШИЛИ ТОВА И ЩЕ НАПРАВЯТ.
30.
Доган
02.10.2018 10:44:10
3
5
имам си ТЕЦ Варна
времето е само Лятно
времето е $$$$$$$$
29.
agent 007
02.10.2018 10:36:49
2
11
Сатията е типична в духа на Олигарсите ,които управляват България- сиреч Няма нужда да решавате Ние решаваме вместо вас
28.
До 17
02.10.2018 10:35:07
9
6
Твърденията ти са неоснователни!!! По твоята логика , щом до 22:00 часа било жега при лятното часово време, тогава при зимното часове време жегата ще започва още в 09;00 сутрин, вместо 10:00 часа. Така че то е едно и също!!!! Дали ще свършва жегата по-късно или ще започва по-рано е все тая!!! Лятното часове време спестява много електричество, особено ако работа и училище започват в 09:00 часа. Повечето хора имат нужда от 1-2 часа за да влязат във форма след сън. За тях е по-добре да се разсъмва по-късно, отколкото да се свечерява по-рано. Но математиците ще изчислят кое е най-правилното, дали с 1 час напред, с 30 минути или как
27.
..
02.10.2018 10:31:47
5
13
няма такова понятие "лятно време"-това е политически Трик.
Времето си е само Едно=Астрономическото -точно в 12.00 по обед слънцето е в най-високата си точка на небето -и лятото и зимата.
Останалото е платена манипукация за да се купува и харчи повече ток за да върви бизнеса на БатКО и Доган и Пеефски собственици на Тецове и ВеЦове
26.
Jimmywolf
02.10.2018 10:27:33
5
11
Нагло твърдение, без доказателства! ФЛЕГМАНИ, винаги може да се излагате още повече, при вас простотията е закономерност.
25.
Българин
02.10.2018 10:26:21
4
8
Щом евроидиотите искат нещо , значи не трябва да става. Не пипайте нищо тъпанари
24.
работник
02.10.2018 10:25:11
4
12
Имам чувството, че тия за лятното време или не работят, или нямат деца и са всички меринджеи, за да не им се налага да стават рано. Щели да печелят време, като станат по-рано! Че кой ви спира да ставате в 5 и да печелите времето после? Но не съм видял някой да се натиска за такава работа. Обратно, като чуят хората, че се започва в 6 и бягат надалеч. Всеки нормален човек знае, че като не се наспиш 2 дни и после си неадекватен.
23.
До ww
02.10.2018 10:24:49
4
4
Добре, че не останаха хора в държавата - територия, които да отговарят на общодостъпната и неизвестна анкета.
22.
do Flegman
02.10.2018 10:23:28
2
8
Гинка Върбакова и Пеевски ли ви спонсорираха статията ???
21.
1
02.10.2018 10:21:43
5
9
лятното време означава по-голяма консумация на ток зимата и по-големи печалби за ТЕЦ-на Ахмед Доган и АЕЦ-а на Бате
20.
*********
02.10.2018 10:20:12
1
7
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
19.
Spartan
02.10.2018 10:19:28
6
8
Ами вечер след работа / училище по- хубаво ли е жена ти / детето ти да се прибират по тъмно когато вече всички наркомани, крадци и т.н. са активни? Сутрин поне всички такива Елементи спят. А и сутрин движението е много по-малко натоварено. Излизат само тези шофьори, които работят от рано. Към 17. 00-18.00 часа излизат тези плюс всички останали - с две думи всички шофьори надвечер са активни. Факт!
18.
Любопитен
02.10.2018 10:17:41
4
10
Флегми, що изключихте пак харесванията
17.
шиш
02.10.2018 10:17:09
6
9
Народът наистина е много прост, ако избере лятното часово време. В Испания примерно лятото е ад, светло до 22 часа, жега, едва тогава излизат хората да вечерят. Еми, не, мерси, не искам да се стъмва толкова късно лятото. Нито пък зимата да изгрява слънцето малко преди обед. Без да шикалкавят, че ще се разсъмва в 8. По морето ще се разсъмва едва в 9.30, а по-късно във вътрешната част на страната. И каква светлина търсите следобед, като зимата е дъждовно и сумрачно??? Нали никой не вярва, че и при лятно време след 17 ч. навън ще е напълно светло?
16.
www
02.10.2018 10:07:08
7
8
Статията е пълна с манипулативни твърдения и откровени лъжи. Зимното време НЕ НАМАЛЯВА деня с един час. Деня си е винаги толкова, колкото е. През зимното време имаме един час повече за сън, за да може да не сме хронично недоспали, уморени, болни и неработоспособни. Точно лятното време създава предпоставки за повече катастрофи - хората не се наспиват, стават по тъмно, придвижват се до работа, работят, всичко по тъмно. Дали не е далеч по-опасно и рисково? И как ще се чувстват децата да им е тъмно до голямото междучасие?
15.
Еразъм
02.10.2018 10:04:51
6
7
ЗА зимното часово време отчитане. Още един удар срещу еврогейските тъпотии като -кривите краставици,истамбулската конвенция,елате хиляди чукачи/араби/всички сме равни но някои повече,лицемерие скрито неумело под покривката на равноправие но,в наш интерес......
14.
Spartan
02.10.2018 10:00:57
10
8
Лятното време трябва да остане завинаги!
Зимата след работа такъв тъмник, че те хваща депресия в 17.00 още като е тъмно. А сутрин и да е тъмно поне знаеш, че до 30 минути ще светне и започва деня.
Докато вечер стъмни ли се... Край! В близките 15 часа няма какво да чакаш. Тъмник и това е.
13.
до ww
02.10.2018 09:54:29
2
4
Разбира се, че има обществено допитване, http://www.euaffairs.government.bg в сайта, се регистрираш, и си оставяш коментара, и няма да мрънкаш, че "не са те питали"
12.
Така де
02.10.2018 09:51:55
9
7
Лятното часово време е най-добро, дори за северните държави!!! Ще почват работа и училище не в 7, а в 9!!! Така хем ще се наспят, хем в 9:30 повечето са още сънени и няма да им прави впечатление , че е тъмно. Важното е, когато си най-бодър и физически активен да е светло, а това предимно са часовете следобед. Тия българи, които са гласували за зимно време, явно са някви психари или просто не са разбрали
11.
До 2XL
02.10.2018 09:44:40
6
10
Сутринта закарах детето ми в 7:10 на училище. Което означава, че най-късно в 6:30 трябва да го събудя. Разкажи ми как ще се чувства това дете, когато зимата се съмва чак в 9, ако оставим лятното време!
10.
До Пешо
02.10.2018 09:42:23
5
10
Защо ти е лятото да ти пече до 21:30, като всички хора чакат да се скрие слънцето, за да направят една разходка? Защото не просто е светло, то е горещо. Хората чакат вечерта да си отдъхнат малко.

И за сметка на това ще ставаме по-рано и няма да се наспиваме?
9.
2XL
02.10.2018 09:40:31
10
7
За мен трябва да остане лятното часово време! Ако се въведе само зимно,кому ще е нужно през летните месеци да се съмва в 3.30? Каквото и да правиш през лятото няма как да си легнеш по-рано от 11-12 и след няколко часа вече ще трябва да"дърпаш" пердета защото до 6.30-7 часа слънцето ще е напекло високо над хоризонта.
"Зимата щяло да се разсъмва по-късно"-ами кой започва работа или училище по-рано от 8 ?
8.
Пешо
02.10.2018 09:04:42
11
14
Искам лятно време - лятото да ми е светло до 21:30, а зимата да се стъмва в 18:00, а не в 17:00.
Който иска зимно време да ходи в Швеция.
7.
трол
02.10.2018 08:46:14
8
19
Трябва да остане астрономическото време. Иначе слънцето ще изгрява в 9.30. Това не е нормално. И то, заради някакви 40-50 минути повече слънце следобед, което през зимата е под въпрос.
6.
astro18
02.10.2018 08:24:52
5
15
Манипулационна статия от неграмотен висшист.
Астрономията е точна наука.
5.
ww
02.10.2018 07:58:04
9
12
Никой не ме е питал и за това ,никой няма право да говори от мое име .Трябва да си остане зимното часово време ! Стига с тия глупости! Кой ви дава право да ми казвате ,кое е по-добре за мен ! Дали е за мен или за ,,господата" отгоре!? Нямаме равни!
4.
Хът
02.10.2018 07:55:35
7
13
Флегмани, вие не трябва ли само да отразявате Правдиво случващото се, а не да манипулирате хората с ваши безмозъчни глупости. Нормално било слънцето да изгрява в 8. А децата които са от 7.30 на училище?
3.
#_#
02.10.2018 07:51:59
7
11
За България е подходящо астрономическото време без бутане на стрелките. Учениците и другите, които тръгват за работа в 6.00-6.30 часа ако е лятно часово време си е пълна тъмница. Уличното осветление в България е на ниво 1934 година. Лампите светят като фасове с бледа червеникава светлина. Какво ще гледаме Европа — там уличното осветление е такова, че не можеш да разбереш ден ли е или нощ и то във всички населени места. Видяла жабата, че коват вола и си подала и тя крака.
2.
кой?
02.10.2018 07:42:18
5
11
Кой умник го каза това? Питахте ли българите? Спрете да ни манипулирате и да говорите от наше име като че ли всички сме малоумни като политиците ни!!!
1.
Селянина
02.10.2018 07:31:36
7
15
Естественото време за България е зимното! Това е от географската ширина и според световната карта на часовите пояси. Всичко друго е политическа измислица!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Предлагат да падне тайната на възнаграждението и заплатите да са на светло Предлагат да падне тайната на възнаграждението и заплатите да са на светло В някои случаи служители, изпълняващи еднакви задължения, на една и съща позиция, получават различно заплащане Служебният кабинет смени областния управител на Бургас Служебният кабинет смени областния управител на Бургас Поста за трети път ще заеме Мария Нейкова БСП избира общински лидер на Бургас утре, реди листата за НС в неделя - вижте кои са кандидат-депутатите БСП избира общински лидер на Бургас утре, реди листата за НС в неделя - вижте кои са кандидат-депутатите Паруш Парушев е фаворит за нов общински председател, но има и други кандидати Щъркел атакува коли в Луковит: Кълве калници и сваля боята Щъркел атакува коли в Луковит: Кълве калници и сваля боята "Луковитският тенекеджия", както местните наричат птицата, е от защитен вид Купата на Ректора в Университет „Проф. д-р Асен Златаров“  бе връчена на най-добрите в спорта Купата на Ректора в Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ бе връчена на най-добрите в спорта Събитието бе открито от Ректора на Университета – проф. д-р Христо Бозов До 30 април се внасят дължимите данъци върху доходите от миналата година До 30 април се внасят дължимите данъци върху доходите от миналата година Най-бързо и без такса плащането към НАП става чрез виртуален ПОС терминал Изкуствен дъжд ще спасява Добруджа от суша Изкуствен дъжд ще спасява Добруджа от суша Операторът на летище "Щръклево" вече прави проби за "засяване" на облаци Партията на Манолова напусна „Левицата“, а бивш лидер на БСП влезе в нея Партията на Манолова напусна „Левицата“, а бивш лидер на БСП влезе в нея Хората в този формат са доказали през годините, че могат да отстояват интереси, обяви Михаил Миков В негово присъствие тя се превръща в роб и послушно кученце В негово присъствие тя се превръща в роб и послушно кученце Развива стокхолмски синдром Тя вечно мрънка и е избухлива, шеф Ангелов я изгони Тя вечно мрънка и е избухлива, шеф Ангелов я изгони Стефани не скри и че е имала предубеждения към Симона, а причината за това бил не само външния й вид, а и поведението й – по-шумният й начин на изразяване и хаосът, който създава в „Кухнята на Ада”
Турист умря след нелеп инцидент на прочут курорт Турист умря след нелеп инцидент на прочут курорт 54-годишният мъж е паднал върху паркиран на улицата автомобил Шефът на ЦРУ: Украйна губи войната до края на годината Шефът на ЦРУ: Украйна губи войната до края на годината Според Уилям Бърнс Киев „сега е изправен пред труден момент на бойното поле“ Кирил Петков не е чупил само чаши, но и цели маси Кирил Петков не е чупил само чаши, но и цели маси Разкритието дойде от бившия премиер акад. Николай Денков Това е най-дългият плаж в Европа, почти няма хора и е близо до нас Това е най-дългият плаж в Европа, почти няма хора и е близо до нас Мекият чакълест бряг на плажа, топлото време и дългата водна ивица го правят идеална дестинация за слънчеви бани, плуване и различни водни спортове Цветелина Грахич към Слави публично: Кой си ти, бе?! Ай, сиктир, помия такава Цветелина Грахич към Слави публично: Кой си ти, бе?! Ай, сиктир, помия такава Певицата се разяри буквално и написа коментар под поста на бившия си шеф, в който директно го пита кой е той, за какъв се взима и какво изобщо разбира от война Принц Хари заби як шамар на семейството си Принц Хари заби як шамар на семейството си В документ, който се разпространява от световни медии се вижда, че „принц Чарлз се е записал като гражданин на САЩ В Северна Македония тръбят: България е по-опасна от Русия В Северна Македония тръбят: България е по-опасна от Русия 34% от анкетираните избират Сърбия, а след нея най-важен съюзник са САЩ със 17%, следват Турция с 12%, Русия с 8% и Албания с 5% Алек вбеси зрителите на "Ергенът" с това решение Алек вбеси зрителите на "Ергенът" с това решение Изгони Теа, а остави Валерия, въпреки че узна истината за нея  Тази тигрица е най-секси бабчето в поп фолка Тази тигрица е най-секси бабчето в поп фолка Десислава вече е баба  Голямата измама "Денсинг старс" Голямата измама "Денсинг старс" Странното решение на журито да няма отпаднал от „Денсинг старс” възмути и зрители и публика
Антон КУТЕВ, съветник на президента Антон КУТЕВ, съветник на президента "Симпатичният" Даниел Митов може да повлияе на вота в чужбина Виц на деня Виц на деня Между приятелки:
- Моят мъж толкова се уморява на работа, че не си чувства нито ръцете, нито краката, нито рогата.
Виц на деня Виц на деня Две съседки си говорят:
- Сийке, вече си избрах един семеен лекар!
- Аз пък си избрах един несемеен!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Сега имаме цяло поколение прецакани нарциси, защото мамчетата им са им казвали, че са специални
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори