×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

32-годишният Мартин Василев прави стотици хиляди долари с виртуозна шашма в YouTube


21 Август 2018, Вторник, 21:29 ч.

Продажбата на фалшиви гледания на клипове в YouTube е повече от доходоносен бизнес за тези, които знаят как да използват слабостите в платформата за видеосподеляне. А от самата компания признават, че все още не могат да намерят начин как да спрат тези практики. 32-годишният Мартин Василев е един от тези, които се възползват от възможността. Работейки от дома си в Отава, той е успял да продаде над 15 млн. фалшиви гледания на различни клипове в YouTube, което му е докарало „скромното" възнаграждение от близо 200 хил. долара, пише bg-voice.com. Неговият сайт 500Views.com свързва клиентите му с услуги, които предлагат гледания, харесвания (а понякога и нехаресвания) на клипове в YouTube или на постове в Instagram, генерирани от компютри, а не от хора. Ако клиентът не е доволен от услугата, Василев връща част от сумата. Ако самата поръчка не е изпълнена, той се обръща към друг провайдър на лайкове и гледания и доизпълнява обещаното на клиента оттам. „Мога да доставя неограничен брой гледания на видеоклип. YouTube от години се опитват да спрат това, но не могат. Винаги се намира начин", каза Василев. След Google най-голям брой търсения се извършват през YouTube. Това е и най-популярната онлайн платформа сред тийнейджърите, задминаваща и Facebook, и Instagram. С милиарди гледания на ден сайтът за видеосподеляне помага да се стимулират културни трендове по целия свят, да се изграждат онлайн звезди, да се създават кариери, да се рекламират и популяризират всевъзможни брандове и дори политически платформи. Също както в другите специални медии, така и в YouTube проблемът с фалшивите акаунти и всевъзможни измами за печелене на влияние са факт. И компанията от години не успява да се справи с този проблем. Екосистемата на фалшивите гледания на клипове, част от която е и Василев, може да подкопае доверието в YouTube, като манипулира дигиталната "валута", която сигнализира за стойността на реалните потребители. И докато според YouTube фалшивите импресии са съвсем малка част от всички гледания в платформата, те все още имат значителен ефект, когато става въпрос за заблуждаване на потребители и рекламодатели. Големият въпрос в случая е - как работи всичко това? И може ли платформата да засича подобни измами? Изкуственото „напомпване" на видеата с фалшиви гледания нарушава Общите условия на YouTube. Въпреки това обикновено търсене в Google, компанията майка на YouTube, показва стотици резултати за сайтове, продаващи импресии, с които да увеличите гледаемостта на клиповете си с от 500 до 5 млн. Подобни сайтове също така изскачат и като реклама в Google. За да проверят как всичко това действа, направихме поръчка за няколко хиляди гледания от 9 различни компании. Почти всички поръчки бяха доставени в рамките на 2 седмици. Един от тези бизнеси е Devumi.com - услуга, която според собствените си регистри е спечелила над 1,2 млн. долара за 3 години, продавайки общо 196 милиона импресии на клипове в YouTube. Почти всички тези гледания остават и до днес.

Анализът на тези данни между 2014 и 2017 г. показва, че повечето поръчки са завършени в рамките на няколко седмици, въпреки че тези, които искат над 1 млн. импресии, отнемат малко повече време. Осигуряването на големи обеми евтино и бързо често е знак за това, че дадена услуга не предлага истински гледания. Сред клиентите на Devumi.com попадат служители на RT - руската новинарска агенция, действаща като проводник на посланията на Кремъл за света; на „Ал Джазира инглиш", създател на филми за Americans for Prosperity, сътрудници на консервативни политически тинк танкове, отговорникът на видео отдела на „Ню Йорк поуст", множество музиканти и т.н. Гледанията на клиповете на музикантите в YouTube се използва като фактор за изчисляването на класациите на „Нилсън" и „Билборд хот 100". Друг пример е 78-годишната Джудит Опенхаймер, която плаща на Devumi 5000 долара, за да популяризира книгата си, която е публикувала самостоятелно. Целта й е да се създаде интерес, който да осигури медийно внимание, популяризация на книгата и в крайна сметка - договор с голямо издателство. Въпреки осигурените от компанията 58 хил. показвания продажбите така и не се увеличават, а до сделка с издателство не се стига въобще.

Междувременно борбата на YouTube с тази практика е ожесточена. Компанията използва специална система за следене на гледанията, която отчита къде има аномалии. И въпреки това все още се намират хора, които успяват да мамят системата. През 2013 г. проблемът е дори толкова сериозен, че близо половината от целия трафик в платформата е компютърно генериран. Сега това до известна степен е изчистено. Компанията не съобщава какъв брой гледания са блокирани на дневна база, но се казва, че компанията се старае да поддържа броя на фалшивите гледания да е около 1% от всички. И все пак. Бизнесът с продажба на популярност в социалните медии, и най-вече YouTube, остава солиден.

18 месеца е необходимото време на Мартин Василев, за да премине от ситуация, в която живее с баща си и се издържа чрез социални помощи, до такава, в която си купува собствено жилище и BMW 328i. До края на 2014 г. неговият уебсайт е на първата страница в резултатите от търсенето на Google за купуване на гледания в YouTube, а той самият изпълнява между 150 и 200 поръчки на ден, което му носи повече от 30,000 долара на месец. „Наистина не можех да повярвам, че човек е способен да изкара толкова пари онлайн", каза той. От неговия сайт  поръчват 25 000 гледания - поръчка, която бе изпълнена само за ден. Василев отказва да назове клиентите си, но споделя, че голямата част от поръчките идват от различни маркетингови и пиар агенции. Самият той отказва да признае, че продава истинска аудитория. Това, което продава обаче, помага на други да натрупат популярност.

Фалшивите гледания изстрелват дадено видео напред в търсенията в YouTube, помагайки по този начин да се натрупат и реални потребители. Мнозина са обаче тези, които вярват, че действително си купуват аудитория, а не просто кухи импресии - включително журналисти като тези от RT и „Ал Джазира инглиш". Да не говорим за обикновени потребители, които се надяват, че видеото им в YouTube ще доведе до реални продажби на продукти, щом поръчат гледания от някой сайт. И макар самата компания да предупреждава за опасностите от фалшивите гледания, да обновява филтрите си и да следи за аномалии, хора продължават да субсидират с парите си и този полулегален бизнес с продажбата на популярност. А според Мартин Василев единственият начин това да спре е YouTube да махне като цяло брояча на гледания - нещо, което онлайн платформата не би направила в никакъв случай. 





1
Коментара
Флагман.БГ Кръчмата поскъпва, а порциите стават по-малки Кръчмата поскъпва, а порциите стават по-малки 17/11/2025, Понеделник 16:20 4
1
Коментара по темата
1.
възмутен теляк
21.08.2018 19:54:42
0
2
НАП, ДАНС, КФН, ДАНС, ПРОКУРАТУРАТА, МВР, ДОТИ, ХЕИ, КЗП, ОМБУДСМАЯ, ИКОНОМИЧЕСКА ПОЛИЦИЯ да се самосезират
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
7 гениални трика за топъл дом през зимата, които не увеличават сметките! 7 гениални трика за топъл дом през зимата, които не увеличават сметките! Насладете се на уютна атмосфера дори в най-студените дни, без да натоварвате бюджета Лекар предупреди: Не яжте тези домашни зимнини, опасни са! Лекар предупреди: Не яжте тези домашни зимнини, опасни са! Експертът алармира за рискове в кухнята – вашите любими зимнини може да крият изненади Официалните празници и почивните дни през 2026 г. – пълен календар Официалните празници и почивните дни през 2026 г. – пълен календар Преглед на всички официални празници и ученически ваканции през 2026 г. с идеи за планиране на почивки и отпуски Росен, който подложи на изпитание неонатолозите в Бургас, мечтае да е лекар Росен, който подложи на изпитание неонатолозите в Бургас, мечтае да е лекар Момчето е родено точно преди десет години и е един от най-тежките пациенти на Отделението по неонатология Внук преби жестоко 75-годишната си баба в Стара Загора Внук преби жестоко 75-годишната си баба в Стара Загора По случая е образувано досъдебно производство Гергана Стоянова е отличена с престижната награда на Ротари България Гергана Стоянова е отличена с престижната награда на Ротари България Призът е връчен за нейния силен обществен принос и лична мисия през последните години Момчетата на Хандбален клуб „Поморие“ ще зимуват на първо място в зона Тракия Момчетата на Хандбален клуб „Поморие“ ще зимуват на първо място в зона Тракия „Кралица на Бургас 2025“ Теодора Димова подема кампания за ранно изследване на яйчниковия резерв и осъзнато майчинство „Кралица на Бургас 2025“ Теодора Димова подема кампания за ранно изследване на яйчниковия резерв и осъзнато майчинство Инициативата „Знам навреме. Решавам навреме“ се реализира в партньорство между носителката на короната „Кралица на Бургас“, лаборатория „ЛИНА“ и организаторката на конкурса Ваня Маринова. Кръчмата поскъпва, а порциите стават по-малки Кръчмата поскъпва, а порциите стават по-малки Салатите със 100 грама надолу, пилешкото нагоре с 6 лв. Торта „Мравуняк“ от бисквитки, новият хит сред домакините Торта „Мравуняк“ от бисквитки, новият хит сред домакините Ето как се приготвя
ЕС премахва безвизовия режим с държави, които не прилагат правилата ЕС премахва безвизовия режим с държави, които не прилагат правилата Страните рискуват да загубят безвизовия достъп до Шенген Полският премиер предполага, че Русия провежда „кампания за саботаж" Полският премиер предполага, че Русия провежда „кампания за саботаж" Варшава е нащрек срещу чуждестранен шпионаж и операции , след като полската железопътна линия е транспортирала помощи за Украйна и е била унищожена Историческо споразумение: Украйна ще поръча от Франция 100 изтребителя "Рафал" Историческо споразумение: Украйна ще поръча от Франция 100 изтребителя "Рафал" Преди минути двамата лидери подписаха писмото Затвориха хотел в Турция след смъртоносно хранително отравяне на майка с двете ѝ деца Затвориха хотел в Турция след смъртоносно хранително отравяне на майка с двете ѝ деца Има задържани Благославия от Английската църква за гей брак, само ако не прилича на "истинска" сватба Благославия от Английската църква за гей брак, само ако не прилича на "истинска" сватба Без пръстени, без целувки, без бяло – новите церемонии трябва да приличат на всичко друго, но не и на сватба Тревога! Половината от плажовете ще изчезнат до края на века Тревога! Половината от плажовете ще изчезнат до края на века Явлението вреди на дейности като риболов и туризъм Икона на екшън филмите получи първата си награда "Оскар" Икона на екшън филмите получи първата си награда "Оскар" Том Круз беше удостоен с почетната статуетка  по време на церемонията на Governors Awards  Климатът на Земята еволюира, появи се невиждано за Арктика явление Климатът на Земята еволюира, появи се невиждано за Арктика явление Наличието на мълнии в северната полярна област е знаково Страхотен двубой за Везенков Страхотен двубой за Везенков Вихри се за Олимпиакос След военен удар - почина вдовицата на първата жертва на ядрената катастрофа в Чернобил След военен удар - почина вдовицата на първата жертва на ядрената катастрофа в Чернобил Тя е поразена при бомбардировка срещу Киев
Бойко Борисов Бойко Борисов Ще имаме дерогация за Лукойл от САЩ, чичо ми зад Океана каза Виц на деня Виц на деня - Скъпа, тая манджа не е ли развалена?
- Яж, не се страхувай. Утре е почивен ден!
Виц на деня Виц на деня - Скъпа, ние правим с*кс само когато имаш нужда от пари?!
- Е, не ти ли е достатъчно често?!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Истинските мъже носят широки панталони, за да скриват мислите си...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори