×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Без коли първа и втора категория в центъра на София
  • Мъж заплаши с лопата полицаи във Великотърновско
  • Започва продажбата на стартовите комплекти евромонети
  • Затвори родилното отделение в Севлиево
  • Сигнал за бомба затвори Прохода на Републиката
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Големи промени за малките лодки


Големи промени за малките лодки
Промените ще обхванат и водните атракциони, обясни кап. Живко Петров (вдясно) пред "лобистите" Петър Кънев и Димитър Бойчев
27 Април 2018, Петък, 19:59 ч.
Автор: Лъчезар Лисицов

Пакет от нормативни поправки трябва да оптимизира контрола и да облекчи моряците, плаващи със съдове до 12 метра


Изпълнителна агенция „Морска администрация” (ИАМА) и Министерството на транспорта разработват пакет от промени в наредби, свързани с лодки с дължина до 12 метра и водни атракциони. Това стана ясно на изслушване в парламентарната Комисия по икономическа политика и туризъм в сряда.

Изпълнителният директор на ИАМА капитан Живко Петров разкри пред депутатите в какво ще се състоят проектопромените. Те се очаква да бъдат публикувани за обществено обсъждане следващия месец.

Председателят на икономическата комисия Петър Кънев обясни, че той и Димитър Бойчев са лобисти за рибарите от техния избирателен район – Бургас. В комисията дошло писмо от тях с въпроси, което довело и до поканата за изслушване на кап. Живко Петров.

Кънев и Бойчев припомниха, че държавата работи за по-добър бизнес климат и попитаха как може да се облекчат рибарите.
„Искам първо да благодаря лично на г-н Петров за отпадането на ангажиментите по корабните дневници. Истината е, че от две години водим една битка за прословутите рибарски дневници и корабни дневници. За рибарските дневници най-накрая с една дерогация на ИАРА чак в Брюксел стигнахме до положително решение. Морска администрация реши проблема и с корабните дневници”, каза Петър Кънев.

Той обясни, че доста е направено, но много има и да се свърши за рибарите и попита какви са плановете на държавата в тази посока.

Шефът на „Морска администрация” отговори, че предстоящите промени няма да важат само за рибарите и техните лодки, но и за хората, които се занимават с т. нар. лодки за спорт, туризъм и развлечения, както и за  водноатракционните бази.
Пакетът промени ще обхване Наредба 1 – за вписване в регистъра на корабите, Наредба 5 – за корабните документи, Наредба 11 – за прегледите на кораби и корабопритежатели.
Готви се и изменение в Разпореждане 68 – за техническите изисквания към корабите, непопадащи в обхвата на международните конвенции.


„Целта на промените в този пакет документи е да се намали наистина административната тежест върху собствениците на риболовни кораби с дължина до 12 метра от местно плаване. Защо до 12 метра? Защото съгласно един регламент на Европейския съюз 508 от 2014 г., касаещ фонда за подпомагане на рибарството, корабите под 12 метра, неизвършващи риболов с т. нар. влачещи риболовни уреди, т.е. риболовуващи с въдици или с мрежи, се смята за дребно мащабен риболов. И има възможност всяка държава да погледне малко по-толерантно по отношение на изискванията към тях”, заяви кап. Живко Петров.

Една от промените е, че за тези кораби техническите прегледи ще се извършват вече на всеки три години, а не ежегодно, както е в момента.

Друга група промени е свързана с техническите изисквания към плавателните съдове. Целта е да се облекчат правилата и терминологията за малките кораби до 12 метра. Сегашните били съотносими към тези за големите кораби, което затруднявало притежателите на лодките.

Ще преразгледаме и изискванията по отношение на оборудването на тези плавателни съдове, като изрично определим кое оборудване е задължително в зависимост от района на плаване и годишния сезон и кое е само препоръчително”, каза още кап. Петров.
Ще се изисква задължително само минимално оборудване за лична безопасност.

„Искаме да създадем и една по-ясна нормативна уредба за т.нар. самостоятелна постройка на лодки. Става дума за тези малки плавателни средства, построени с личните усилия на техните собственици, единствено за лична употреба”, обясни Живко Петров.

Това бил смисълът на европейските правила за тези съоръжения – да има различни изисквания за тях. В момента в България нямало такава ясна регламентация.

Ще се търси баланс между облекчаването на административната тежест за малките лодки и опазването на морето от замърсяване. За целта щял да се увеличи броят на проверките при излизане и прибиране на плавателните съдове от морето.

Ще се коригира и наредбата за водно-атракционните бази, свързана с коридорите за джетовете, тегленето на парашути и т.н. Ще се премахне ежегодното съгласуване с администрацията за тези бази. Ще остане само уведомителен режим.
Съгласувателен режим ще има само при промяна на обстоятелствата – примерно нова база, нови средства, нов собственик и т.н.

Ще се разпишат и ясни правила за наем на лодки - за т. нар. почасово отдаване.
„В момента са приравнени към отдаването под наем на един търговски кораб – с договор, нотариална заверка, предварително обявление, запис в регистри…”, обясни Живко Петров. Това практически блокирало възможността за отдаване под наем на лодки.
Сега наредбата щяла да се опрости и щяла да стане „както колите се отдават под наем”. Така е по цял свят, а ние тук сме много изостанали, коментира кап. Петров.

Депутатът от „БСП за България” Петър Кънев попита на какво основание Гранична полиция и ИАРА проверяват документи, които се изискват от ИАМА.

Това е регламентирано със споразумения, а целта е да се използва взаимно административният капацитет, тъй като „Морска администрация” има ограничен ресурс, отговори шефът на ИАМА.

Кънев помоли да се облекчат максимално моряците, които се движат с лодки в едномилната зона и попита какво може да се направи конкретно за спасителното оборудване.
.
„Това, което е задължително като оборудване, това са личните предпазни средства. Значи спасителна жилетка  - задължително; пиротехника – да, в малко по-намален размер, но задължително, за да може да се подаде сигнал; огледало и свирка, светлини на лодките…”, отговори Живко Петров по отношение на предстоящите промени.
Наличие на плотове и други подобни изисквания стават само препоръчителни.

Спасителните жилетки обаче ще бъдат надписани с имената на корабчетата. Една от целите на тази мярка е при проверките да се спре използването на едни и същи жилетки от различни лодки с цел заблуда на инспекторите.

Депутатът от ГЕРБ Димитър Бойчев благодари за добрата комуникация с ИАМА.
По думите му обаче рибарите са натоварени с „невероятни административни тежести”. Според него голям проблем е липсата на разграничение между големи и малки риболовни кораби.

Бойчев имаше конкретен въпрос относно промяната на изискванията за спасителните ризи. Сега по наредба те имали светещи пръчки. Собствениците на лодки били притеснени, че по нова бъдеща наредба тези пръчки трябвало да бъдат заменени със светещи фарове.
„Не, няма такова нещо, тука има малко „загубени в превода””, отговори кап. Живко Петров. Всъщност промяната важала само за кораби с дължина над 24 метра.

Петър Кънев благодари на кап. Петров и го предупреди, че след шест месеца пак ще бъде поканен на изслушване в икономическата комисия - „да видим какво сте свършили”.

В категории: Бургас , Политика


Лъчезар ЛИСИЦОВ Автор
Лъчезар ЛИСИЦОВ
10
Коментара
Флагман.БГ Как ще купуваме винетки в евро и на какви цени Как ще купуваме винетки в евро и на какви цени 01/12/2025, Понеделник 10:51 1
Флагман.БГ Почина съпругата на космонавта Георги Иванов Почина съпругата на космонавта Георги Иванов 01/12/2025, Понеделник 10:28 0
Флагман.БГ Джиро Италия 2026 тръгва от Бургас Джиро Италия 2026 тръгва от Бургас 01/12/2025, Понеделник 10:18 1
10
Коментара по темата
10.
.
28.04.2018 14:40:29
0
3
molq iara burgas vsqka ve4er da izvar6vat proverki na qzovir mandra i vaq da vadqt kilometrite mreji pusnati ot brakonerite v razmnojitelniq period 4e sega brakonerite rabotqt spokoino i vadqt vsqkakav vid riba razbiha populaciite na riba vseki den puskat kilometri mreji v nai krasivite ni vodoemi i nqma ni6to ve4e v tqx vsi4ko e istraleno i uni6tojeno ot mreji i tok sramota iara deistvaite po seriozno i vsqka ve4er vadete mrejite na brakonerite i se qvqvaite na vseki signnal podaden ot obiknoveni ribari
9.
truestory
28.04.2018 10:40:38
0
1
Депутетата” дето преди 9 години си облекчиха завличането на лодките си до морето като направиха възможно тегленето на 11 тона с фиат пунто, ся ще си облекчат и плаването с малки съдове, да може някой дрогиран крадец лятото докато кара джета да мине през на някое лапе главата. Депутетата от ГРОБ, защо узаконихте потенциални убийци на пътя?
8.
Marinero
28.04.2018 09:18:34
0
0
За съжаление България не е морски ориентирана държава и няма утвърдени никакви морски традиции, иначе отдавна нещата в тази сфера щяха да са си нормални. В Англия има действащи морски закони създадени от преди 400 години.
7.
Marinero
28.04.2018 09:17:37
0
0
За съжаление България не е морски ориентирана държава и няма утвърдени никакви морски традиции, иначе отдавна нещата в тази сфера щяха да са си нормални. В Англия има действащи морски закони създадени от преди 400 години.
6.
Marinero
28.04.2018 09:16:36
0
2
За съжаление България не е морски ориентирана държава и няма утвърдени никакви морски традиции, иначе отдавна нещата в тази сфера щяха да са си нормални. В Англия има действащи морски закони създадени от преди 400 години.
5.
Петър
28.04.2018 07:10:39
1
5
Доколкото разбирам не става въпрос само за рибарски лодки, а за плавателни съдове до 12 м.!
Бих казал, че рибарите нямат нищо общо!
Колкото до корабния дневник, той е задължителен и не заради ЕС!
Колкото до техническия преглед, той трябва да остане ежегоден, но не и за малките рибарски лодки, който не съм убеден че в момента е задължителен!
Колкото до "лодките под наем"... за да развие нещо си Държавата, тя трябва да осигури възможност за развитие! Това развитие става с инвестиции, които няма, или Държавата "инвестира" в рибарски, а не пасажерски пристанища!
4.
Gocho
28.04.2018 03:34:18
3
12
Това не е дрьжава !
Мафиата е на всякьде на чело и рьководена от Боби Би !!!
Боби - мафиот #1 на Ьалканите.!!!
3.
Ok
28.04.2018 01:54:57
0
12
Иара освен да пази бракониерите на бяла мида друго не прави.Голямо шоу е като гледаш как се отчита дейност.Иначе в сайта им като влезеш ще си кажеш че наистина се върши нещо ама реалността е друга.Един го хванаха с трал и в съда акта падна заради това че е написан калпаво.Вече се трали не само в брега но се стигна и до 10 метра дълбочина.Всичко се изора, не знам просто за нашите деца какво ще остане от това море.
2.
fakundo montoq
27.04.2018 23:13:46
6
1
do 123


Mlykvai e p3d3r@s , nali sa si nashi tiq mreji,nali i nie pari trqa da vadim ,glupako !
1.
123
27.04.2018 23:12:14
0
9
iara flizaite vsqka ve4er v mandra i vaq 4e brakonerite tonove riba vadqt vsqka ve4er i prodavat razbiha populaciqta na riba kilometri mreji vsqka ve4er v mandra i vaq ne se sprqxa tez brakoneri
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Как ще купуваме винетки в евро и на какви цени Как ще купуваме винетки в евро и на какви цени Стотици хиляди винетки изтичат през декември и януари Китайски влак стигна рекорда от 603 км/ч, у нас още пътуваме над 6 часа от Бургас до София Китайски влак стигна рекорда от 603 км/ч, у нас още пътуваме над 6 часа от Бургас до София Страната вече разполага с Shanghai Maglev, достига 430 км/ч в едно безшумно, почти космическо плъзгане между летище „Пудун“ и центъра на Шанхай. Max Fight 64 няма да е просто битка – ще бъде сцена за национално обединение Max Fight 64 няма да е просто битка – ще бъде сцена за национално обединение Запрянов влиза в клетката със сърце, не само с опит Почина съпругата на космонавта Георги Иванов Почина съпругата на космонавта Георги Иванов Лидия бе голямата любов на генерал-лейтенанта Жена купи от магазин за месо колбас, който се оказа пълен с червеи Жена купи от магазин за месо колбас, който се оказа пълен с червеи На публикуваните от нея кадри ясно се вижда как малки червеи “щъкат" вътре в колбас, който жената е купила за семейството си Джиро Италия 2026 тръгва от Бургас Джиро Италия 2026 тръгва от Бургас Според германското издание 109-ото Джиро ще стартира в Бургас през май, след което колоната ще спре във Велико Търново, откъдето ще се отправи към Пловдив, а краят на третия етап ще бъде в столицата София От хазартната зависимост до пътя на промяната: Истинската история на пловдивско семейство  От хазартната зависимост до пътя на промяната: Истинската история на пловдивско семейство  Между 4 и 7 процента от хората в България имат хазартна зависимост Станко е в неизвестност, издирват го в цяла България Станко е в неизвестност, издирват го в цяла България По данни на родителите му – Бинка и Милко Скечелиеви, липсата на сина им е установена в сряда сутринта Любо Пенев е с рак на бъбреците, състоянието му е тежко Любо Пенев е с рак на бъбреците, състоянието му е тежко Само за последния месец Любо Пенев е отслабнал с над 20 килограма Ето кой трябва да почерпи днес Ето кой трябва да почерпи днес На 1 декември всички, които носят името Наум
Как Майкъл Фейгън се промъкна до леглото на британската кралица - една невероятна история Как Майкъл Фейгън се промъкна до леглото на британската кралица - една невероятна история Инцидентът довел до пълна ревизия на кралската охрана, а Майкъл Фейгън не бил обвинен във взлом, тъй като по онова време това било гражданско, а не наказателно нарушение Ванеса Хъджънс отново майка на 36 Ванеса Хъджънс отново майка на 36 Известната актриса и певица посрещна второто си дете със съпруга си, професионалния бейзболист Коул Тъкър  Подробности за масовата стрелба по време на детско парти Подробности за масовата стрелба по време на детско парти Тотален ужас вместо празник Хеликоптер се разби фатално в Централна Европа Хеликоптер се разби фатално в Централна Европа Трагедията близо до Жешов Любов и късмет за Овена, Девата да избягва конфликтите! Любов и късмет за Овена, Девата да избягва конфликтите! Хороскоп за деня – 1 декември 2025, понеделник Драмата във Ф1 е пълна, всичко ще се реши в последния момент Драмата във Ф1 е пълна, всичко ще се реши в последния момент Норис води, но Верстапен не се предава Смях и подигравки: реакции за новата академия на Клаус Шваб Смях и подигравки: реакции за новата академия на Клаус Шваб Инициативата на 87-годишния милиардер е отчаян опит да се върне в голямата игра, откъдето го отстраниха Мощен протест на фермери до България Мощен протест на фермери до България В Гърция Казахстан критикува Украйна за атаката срещу петролен терминал на Черно море Казахстан критикува Украйна за атаката срещу петролен терминал на Черно море От своя страна руското МВнР обяви, че ще уведоми международни платформи Италиански затвор отвори ресторант, предлага гурме ястия Италиански затвор отвори ресторант, предлага гурме ястия Гурме ресторантът зад решетките е единствен по рода си в Италия и обикновено е напълно резервиран
Иво СИРОМАХОВ Иво СИРОМАХОВ Заплата на един библиотекар е 1333 лева, депутатът ги взима за два дни Виц на деня Виц на деня - Скъпа, имам две новини - лоша и хубава.
- Казвай!
- Реших да те напусна!
- А сега кажи лошата!
Виц на деня Виц на деня - Кога индийката е готова за с*кс?
- Когато червената точка на челото и светне в зелено.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Дай на някого една риба и ще го нахраниш за един ден. Научи го да лови риба и ще чукаш жена му всеки уикенд.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори