×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Големи промени за малките лодки


Големи промени за малките лодки
Промените ще обхванат и водните атракциони, обясни кап. Живко Петров (вдясно) пред "лобистите" Петър Кънев и Димитър Бойчев
27 Април 2018, Петък, 19:59 ч.
Автор: Лъчезар Лисицов

Пакет от нормативни поправки трябва да оптимизира контрола и да облекчи моряците, плаващи със съдове до 12 метра


Изпълнителна агенция „Морска администрация” (ИАМА) и Министерството на транспорта разработват пакет от промени в наредби, свързани с лодки с дължина до 12 метра и водни атракциони. Това стана ясно на изслушване в парламентарната Комисия по икономическа политика и туризъм в сряда.

Изпълнителният директор на ИАМА капитан Живко Петров разкри пред депутатите в какво ще се състоят проектопромените. Те се очаква да бъдат публикувани за обществено обсъждане следващия месец.

Председателят на икономическата комисия Петър Кънев обясни, че той и Димитър Бойчев са лобисти за рибарите от техния избирателен район – Бургас. В комисията дошло писмо от тях с въпроси, което довело и до поканата за изслушване на кап. Живко Петров.

Кънев и Бойчев припомниха, че държавата работи за по-добър бизнес климат и попитаха как може да се облекчат рибарите.
„Искам първо да благодаря лично на г-н Петров за отпадането на ангажиментите по корабните дневници. Истината е, че от две години водим една битка за прословутите рибарски дневници и корабни дневници. За рибарските дневници най-накрая с една дерогация на ИАРА чак в Брюксел стигнахме до положително решение. Морска администрация реши проблема и с корабните дневници”, каза Петър Кънев.

Той обясни, че доста е направено, но много има и да се свърши за рибарите и попита какви са плановете на държавата в тази посока.

Шефът на „Морска администрация” отговори, че предстоящите промени няма да важат само за рибарите и техните лодки, но и за хората, които се занимават с т. нар. лодки за спорт, туризъм и развлечения, както и за  водноатракционните бази.
Пакетът промени ще обхване Наредба 1 – за вписване в регистъра на корабите, Наредба 5 – за корабните документи, Наредба 11 – за прегледите на кораби и корабопритежатели.
Готви се и изменение в Разпореждане 68 – за техническите изисквания към корабите, непопадащи в обхвата на международните конвенции.


„Целта на промените в този пакет документи е да се намали наистина административната тежест върху собствениците на риболовни кораби с дължина до 12 метра от местно плаване. Защо до 12 метра? Защото съгласно един регламент на Европейския съюз 508 от 2014 г., касаещ фонда за подпомагане на рибарството, корабите под 12 метра, неизвършващи риболов с т. нар. влачещи риболовни уреди, т.е. риболовуващи с въдици или с мрежи, се смята за дребно мащабен риболов. И има възможност всяка държава да погледне малко по-толерантно по отношение на изискванията към тях”, заяви кап. Живко Петров.

Една от промените е, че за тези кораби техническите прегледи ще се извършват вече на всеки три години, а не ежегодно, както е в момента.

Друга група промени е свързана с техническите изисквания към плавателните съдове. Целта е да се облекчат правилата и терминологията за малките кораби до 12 метра. Сегашните били съотносими към тези за големите кораби, което затруднявало притежателите на лодките.

Ще преразгледаме и изискванията по отношение на оборудването на тези плавателни съдове, като изрично определим кое оборудване е задължително в зависимост от района на плаване и годишния сезон и кое е само препоръчително”, каза още кап. Петров.
Ще се изисква задължително само минимално оборудване за лична безопасност.

„Искаме да създадем и една по-ясна нормативна уредба за т.нар. самостоятелна постройка на лодки. Става дума за тези малки плавателни средства, построени с личните усилия на техните собственици, единствено за лична употреба”, обясни Живко Петров.

Това бил смисълът на европейските правила за тези съоръжения – да има различни изисквания за тях. В момента в България нямало такава ясна регламентация.

Ще се търси баланс между облекчаването на административната тежест за малките лодки и опазването на морето от замърсяване. За целта щял да се увеличи броят на проверките при излизане и прибиране на плавателните съдове от морето.

Ще се коригира и наредбата за водно-атракционните бази, свързана с коридорите за джетовете, тегленето на парашути и т.н. Ще се премахне ежегодното съгласуване с администрацията за тези бази. Ще остане само уведомителен режим.
Съгласувателен режим ще има само при промяна на обстоятелствата – примерно нова база, нови средства, нов собственик и т.н.

Ще се разпишат и ясни правила за наем на лодки - за т. нар. почасово отдаване.
„В момента са приравнени към отдаването под наем на един търговски кораб – с договор, нотариална заверка, предварително обявление, запис в регистри…”, обясни Живко Петров. Това практически блокирало възможността за отдаване под наем на лодки.
Сега наредбата щяла да се опрости и щяла да стане „както колите се отдават под наем”. Така е по цял свят, а ние тук сме много изостанали, коментира кап. Петров.

Депутатът от „БСП за България” Петър Кънев попита на какво основание Гранична полиция и ИАРА проверяват документи, които се изискват от ИАМА.

Това е регламентирано със споразумения, а целта е да се използва взаимно административният капацитет, тъй като „Морска администрация” има ограничен ресурс, отговори шефът на ИАМА.

Кънев помоли да се облекчат максимално моряците, които се движат с лодки в едномилната зона и попита какво може да се направи конкретно за спасителното оборудване.
.
„Това, което е задължително като оборудване, това са личните предпазни средства. Значи спасителна жилетка  - задължително; пиротехника – да, в малко по-намален размер, но задължително, за да може да се подаде сигнал; огледало и свирка, светлини на лодките…”, отговори Живко Петров по отношение на предстоящите промени.
Наличие на плотове и други подобни изисквания стават само препоръчителни.

Спасителните жилетки обаче ще бъдат надписани с имената на корабчетата. Една от целите на тази мярка е при проверките да се спре използването на едни и същи жилетки от различни лодки с цел заблуда на инспекторите.

Депутатът от ГЕРБ Димитър Бойчев благодари за добрата комуникация с ИАМА.
По думите му обаче рибарите са натоварени с „невероятни административни тежести”. Според него голям проблем е липсата на разграничение между големи и малки риболовни кораби.

Бойчев имаше конкретен въпрос относно промяната на изискванията за спасителните ризи. Сега по наредба те имали светещи пръчки. Собствениците на лодки били притеснени, че по нова бъдеща наредба тези пръчки трябвало да бъдат заменени със светещи фарове.
„Не, няма такова нещо, тука има малко „загубени в превода””, отговори кап. Живко Петров. Всъщност промяната важала само за кораби с дължина над 24 метра.

Петър Кънев благодари на кап. Петров и го предупреди, че след шест месеца пак ще бъде поканен на изслушване в икономическата комисия - „да видим какво сте свършили”.

В категории: Бургас , Политика


Лъчезар ЛИСИЦОВ Автор
Лъчезар ЛИСИЦОВ
10
Коментара
Флагман.БГ Защо ни боли глава през нощта? Защо ни боли глава през нощта? 09/11/2025, Неделя 22:00 0
Тервел ИЛИЕВ Страшна екокатастрофа заплашва България Страшна екокатастрофа заплашва България 09/11/2025, Неделя 22:00 8
Леден душ за Лудогорец
Леден душ за Лудогорец 09/11/2025, Неделя 20:28 3
10
Коментара по темата
10.
.
28.04.2018 14:40:29
0
3
molq iara burgas vsqka ve4er da izvar6vat proverki na qzovir mandra i vaq da vadqt kilometrite mreji pusnati ot brakonerite v razmnojitelniq period 4e sega brakonerite rabotqt spokoino i vadqt vsqkakav vid riba razbiha populaciite na riba vseki den puskat kilometri mreji v nai krasivite ni vodoemi i nqma ni6to ve4e v tqx vsi4ko e istraleno i uni6tojeno ot mreji i tok sramota iara deistvaite po seriozno i vsqka ve4er vadete mrejite na brakonerite i se qvqvaite na vseki signnal podaden ot obiknoveni ribari
9.
truestory
28.04.2018 10:40:38
0
1
Депутетата” дето преди 9 години си облекчиха завличането на лодките си до морето като направиха възможно тегленето на 11 тона с фиат пунто, ся ще си облекчат и плаването с малки съдове, да може някой дрогиран крадец лятото докато кара джета да мине през на някое лапе главата. Депутетата от ГРОБ, защо узаконихте потенциални убийци на пътя?
8.
Marinero
28.04.2018 09:18:34
0
0
За съжаление България не е морски ориентирана държава и няма утвърдени никакви морски традиции, иначе отдавна нещата в тази сфера щяха да са си нормални. В Англия има действащи морски закони създадени от преди 400 години.
7.
Marinero
28.04.2018 09:17:37
0
0
За съжаление България не е морски ориентирана държава и няма утвърдени никакви морски традиции, иначе отдавна нещата в тази сфера щяха да са си нормални. В Англия има действащи морски закони създадени от преди 400 години.
6.
Marinero
28.04.2018 09:16:36
0
2
За съжаление България не е морски ориентирана държава и няма утвърдени никакви морски традиции, иначе отдавна нещата в тази сфера щяха да са си нормални. В Англия има действащи морски закони създадени от преди 400 години.
5.
Петър
28.04.2018 07:10:39
1
5
Доколкото разбирам не става въпрос само за рибарски лодки, а за плавателни съдове до 12 м.!
Бих казал, че рибарите нямат нищо общо!
Колкото до корабния дневник, той е задължителен и не заради ЕС!
Колкото до техническия преглед, той трябва да остане ежегоден, но не и за малките рибарски лодки, който не съм убеден че в момента е задължителен!
Колкото до "лодките под наем"... за да развие нещо си Държавата, тя трябва да осигури възможност за развитие! Това развитие става с инвестиции, които няма, или Държавата "инвестира" в рибарски, а не пасажерски пристанища!
4.
Gocho
28.04.2018 03:34:18
3
12
Това не е дрьжава !
Мафиата е на всякьде на чело и рьководена от Боби Би !!!
Боби - мафиот #1 на Ьалканите.!!!
3.
Ok
28.04.2018 01:54:57
0
12
Иара освен да пази бракониерите на бяла мида друго не прави.Голямо шоу е като гледаш как се отчита дейност.Иначе в сайта им като влезеш ще си кажеш че наистина се върши нещо ама реалността е друга.Един го хванаха с трал и в съда акта падна заради това че е написан калпаво.Вече се трали не само в брега но се стигна и до 10 метра дълбочина.Всичко се изора, не знам просто за нашите деца какво ще остане от това море.
2.
fakundo montoq
27.04.2018 23:13:46
6
1
do 123


Mlykvai e p3d3r@s , nali sa si nashi tiq mreji,nali i nie pari trqa da vadim ,glupako !
1.
123
27.04.2018 23:12:14
0
9
iara flizaite vsqka ve4er v mandra i vaq 4e brakonerite tonove riba vadqt vsqka ve4er i prodavat razbiha populaciqta na riba kilometri mreji vsqka ve4er v mandra i vaq ne se sprqxa tez brakoneri
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Защо ни боли глава през нощта? Защо ни боли глава през нощта? Главоболието, което ни събужда посред нощ или ни измъчва в ранните часове на деня, е проблем, с който се сблъскват много хора Страшна екокатастрофа заплашва България Страшна екокатастрофа заплашва България Според мрачен сценарий реките ще се свиват, почвите ще се изсушават, а енергийната система ще загуби естествения си буфер Убийствени цифри! Колко медала има Насар в последните 6 големи първенства и колко всички останали в тима Убийствени цифри! Колко медала има Насар в последните 6 големи първенства и колко всички останали в тима Ако Херкулес от Червен бряг започне да се състезава за друга страна, рискуваме да изчезнем от картата на световното вдигане на тежести Никога не правете тези вредни неща преди лягане Никога не правете тези вредни неща преди лягане Ако имате такива навици, по-добре забравете за тях Нова тенденция в земеделието у нас Нова тенденция в земеделието у нас Трудностите в земеделието накараха немалка част от производителите да рискуват и да експериментират Гръм в Рая! Виктор и Кристина заживяха заедно? Гръм в Рая! Виктор и Кристина заживяха заедно? Тотален обрат в чувствата и решенията показаха двама от участниците в "Ергенът“ и както знаем, това са Виктор Иванов и Кристина Пламенова Знаете ли от къде идва проблемът с преяждането? Знаете ли от къде идва проблемът с преяждането? Тревожни данни показват, че начинът, по който се хранят много хора, е вреден. Оказва се, че повече от половината българи вечер ядат не от глад, а от емоция Нов удар по джоба ни! След Нова година вдигат цените на пакетните почивки и екскурзии Нов удар по джоба ни! След Нова година вдигат цените на пакетните почивки и екскурзии ДДС ще вдигне цените на пакетните почивки и екскурзии, които се предлагат от туроператори и туристически агенти Каква е разликата между инфаркт и инсулт, и какво да правим в първите минути? Каква е разликата между инфаркт и инсулт, и какво да правим в първите минути? Изисква се бърза реакция и колкото по-добре разбирате техните признаци, толкова по-големи са шансовете ви да останете здрави и живи Колко монети можете да изсипете в магазина - законът слага таван Колко монети можете да изсипете в магазина - законът слага таван „С буркан може, с торба или щайга – не“, обобщи Николай Вълканов
Притеснително: При война бункерите в Гърция ще съберат едва 2 милиона души Притеснително: При война бункерите в Гърция ще съберат едва 2 милиона души В Гърция има 2892 убежища за цивилното население с общ капацитет почти 2 милиона души, при население малко на 10 млн. души Никога не правете тези вредни неща преди лягане Никога не правете тези вредни неща преди лягане Ако имате такива навици, по-добре забравете за тях Нов удар по джоба ни! След Нова година вдигат цените на пакетните почивки и екскурзии Нов удар по джоба ни! След Нова година вдигат цените на пакетните почивки и екскурзии ДДС ще вдигне цените на пакетните почивки и екскурзии, които се предлагат от туроператори и туристически агенти Трима загинаха при силна буря в Испания Трима загинаха при силна буря в Испания Ужасно бедствие Пари за Везните, а Телецът да се пази, възможни са аварии Пари за Везните, а Телецът да се пази, възможни са аварии Хороскоп за деня – 9 ноември 2025, неделя Голяма верига остана без гориво заради санкциите Голяма верига остана без гориво заради санкциите Финландската Teboil е собственост на руската компания "Лукойл“ Ужасяващо торнадо помете Бразилия, има жертви и адски разрушения Ужасяващо торнадо помете Бразилия, има жертви и адски разрушения Най-малко петима души са загинали и 130 са ранени в щата Парана Лечебната билка на 5000 години, която лекува 600 болести Лечебната билка на 5000 години, която лекува 600 болести Едва наскоро съвременната медицина признава терапевтичните й ефекти Техеран планирал да убие посланика на Израел в Мексико Техеран планирал да убие посланика на Израел в Мексико Атентатът е осуетен Извънредно! Откриха първа следа от изчезналата във Витоша Стефани Извънредно! Откриха първа следа от изчезналата във Витоша Стефани Охранителни камери са я засекли край хижа "Алеко"
Румен ХРИСТОВ Румен ХРИСТОВ Соросоидите - вън от СДС Виц на деня Виц на деня - Господин Съдия, този като го блъснах, говореше по телефона и пиеше ракия!
- Той може да прави каквото иска в хола си, госпожо!
Виц на деня Виц на деня - Захарчеее! - вика клиент към сервитьорката.
- Дааа, кажете? - разтапя се тя.
- Захарче дай, ма!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Автомобилът е създаден да стигнеш от точка А до точка В. Ако е по-скъп може да стигнеш и до точка G.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори