Половината коли в България с червен картон за Европа
06 Април 2018, Петък, 23:02 ч.
Според статистиката на „Пътна полиция“ най-много са автомобилите у нас, които са на възраст над 20 години
Половината коли, които са регистрирани у нас, няма да могат да се движат в поне 50 града в Европа. Това са около 2 милиона автомобила, които нямат катализатори, замърсяват въздуха и не отговарят на никакви съвременни евростандарти, пише "Монитор".
Българските шофьори няма да могат да пътуват с трошките си в едни от най-посещаваните европейски дестинации като Париж, Мадрид, Атина, Брюксел, Антверпен, Гент, Мехелен, Щутгарт, Лион и др. Там освен старите автомобили в част от градовете са забранени и дизеловите коли.
Според статистиката на „Пътна полиция“ най-много са автомобилите у нас, които са на възраст над 20 години – 1,8 млн. Това ще рече, че те са били произведени около 1996 година, когато и влизат първите возила с катализатори в Източна Европа. Така сметката показва, че 1,8 млн. автомобила никога не са имали катализатори.
Останалите пък са дизелови, които вече са забранени в редица европейски градове или просто не отговарят на никакви евростандарти. "Движението на по-стари коли не се забранява от самата държава, а от общината на съответния град.
Така редица общини взеха решение да не допускат на територията си по-стари автомобили, каквито са основно в България, за да не замърсяват въздуха. Особено големи глоби не са предвидени, тъй като има пропусквателни пунктове и колите просто не се допускат.
Ако все пак обаче някой успее да пробие, то го чака санкция от 100 до 1000 евро за повечето европейски градове", обясниха международни експерти, занимаващи се със законодателството, касаещо българските шофьори в чужбина.
В категории:
Животът
Прегръдката като лекарство: защо тялото и мозъкът ни имат нужда от топъл физически контакт
Бивш национал на Еквадор бе екзекутиран показно в Гуаякил
Как да премахнем миризмата на цигари от дома и колата - доказани и ефективни методи
Декемврийски финансов пробив за Лъвовете: звездите отварят вратата към успеха
82 кг марихуана заловени на Дунав мост - наркотикът бил скрит в климатични панели
Стилиян Петров с тежка изповед: Българският футбол е обречен
Как да премахнем миризмата на канализация в банята - ефективни методи у дома
Божидар Андреев: Взех веществото, за да може жена ми да забременее
Карлос Насар и Александра Костадинова избягаха в природата - романтика на коне под открито небе
Декемврийско чудо за Лъв и Козирог: една мечта се сбъдва преди Коледа
България отново влиза в радара на глобалните инвеститори в имоти
Мирослав Боршош очерта стабилна рамка за развитието на туризма през 2026 година

3, катализатор е нужен , но слага се в бариерата на вноса това, а старите постепенно се изчистват , друг път няма .
Айде стига глупости! Какъвто ние стандарта,такива са ни и колите!