Основният акцент в бюджета за 2018 година ще е инфраструктурата на индустриалните зони
През последните 10 години допускахме грешки, извадихме си поуките и станахме по-взискателни, каза Николов
09 Декември 2017, Събота, 07:30 ч.
Източник: 24часаПрез следващата година ще подготвим зоните, за да можем да привлечем стратегически инвеститори
- Г-н Николов, 10 години налагате ударно темпо на работа - не се ли уморихте?- Умора няма - има амбиция да не се намалява темпото. Защото живеем в изключително динамична среда с много предизвикателства, трудности и оскъдни финансови средства. Колкото е по-трудно, толкова по-голямо е удоволствието от постигнатото. Изоставането по някой от показателите води до драматични деформации, защото един град трябва да се развива балансирано в синхрон.
- Какво да очакват бургазлии догодина, какви са акцентите в новия бюджет?
- Изпълняваме в срокове заложените обекти. Ще обновим изцяло пешеходната зона на бул. “Богориди”, вероятно и свързващите перпендикулярни улички, които искаме да присъединим към тази реконструкция, в момента подготвяме проекта. Ще пуснем в експлоатация и новия плувен басейн, който става много интересен не само за Бургас, но и за България като сграда за водни спортове. Имаме да доизграждаме още междублокови пространства. Спомняте си какво беше преди години в кв. “Меден рудник” - имаше 3-4 хил. метални гаража, от които вече няма и помен - някои терени сме ги асфалтирали, за други имаме планове за следващата година. Основният ни акцент в бюджета за догодина ще бъдат средствата за инфраструктура на индустриалните зони. Тази година направихме разработките, техническите и подробните устройствени планове, отчуждаването.
През 2018 г. ще бъде изграждането на същинската инфраструктура, което е по-трудната задача, тъй като са нужни повече пари. За съжаление, Бургас е деконцентриран като населено място и заради големите разстояния поддръжката на инфраструктурата е по-трудна и изисква повече средства. Има квартали, които са отдалечени на по 5, 7, 10 и повече километра. В сравнение с други градове, които са по-компактни, разходите ни са по-големи, а приходите са същите, защото няма как да вдигаме толкова много данъците, за да не натоварваме гражданите.
- Задават ли се по-крупни инвестиции в индустриалните зони, включително и в бившето военно летище Равнец?
- В Равнец ще трябват огромни средства за осигуряване на довеждащата инфраструктура. Разчитаме и на успешното партньорство с Министерството на икономиката в лицето на държавното предприятие “Индустриални зони”. Терените на първия логистичен парк, който стартирахме с тях, вече са 80% продадени. Досега на всички нива винаги сме презентирали капацитета на Бургас. Но истината е, че аргументите къде да инвестират големи чужди инвеститори, чисто регионално като география, надделяват при преговори с държавата от гледна точка на преференции и съфинансиране от нейна страна.
- Възможно ли е да се запази пистата в Равнец и да се използва като карголетище?
- Ако се появи такъв инвеститор, би следвало да се преговаря с “Фрапорт” (концесионерът на летището в Сарафово - б.а.). Не трябва с лека ръка да се пренебрегва съществуващата писта като инфраструктура.
- Бургас видимо се преобрази през последните 10 г. Отчитате ли някакви грешки?
- Разбира се - само който не работи, не прави грешки. Извадихме си доста поуки и станахме много по-взискателни при подготовката на инфраструктурни проекти, затегнахме и контрола към изпълнителите.
- На каква фаза е северната дъга на Бургас, която трябва да изведе от града трафика от магистрала “Тракия” към Слънчев бряг?
- Готова е за изпълнение. Ако тази северна дъга не се изгради, се губи смисълът на разширението с четирилентовия път Бургас-Слънчев бряг. Проектът и документацията са готови, има едно обжалване, което на последна инстанция до месец трябва да приключи. Нещо повече - даже сме направили предложение до Агенция “Пътна инфраструктура” общината да съфинансира изграждането на локали, за да се получи нещо по-качествено. Така ще се освободят територии за търговско-индустриални дейности, каквито са заложени в Общия устройствен план на града.
- Бургас е туристически център. Какви са ползите за града от това?
- Ще очакваме допълнително туристи извън сезона, след като подписахме договор за целогодишни полети по нискотарифни линии с “Райънеър”. Това ще се отрази добре както на бургазлии, така и на чужденците, които ще пътуват до града извън чартърите през сезона.
- Предвижда ли се разширение на Бургас около бреговете на езерата?
- Там има много сериозни рестрикции, тъй като едното е резерват, а другото - защитена територия и не се допуска строителство. За езерата подготвихме един много хубав проект по програма “Лайф” за социализиране на крайбрежните зони, но това е в посока изграждане на достъпна инфраструктура - пейки, алеи, информационни табели. Това е максимумът, който се допуска по закон.
- Безработицата в Бургас е сред най-ниските в страната - между 3 и 4%. На какво се дължи това?
- Дължи се на алтернативната и сезонната заетост по курортите. Проблемът е в размера на заплащането. Но в Бюрото по труда постоянно имаме свободни позиции за десетки професии, което е добре, от една страна, защото ниската безработица натиска работодателите да увеличават заплатите.
- През последните години Бургас като че ли диктува модата в образованието - въведе се английският език в детските градини като задължителен предмет след 5-годишна възраст, компютърното обучение, дуалното все повече навлиза в училищата, базата е една от най-модерните и постоянно се обновява. Какво ново ще има през 2018 г.?
- През последните 2 г. изградихме 2 училища, сега започваме трето, което ще направи много по-конкурентни нашите деца. Това ще е училище в сферата на информационните технологии и амбицията е да подготвя добре обучени кадри, които после веднага да намерят реализация в бизнеса. Скромното ми мнение е, че в държавния бюджет трябва да има ресурс, който да насърчава общините и предприятията да градят нови училища. Така започва бумът в Южна Корея. Първото нещо, което направили, е да създадат фонд, който да изгражда средни и висши училища и държавата да ги регулира.
- Гордеете ли се с факта, че бургаските ученици масово обират награди в чужбина?
- Да и това се оценява и в чужбина. Догодина ще сме домакин на лятната световна олимпиада, която ще доведе в Бургас 1500 даровити деца от над 70 страни. Това мащабно състезание е голямо признание за града. Отсега хотелите в Бургас вече са резервирани за началото на лятото.
- Има ли надежда фестивалът Spirit of Burgas да се възроди?
- На крачка сме от подписване на споразумение за 2018 г.
- За какво съжалявате, че не сте направили досега като кмет?
- Всеки кмет има мечти, които са по-големи от реалностите. Някои неща не са се изпълнили по независещи от нас причини.
В категории:
Политика
Радата в Украйна отстрани двама министри заради корупция
19/11/2025, Сряда 15:20
0
Жена на 27 г. уби децата си и се опита да скочи от балкона
19/11/2025, Сряда 15:10
0
Миска на Слави Трифонов от Бургас очаква бебе
Шофьорът, който бяга 100 км от полицията във Варна, има 13 акта и 21 фиша
Джордж Клуни изплаши феновете си: И той ли се разболява от деменция
4 зодии с шанс да променят съдбата си през декември 2025 г.
АПИ търси фирма за ремонт на тунела "Траянови врата" за 79 млн. лв.
Софийският градски съд прекрати делото срещу Благомир Коцев
Халваджиян, Иван и Андрей направиха нова медия
Хоспитализираха американец с щам на птичи грип, неоткриван досега при хора
19/11/2025, Сряда 13:50
0
Турските власти затягат контрола след зачестилите случаи на хранително отравяне
19/11/2025, Сряда 13:40
0
Министерството на енергетиката поема управлението на новата Програма „Енергийна сигурност“

Това нещо да ви говори??
Никаква индустрия, никакво производство, нищо - при положение че имаш хубаво пристанище, връзка с пътните артерии, хора за работа, и т.н.
Не Митьо истината да ми говори, как щял да се отвори града с нови сивобетонни плочки на Богориди, купени от Турция с отстъпка. Бургас загива. Тя и България си отива!
Пак да си изберете същите крадци за кметове и министър-председатели! Нали най голяма подкрепа за мутрите има от Бургас!
Успех!!!