×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Георги Илиев отново ще е кмет на "Слатина", в "Искър" ще има балотаж
  • Димитър Маринов ще снима филм със Скарлет Йохансон
  • Шефът на Renault подаде оставка
  • Печки, перални и хладилници поскъпват с до 1000%
  • МВР се събира на национално съвещание
  • Над 50 хил. десетокласници се явяват на НВО по математика
  • В Източните Родопи се родиха три нови зубърчета
  • Официално: Стартират разговорите между Филипов и Зингаревич за ПФК Ботев
  • Смърт на пътя затапи движението на важен участък на магистрала Струма
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Предсказанието на Бъфет за бъдещето на медиите


01 Април 2017, Събота, 23:58 ч.

Всеки днес разпознава промените в медийния пейзаж, предизвикани от дигиталната революция. Това не са нови явления.
Но има един човек, който още през 1990 г. успява да ги предвиди и да прогнозира големия предстоящ спад на печалбите от медиен бизнес. Той е световноизвестен с прозорливостта си. Казват му Оракула от Омаха. Това е милиардерът инвеститор Уорън Бъфет.
За неговото "пророчество" за бъдещето на медиите от преди 17 години разказва сайтът MastersInvest.com.
В писмо до инвеститорите в инвестиционния му холдинг през 1990 г. Бъфет споделя, че е изненадан от начина на развитие на медийната индустрия и задава въпроса дали лошите резултати на медийните инвестиции на компанията му "Бъркшър" са "просто част от анормален цикъл - ... или бизнесът (на медиите) е спаднал по начин, който трайно намалява присъщите му бизнес стойности".
Ето какво още пише той в пророческото си писмо:
"Тъй като аз не съм прогнозирал това, което се случи, може да подложите на съмнение очакванията ми за това какво ще стане. Въпреки това, аз ще предложа остойностяване: Докато много медийни бизнеси ще останат икономически чудеса, в сравнение с американската индустрия като цяло, медийните бизнеси ще се показват продължително като по-малко чудодейни, отколкото аз, индустрията или кредиторите сме си мислили, че ще бъдат, само преди няколко години.
Причината медийните бизнеси да бяха толкова изключителни в миналото не беше физическият им растеж, а по-скоро необичайната им ценова власт, която повечето участници (на пазара) не притежаваха. Сега, обаче, рекламните долари растат по-бавно. Освен това търговците на дребно, които правят малко или никаква медийна реклама (въпреки че те понякога използват Postal Service), постепенно заеха пазарен дял в определени стокови категории.
Най-важното от всичко: броят на печатните и електронните рекламни канали значително се покачи. Като последствие, рекламните пари станаха широко разпръснати и ценовата сила (ценовата власт) на притежателите на рекламни пространства се снижи. Тези обстоятелства материално понижиха вътрешаната стойност на нашите водещи медийни инвестиции и освен това, също и стойността на оперативното ни звено Buffalo News - въпреки че всички те остават в бизнеса".
Бъфет разглежда отново предизвикателствата пред медийната индустрия и в писмото си до инвеститорите от следващата  1991 г., озаглавено "Промяна в медийната икономика и малко математика за оценяване".

Ето какво пише:

"Икономическата сила на някога всемогъщите медийни предприятия продължава да ерозира, докато ритейл моделите се променят и възможностите за реклама и забавление се множат. В света на бизнеса, за съжаление, огледалото за обратно виждане е винаги по-чисто от предното стъкло: Преди няколко години никой не свързваше медийния бизнес - нито кредиторите, собствениците или финансовите анализатори - с икономическо влошаване, което е било складирано за тази индустрия. (Но, моля ви, дайте ми няколко години и аз най-вероятно ще се самоубедя, че аз съм го направил.)

Факт е, че вестникът, телевизията и списанието като собственост започнаха да приличат повече на бизнес, отколкото на франчайзи по отношение на икономическото си поведение. Нека хвърлим бърз поглед върху характеристиките, разделящи тези две класи предприятия, имайки предвид обаче, че много бизнес операции спадат на средно равнище и може най-добре да бъдат описани като слаби франчайзи или силни бизнеси.

Един икономически франчайз се въздига от продукт или услуга, който/ която (1) е нужен или желан; (2) е смятан от потребителите, че няма близък заместител; (3) не е обект на ценова регулация. Съществуването на тези три условия ще бъде демонстрирано със способността на компанията да регулира цената на продукта, или услугата си, агресивно, и следователно да печели високи нива на възвръщаемост на капитала.

Освен това франчайзите могат да търпят лош мениджмънт. Нелепите мениджъри може да унищожат способността за печалба на бизнеса, но те не могат да причинят морални вреди. За разлика от това, един бизнес печели изключителни печалби, само ако той е лоу-кост оператор, или ако доставките му на продукт или услуга са здрави. Стегнатостта на системата за доставки обикновено не продължава много дълго. С по-добър мениджмънт, компанията може да задържи статута си на нискотарифен оператор за много по-дълго време, но дори тогава непрестанно тя е изправена пред възможността от атака от конкуренцията. И бизнесът, за разлика от франчайза, може да бъде убит от лош мениджмънт.

Доскоро медийните предприятия притежаваха трите характеристики за франчайз и следователно можеха както агресивно да поставят цени, така и да бъдат менажирани зле. Но сега потребителите, обаче, търсят информация и забавление (водещите им интереси като потребители) при много разширени възможности за избор. За съжаление, търсенето не може да се разшири в отговор на тази нова доставка: очите на 500 милиона американци и 24 часов ден - те са все така налични. Резултатът е, че конкуренцията нарасна, пазарите се фрагментираха и медийната индустрия загуби някои, въпреки че далеч не всички, свои сили да бъде франчайз."

Бъфет посочва пример, за да покаже как един хипотетичен медиен бизнес, който печели 1 млн. на година, може да расте с 6% годишно безкрайно до 25 млн. долара. Това е за разлика от един бизнес, печелещ същия 1 млн. долата с растеж, който е на стойност само 10 млн. Докато умножаването 25 пъти е възможно за първата компания, втората носи обаче 10 пъти повече печалби.

"Доларите са си долари, независимо дали са доставени от операции на медийни фирми, или от стоманени мелници. Това, което в миналото караше купувачите да оценяват 1 долар печалба от медии далеч по-високо от 1 долар печалба от стомана беше, че печалбите от медиите се очакваше постоянно да растат (без бизнесът да изисква много допълнителен капитал), докато печалбите от стомана явно падаха в една варираща нагоре-надолу категория. Сега, обаче, очакванията за медиите се придвижиха към вариращия модел. И както илюстрира опростеният ни пример, остойностяването трябва да се промени драматично, когато очакванията са ревизирани".

В категории: Животът


1
Коментара
Стегна куфарите за Гърция
Стегна куфарите за Гърция 16/06/2025, Понеделник 21:40 0
Закъса много
Закъса много 16/06/2025, Понеделник 21:20 0
Показа се с лъскаво Ферари и...
Показа се с лъскаво Ферари и... 16/06/2025, Понеделник 20:33 3
Сполетя го голям ужас
Сполетя го голям ужас 16/06/2025, Понеделник 20:00 0
Флагман.БГ Направи разтърсваща изповед Направи разтърсваща изповед 16/06/2025, Понеделник 19:40 1
Див екшън в голям роден град
Див екшън в голям роден град 16/06/2025, Понеделник 19:24 0
Флагман.БГ Кара кола за 500 бона Кара кола за 500 бона 16/06/2025, Понеделник 19:00 10
Заляха я с критики
Заляха я с критики 16/06/2025, Понеделник 18:40 3
1
Коментара по темата
1.
_nib_
02.04.2017 03:04:24
0
0
ши мъ прущаати сега сме 2017-1990 не са 17 години.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Ограничават движението по магистрала „Тракия“ към Бургас, шофьорите да внимават! Ограничават движението по магистрала „Тракия“ към Бургас, шофьорите да внимават! От АПИ предупреждават, че ще се ремонтира надлеза над жп линията за София Показа се с лъскаво Ферари и... Показа се с лъскаво Ферари и... Размаха среден пръст Голямо джакузи с минерална вода ще има в Дома за възрастни край Ветрен, строят го до гората Голямо джакузи с минерална вода ще има в Дома за възрастни край Ветрен, строят го до гората Ще има и допълнителни услуги, за да може в максимална степен да се възползват от екстрите, които безплатно Община Бургас ще им осигури, каза градоначалникът Направи разтърсваща изповед Направи разтърсваща изповед Прея е имала тежко детство "Черноморец" ще домакинства извън Бургас "Черноморец" ще домакинства извън Бургас Преговорите за "Лазур" не са се увенчали с успех Див екшън в голям роден град Див екшън в голям роден град Охранители на дискотека пребиха трима мъже в Русе Ваня Григорова разкри защо напусна групата на БСП, привиждат й се канибали Ваня Григорова разкри защо напусна групата на БСП, привиждат й се канибали Социалистите сами умират и без да правя нова партия, каза тя Кара кола за 500 бона Кара кола за 500 бона Тони Стораро е любител на бързите автомобили Слънчев бряг дава старт на Лято 2025 Слънчев бряг дава старт на Лято 2025 Очаква се да затвърди позицията си на водеща европейска парти дестинация Министър Жечо Станков в Люксембург: Сигурната и достъпна енергия за хората и индустрията остава наш приоритет Министър Жечо Станков в Люксембург: Сигурната и достъпна енергия за хората и индустрията остава наш приоритет Пред колегите си eнергийният министър подчерта важността на баланса между стратегическите цели на ЕС в областта на декарбонизацията и нуждата от сигурни и предвидими доставки на конкурентни цени
Стегна куфарите за Гърция Стегна куфарите за Гърция Сафарова отиде на остров Миконос Закъса много Закъса много Макар и милионер, Джъстин Бийбър не се радва на безоблачни дни Двойка на обща възраст над 200 години се радва на първа рожба Двойка на обща възраст над 200 години се радва на първа рожба Родителите са костенурки Синът й се размина на косъм от смъртта Синът й се размина на косъм от смъртта Твърди се, че мъжът има сериозни проблеми с наркотиците Сполетя го голям ужас Сполетя го голям ужас Прегази симпатична животинка с болида си Заляха я с критики Заляха я с критики тговорът на Парис Джексън обаче не закъсня и е отвъд официалния изказ Ще реставрират знакова сграда в Поморие Ще реставрират знакова сграда в Поморие След преустройството, сградата на Стария съд ще се превърне в „Дом на културата и традициите“ и ще служи като културен център Самолет, прелитащ над България, се върна обратно заради бомбена заплаха Самолет, прелитащ над България, се върна обратно заради бомбена заплаха Полет LH752 е бил на път за Хайдарабад и се е върнал обратно, докато е прелитал над българското въздушно пространство Български моряци са на кораб, който се обработва на пристанище Хайфа, което е в обсега на иранските ракети Български моряци са на кораб, който се обработва на пристанище Хайфа, което е в обсега на иранските ракети От съображение за сигурност от дружеството са отказали да съобщят името на плавателния съд, както и броя на българските моряци на борда му поради опасения за сигурността им Куп звезди се пускат на турнир с благородна кауза в Бургас Куп звезди се пускат на турнир с благородна кауза в Бургас В надпреварата ще се включат 12 отбора, сред които познати футболни клубове и отбори на водещи фирми от Бургас и региона
Никушор Дан, президент на Румъния Никушор Дан, президент на Румъния Единственият език, който Русия разбира, е този на силата Виц на деня Виц на деня - Тате, как се запознахте с мама?
- Язе тогава карах такси, а она немаше пари да си плати...
Виц на деня Виц на деня Редник подмазвач:
- Господин старшина, вие сте гений!
- Ти да не си по-хубав бе?! Два непоряда по служба...!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук За съжаление в Европа сме познати като разбойници, проститутки и рафинирани мошеници
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори