Шефът на транспортната комисия твърди: Няма да забраним споделените пътувания!
Промените не касаят леките коли, а микробуси и автобуси, с които може да се извлече нерегламентирана печалба, казва Настимир Ананиев
28 Юни 2016, Вторник, 19:03 ч.
Автор: Лъчезар Лисицов (снимка: Авторът)Законовите промени не засягали леките автомобили
„Споделените пътувания няма да бъдат забранени”. Това каза пред „Флагман” председателят на парламентарната комисия по транспорт Настимир Ананиев.
Потърсихме го за коментар по повод тревогите на Българското либертарианско общество (БЛО), че с промени в Закона за автомобилните превози се въвеждат тежки санкции от 1500 лв. за шофьорите, които извършват междуградски споделени пътувания. Тези пътувания се организират в интернет с цел поделяне на разхода при преход между два града – примерно от София до Бургас.
Според БЛО обаче в резултат на натиск на лобистки фирми – автобусни превозвачи, тези пътувания ще бъдат забранени.
„Това не е вярно”, отсече Настимир Ананиев. „Идеята е да се преборим с нерегламентираните търговски практики. От Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация” (бившето ДАИ) изобщо нямат право да спират леки автомобили и да проверяват шофьори – категория Б. Тук говорим за микробуси и автобуси, които правят нелегален превоз на пътници в България или в чужбина с цел печалба”, заяви още депутатът.
Ананиев е категоричен, че при споделените превози няма печалба, а само подялба на разхода и следователно няма как да има санкция. „Един лек автомобил няма как да спечели от такова пътуване. Ако има такава надценка, тогава няма да е евтино и никой не би се възползвал от това. Споделените пътувания най-често се ползват от студенти, както и от хора в приятелски кръг”, добави председателят на транспортната комисия.
Той е категоричен и че специализираните сайтове за споделени пътувания също няма да бъдат засегнати от законовите изменения.
Настимир Ананиев признава, че законът не прави разлика между микробус и лек автомобил. Според него обаче поради факта, че от леките коли не може да се печели, те няма да бъдат обект на проверки.
Днес в Министерски съвет журналисти попитаха и транспортния министър Ивайло Московски по казуса. Той отговори само, че въпросът изобщо не касае министерството и подчинената му Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” (ИААА).
Настимир Ананиев твърди, че текстът на проектопромените, който е притеснил БЛО, е, че длъжностните лица от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" ще имат право
„да изискват сведения от присъстващите при извършването на проверките трети лица”.
Депутатът обаче отново каза, че тук става въпрос за пътници, които се возят в микробус или автобус, а не в лека кола.
„Пътниците, които са превозвани нелегално в микробуси, ще може да бъдат записвани в протокола при проверките”, обясни Настимир Ананиев.
Кое е детето загубило живота си в атентата на гара Буново през 1985 г.
Тя бе най-личната мома в селото, но ето кой спечели сърцето й
AI очилата на Google ще помнят къде са ви ключовете
Революция на автопазара ще направи старите коли в ЕС много скъпи
Радев иска да ни изкара от ЕС и да ни направи част от Руската федерация, убеден е Росен Плевнелиев
В Сливен е страшно, има ураганен вятър
Коледно чудо във Вълтава: Стотици смелчаци се хвърлиха в ледените води на Прага
Монета от 2 евро може да струва 3000 евро: Ето коя е търсената рядкост
Печалбата от коледната лотария се превърна в кошмар: Мъж в Испания беше отвлечен и измъчван от свои приятели
Жена с рекордно голям бюст във Великобритания разказа за болките и обидите, с които живее всеки ден
52 дни кашлица без диагноза: 13-годишно дете в Турция се бори за живота си
Шефът, който сбъдна коледната мечта: Бонуси по над 440 000 долара за всеки служител
