Шефът на транспортната комисия твърди: Няма да забраним споделените пътувания!
Промените не касаят леките коли, а микробуси и автобуси, с които може да се извлече нерегламентирана печалба, казва Настимир Ананиев
28 Юни 2016, Вторник, 19:03 ч.
Автор: Лъчезар Лисицов (снимка: Авторът)Законовите промени не засягали леките автомобили
„Споделените пътувания няма да бъдат забранени”. Това каза пред „Флагман” председателят на парламентарната комисия по транспорт Настимир Ананиев.
Потърсихме го за коментар по повод тревогите на Българското либертарианско общество (БЛО), че с промени в Закона за автомобилните превози се въвеждат тежки санкции от 1500 лв. за шофьорите, които извършват междуградски споделени пътувания. Тези пътувания се организират в интернет с цел поделяне на разхода при преход между два града – примерно от София до Бургас.
Според БЛО обаче в резултат на натиск на лобистки фирми – автобусни превозвачи, тези пътувания ще бъдат забранени.
„Това не е вярно”, отсече Настимир Ананиев. „Идеята е да се преборим с нерегламентираните търговски практики. От Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация” (бившето ДАИ) изобщо нямат право да спират леки автомобили и да проверяват шофьори – категория Б. Тук говорим за микробуси и автобуси, които правят нелегален превоз на пътници в България или в чужбина с цел печалба”, заяви още депутатът.
Ананиев е категоричен, че при споделените превози няма печалба, а само подялба на разхода и следователно няма как да има санкция. „Един лек автомобил няма как да спечели от такова пътуване. Ако има такава надценка, тогава няма да е евтино и никой не би се възползвал от това. Споделените пътувания най-често се ползват от студенти, както и от хора в приятелски кръг”, добави председателят на транспортната комисия.
Той е категоричен и че специализираните сайтове за споделени пътувания също няма да бъдат засегнати от законовите изменения.
Настимир Ананиев признава, че законът не прави разлика между микробус и лек автомобил. Според него обаче поради факта, че от леките коли не може да се печели, те няма да бъдат обект на проверки.
Днес в Министерски съвет журналисти попитаха и транспортния министър Ивайло Московски по казуса. Той отговори само, че въпросът изобщо не касае министерството и подчинената му Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” (ИААА).
Настимир Ананиев твърди, че текстът на проектопромените, който е притеснил БЛО, е, че длъжностните лица от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" ще имат право
„да изискват сведения от присъстващите при извършването на проверките трети лица”.
Депутатът обаче отново каза, че тук става въпрос за пътници, които се возят в микробус или автобус, а не в лека кола.
„Пътниците, които са превозвани нелегално в микробуси, ще може да бъдат записвани в протокола при проверките”, обясни Настимир Ананиев.
Купувачите на имоти в София искат простор, а във Варна залагат на кварталите
Германия се опитва да изправи икономиката си, като същевременно укрепва отбраната
Близо 100 000 автомобила напуснаха София, а АМ „Тракия“ е най-натоварена
Ким Чен Ун заедно с дъщеря си, демонстрира икономическия напредък на Северна Корея преди ключов партиен конгрес
23/12/2025, Вторник 19:15
0
Станимашките сарми на дядо, които внасят уют по Коледа - традиция от родопите
Видео показа как Ферарито на създателя на Call of Duty се забива в мантинелата и избухва в пламъци
Предколедно пуснаха под домашен арест Росен Кръстев Стъкларя
Полето на парите се отваря за тези 3 знака от понеделник
Роналдо и Джорджина си купиха две вили на красив остров, далеч от хората
Митничар се заклещи между два автомобила на ГКПП Капитан Андреево-Капъкуле
Ето как да направите най-сочните постни чушки за Бъдни вечер
Коледа събужда смелостта да отворим сърцето си и да си хванем гадже
