Шофьори на камиони плашат със стачка, искат да карат по магистралите през лятото
23 Май 2016, Понеделник, 21:53 ч.
Ако се наложи, минаваме към гражданско неподчинение, наредбите ни пречат да работим, твърдят превозвачите
От Съюза на работниците в международния транспорт предупреждават, че ще протестират, ако не бъде отменена заповедта на Агенция „Пътна инфраструктура“ за спиране на движението в летните дни. Според превозвачите с тази забрана се нарушават основни закони и е заплаха за здравето на шофьорите.
От браншовата организация настояват за сериозна дискусия относно ограниченията за движението на тежкотоварните камиони в горещите летни дни, тъй като сегашните правила създават повече проблеми, отколкото да ги решават, твърди председателят на съюза на работниците в международния транспорт Александър Стамболийски.
"В товарния автомобил температурата не е по-ниска, отколкото навън. Дори напротив. По-висока е, което довежда до допълнително влошаване здравето на някои колеги. Няма необходимата съпътстваща инфраструктура, където да спрем. Стоим отстрани на пътя, което пък е предпоставка за пътно-транспортни произшествия. След приключване на ограничението за движение цели колони тръгват и става едно невероятно задръстване".
Според шофьорите на тежкотоварни камиони, България е единствената страна, в която действат температурните забрани по силата на заповед, разписана от Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" и съгласувана с Главна дирекция "Национална полиция", информира БНР.
"Беше направен опит да се въведе в Унгария. След смъртта на двама колеги вече категорично е забранено спирането на автомобилите по време на високите температури", каза Стамболийски.
Декларацията, с която се иска отмяна на температурните забрани, е изпратена до министрите на регионалното развитие и благоустройството и на транспорта, до обмудсмана и до премиера. От съюза на работниците в международния транспорт заявиха готовност за ефективни протести, ако не бъдат чути.
"Ако се наложи, ще стигнем и до гражданско неподчинение", заяви той.
В категории:
Политика
Жилищата в България удвоиха цената си за 10 години, но 86% живеят в собствено жилище
Васил Терзиев: Камерите в училищните тоалетни са недопустими, ще има пълно разследване
Наркотици заливат САЩ и Европа, a престъпните мрежи сменят маршрута
Почина Бай Данчо - легенда на Сектор "Б" и символ на синята вярност
Млади таланти озариха празничната сцена на Коледния фестивал в Царево
Revolut закрива левовите сметки: автоматична конверсия в евро от 17 декември 2025 г.
Мъгливи сутрини и слънчеви следобеди: Температурите тръгват нагоре до уикенда
На 17 декември почитаме Свети пророк Даниил - покровител на вярата, дома и благоденствието
Гъсти мъгли, заледени пътища и ограничения по магистралите в навечерието на празниците
Директор на училище задържан за скрити камери в ученически тоалетни
МВР предотврати имотна измама за стотици хиляди лева в "Малинова долина"
"Форбс": Илон Мъск е първият човек с нетно богатство от над 600 млрд. долара

Пътищата би трябвало да са проектирани и изпълнени така, че при високи температури да няма проблеми с движението на тежкотоварни автомобили,
НО...
Представете си сега как са спечелени поръчките за пътищата, как са проектирани, как са изпълнени и най-вече - КОЛКО МАТЕРИАЛИ СА "ИКОНОМИСАНИ".
Резултатът е, че при високи температури камионите наистина нанасят вреда и вината е... много комплексна.
Цялата гнусна система от възложители-изпълнители-контрольори ще трябва да си понесе последствията, а те "предпочитат" да не го правят и за целта ще използват цялото си влияние да "натиснат" АПИ.
Искрено се надявам шофьорите да постигнат своето - така може би ще започне да се разплита големия възел, а при повече късмет може и да изгори някой от по-сериозните бушони.