Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Има мафия в здравеопазването! Предпочитам подкрепата на РБ и ПФ - ДПС са опасни, могат да те прекарат, без да разбереш!

„Падне ли монополът на здравната каса, ще съм свободен човек – на секундата ще подам оставка и ще се прибера в Бургас”
Ключови думи: НЗОК, Семир Абу Мелих, ГЕРБ, ДПС, РБ, ПФ


Бургаският депутат от ГЕРБ Семир Абу Мелих вчера разкритикува остро монопола на Националната здравноосигурителна каса. Той обаче подкрепи бюджета на НЗОК. Днес бе приет и държавният бюджет за 2016 г. на първо четене в парламента. Потърсихме Абу Мелих да обясни идеите си за демонополизация на здравната система, както и за коментар на политическите събития.

- Г-н Абу Мелих, днес държавният бюджет бе гласуван на първо четене, като мнозинството се запази, макар и с леко разцепление в Патриотичния фронт. Има обаче един спор – кой е по-добре да подкрепя управлението – ДПС или Реформаторският блок с Патриотичния фронт. Вие лично кого предпочитате?
- Патриотичния фронт и Реформаторския блок!

- Защо?
- По-изчистена визия имат за нещата. Те са млади партии и общо взето искат да се докажат. ДПС са прекалено обиграни. Никой не обвинявам в злоупотреба с власт, но ДПС са опасни – може да прекарат някой, без дори да е разбрал. Затова е по-добре с фронтоваците и Реформаторския блок. ДПС е тежка партия с много традиции във властта. Това е лично мнение, а трябва да се има предвид, че аз не съм толкова нависоко в йерархията при взимане на политически решения.

- В ГЕРБ като че ли има колебание в това отношение, докато РБ твърдо държат на ПФ, за да може ДПС да са аут.
- Усеща се такова нещо, но аз съм за реформаторите и патриотите.

- Вчера разкритикувахте начина на финансиране на здравната система. С какво чувство подкрепихте бюджета на НЗОК – да не би с отвращение?
- Подкрепих първо - защото аз съм от тези, които подкрепиха това правителство. Втората причина е, че е даден някой лев отгоре – 130 милиона. И третата причина е, че има шанс покрай тези административни реорганизации, които се случват в момента (основен, допълнителен пакет и т.н.), да лъсне голата истина – че монополът на касата е проблем. Рано или късно системата ще гръмне. И при положение, че има някакви стъпки да се случи някаква случка – това е добър шанс с този бюджет да се види този път правилен ли е. Ако не е правилен, според мен ще се стигне до премахване монопола на касата. Ако е правилен – да са живи и здрави и браво на министъра, улучил е джакпота!

- Днес, докато се обсъждаше държавният бюджет, Йордан Цонев (ДПС) също заговори за проблема и поиска демонополизация. Защо никой не го прави, нали и те бяха на власт?
- Проблемът е, че Йордан Цонев, като го каже, и хората мислят, че има някаква далавера. Но истината е, че Йордан Цонев не бърка в това. Пет политически сили в Народното събрание в момента искат да се премахне монополът на касата. Това е официално в програмите им.

- Кои са тези политически сили?
- Патриотите, АБВ, реформаторите, на Бареков кои бяха – ББЦ, и ДПС. Официално е, те не го крият, аз даже съм ги питал. Само ГЕРБ и БСП са на обратното мнение. Като в ГЕРБ гарантирам, че не всички народни представители мислят по този начин.

- ГЕРБ не иска демонополизация на касата?
- Официално го нямаме в програмата. Няма ясна позиция – нека така да го кажа.

- Това не е ли абсурдно?
- На мен ли го казваш? Аз питам – това не е ли абсурдно? Да речем, че аз бъркам, но защо в цяла Европа няма монопол на касата?

- Никъде ли няма монопол?
- Никъде, никъде! Хърватия оня ден си събориха монопола на касата. Вкараха колпеймънта. Държавата плаща до едно ниво, разликата я плащат застрахователите. Няма логика при нас това да не се променя. Има един инат, а тезата ми е - без да имам доказателства - че най-сладките постове в държавата са в здравната каса. Това е една „банка” с 3,2 милиарда – който седне там, или който иска да седне там… няма по-сладка работа от това. Това е моя лична теза, но няма друга логика.

- Чисто практично за един обикновен човек може ли да обясните каква ще е разликата, ако има две здравни каси примерно?
- В момента какво се случва – ти щеш, не щеш плащаш и държавата взима осем процента от твоята заплата, вкарва ги в тоя фонд на здравната каса и оттам нататък – плаща за лечението на всички поравно. Казват й – солидарната система. Тя издъхва, защото тези, които имат по-големи заплати и съответно правят по-големи вноски, са недоволни, че дават много, а нищо не взимат. Те казват – ние градим това общество, а ние не сме някакви цигани заспали, дето лежим цял ден по гръб, и искаме нещо по-специално. А държавата отговаря: „Не, това е солидарна система, как не ви е срам да говорите по този начин, всички хора сме равни. И общо взето се получава това, че работоспособните се борят в условия на капитализъм – кой да работи по-добре, а здравната каса работи в чисти условия на комунизъм – всички сме равни. Приемаме, че това е правилно. Но здравната каса като взима от всички по осем процента и ги слага на едно място, тя не отчита, че има нови технологии за лечение, а ние сме 2015 г. – всеки ден се измисля ново лекарство, изобретява се нова машина. Който работи и внася вноски, казва: Аз вчера четох в Гугъл, че има лечение за моя рак, лекарството е одобрено, защо не ми го плащаш? И касата ти отговаря: Ами то няма пари! Защо няма пари – защото циганите ги изхарчиха, примерно, или защото еди-коя си болница изпомпила касата – някакви глупости! Какво се получава – тези, които вкарват пари в системата, не получават нищо насреща – няма! Оттам нататък се получават всички проблеми – болниците злоупотребяват, въртят фалшиви пациенти, защото няма смисъл да лекуваш един наистина болен – ще похарчиш една камара пари, а държавата няма да ти плати достатъчно. Този, който финансира системата, вече не иска да плаща вноски, защото като се разболее, пак вади пари от джоба. Този, който ръководи целия процес, не може да разбере какво се случва – хоспитализациите стигнаха 2 милиона. Гледаш една бъркотия, която е тръгнала от основната измама – "дай ми осем процента, а аз ще те лекувам за всичко". Няма механизъм, при който потребителят да контролира цялата система - все е администрация!

- Вие какво предлагате?
- Аз предлагам нещо много елементарно, което не струва нищо на българина – потребителят да влезе в центъра на системата. Не министърът, не законите, а самият потребител. „Ти нали си плащаш осигуровките при мене? Благодаря ти, много съм доволен, че си си платил осигуровките, а утре, ако се разболееш, аз ще поема до 60 процента от твоето лечение. Другите 40 – избери си някой друг, той да ги поеме. Т.е. да си избереш някой застраховател.” Като влезеш в болницата, двама започват да ти плащат сметката, двама контролират болницата, двама се грижат за теб. Единият е държавна институция и да кажем, че няма да се грижи толкова. Обаче оня, другият – дето ти е взел парите за застраховката, ръка ще ти целува да си доволен, за да може догодина да си пак при него. Това е най-лошият казус – ако си влязъл в болница. Истинският момент е при превенцията. Този, който ти е взел тези 40 процента, той ще направи всичко възможно да не се разболееш. Ще ти звънне, ще ти каже – ела, вземи карта за фитнес, отиди и тренирай, да си в добро здраве. Ще ти звънне към края на годината и ще каже: Ела, да ти направим преглед, да видим какво ти е, как си – той не иска да влиза в преразход. Истината е, че няма да му пука за теб като човек, а просто не иска да губи пари.

- Това е бизнес, да.
- Да, това е бизнес – той не иска да губи пари. И в този си стремеж да не губи пари той започва да те лекува по-добре и по-добре, и по-добре превантивно и изобщо не стигаш до болница. Това е моментът!

- Вие не искате две здравни каси примерно, а каса и застрахователи?
- Аз съм радетел на тази система, защото тя работи в Холандия най-добре и е доказана. Т.е. основният стълб е държавният – имаш я касата, обаче пускаш една ниша, където българинът казва – аз имам едни 10 лева, които останаха от моите вноски, и нека да избера на кой да ги дам. Нали българинът, като избере на кой ги дава, ще му държи сметка!

- Защо министър Петър Москов не го предлага, след като това е в програмата на Реформаторския блок?
- Според мен правителството няма директива да прави толкова големи промени. Вторият вариант е, че никой не е направил истинските сметки. Нямам друго обяснение.

- Да не би Москов да е питал, но ГЕРБ като парламентарна група да е отказала?
- Аз нямам такава информация.

- Говори се, че има мафия в здравеопазването.
- Категорично! Заради монопола има мафия – като имаш едни готови пари, които чакат да ги вземеш, какво да очакваш освен бандитите да се съберат да ги вземат.

- Кои са в мафията – частниците или…
- Всички! В България всичко е частно, нищо държавно не е останало. Дори смея да кажа, че в държавните болници частното е по-частно и от частните, защото загубата е за сметка на държавата, а печалбата е под масата.

- Излиза, че в парламента има лобисти на мафията.
- Може, няма да се учудя – всеки си носи отговорност, нали си имат глави на раменете. Аз идвам от частния сектор - нали съм управлявал болници, преди да вляза в Народното събрание – в моя лична полза е да остане монополът. Защото спиш на гръб – и пак ти плащат. Обаче питам аз, кое е по-добре – два месеца да е слънчево и десет години да вали дъжд, или обратното? Аз предпочитам сега да падне монополът, да стане истински пазарен механизъм, пациентът да избира къде да се лекува и да ходи наистина при най-добрите, а не връзкарите в системата да помпят.

- Вие сте практик и успешен мениджър, не си ли губите времето като депутат?
- Да, има нещо такова.

- Защо и докога ще го правите?
- Докато падне монополът на касата – това ми е фиксидея.

- Падне ли, подавате оставка?
- Веднага, на секундата се прибирам в Бургас.

- Защото тогава вече ще трябва да се борите за клиента.
- Не само това. Ще се върна, защото вече ще знам, че съм свободен човек и че не завися от някаква институция. Не завися от някой управляващ – дали ще ме погледне с добро или с лошо око. Не завися от 20 000 чиновника, а ще завися само от моя клиент – от болния човек, дали ще ме избере, или не. Аз това искам, защо трябва да завися от толкова чиновници?

- Вие признавате, че сте във властта, понеже зависите от нея - така излиза.
- Не, не, аз съм във властта, за да падне монополът в касата. Няма друг начин - ако само отвън вдигаш гюрултия, какво ще стане? Нищо!

- Вие дори не сте председател на здравната комисия…
- Защо трябва да съм председател на здравната комисия? Има си хора по два-три мандата в Народното събрание. Целта не е да си председател на нещо.

- Като на успешен мениджър не са ли Ви предлагали някакъв пост в администрацията– министър или зам.-министър в Министерството на здравеопазването?
- Не, не. Аз да не съм луд да ходя на държавни постове. Нито някой ми е предложил, нито някой ще ми предложи, а и да ми предложат – благодаря, не искам. Нямам нужда от такива постове и не това е идеята. Идеята е само една – да падне монополът на касата и да има диверсификация на плащането. Българинът да има правото на кой да си даде парите и после темата приключва, тотално приключва!

- Вие като обикновен депутат няма как да промените това.
- Не е така. Като говориш тук, ще те чуе един, втори, трети, четвърти, пети и най-накрая големците ще оправят нещата.

- Толкова ли е трудно да се направи това или…
- Разберете – 3,2 милиарда се разпределят в нашата страна, всеки се е вързал някъде. Това е фактологията. Не е толкова трудно да се направи, но кой продава лекарствата, колко струват лекарствата, защо са на тази цена? Кой може да каже? Кой знае тази държавна тайна? Болниците – защо са толкова, кой какво лекува в тези болници? Някой може ли да отговори на това? Нищо – държавна тайна. Ей това е бъркотията – това идва от монопола. Който е решил, за каквото е решил, стига да имаш връзки – включваш се към щепсела и си готов. Това е сегашната система, а изобщо не трябва да е така.

- ГЕРБ често бламирате законопроекти на министъра Москов.
- Не, показва се по-скоро някаква идентичност като най-голяма политическа сила, но „бламиране” е силно казано. Досега нещо да не е минало?

- Поорязахте някои неща.
- Дребни работи.

- Бойко Борисов много харесва Москов.
- Мисля, че го харесва и това не е лошо.

- Вие одобрявате ли първата му година като министър.
- Честно казано – да. За първа година не е лошо, факт е. Иска да направи нещо. Не съвпада с това, което искам аз по отношение на демонополизацията и т.н., но пък е по-добре от нищо. Ако той се провали, следващата стъпка в здравеопазването не е ясна. Желая успех. И на Таня Андреева (министърката в кабинета „Орешарски” – б.а.) желаех успех. Изобщо не ме интересува от коя партия е – това е български министър на здравеопазването.

- Москов питали ли сте го за демонополизацията?
- Да, питал съм го. Оправдава се, че българинът е толкова беден, че не може да си позволи да си прави застраховка.

- А вие казвате, че това изобщо няма да се отрази на джоба му.
- Категорично! Това са митове.

- Вие просто искате вноската да се раздели на две!
- Господ здраве да ти дава! Осемте процента вноска не идват изцяло от теб – 5,3 са от работодателя, а останалото е от тебе. Ей тази част, която е от тебе, искам да си остане в теб и да си избереш на кой да си дадеш парите. Какъв е проблемът? Застрахователите може да са частни, държавни, общински, всичко може. Имаш ли възможност на кой да си дадеш парите, всички ще се наредят да ти целуват ръце и ти ставаш началникът на системата. Като влезеш при доктора, ще стане като в Австралия – става, сваля ти палтото и ти го закача, защото зависи от теб. Ти си човекът, който командва. А в момента ти си просто една лична карта, едно ЕГН – паралелно минаваш покрай системата. При демонополизация остават само успешните, всичките паразити отпадат сами. Защото човек трябва да е луд да се лекува при някой, който не предлага добра услуга.
28
Коментара по темата
28.
станислав петранов
27.11.2015 07:19:32
вчера четох статия в 24 часа където д-р Контева управител на сегашния Сити Клиник - си признава ,че от обикновен работник на платки след 6 пъти кандидатствуване на медицина са я приели ,а сега щяла да става и доцент - мисля ,че има налудничавост в това или критериите са толкова снижени ,че човек да се уплаши
27.
пако
25.11.2015 18:04:35
относно пост 25 - като е тръгнало амелихчо -що не си вземе д-р миразчийски уволнен от две болници като зам директор и директор - издигнат от ПФ в неговата болница ,нали взе друг уволнен дисциплинарно бивш шеф на мбал бургас - дебелия Валентин Стоев. Т.е Валери симеонов е от същата гилдия - питайте за това работещите в неговата телевизия какъв тиранин е .Пасмината казва дръжте крадеца - едни и същи са по големи сега са герберите ама арабина и ПФ не са по малки жалки нагаждачи. Жалкото е ,че няма как да им се вземе капитала - разбирай абумелихчо ,а защо не и на Симеоновчето .
26.
BEBO
23.11.2015 16:26:49
колега ставаш смешен,пас слушаш жена си която те прави на смях!!!
събуди се
25.
стефан
23.11.2015 07:21:15
интересно никой не попита откъде има арабски капитали семир от една пицария ли или понеже е угодно дадохте на този власт да се разпорежда в българия която е на българи а не на иракчани .
24.
D
21.11.2015 21:14:08
Албум елхи е прав!!!
23.
Бойо
20.11.2015 21:22:34
А БЕ ей -престъпник , ти , който 4 месеца даваше фалшиви болнични на Виолета Илиева да се крие да не бъде уволнена от министъра на образованието , ти говориш така ?Ах < мръсни гербаджийски изроди ,скоро ще си платите борча , много скъпо ще платите , боклуци , пак ще ви изгони народа с камъни .
22.
ДЕМОКРАЦИЯ
20.11.2015 18:13:48
БРАВО НА АБУМЕЛИХ, ЗА ПЪРВИ ПЪТ ЧУВАМ ОТ БУРГАСКИ ДЕПУТАТ ЧЕ В БУРГАС ИМА МАФИЯ В ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО И ТЯ Е В ДЪРЖАВНАТА БОЛНИЦА МБАЛ-БУРГАС
В КОЯТО ЧАСТНОТО Е ПО-ЧАСТНО ОТ ЧАСТНИЦИТЕ, Т.Е. ЛЕКАРИ МАФИОТИ ПРАВЯТ ЧАСТЕН БИЗНЕС
В ДЪРЖАВНАТА БОЛНИЦА С ДЪРЖАВНИ КОНСУМАТИВИ , А ПЕЧАЛБАТА ОТИВА В ТЕХНИЯ ДЖОБ. НАЙ-ЯРЪК ПРИМЕР Е ЧАСТНАТА ЛАБОРАТОРИЯ НА ПЕНКА СТОЕВА /БИВША ДИРЕКТОРША/ КОЯТО ЗДРАВО ЛАПА НА ГЪРБА НА ДЪРЖАВАТА.
ВИДОВДЕН ЩЕ Е СКОРО,ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА ЛАПАШ.
21.
кокото
20.11.2015 17:48:34
Към всичките драскач(,които не са медици:частните болници създават дефицита.Като не сте наясно,стига с емоционални изказвания.Първо се информирайте.Аз защо не изказвам мнения по астрономия-ами не съм астроном.И не е некомпетентен-много добре си знае кое и защо,но разчита на такива като вас-емоционални и непросветени.
20.
Асфалт баба и 40 разбойника от Герб
20.11.2015 12:52:29
Много му е мазен курбана на иракчанина иска за ЧАСТНА болница ДЪРЖАВНИ субсидии също като супер скъпите ЧАСТНИ училища които искат ДЪРЖАВНИ средства ми по тая логика всеки частник ЩЕ иска от Държавата НЕстава така или си частник или си вързан за Държавата и си носиш негативите и ползите Не можи туй в онуй и душата в РАЯ-Българска Народна Поговорка НЕпозната в ИРАК
19.
кокото
20.11.2015 12:17:07
Подаваш си оставката,връщаш се и отваряш и ти една здравна каса-голям келепир е.Затова се нароиха толкова каси със сумати персонал,а парите са едни и същи
18.
edna
20.11.2015 11:18:43
предлагам ЛОТАРИЯ С КАСОВИ БЕЛЕЖКИ ОТ ДЖИПИ !!! А НАЙ ГОЛЕМИЯ БРОЙ КАСОИ БЕЛЕЖКИ РЕГИСТРИРАНИ ОТ ЕДНО ДЖИПИ, същото ДЖИПИ ДА ПЕЧЕЛИ НАГРАДА ОТ 30 000 ЛЕВА ,А ДРУГИТЕ ПО МАЛКИ НАГРАДИ ДА С А ЗА ПАЦИЕНТИТЕ .тогава ела виж колко пари от потребителска такса ще влезнат в хазната .по същата логика и касов бон от преглед при лекар
17.
папи
20.11.2015 10:28:21
ЩОМ Й.ЦОНЕВ И ДПС ВЗИМАТ ОТНОШЕНИЕ ПО ВЪПРОСА ЗНАЧИ СА НАМЕСЕНИ МНОГО СЕРИОЗНО ТОЙ ВСЪЩНОСТ Е ЧОВЕКА КОЙТО ОБЪРНА БУРГАС С ГЛАВАТА НАДОЛО
16.
Ggggg
20.11.2015 08:04:45
Господин кмете направете проверка на предприятието на Андрей Рунчев ОП Транспорт този човек е абсолютно неграмотен и неможе да си управлява предприятието пълен глупак
15.
Друг
20.11.2015 06:31:45
не го харесвам Абу Мелих ,но в случая е прав,Трябва да се каже истината за НЗОК колкото и да им мъчно на много хора .
14.
обикновена гражданка
20.11.2015 00:25:15
подкрепям ,изчерпателното изказване на доктора с две ръце!Е така се обяснява ,че и обикновения гражданин , горкия и той да те разбере!Дано има успех и да се осъществи неговата фиксидея ,а и на всички нас !
13.
Познавач
19.11.2015 22:12:26
Каквото и да драскат мушмороците тук,Семир е прав.
12.
Иван
19.11.2015 22:01:16
Специално до Ех.
Браточка-защо избра да си правиш операция в болницата във Ветрен?А не в МБЛ!!!
Моля за отговор но да е честен.
11.
Ех
19.11.2015 21:51:55
Този ли мошеник ще обяснява.Нека да каже как обира той здравната каса.Правих си операция в болницата му във Ветрен и ми написаха, че са ми сложили платно, което струва 400лв/сумата фигурира във фактурата, която теглят от здравната каса/, а такова изобщо не ми беше сложено.Изумих се от факта, че същото написаха и на останалите, които оперираха заедно с мен и на които също не бяха ползвали този консуматив.Защо не сигнализирахме ли?По обясними причини-бяхме зависими от тях.Така, че да не си мисли, че ще ни заблуждава.Плати си и отиде в парламента да лобира за собствените си интереси.Нищо друго не го интересува.Тези реки от пари, които потекоха и за отрицателно време построи и втора болница от къде дойдоха?!!! Точно от нашите здравни осигуровки и безпроблемното източване на здравната каса.Плаща си с нашите пари навсякъде и смело поръчва музиката.Няма ли страх от Бога?!!!!
10.
Иван
19.11.2015 21:41:22
подкрепа за Абу Мелих!
Познавам го лично от поне 25г.Железен е.
Успех
ps.
до Пешо и вълев-Вие не сте нормални.
9.
Васил Тодоров
19.11.2015 20:21:29
Много отдавна не бях попадал на толкова много здравомислие. Логиката е желязна. Подкрепям демонополизацията, както и предложения начин как това да стане. От сърце желая успех на ентусиаста.
8.
Trapera
19.11.2015 20:15:54
Flagman ... !
Vdinete telefona kogato vi zvaniat !!!
Oshte poveche ot chujbina !!!
7.
1
19.11.2015 20:13:15
Най-много пари изтичат заради системата с личните лекари! Преглеждат по 3ма пациента за 10 минути и от всеки преглед точат пари от здравната каса. Нито лекуват, нито ти пускат изследвания, добър ден пийте аспирин нищо ви няма и ето 8лв. от здравната каса и 2.5 от пациента.
6.
лекар
19.11.2015 19:52:22
Всеки човек, живеещ в Швейцария, включително чужденец, е длъжен да се осигурява за базови медицински грижи. Но всеки може да избира здравната си каса сред 61 съществуващи. Вноските, наричани "премии", са индивидуални, не зависят от дохода и варират в зависимост от здравната каса, възрастта и местожителството.

Осигурените лица могат да получат отстъпки за вноските си, като изберат например по-висока сума (те достигат до 2500 швейцарски франка или 2065 евро) или ограничение на избора на лекари. Според последната статистика от 2012 г. от 709 швейцарски франка (550 евро) средни разходи за здравеопазване на месец и на човек болните е трябвало да платят 178 франка.

Според правителството, парламента и десницата системата на свободна конкуренция се е доказала и не поражда дългове за разлика от случващото се във Франция, Италия и Великобритания.
Така,че толата вода е вече открита,а коментарите показват ниска грамотност!!!
5.
Пешо
19.11.2015 19:22:01
Иракският пущиняк Абу Мелих - пак е некомпетентен.
4.
вълев
19.11.2015 19:17:02
да го махате тоя мангал
3.
Сиктир Ал Манаф
19.11.2015 19:02:26
Ясно,бай Мелих е развързал кесията и налива болнични жълтички в касабовата паст,лакомата. Направете направо ежедневна рубрика "За Мелих с любов",или по-точното "За Мелих подмих".
2.
PACIENT
19.11.2015 18:59:00
ПОДКРЕПЯМЕ ТЕ !
1.
*********
19.11.2015 18:58:46
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
  Добави Коментар
На живо във Флагман.бг: Стотици бургазлии се събират за Пасхална служба в храма „Св. св. Кирил и Методий“ Църковният ритуал за възвестяване на Христовото Възкресение започна в 23:30 часа 5 неща, които мъжете искат силно Бъдете честни и открити в отношенията си
Китайско-руски учения край Тайван предизвикват тревога в САЩ Това съобщи хонконгският вестник South China Morning Post Колко пъти на ден трябва да се храните, за да сте здрави и да не напълнявате? Има състояние на тялото, което възниква при продължително отсъствие на храна, в резултат на възбуждане на страничните ядра на хипоталамуса - това е глад
Кой е най-вредният работен навик и може да ви вкарат в лудница Очакването, че служителите ще бъдат на разположение 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, оказва голям натиск върху работниците Девици от Отряд на удоволствията забавляват урода Ким Чен Ун Бащата на севернокорейския диктатор вярвал, че сексът с млади жени ще му донесе безсмъртие, но умря от инфаркт на 70
Берлин е лидер на новия пазар за градска слънчева енергия Терасните соларни модули набират все по-голяма популярност в Германия, където цените на електроенергията остават високи Русия обяви Володимир Зеленски и Петро Порошенко за международно издирване Москва обяви НАТО, че търси конфликт 
Ракът ни отне обичана учителка Радка Тодорова се бореше с онкологично заболяване - мозъчен тумор Брутална катастрофа, цяло чудо е, че има само един пострадал Инцидентът е между 3 леки коли
Невена Цонева обмисляла раздялата с Дългия повече от година От година и половина тя успешно развива своя канал в YouTube на езотерична тематика „Без граници“ Какво издава любимата порода куче за вашия характер? Изследователите оцениха пет основни характеристики на личността на собствениците на кучета от различни породи, наричани още "Големите пет"