Бургазлия в основата на скандалната поправка в Закона за движението по пътищата
Новия проект всъщност не е нов, а взаимстван от готов и работещ модел в страните Австрия и Германия. На практика усилията на Националната асоциация на сервизите, извършващи авторепаратура за постигане на законова рамка за техническото обслужване на автомобилите, което ще доведе до качествени услуги за клиентите и повишаване безопасността по пътищата, се увенчаха с успех.
На практика законът ще забранява на граждани да ремонтират возилата си пред блока, да изхвърлят старо масло и авточасти край тротоари и градски алеи, да правят ремонти сами, без да могат да гарантират че въпросният ремонт е на 100% ситурен и безопасен. Смяна на масло в собствен гараж например ще подлежи на санкция. Глобите за такива граждани дръзнали сами да ремонтират ходовата част на автомобила си например може да бъде и над 1000 лева. Сигнал за това пък ще могат да дават както съседи, така и самите авто-сервизи. Позволена подръжка от собствениците ще бъде смяна на гума, подмяна на бушон или крушка и леки ремонти. Ремонти ще извършват само автосервизи където качеството ще е сигурно.
Що се касае за автосервизите пък, те ще бъдат задължени да се регистрират в Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” след подаване на заявление. Сервизите, независимо дали са малки или големи ще трябва да дават и писмена гаранция за ремонта, а ползването на части втора употреба ще бъде контролирано с цел гаранция и безопастност по пътищата. До 3 хиляди лева ще е глобата за юридически лица които извършват ремонт на автомобил извън обявения за тази цел обект.
20
Коментара по темата
20.
ФЕН!!!
11.02.2014 15:38:39
Ирландско пиянде, чудно си го казал!!! Като бачкаш за 500 лв. няма да си купуваш кола, която нямаш възможност да поддържаш! Много е просто, проблема е, че българската народопсихология не прави подобни причинно-следствени връзки. За съжаление, положението е същото и с имотите ни- купуваме си хубава къща в центъра а после искаме някой друг да ни оправя фасадата и дворното пространство, защото пари нямамаме!
А колкото до контрола по сервизите, докато ние сами като клиенти не почнем да изискваме повече, никой няма да ни предложи по- качествени услуги!
А колкото до контрола по сервизите, докато ние сами като клиенти не почнем да изискваме повече, никой няма да ни предложи по- качествени услуги!
19.
Илия Киров
11.02.2014 13:33:37
Да , определено сега ще спя по-добре ... ташак ...
P.S : Интелектът никога няма да се превърне в мъдрост , при липса на толеранс.
P.S : Интелектът никога няма да се превърне в мъдрост , при липса на толеранс.
18.
бургазлия
11.02.2014 04:37:03
с две ръце подкрепям идеята. писна ми пишман майстори да си форсират колите пред блока и да не мога да си отворя прозореца заради тях. иначе не съм съгласен, че в сервиза ти се гарантира качество. има сервизи и "сервизи". по-добре да не попадаш на вторите, че ....
17.
Ирландско пиянде
11.02.2014 00:42:16
№16:
Илийка... смятай колко ми е плосък интелекта, че чак не ми се налага да работя за заплата, а ти бликащия с ум, интелект, сложни теории и теореми, блъскаш за 500 кинта! Просто ме смаза интелектуално! Бррр... Край щом забраняваш, няма да пиша тука повече, явно тука е само за интелектуалци!
№15:
ако ще и за лайна да работиш все ми е тая бе, муньо, лягай на поляната и лашкай кардана, плачльо, все сервизите виновни, уж нови коли караш, пък все в сервиз кибичиш, че и наблюдения имаш кой работел и кой не. Аз поне на мъж се правя пред монитора, а не рева като путка като теб.
#12,
пич, аз ходя в сервиз на профилактичен преглед, смяна на масло и т.н., фактури дават винаги, като искаш. Винаги отварям капака като си взимам колата от сервиза, проверявам си нивото на маслото, антифриза и спирачната течност, навик от казармата просто.
Илийка... смятай колко ми е плосък интелекта, че чак не ми се налага да работя за заплата, а ти бликащия с ум, интелект, сложни теории и теореми, блъскаш за 500 кинта! Просто ме смаза интелектуално! Бррр... Край щом забраняваш, няма да пиша тука повече, явно тука е само за интелектуалци!
№15:
ако ще и за лайна да работиш все ми е тая бе, муньо, лягай на поляната и лашкай кардана, плачльо, все сервизите виновни, уж нови коли караш, пък все в сервиз кибичиш, че и наблюдения имаш кой работел и кой не. Аз поне на мъж се правя пред монитора, а не рева като путка като теб.
#12,
пич, аз ходя в сервиз на профилактичен преглед, смяна на масло и т.н., фактури дават винаги, като искаш. Винаги отварям капака като си взимам колата от сервиза, проверявам си нивото на маслото, антифриза и спирачната течност, навик от казармата просто.
16.
Илия Киров
11.02.2014 00:04:24
До Ирландското траверсче и същото Пиянде ....
Нямам идея защо търсиш конфликт с хората. Явно за теб аршинът е друг , в което лошо няма , но недей се натяга на останалите с твоите плоски и прости теории (а вероятно и интелект). Сподели ги! Радвам се , че не ти се налага да бачкаш за заплата и го раздаваш гъзе , но не всеки е като теб , нали се сещаш ... или още не ? Много ти е лесно да се плещиш пред монитора. Надявам се , че имаш нещо в тази агресивна тиква , щом си се науичил да пишеш поне правилно. Айде със здраве !!!
Нямам идея защо търсиш конфликт с хората. Явно за теб аршинът е друг , в което лошо няма , но недей се натяга на останалите с твоите плоски и прости теории (а вероятно и интелект). Сподели ги! Радвам се , че не ти се налага да бачкаш за заплата и го раздаваш гъзе , но не всеки е като теб , нали се сещаш ... или още не ? Много ти е лесно да се плещиш пред монитора. Надявам се , че имаш нещо в тази агресивна тиква , щом си се науичил да пишеш поне правилно. Айде със здраве !!!
15.
Ирландски траверс
10.02.2014 23:21:04
хахаха ти виждал ли си 2 000 лева на куп е пубертет.Аз не работя за заплата.Карам си колата и си ходя по сервизи когато трябва и където трябва.Не рева а казвам истината в сервизите е пълно с такива като теб които само говорят и нищо не правят.Ти рови на баща ти жигулата пред блока и не се прави на мъж пред монитора.
14.
?
10.02.2014 21:25:49
http://fakti.bg/bulgaria/87562-gerb-iska-promana-na-zakona-za-dvijenie-po-patishtata-
Хм а иван вълков къде е в схемата?
Хм а иван вълков къде е в схемата?
13.
А ДАНО , АМА НА ДАЛИ
10.02.2014 20:54:04
Има някаква логика в идеята! Не може пред блоковото пространство да е пълно с омазани парцали филтри и масла след ремонт на автомобили! Но от друга страна ние Българите не сме залюхани като западняците и можем да си правим всичко сами! Има много по добри монтьори които не са в сервизи и такива които работят в сервиз и нищо не схващат! За гаранцията може много да се спори! Сервиз който дава гаранция има но който да я спазва няма ! А що се отнася до един по надоло коментар защо да си проверявам маслото след като колата ми излиза от сервиз и те са ми сменили маслото филтъра и други консумативи Аз ли да съм им ОТК А ?Добре е Динко Хулка да си поразгледа малко предложението! А и сервизите да не горят смененото масло за да си топлят помещенията а да го предават на лицензирани фирми! за такива сервизи които не спазват закона нека глобата да е 20000 лева !
12.
BMW 3series
10.02.2014 20:49:09
Не е истина, първо 90% от майсторите ни не са квалифицирани и повечето са самоуки и самозванци. Взимат пари спрямо марката а не спрямо труда, който са вложили. Не дават гаранции, рядко дават документи за извършени услуги, които са и своеобразен документ за качество и гаранция а относно писанията на пияния ирландец - братле когато си даваш колата за смяна на маслото в оторизиран сервиз последното нещо което ще провериш е щеката за маслото. Закона е пълен абсурд като всичко в държавата ни и е абсолютно неприложим.
11.
Много знай :)
10.02.2014 20:43:46
(2828) Динко Хулка е роден на 10 декември 1967 г. Завършва средно образование в Бургас и семестриално висше - в СА „Д. А. Ценов“ - Свищов, специалност „Финанси“. Три години преди да завърши, се прехвърля да учи задочно и паралелно с това започва бизнес с автомобилни бои. От 1993 г. е в този бранш. През 1994 г. като собственик на малък автосервиз установява контакти с „Дару кар“, където ползват системата „Глазурит“, за която е чувал от стари майстори автобояджии. Когато става известно кой ще бъде избран за представител на „Глазурит BASF“ в България, се свързва с него. Първият договор на българската фирма „Лазурит“, официален вносител на BASF за България, е сключен с г-н Хулка.
През есента на 1995 г. започва работа като приложен техник демонстратор на боите „Глазурит“ - в продължение на 7 години. От 2002 г. до 2005 г. ръководи бояджийско-тенекеджийски отдел към „ДАРС АУТО-Мерцедес“ - Бургас. Там получава друга част от необходимите му познания: освен откъм приложението на продуктите „Глазурит BASF“, започва да установява връзки със застрахователи, усвоява различни дейности и мениджмънта в сервизната работа. По това време бива изградена новата база на сервиза, в чието проектиране той участва активно с идеи и консултации.
Впоследствие получава второ предложение от страна на ръководството на „Глазурит BASF“ и от октомври 2005 г. започва работа в „Лазурит“ като ръководител на проекти. За тази цел е обучаван в Мюнстер, Германия, където държи изпит и защитава степен „Консултант“.
Г-н Хулка отговаря за корпоративните клиенти на „Лазурит“ като „Балкан Стар“ и неговите дилъри в страната, които работят само със системата „Глазурит“, „БМВ“ и неговите дилъри, „Форд“, „Хюндай“, „Опел Шевролет“,”Тойота” и други. Той консултира ръководителите на фирмените сервизи как да бъдат по-успешни на пазара, да се организират добре и да следят за нормалното протичане на процесите, включително и управленските, в сервизите. Защото колкото по-добре работят те, толкова по-добре е и за „Лазурит“ като техен доставчик.
През есента на 1995 г. започва работа като приложен техник демонстратор на боите „Глазурит“ - в продължение на 7 години. От 2002 г. до 2005 г. ръководи бояджийско-тенекеджийски отдел към „ДАРС АУТО-Мерцедес“ - Бургас. Там получава друга част от необходимите му познания: освен откъм приложението на продуктите „Глазурит BASF“, започва да установява връзки със застрахователи, усвоява различни дейности и мениджмънта в сервизната работа. По това време бива изградена новата база на сервиза, в чието проектиране той участва активно с идеи и консултации.
Впоследствие получава второ предложение от страна на ръководството на „Глазурит BASF“ и от октомври 2005 г. започва работа в „Лазурит“ като ръководител на проекти. За тази цел е обучаван в Мюнстер, Германия, където държи изпит и защитава степен „Консултант“.
Г-н Хулка отговаря за корпоративните клиенти на „Лазурит“ като „Балкан Стар“ и неговите дилъри в страната, които работят само със системата „Глазурит“, „БМВ“ и неговите дилъри, „Форд“, „Хюндай“, „Опел Шевролет“,”Тойота” и други. Той консултира ръководителите на фирмените сервизи как да бъдат по-успешни на пазара, да се организират добре и да следят за нормалното протичане на процесите, включително и управленските, в сервизите. Защото колкото по-добре работят те, толкова по-добре е и за „Лазурит“ като техен доставчик.
10.
Ирландско пиянде
10.02.2014 20:31:04
№9, и ти ли за заплата ревеш бе? Ми кажи ква ти е професията, та да тe взема на 2 бона заплата? Белким поне имаш пари за сервиз!
9.
Сервиз мервиз
10.02.2014 19:05:01
Ти много знаеш е май ти си с колелото и с коня.Та ремонтите пред блока не са много приятни ок ама да забраняват да си правиш ремонт в гаража извинявайте.Ми направете минималната заплата 1 000 лева оправете сервизите и само там ще ходим.Повечето сервизи хал хабер си нямат какво правят само говорят пак 1 болт не могат да отвият и завият.Пък пежо ко ми говориш само марката е достатъчна.А пък в ауди къв к`р е ама той пича управителя не те ли праща в неговия сервиз нищо,че си в гаранция той печата пак ще си го бие.Опасно е да си сменяш ходова част и спирачки в гаража ама пък маслото...че като ми блокира двигателя няма да хвръкне да убие някой какво ги интересува къде си сменям маслото примерно
8.
Ирландско пиянде
10.02.2014 18:29:15
Ба'ти смачканата нация сме. Ма то само ревльовци тука бе! Като малки деца, измъчения българин, смачкания българин...бла-бла-бла.
№4, ако искаш и мазерати карай, пожелавам ти го, ама идеята беше, че като взимаш 500 лв, няма да си купуваш кола щото колата иска и поддръжка.
№5, добре бе, ти като си взимаш колата от сервиза не можа ли да си провериш нивото на антифриза и маслото? Ми толкова не можа да дигнеш капака ли? Ма все другите виновни бе! Не е казано, че сервизите са перфектни, ама ти да не би да тръгнеш да си сменяш маслото пред блока на Аудито?
№6, как поддържаш нови автомобили и плащаш? Ако са гаранционни и нови, не се плаща за това. И дори да спреш да ги поддържаш в сервизите, помисли, можеш ли да направиш същия ремонт на поляната пред вас? Не. Безсмислена дискусия тука, само да се оплакваме.
№4, ако искаш и мазерати карай, пожелавам ти го, ама идеята беше, че като взимаш 500 лв, няма да си купуваш кола щото колата иска и поддръжка.
№5, добре бе, ти като си взимаш колата от сервиза не можа ли да си провериш нивото на антифриза и маслото? Ми толкова не можа да дигнеш капака ли? Ма все другите виновни бе! Не е казано, че сервизите са перфектни, ама ти да не би да тръгнеш да си сменяш маслото пред блока на Аудито?
№6, как поддържаш нови автомобили и плащаш? Ако са гаранционни и нови, не се плаща за това. И дори да спреш да ги поддържаш в сервизите, помисли, можеш ли да направиш същия ремонт на поляната пред вас? Не. Безсмислена дискусия тука, само да се оплакваме.
7.
Жоро Бекъма
10.02.2014 18:06:00
На мен ли така ми се струва или само лумпени с предложения за закони по всякакъв начин да притискат измъчения Българин...
6.
aman ot servizie
10.02.2014 17:45:40
Предложението е добро, но като начало да стегнат сервизите. До момента от 4 различни сервиза, в които се поддържам нови автомобили и се плаща затова,а няма един да си е свършил работата като хората. Писах оплаквания те ми се присмиват. В крайна сметка два от видовете автмобили поддържани там никога повече няма да ги купя, относно другия вид е с много ако. КОгато избираш техника последващото обслужване е не по-малко важно от избора при покупката. В БГ сервиз отговорност не носи за нищо. А що се отнася до ремонт пред блока, ще трябва да се докаже какво е то ремонт и дали действително правя такъв. Винаги са ми били любими такива мъртво родени идеи.
5.
=============
10.02.2014 17:34:57
това е добра идея но дали ще се изисква документ за нужната квалификация на работещите в сервиза защото 90% нямат.До номер 3 имам 4 автомобила чисто нови съм ги купувал и когато съм ги обслужвал в лицензирания сервиз на AUDI на другия ден установих че маслото ми е на минимум а бях минал 80км. била го изгорила глупости пълни не те пускат в сервиза отиваш да си вземеш колата а тя работи.......... в Пежо пък как подменят части и нищо не разбират не е истина
4.
Илия Киров
10.02.2014 17:21:37
До №3
За толкова работя и не карам баварец. Може и възможно най-евтиния модел на ТАТА да карам.
За толкова работя и не карам баварец. Може и възможно най-евтиния модел на ТАТА да карам.
3.
Ирландско пиянде
10.02.2014 16:44:09
До №1:
като взимаш 500 лв. заплата за кво ти е кола бе колега? Или си намери по-платена работа или си купи колело. То не може хем без кинти хем пък баварец да караш.
До №2:
ти да не си джужде, че да се бесиш с колана ве? Явно си такъв щом лятото ти пречат и късите светлини през деня. Като не те кефи, купи си една каручка с кон, ни колан има ни светлини, и си зареждай на воля магазините.
Аман от ревльовци, уж мъже пък мрънкате недоволни повече от пички.
като взимаш 500 лв. заплата за кво ти е кола бе колега? Или си намери по-платена работа или си купи колело. То не може хем без кинти хем пък баварец да караш.
До №2:
ти да не си джужде, че да се бесиш с колана ве? Явно си такъв щом лятото ти пречат и късите светлини през деня. Като не те кефи, купи си една каручка с кон, ни колан има ни светлини, и си зареждай на воля магазините.
Аман от ревльовци, уж мъже пък мрънкате недоволни повече от пички.
2.
Георгиев
10.02.2014 16:19:25
Поредната недомислица и реално вкарване в сервизите на големите фирми/малките да го д....ат/.Защо не се замислят за това че лятно време в населено място с 30 км. в час не редно да караш на къси светлини,че зареждайки магазини или заведения в населени места се бесиш с този колан/сложи махни след 50 м/.На извънградско да и светлини и колан но в населено място където ограничението е 40 км. е смешно. Или ние гледаме в Европа какво правят и давай и у нас,само че там имат условия и пътища......
1.
Илия Киров
10.02.2014 16:18:24
Идеята има смисъл , но е неприложима при нас. Искам да дойде някой да ме глоби , че си правя колата сам , когато взимам 500 лв заплата на месец. Някои неща за да бъдат наложени се изисква подобаващ стандарт. Вероятно ще бъде гласувано , прието , но както много други закони , няма (за щастие) да бъде съблюдавано за изпълнението му.