Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бургазлия в основата на скандалната поправка в Закона за движението по пътищата

Динко Хулка
Ключови думи: Динко Хулка, Бургас, Австрия, Германия, нов закон за движение по пътищата
Бургазлията Динко Хулка е  заместник председател на въпросната Асоциация НАСИА и е човекът който внесе проектът за изменение  и допълнение на закона за движение по пътищата. Този законопроект вече беше приет от Транспортната комисия на народното събрание на 5 февруари, т.г и влиза на първо четене за одобрение.

Новия проект всъщност не е нов, а взаимстван от готов и работещ модел в страните Австрия и Германия. На практика усилията на Националната асоциация на сервизите, извършващи авторепаратура за постигане на законова рамка за техническото обслужване на автомобилите, което ще доведе до качествени услуги за клиентите и повишаване безопасността по пътищата, се увенчаха с успех.

На практика законът ще забранява на граждани да ремонтират возилата си пред блока, да изхвърлят старо масло и авточасти край тротоари и градски алеи, да правят ремонти сами, без да могат да гарантират че въпросният ремонт е на 100% ситурен и безопасен. Смяна на масло в собствен гараж например ще подлежи на санкция. Глобите за такива граждани дръзнали сами да ремонтират ходовата част на автомобила си например може да бъде и над 1000 лева. Сигнал за това пък ще могат да дават както съседи, така и самите авто-сервизи. Позволена подръжка от собствениците ще бъде смяна на гума, подмяна на бушон или крушка и леки ремонти. Ремонти ще извършват само автосервизи където качеството ще е сигурно.

Що се касае за автосервизите пък, те ще бъдат задължени да се регистрират в Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” след подаване на заявление. Сервизите, независимо дали са малки или големи ще трябва да дават и писмена гаранция за ремонта, а ползването на части втора употреба ще бъде контролирано с цел гаранция и безопастност по пътищата. До 3 хиляди лева ще е глобата за юридически лица които извършват ремонт на автомобил извън обявения за тази цел обект.
20
Коментара по темата
20.
ФЕН!!!
11.02.2014 15:38:39
Ирландско пиянде, чудно си го казал!!! Като бачкаш за 500 лв. няма да си купуваш кола, която нямаш възможност да поддържаш! Много е просто, проблема е, че българската народопсихология не прави подобни причинно-следствени връзки. За съжаление, положението е същото и с имотите ни- купуваме си хубава къща в центъра а после искаме някой друг да ни оправя фасадата и дворното пространство, защото пари нямамаме!
А колкото до контрола по сервизите, докато ние сами като клиенти не почнем да изискваме повече, никой няма да ни предложи по- качествени услуги!
19.
Илия Киров
11.02.2014 13:33:37
Да , определено сега ще спя по-добре ... ташак ...

P.S : Интелектът никога няма да се превърне в мъдрост , при липса на толеранс.
18.
бургазлия
11.02.2014 04:37:03
с две ръце подкрепям идеята. писна ми пишман майстори да си форсират колите пред блока и да не мога да си отворя прозореца заради тях. иначе не съм съгласен, че в сервиза ти се гарантира качество. има сервизи и "сервизи". по-добре да не попадаш на вторите, че ....
17.
Ирландско пиянде
11.02.2014 00:42:16
№16:
Илийка... смятай колко ми е плосък интелекта, че чак не ми се налага да работя за заплата, а ти бликащия с ум, интелект, сложни теории и теореми, блъскаш за 500 кинта! Просто ме смаза интелектуално! Бррр... Край щом забраняваш, няма да пиша тука повече, явно тука е само за интелектуалци!

№15:
ако ще и за лайна да работиш все ми е тая бе, муньо, лягай на поляната и лашкай кардана, плачльо, все сервизите виновни, уж нови коли караш, пък все в сервиз кибичиш, че и наблюдения имаш кой работел и кой не. Аз поне на мъж се правя пред монитора, а не рева като путка като теб.


#12,
пич, аз ходя в сервиз на профилактичен преглед, смяна на масло и т.н., фактури дават винаги, като искаш. Винаги отварям капака като си взимам колата от сервиза, проверявам си нивото на маслото, антифриза и спирачната течност, навик от казармата просто.
16.
Илия Киров
11.02.2014 00:04:24
До Ирландското траверсче и същото Пиянде ....
Нямам идея защо търсиш конфликт с хората. Явно за теб аршинът е друг , в което лошо няма , но недей се натяга на останалите с твоите плоски и прости теории (а вероятно и интелект). Сподели ги! Радвам се , че не ти се налага да бачкаш за заплата и го раздаваш гъзе , но не всеки е като теб , нали се сещаш ... или още не ? Много ти е лесно да се плещиш пред монитора. Надявам се , че имаш нещо в тази агресивна тиква , щом си се науичил да пишеш поне правилно. Айде със здраве !!!
15.
Ирландски траверс
10.02.2014 23:21:04
хахаха ти виждал ли си 2 000 лева на куп е пубертет.Аз не работя за заплата.Карам си колата и си ходя по сервизи когато трябва и където трябва.Не рева а казвам истината в сервизите е пълно с такива като теб които само говорят и нищо не правят.Ти рови на баща ти жигулата пред блока и не се прави на мъж пред монитора.
14.
?
10.02.2014 21:25:49
http://fakti.bg/bulgaria/87562-gerb-iska-promana-na-zakona-za-dvijenie-po-patishtata-

Хм а иван вълков къде е в схемата?
13.
А ДАНО , АМА НА ДАЛИ
10.02.2014 20:54:04
Има някаква логика в идеята! Не може пред блоковото пространство да е пълно с омазани парцали филтри и масла след ремонт на автомобили! Но от друга страна ние Българите не сме залюхани като западняците и можем да си правим всичко сами! Има много по добри монтьори които не са в сервизи и такива които работят в сервиз и нищо не схващат! За гаранцията може много да се спори! Сервиз който дава гаранция има но който да я спазва няма ! А що се отнася до един по надоло коментар защо да си проверявам маслото след като колата ми излиза от сервиз и те са ми сменили маслото филтъра и други консумативи Аз ли да съм им ОТК А ?Добре е Динко Хулка да си поразгледа малко предложението! А и сервизите да не горят смененото масло за да си топлят помещенията а да го предават на лицензирани фирми! за такива сервизи които не спазват закона нека глобата да е 20000 лева !
12.
BMW 3series
10.02.2014 20:49:09
Не е истина, първо 90% от майсторите ни не са квалифицирани и повечето са самоуки и самозванци. Взимат пари спрямо марката а не спрямо труда, който са вложили. Не дават гаранции, рядко дават документи за извършени услуги, които са и своеобразен документ за качество и гаранция а относно писанията на пияния ирландец - братле когато си даваш колата за смяна на маслото в оторизиран сервиз последното нещо което ще провериш е щеката за маслото. Закона е пълен абсурд като всичко в държавата ни и е абсолютно неприложим.
11.
Много знай :)
10.02.2014 20:43:46
(2828) Динко Хулка е роден на 10 декември 1967 г. Завършва средно образование в Бургас и семестриално висше - в СА „Д. А. Ценов“ - Свищов, специалност „Финанси“. Три години преди да завърши, се прехвърля да учи задочно и паралелно с това започва бизнес с автомобилни бои. От 1993 г. е в този бранш. През 1994 г. като собственик на малък автосервиз установява контакти с „Дару кар“, където ползват системата „Глазурит“, за която е чувал от стари майстори автобояджии. Когато става известно кой ще бъде избран за представител на „Глазурит BASF“ в България, се свързва с него. Първият договор на българската фирма „Лазурит“, официален вносител на BASF за България, е сключен с г-н Хулка.

През есента на 1995 г. започва работа като приложен техник демонстратор на боите „Глазурит“ - в продължение на 7 години. От 2002 г. до 2005 г. ръководи бояджийско-тенекеджийски отдел към „ДАРС АУТО-Мерцедес“ - Бургас. Там получава друга част от необходимите му познания: освен откъм приложението на продуктите „Глазурит BASF“, започва да установява връзки със застрахователи, усвоява различни дейности и мениджмънта в сервизната работа. По това време бива изградена новата база на сервиза, в чието проектиране той участва активно с идеи и консултации.

Впоследствие получава второ предложение от страна на ръководството на „Глазурит BASF“ и от октомври 2005 г. започва работа в „Лазурит“ като ръководител на проекти. За тази цел е обучаван в Мюнстер, Германия, където държи изпит и защитава степен „Консултант“.

Г-н Хулка отговаря за корпоративните клиенти на „Лазурит“ като „Балкан Стар“ и неговите дилъри в страната, които работят само със системата „Глазурит“, „БМВ“ и неговите дилъри, „Форд“, „Хюндай“, „Опел Шевролет“,”Тойота” и други. Той консултира ръководителите на фирмените сервизи как да бъдат по-успешни на пазара, да се организират добре и да следят за нормалното протичане на процесите, включително и управленските, в сервизите. Защото колкото по-добре работят те, толкова по-добре е и за „Лазурит“ като техен доставчик.
10.
Ирландско пиянде
10.02.2014 20:31:04
№9, и ти ли за заплата ревеш бе? Ми кажи ква ти е професията, та да тe взема на 2 бона заплата? Белким поне имаш пари за сервиз!
9.
Сервиз мервиз
10.02.2014 19:05:01
Ти много знаеш е май ти си с колелото и с коня.Та ремонтите пред блока не са много приятни ок ама да забраняват да си правиш ремонт в гаража извинявайте.Ми направете минималната заплата 1 000 лева оправете сервизите и само там ще ходим.Повечето сервизи хал хабер си нямат какво правят само говорят пак 1 болт не могат да отвият и завият.Пък пежо ко ми говориш само марката е достатъчна.А пък в ауди къв к`р е ама той пича управителя не те ли праща в неговия сервиз нищо,че си в гаранция той печата пак ще си го бие.Опасно е да си сменяш ходова част и спирачки в гаража ама пък маслото...че като ми блокира двигателя няма да хвръкне да убие някой какво ги интересува къде си сменям маслото примерно
8.
Ирландско пиянде
10.02.2014 18:29:15
Ба'ти смачканата нация сме. Ма то само ревльовци тука бе! Като малки деца, измъчения българин, смачкания българин...бла-бла-бла.

№4, ако искаш и мазерати карай, пожелавам ти го, ама идеята беше, че като взимаш 500 лв, няма да си купуваш кола щото колата иска и поддръжка.

№5, добре бе, ти като си взимаш колата от сервиза не можа ли да си провериш нивото на антифриза и маслото? Ми толкова не можа да дигнеш капака ли? Ма все другите виновни бе! Не е казано, че сервизите са перфектни, ама ти да не би да тръгнеш да си сменяш маслото пред блока на Аудито?

№6, как поддържаш нови автомобили и плащаш? Ако са гаранционни и нови, не се плаща за това. И дори да спреш да ги поддържаш в сервизите, помисли, можеш ли да направиш същия ремонт на поляната пред вас? Не. Безсмислена дискусия тука, само да се оплакваме.
7.
Жоро Бекъма
10.02.2014 18:06:00
На мен ли така ми се струва или само лумпени с предложения за закони по всякакъв начин да притискат измъчения Българин...
6.
aman ot servizie
10.02.2014 17:45:40
Предложението е добро, но като начало да стегнат сервизите. До момента от 4 различни сервиза, в които се поддържам нови автомобили и се плаща затова,а няма един да си е свършил работата като хората. Писах оплаквания те ми се присмиват. В крайна сметка два от видовете автмобили поддържани там никога повече няма да ги купя, относно другия вид е с много ако. КОгато избираш техника последващото обслужване е не по-малко важно от избора при покупката. В БГ сервиз отговорност не носи за нищо. А що се отнася до ремонт пред блока, ще трябва да се докаже какво е то ремонт и дали действително правя такъв. Винаги са ми били любими такива мъртво родени идеи.
5.
=============
10.02.2014 17:34:57
това е добра идея но дали ще се изисква документ за нужната квалификация на работещите в сервиза защото 90% нямат.До номер 3 имам 4 автомобила чисто нови съм ги купувал и когато съм ги обслужвал в лицензирания сервиз на AUDI на другия ден установих че маслото ми е на минимум а бях минал 80км. била го изгорила глупости пълни не те пускат в сервиза отиваш да си вземеш колата а тя работи.......... в Пежо пък как подменят части и нищо не разбират не е истина
4.
Илия Киров
10.02.2014 17:21:37
До №3
За толкова работя и не карам баварец. Може и възможно най-евтиния модел на ТАТА да карам.
3.
Ирландско пиянде
10.02.2014 16:44:09
До №1:
като взимаш 500 лв. заплата за кво ти е кола бе колега? Или си намери по-платена работа или си купи колело. То не може хем без кинти хем пък баварец да караш.

До №2:
ти да не си джужде, че да се бесиш с колана ве? Явно си такъв щом лятото ти пречат и късите светлини през деня. Като не те кефи, купи си една каручка с кон, ни колан има ни светлини, и си зареждай на воля магазините.


Аман от ревльовци, уж мъже пък мрънкате недоволни повече от пички.
2.
Георгиев
10.02.2014 16:19:25
Поредната недомислица и реално вкарване в сервизите на големите фирми/малките да го д....ат/.Защо не се замислят за това че лятно време в населено място с 30 км. в час не редно да караш на къси светлини,че зареждайки магазини или заведения в населени места се бесиш с този колан/сложи махни след 50 м/.На извънградско да и светлини и колан но в населено място където ограничението е 40 км. е смешно. Или ние гледаме в Европа какво правят и давай и у нас,само че там имат условия и пътища......
1.
Илия Киров
10.02.2014 16:18:24
Идеята има смисъл , но е неприложима при нас. Искам да дойде някой да ме глоби , че си правя колата сам , когато взимам 500 лв заплата на месец. Някои неща за да бъдат наложени се изисква подобаващ стандарт. Вероятно ще бъде гласувано , прието , но както много други закони , няма (за щастие) да бъде съблюдавано за изпълнението му.
  Добави Коментар
Правете секс заради тези 10 причини Любовният акт помага на тялото да създаде нови нервни клетки, които подмладяват тялото Защо не искате да живеете заедно с половинка си Две от всеки пет двойки не търсят съжителство
Невиждан късмет за 3 зодии в Годината на Зелената дървена змия През 2025-а планетата Юпитер ще има основно влияние, отваряйки нови възможности и създавайки уникални условия за всеки зодиакален знак Интересна идея за вечеря - Рибен пай - лесен за приготвяне, а толкова ефектен Вижте рецептата
Ето с колко скача цената на хляба след връщането на ДДС от 20% Имаме достатъчно зърно, хлабът ни е подсигурен, така че няма проблем, коментира пред Нова нюз Димитър Бакалов Руснак изнасилил фигуристка в Загреб Тя обяви в социалните мрежи, че оттогава за нея нищо не е същото и призова останалите спортистки да говорят публично за случаите на насилие
Пуснаха на свобода 8-те задържани за източване на казина За тартор на групата е сочен пловдивчанинът Цило Балабанов Температурите падат рязко в неделя По Черноморието ще преобладава слънчево време с разкъсана висока облачност
Помело - защо е толкова полезно? Ето осем основни ползи от този цитрусов плод "Газпром" с нови загуби, продава офиси и курорти Компанията ще се ориентира към втечнения газ
Дните за лунна диета през ноември Този режим позволява да поставим началото на по-здравословно хранене и да се разделим с част от токсините Съдът отказа да пусне от ареста Стефан Димитров, задържан след акцията в Агенция „Митници” Само той и баща му още са в ареста по случая