Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Турция удари нашите превозвачи

Миналата година заради подобен проблем границата с Турция бе блокирана от превозвачи
Ключови думи: Турция, превозвачи, отказ, разрешителни, проблем, блокада
От днес турската страна обяви за невалидни всички еднократни разрешителни за автомобилен превоз между двете страни. Това заяви изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Димитър Ганев на извънредна пресконференция. Това решение е взето едностранно от турската страна. По думите му, като причина за предприемане на тези действия, Турция изтъква, че България е трябвало да предостави 125 000 транзитни разрешителни за тази година. Димитър Ганев обясни, че квотите за разрешителните се предоговарят всяка година.

За 2014 г. квотите не са договорени, въпреки многократните искания от страна на България да се проведе двустранна среща, на която да бъдат уточнени. През миналата година такава не се състоя, а до момента от страна Турция дата за среща не е насрочена, каза още Ганев. Той допълни, че като мотив за отказа Турция посочва, че българската страна би следвало да й предостави броя разрешителни определен през 2012 г. Димитър Ганев уточни, че българската страна не е съгласна с тези условия и настоява за среща, на която да бъдат уточнени тези въпроси. В допълнение той заяви, че въпреки липсата на разговори, от наша страна има абсолютна добронамереност.

През тази година, спазвайки принципите на реципрочност, сме предоставили 5000 плюс допълнителни 10 000 разрешителни, така че турските превозвачи да нямат проблем с преминаването през България до края на февруари. Димитър Ганев припомни, че в резултат на договорености през 2013 г. са разменени 250 000 еднократни транзитни разрешителни за Турция и 10 000 за България. Анализите показват, че на година турските превозвачи използват около 125 000, а българските 10 000. В квотата еднократни разрешителни са включени за всяка от страните по 1 100 от типа за/от трета страна и 32 000 двустранни разрешителни.

Според спогодбата между двете държави при искане на някоя от страните за предоговаряне на квотата трябва да се проведе двустранна среща на която официално да бъде определен броя на разрешителните за следващата година. В спогодбата е уточнено, че в началото на годината всяка от страните предоставя на другата половината от договорените разрешителни. Димитър Ганев обяви още, че българската страна ще въведе реципрочни мерки, във връзка с предприетите от турска страна рестрикции, пише БЛИЦ. Димитър Ганев каза още, че днес се е състояла среща на ръководството на Автомобилна администрация с представители на бранша, на която е станало ясно, че превозвачите подкрепят позицията на българската администрация. Възможно е отново да се стигне до блокиране на граничните пунктове.
3
Коментара по темата
3.
БГ. ФЕН.
05.02.2014 18:28:29
МНОГО СИЛНО ЛОБИ ИМАТ В БГ. ЖАЛКО...
2.
EU
30.01.2014 21:47:15
Пълна блокада на границата. Зарзават може да се внася и от Южна Европа.Ако и гърците ги затворят и край с икономиката на мангалите.
1.
Smith
30.01.2014 21:26:44
Турция чрез ДПС и комунистите си имат правителство в България, та могат да диктуват условия както им е изгодно. А простаците, дето гласуваха за това правителство тук ще духат супата. Надали ще им е за урок...
  Добави Коментар
Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка Военният хибрид залага на скорост и изненада, а не на броня Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара Легендарният футболист бе изненадан с един от най-редките модели на Richard Mille по време на обиколката си в Индия
Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км Покривна кутия, спаднало налягане в гумите и излишен багаж - зимни грешки, които струват скъпо Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли Новата система обещава по-бърз трафик и по-малко емисии, но крие и рискове от киберзаплахи
ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия Производителите предупреждават: новите правила на ЕС за хибриди и емисии след 2035 са икономически неприложими Празниците насаме: как да превърнем самотата в грижа за себе си Коледа без близки не е провал, а шанс за тишина, осъзнатост и нови избори
2026: Годината, в която Близнаци, Везни и Водолей спират да отлагат съдбата си Годината отключва решителни промени за три въздушни зодии, които вече не могат да отлагат личния си път Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати Процедурата за мандатите започва, но партиите не показват воля за стабилно управление.
2025: Рекордна година за златото - поскъпване, търсене и интерес от българските инвеститори Цената на благородния метал скочи с близо 60%, а интересът у нас бележи исторически връх Мария Цънцарова не е освободена от работа бТВ води разговори за нови проекти с участието на Цънцарова през 2025 г.
РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми Контролните измервания на РИОСВ и ИАОС не отчитат превишения на нормите за качество на въздуха във Велико Търново Игнажден чука на вратата: Вярвания, ритуали и как да посрещнем късмета Народни обичаи и забрани, свързани с началото на новата година според българския календар