Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бургас май трябва да спасява летния сезон, преди да мисли за зимни полети

В кадъра са главният изпълнителен директор на „Фрапорт“ Михаел Ройш, областният управител Владимир Крумов и Иван Алексиев – кмет на Поморие и областен лидер на ГЕРБ. Липсва обаче кметът на Бургас Димитър Николов - това вероятно е израз на позиция
Ключови думи: бургас, летище, фрапорт, ремонт, спасяване на сезона, лято

Вчера в Община Бургас се е състояла среща между представители на местната власт и ръководството на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, посветена на въздушната свързаност и перспективите пред предстоящия летен сезон. За нея научаваме не от официалния сайт на Общината, а от фейсбук страницата на летището. Дребен, но показателен детайл: институционалната тишина често говори по-силно от прессъобщенията.

Срещата е илюстрирана със снимка, която сама по себе си е визуален коментар. В кадъра са главният изпълнителен директор на „Фрапорт“ Михаел Ройш, областният управител Владимир Крумов и Иван Алексиев – кмет на Поморие и областен лидер на ГЕРБ. Липсва обаче кметът на Бургас Димитър Николов. Аз избирам да прочета това отсъствие като позиция. Като знак, че битката за интереса на Бургас продължава.

Защото от кратката информация, публикувана от концесионера, става ясно едно: проблемите не са решени. От години бургазлии с основание задават въпроса защо през есента и зимата от и до нашето летище няма полети, докато Варна продължава да живее. Днес „Фрапорт“ разполагат с удобен аргумент – реално започналият ремонт на пистата. Привикнали да не се тревожим за лятото, ние вече бяхме насочили поглед към следващата зима, с надеждата поне няколко редовни линии да се появят в разписанието. Оказва се обаче, че тревогата е много по-близо – още в предстоящия летен сезон.

Летище Бургас затвaря за 6 месеца

Миналата година беше подписано тригодишно споразумение между SunExpress – съвместно дружество на Lufthansa и Turkish Airlines – и българската Electra Airways. В резултат тази пролет започна изпълнението на полетна програма между Германия и летищата в Бургас и Варна. Очакванията бяха високи, надеждите – съвсем реални. Само няколко месеца по-късно, през настоящия декември, тази програма беше прекратена. И няма да се реализира през следващите две години.

Не става ясно дали концесионерът е поел ангажимент за зимни пътнически полети след ремонта

Това е една от темите, обсъдени вчера на срещата в Община Бургас.

Публичната информация не дава ясен отговор дали „Фрапорт“ носи пряка отговорност за провала. Но пък в началото на 2025 година Ryanair директно обвини концесионера, че с високите си летищни такси задушава развитието на туризма по българското Черноморие. Това вече не е слух, а официална позиция на знакова авиокомпания.

Фактите са упорити: германският пазар така и не се възстанови напълно за българските летни курорти. А преди пандемията той беше вторият по значение – с над 700 000 туристи на сезон. Днес няма индикации, че това ще се промени в обозримо бъдеще.

Докато пистата в Бургас се ремонтира, а летището остава затворено за поредна зима, Варна не чака. Варна работи. И летището, и местната власт. Тази седмица Общинският съвет във Варна подкрепи създаването на фонд за подпомагане на транспортната свързаност, финансиран чрез туристическия данък. Това е стратегическо решение – и лоша новина за Бургас. Варна и без такъв фонд беше почти наравно с нас през лятото и далеч напред през есента и зимата.

Докато Бургас е затворен, във Варна от тази есен стартираха нови директни полети на Wizz Air до Рим и Бергамо. Същата авиокомпания ще изпълнява полети от София, Пловдив и Варна до 54 дестинации през зимния сезон. Дори и без ремонта, Бургас вероятно пак нямаше да присъства в този списък – ако съдим по последните няколко зими, в които летището просто не функционираше.

От вчерашната среща не разбираме какво точно са поискали „Фрапорт“ от бургаските власти, за да бъде спасен летният сезон. Нито дали са поели ангажименти за зимни пътнически полети. Не разбираме дали Бургас остава приоритетна територия за товарен трафик – доходоносен за концесионера, но без стратегическа стойност за града.

Пред нас стои дълга зима – и в буквален, и в преносен смисъл. Време за чакане, за надежда, но и за трезва равносметка. Ако през 2026 г. нищо не се промени, въпросът вече няма да е колко полета има Бургас, а дали Бургас и този концесионер имат общо бъдеще.

 

34
Коментара по темата
34.
Флагман супер сте
21.12.2025 00:46:19
Радвам се, че следите летището и давате гласност! Браво Флагман!
33.
Е на това е !
20.12.2025 22:12:08
Сайта се напълни с гагаузи.
32.
До 28.
20.12.2025 21:21:32
И каква е била целта? Да се създаде шум без отговорност, ок - задачата е изпълнена. Ако не е била – тогава резултатът е още по-показателен. Вместо дебат – сблъсък на комплекси и градска гордост.
31.
до 26
20.12.2025 20:57:48
Летял си до Краков щото е бил ЕВТИНджос и всичко около теб за тва са летели щото е било тънкана.
30.
Пьтник
20.12.2025 20:55:28
До 15!Приятел не познаваш областта.На 30 км от града има град на юнеско на юг сьщо има древен град.На 100 е Жеравна. Хотели и ресторант мисля сьщо има добри.Последния полет на Discovery до Франкфурт беше пълен,само в бизнес класа имаше свободни седалки.АКО НЯКОЙ НЕ ИСКА ДА РАЗВИВА ЛЕТИЩЕТО, ТОВА Е ДРУГО.
29.
До 20
20.12.2025 20:52:43
Какви Бургазлии,това са Странджански глигани,злобни,прости,провалиха хубавия град.
28.
До 1
20.12.2025 20:31:26
Като чета коментарите, авторът наистина е постигнал целта си!
Браво , писателю !
Merry Christmas.
27.
до 26
20.12.2025 19:16:13
Бургас не е умряла дестинация; Бургас е УБИТА дестинация!
26.
Защо?
20.12.2025 19:13:34
Летяха в края на октомври до Краков с последните полети. Мислех, че ще се ширим в празен самолет, но уви. Натъпкани като сардели до последното място и в двете посоки. Щом в края на октомври беше претъркано, наистина ли Бургас е умряла дестинация?
25.
до 24
20.12.2025 18:06:56
Благодаря за информацията. Добра новина. Дано ако линията се поддържа изцяло от турците, обслужването да е нормално, т.е. автобусите да имат работещи тоалетни. В много случаи е по-удобно и/или изгодно да се лети от Истанбул отколкото от София, след като умрял Бургас има вече само товарно/военно летище и дори пътуването до Варна си е приключение и риск за живота предвид кошмарния път.
24.
Това е краят
20.12.2025 17:39:47
От началото на декември от летище "Истанбул“ започна да функционира нова редовна международна автобусна линия между Турция и България. По маршрута ще се изпълняват общо четири курса дневно – два в посока България и два към Турция.

Линията свързва Летище "Истанбул“ с Къркларели, ГКПП Дерекьой, Малко Търново, Бургас и крайната дестинация – Варна.
23.
Шмиргел
20.12.2025 17:39:45
От Бургас съм.Там съм роден,учил и живял до преди 18 години.2007-8 г.се изнесох щото с просто око се виждаше,че градът "потъва".Още тогава говорех на приятели,познати,съседи,че Бургас не се развива,а замира.Пасарелки,градинки, хипермаркети, строителство на болници,жилищни кооперации икономика не правят. Убиха пристанището, Нефтохим-а,Кабелния завод...и всичко, което беше някаква индустрия в този град,който по онова време се разраства именно като индустриален град.Сега при идванията ми и срещите с мои познати(тези които са останали там)си говорим,че май съм бил прав.Сега с този ЕС, еврозона,района в който се намира(в покрайнините на Европа)и продължаващите напъни на яловата ни администрация,няма никакъв шанс да си възвърне предишния статус.
22.
?
20.12.2025 17:21:44
Разбит, мръсен, изоставен, ниски заплати...безумни "проекти", които създават НЕудобства на живущите...
21.
Е на тва е!
20.12.2025 17:11:45
До 15 ти явно живееш на друга планета. Ето ти линк за сравнение на туристо потока северно / южно черноморие. За 2024 година платените нощувки в Слънчев бряг са с 126 000 000 лв. повече от тези в Златни пясъци
20.
до 16
20.12.2025 17:06:17
Не се радвам. Няма на какво да ви се радвам. Вие масово сте цървули, които за нищо не ставате. Когато ви се каже истината много квичите, ама излес сега по Александровкса и преброй 5 кучета и 3 пиянки. Ей толкова струвате! Бизнес - няма! Щот "няма да му правя бизнеса на този"! Нали? Все ви скъпо! Все ви мамят! Все някой друг вие виновен! Никой не ви е виновен! Сами си правите всичко! Бургазлии са едни от най-злобните хора!
19.
до 11
20.12.2025 17:04:58
Ааа, недей така! В Бургас ЩЯХА да броят гларусите! Даже и резултат от това велико и "ефективно" "постижение" май не видях... За разлика от Великата Китайска Стена! Тук успяха дори да ни орат плажа и да ни отнемат морето и гледката! Иначе ни скубят за всичко като за "морски" град, а не някакво дълбоко провинциално, умиращо градче със селски панаири.

Та и тук се работи усилено, само че за задушаването ни - психическо, физическо и финансово!
18.
Min4ev
20.12.2025 17:02:44
Min4ev sq prili4a na Robo cop na taq snimka no tva nei vajno

Vajnoto e 4e BS leti6teto misli za Varna

Dobre do6li na Vtoroto varnensko leti6te BS NA TABELATA tai trqvashe da pi6e
17.
Е на тва е!
20.12.2025 17:02:37
До "умниците" 3 И 6. Легловата база от Обзор на юг е няколко пъти по голяма на тази която обслужва варненското летище. Парадокса сега е че самолета каца във Варна и с автобуси извозват туристите до Созопол, Китен и Приморско. Целият смисъл е че парите от летищните такси остават във Варна и от двете летища. Мафиотската групировка ТИМ /бивши служители на военното контраразузнаване по времето на соца./ явно облагодетелства Варна. Преди концесията самолетите кацаха основно в Бургас но другаря Николай Василев уреди ТИМ и себе си с тази безумна концесия. Фрапорт е само параван на мафиотската структура.
16.
До 15
20.12.2025 17:02:01
Много ли се кефиш от факта, радвай се и не забравяй, че последния се смее най-добре!
15.
Хахахахахаха
20.12.2025 16:56:32
"Защо Варна" показва колко повърхностни и плиткоумни сте в Бургас! Никой не работи срещу вас! Тук няма НИЩО след 15 септември! НИЩО! Нямате история! Нямате минерали извори! Нямате един качествен ресторант! Нямате култура на обслужване! Нямате НИЩО! За това няма и интерес към този умрял град! Никой не знае за Бургас. Знаят за Слънчев Бряг! Не за Бургас. Набийте си го в кратуните! В Бургас бизнес НЯМА! Туризмът ви се крепи на алкохола!
14.
До 10
20.12.2025 16:10:21
Покажи ни едно печелившо общинско предприятие,че да го даваме на общината. Едно.
13.
Бургас като цяло предстои да се спасява
20.12.2025 16:07:27
Докато Герб не са го съсипали напълно.
12.
*********
20.12.2025 16:06:09
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
11.
До1.
20.12.2025 15:54:10
Кметът Николов за щастие, не е в списъка с причини. Той е наблюдател на бурята, не участник в нея. В крайна сметка, истинската власт не се нуждае от стол в залата – тя се усеща. Сравнението с Варна е особено успокояващо. Там се работи, тук се чака. Докато Варна работи, Бургас философства. Варна създава фондове, Бургас създава надежди. Варна отваря линии, Бургас отваря теми за размисъл.
10.
пилота
20.12.2025 15:21:35
За тези смешни пари които плаща концесионера на държавата, летище Бургас е най-добре да е общинско. Таксата да бъде намалена и да се развие туризма.
Сегашните мошеници от ТИМ инвестираха някакви смешни пари в два нови измислени терминала във Варна и Бургас, които не стават и за селски летища и вдигната таксите. Буквално печатница за пари.
Смятайте правят нови термйнали и поне не сложиха една по-модерна сграда с поне 4-5 ръкава за авиокомпании които искат да ползват по-добра услуга.
Летища с нови терминали без ръкави няма никъде вече, дори в Африка,
9.
Запознат
20.12.2025 15:15:16
Този на който трябва да се сърди кмета е онзи мошеник Николай Василев от НДСВ, който реши да концесионира летищата във Варна и Бургас заедно в пакет и отделно от това допусна включване на клауза, която не позволява опериране на други граждански летища в радиус от 100км от Варна и Бургас. Николай Василев е варненец и неговия интерес в случая е ясен. Даде едно здраво рамо на Варна и ТИМаджиите, които са реалния концесионер. Фрапорт е една фасада, Взимат някакъв % от печалбата но ТИМ са тези които движат нещата.
Отделно преди няколко години тази концесия се поднови за още доста години от единия от служебните кабибети на Румен Радев, вместо да бъде предоговорена.
8.
Енчо
20.12.2025 15:07:48
Бургас е важен единствено за населението от областта и сливенско и ямболско! Това е капацитетьт му. И става смешно, когато започнат да го сравняват с Варна..
7.
До 6
20.12.2025 15:02:28
Много важно Бургас
Важното е Слънчев бряг да се напълни
ТАМ Е ПЕЧАТНИЦАТА НА ПАРИ,ДО КОЯТО ГНУСНИТЕ ГЕЙБЕРАСТИ НЯМАТ ДОСТЪП
Просто давам повод за размисъл
6.
Някой
20.12.2025 14:51:43
Бургас няма какво да предложи. Тук нищо не се случва. Няма клубове, няма ресторанти, няма магазини, няма нощен живот, няма млади хора, няма музеи като хората.... Нищо няма. За какво да дойдат тези туристи зимата? Няма такова нещо, което да привлече туристи. Варна е друг град. Там има живот, а и концесионера на двете летища, ще се грижи винаги да напълни своя град и своите курорти на север от Варна.
5.
Ivan
20.12.2025 14:45:01
Защо не попитате тези от областна и паморие кой даде летището на концесия на Варна !
4.
*********
20.12.2025 14:18:13
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
3.
Много умно
20.12.2025 14:17:30
Фрапорт е концесионер, както на Летище Бургас, така и на Летище Варна. Така че въпросът не е в концесионера, а в града. В Бургас местните няма какво да правим през зимата, пък камо ли туристи да дойдат!!!! То и през лятото е същото защото туристите отиват в курортите, а не в Бургас. Ей сега да дойде някой ще му писне от трафик, теснотия и мръсотия, ще отде 1 път на "къщичките" (щото няма дпугаде къде) да го одерат и ще избяга с 200.
2.
Е на тва е!
20.12.2025 14:14:36
Вън ТИМ от Бургаското летище. Летището трябва да стане общинска собственост в съучастие на черноморските общини от Бургаска област.
1.
Стюардеса
20.12.2025 14:14:15
Съчинения по картинка.
Пистата е в ремонт , ама давай да си чешем езиците. Във Варна имало полети , ами тя концесията е там. Докато концесията е на тимаджии ще е така,направили били фонд. На теб ли да обяснявам , че в Бургас такъв фонд има повече от 7 години.
  Добави Коментар
Защо продължаваме да избираме сходен тип партньори в любовта Къде грешим в избора на партньор във връзките Евродепутати: Колегите ни свикнаха, че в България се провеждат избори на шест месеца Ситуацията у нас няма да повлияе на влизането ни в Еврозоната
Александър Сано: Оцелях по чудо в катастрофа край Бяла „Връщах се с аудито от рождения ден на един приятел в Русе. След едно спускане, малко след кръстовище край Бяла, колата поднесе и се забих в горичка“, разказва Сано Лекар: Никога не носете обувки вкъщи Децата са изправени пред най-големия риск; пълзящите животни докосват пода, след което пъхат ръце или играчки в устата си
Венета Райкова остана без ефир и доходи Тв водещата претърпя най-болезнения провал в кариерата си Какво се случва със сметки, кредити, депозити, лизингови вноски и инвестиции с въвеждане на еврото С въвеждането на еврото от 1 януари 2026 г. всички финансови продукти в левове ще бъдат еднократно и безплатно превалутирани в евро по фиксирания курс 1 евро = 1,95583 лева
На какво е симптом събирането на границите на кръвното Артериално е налягането, което кръвта оказва върху стените на кръвоносните съдове Установиха до какво води прекомерната консумация на кафе при жените Това са откритията на изследователи от университета Флиндърс (Австралия)
Трик: Тайната рецепта за идеално печено пиле Това е техника, която може да се използва не само за пиле, но и за кокошка или дори пуйка Броени дни до Коледа: Ето как празниците могат да продължат 12 дни Засилено полицейско присъствие, проверки и ограничения за камионите през предстоящите почивни дни
През зимата вечеряйте в този час, категорични са учени Човешкото тяло функционира според вътрешен биологичен часовник, който регулира вътрешните процеси Удар на полицията: Нелегален тютюн за наргиле за над 100 хил. лв. открит в София, двама братя са задържани Разфасовките са били предназначени за пазара