Бургас купува още 7 електрически автобуса, една от най-дългите линии на градския транспорт ще е напълно „зелена”
Седем нови автобуса трябва да бъдат закупени от „Бургасбус”, за да се допълни автопарка на предприятието така, че максимално оптимално да изпълнява своите задължения към бургазлии и гости на града. Това става ясно от докладна записка, внесена за разглеждане от Общинския съвет от инж. Петко Драгнев - управител на транспортното дружество. Два 18-метрови и пет 9-метрови автобуса с електрически двигатели ще бъдат закупени в рамките на проект по процедура за директно предоставяне, именувана „Подкрепа за интегрирано градско развитие в 10-те градски общини - основни центрове за растеж”, ако местният парламент даде зелена светлина.
Със съгласието си, общинските съветници ще направят така, че „Бургасбус” да поеме дългосрочен дълг с максимален размер до 5 млн.лв. за инвестицията и доставката на автобусите. Срокът за усвояване на кредита е 24 месеца, считано от дадата на подписване на договора. Погасителният план е съобразен перфектно с приходите и разходите на фирмата и няма да доведе до проблеми.
Ще пътуваме и с банкови карти в автобусите на „БургасБус“
Аргументите на инж. Петко Драгнев в подкрепа на това предложение са солидни. Всеки един от автобусите, които бяха доставени по проекта за интегриран градски транспорт, е с пробег от близо 1 млн.км. - това е разстояние, равно на 3 пъти дистанцията между Земята и Луната. Това означава, че тези превозни средства са практически в края на ресурса си.
Колко време отнема пътуването с градски транспорт от ж.к."Меден рудник" до центъра на Бургас
„С цел поддържане на високото ниво на обслужване, което прави привлекателен масовия градски транспорт в Бургас, както и за спазване на екологичните и техническите изисквания към превозните средства, въведени с договора за обществена услуга, следва да продължим обновлението на автобусния парк. След доставка и въвеждане в експлоатация на електрически превозни средства, изграждане на собствена фотоволтаична централа и инсталация на прилежащи батерии, „Бургасбус” натрупа опит с електрическите транспортни технологии и направи голяма крача в посока енергийна независимост. Това правим с настоящата докладна записка”, пише инж. Петко Драгнев.
Той уточнява, че двата 18-метрови съчленени (тип хармоника) автобуса ще заменят дизеловите, които обслужват бързата линия Б1, като по този начин най-дългата и натоварена линия в града ще се превърне в изцяло ‘зелена”. Останалите пет 9-метрови автобуса ще бъдат разпределени по нужда по другите линии на градския транспорт.