Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Как се става милиардер от маратонки: Историята на Роджър Федерер

Ключови думи: роджър федерер, милиардер, маратонки

Тенис легендата Роджър Федерер вече е един от малкото спортисти, които могат да се нарекат милиардери.

Федерер, който спечели 20 титли от Големия шлем между 2003 и 2018 г.,  натрупа 130,6 млн. долара от наградни фондове по време на 24-годишната си спортна кариера, която приключи през 2022 г. Но по-голямата част от богатството на швейцарската звезда идва от серия от сделки със спонсори, наред с проницателна му инвестиция в местна марка маратонки, пише Investor, цитирайки публикация на Bloomberg.

Според  индекса на милиардерите на Bloomberg нетното състояние на Федерер е около 1,3 млрд. долара, което го поставя в елитна класация, в която влиза и Майкъл Джордан с 3,5 млрд. долара. Миналата година Bloomberg изчисли богатството на Тайгър Уудс на около 1,36 млрд. долара.

Според близки до Федерер хора, швейцарецът притежава значително повече от 1 млрд. долара. Оценката на Bloomberg взема предвид приходите, инвестициите и рекламните сделки на Федерер през кариерата му, коригирани спрямо преобладаващите данъчни норми в Швейцария.

Много от сделките му са сключени с продължителност от десетилетия, от спонсорства с банката Credit Suisse (сега UBS Group AG), производителя на часовници Rolex и швейцарския производител на шоколад Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG. Федерер е изградил и тясна мрежа от консултанти около себе си, включително чрез Team8 - компания, която той съосновава с дългогодишния си агент Тони Годсик през 2013 г., както и чрез швейцарската фирма Format A AG, която помага за управлението на различни инвестиции, и неговата благотворителна фондация.

„Федерер е напълно безпристрастен. Той никога не казва грешни неща“, посочва спортният анализатор Боб Дорфман. „Той не е от типа хора като Джон Макенроу, които са емоционални личности. Но по отношение на продаваемостта, той е един от най-добрите в тениса“, изтъква Дорфман.

Най-големите сделки на Федерер стават факт към края на кариерата му.

До 2018 г. се появяват условия за подновяване на договора с Nike Inc. - подписан за първи път през 1996 г. Тенисът не е основен пазар за Nike, което позволява на Годсик да опита с други потенциални партньори. Популярната марка Uniqlo, собственост на японската Fast Retailing Co., предлага на Федерер 300 млн. долара за 10 години, за да бъде една от водещите спортни икони на компанията. По това време Федерер е на 37 години и близо до прекратяване на активна тенис кариера, като в условията на сделката няма клауза за прекратяване при оттегляне от спорта. Изборът тук е очевиден.

Все пак това не е най-успешната сделка на Федерер. Това е инвестиция, която идва чрез случайно представяне от съпругата му, която купува чифт маратонки от обещаващата  швейцарска марка On. В Швейцария има много банкери и адвокати, но не и много спортни марки. Основана през 2010 г., On става известна като марка висок клас маратонки за джогинг. Отличителната ѝ подметка, в която има повече празно пространство, отколкото гума, е базирана на прототип, направен от съоснователя Оливие Бернхард - бивш професионален състезател по сериите триатлон Ironman - който залепва парчета от градински маркуч към основата на маратонките.

За разлика от сделката с Nike, Федерер има право да си намери спонсор в индустрията за спортни обувки, защото Uniqlo не произвежда такива. Фанатик на тема маратонки, който притежава над 250 чифта, Федерер кани основателите на On на вечеря в Цюрих. Годсик също има връзка с тях чрез инвестиция във фирмата. В крайна сметка е сключена сделка, според която Федерер купува около 3% дял в On Holding AG и прекарва време в лабораторията им, проектирайки собствената си обувка.

Към момента пазарната оценка на On достига 17 млрд. долара, което означава, че делът на Федерер в компанията достига 500 млн. долара.

Досега Федерер избягваше прекомерната публичност като роли на коментатор или съмнителни спонсорства. Наскоро той развя френското знаме, за да даде старт на автомобилното състезание "24 часа на Льо Ман" и пусна нова колекция дрехи Uniqlo в Париж. Вероятно ще бъде и на „Уимбълдън“  - арената, на която постига най-големите си триумфи - когато шампионатът започне следващата седмица.

 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Нова ера на зарядните устройства Смартфоните и лаптопите ще разполагат с един общ порт Новите съседи се завръщат, Амадор е успешен бизнесмен Най-новият 16-и сезон стартира у нас на 28 декември (неделя) и ще се излъчва всяка събота и неделя от 20:00 ч., превръщайки България в първата страна, в която епизодите ще дебютират международно
Наш 70-годишен околосветски пътешественик счупи мачта На помощ се е притекъл корабът на Българския морски флот "Странджа", който е пътувал към столицата на Уругвай Монтевидео Грипът настъпва, яжте кисело зеле и туршия Това е съветът на проф. Кантарджиев
Гроздоберачката от двулевката си отиде в нищета На 81 години почина Кина Гърбова, чийто образ красеше соцбанкнотата Румен Гайтански разпродава всичко в България и се изнася от страната Според източниците Гайтански вече дори е напуснал България и трайно се е установил в Базел, където притежава просторно имение
Мъж се задави с десерт и почина на коледната трапеза Когато сервирали традиционния италиански коледен сладкиш, панетоне, той си взел малко, но изведнъж не можал да диша Чирозът на стана по-скъп от калкана: Цени до 45 лв. за кг на рибната борса в Бургас Цената на чироза е повишена, защото по принцип за сушенето и веянето на риба се изисква труд и майсторлък
Експерт съветва как да се движим безопасно в снежна и заледена обстановка Извадете ръцете си от джобовете! Умерен ръст на жилищните цени в България през 2026 г.: Как еврозоната променя пазара Дори и предлагането да се повиши, то няма да изпревари търсенето, тъй като няма предпоставка за по-ниски доходи, а напротив – купувачите ще се стремят все повече да  подобряват качеството си на живот
Регистрационните таблици в София - от „С“ до „ОХ“: Как стигнахме до края на азбуката Въведени са нови буквени комбинации с допустими символи за сериите на автомобилните табели Заради еврозоната българите пазаруват повече. Страхуват се да не изгубят парите си И бързат да ги обърнат в стоки