Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Решението за цената на синята зона беше трудно, но трябваше да се съобразим с интересите на бургазлии

Етажните паркинги са добро решение, призовавам и частните инвеститори да помислят по тази тема, каза Евелина Михалева
Ключови думи: Евелина Михалева, ГЕРБ, синя зона, зелена зона, цена на синята зона, Флагман, Бургас, ОбС Бургас

Минутите след решението за актуализацията на цените на синята и зелена зона, председателят на постоянната комисия по Транспорт в ОбС Бургас Евелина Михалева коментира пред журналисти мотивите за промяната и възможните решения на проблема с паркирането в града.

Днес тя и колегите й взеха трудното решение за повишаването на таксата за престой - от 1,30 лева на 2 лева. Според мнозина това е закъсняла мярка, защото в редица други градове вече е реализирана. Дори в Благоевград зоната е 2 лева на час. Други обаче критикуват общинските съветниците, тъй като имат друго възприятие - смятат, че паркирането трябва да е или безплатно или на символична цена. 

Актуализираха цената на синята и зелена зона в Бургас

– Г-жо Михалева, нужно ли беше повишаването на цените в синята и зелена зона на Бургас, при положение че местата за паркиране в централната част на града намаляват?

- Логично е, защото наистина местата за паркиране стават все по-малко. Въпреки твърденията на някои от колегите, че едва ли не Бургас бил умиращ град, това не е така – Бургас е много жив град с огромен брой регистрирани автомобили. Само от началото на годината досега в Общината са регистрирани 378 нови автомобила. И това са само новите, не броя тези, които са закупени втора употреба. Затова проблемът с паркирането е много сериозен! И не е само в Бургас – това е световна тенденция. Все повече хора искат да ползват личен автомобил, защото той вече не е екстра, а необходимост.

– А защо се налага увеличението на таксите за Синя зона?

- Синята зона не е социална придобивка – това е удобство, за което, ако имаш автомобил, трябва да се научиш да плащаш. Много трудно се взема решение за повишаване на цените, особено когато е по-високо. За нас също не е лесно, но защитаваме интересите на гражданите, които живеят в ЦГЧ, "Възраждане", зоните около Морската градина. Важно е да уточня, че новите цени няма да засегнат тях – абонаментът за живущи остава 5 лева на месец, което е социална услуга и напълно оправдана за тях.

– Кога ще влезе в сила новата цена?

- След 14 дни. Ако няма обжалване, очакваме новите цени да влязат в сила от 1 април.

– По време на дискусията, повдигнахте важен въпрос – 15% от спрелите автомобили са електромобили. Смятате ли, че трябва да се преразгледат правилата, защото в един момент те може да задръстят Синята зона?

- Това е кардинален въпрос, но говорим, че сме зелен град. Заради това не смятам, че на този етап можем да ограничаваме електромобилите. Напротив, трябва да ги насърчаваме.

– Казахте, че актуализацията на Синята зона е само инструмент. Какви други мерки трябва да се предприемат за решаване на проблема?

- Етажните паркинги са ключовото решение. Опитваме се да намерим инвеститори за подземни паркинги. В много други държави повечето паркинги в централните градски части са частни. Това е дългосрочна инвестиция, която носи постоянен приход, вместо еднократна печалба. Призоваваме частните инвеститори да помислят в тази посока, защото това е бъдещето.

–А готов ли е Бургас за буферни паркинги и етажни паркинги вътре в комплексите?

- Засега – не. Мисленето все още не е узряло за тази промяна, но съм сигурна, че ще дойде моментът. Бургас бързо се развива и свикваме с новите неща, но трудно се отказваме от удобствата, които сме имали досега.

– Днес колегите ви от „Възраждане“ попитаха докъде е стигнало строителството на етажните паркинги, но в същото време техният депутат Александър Койчев пусна сигнал срещу един от тези проекти на общината... 

- Да, това питане е абсурдно. От една страна, не подкрепят Общината за промяна на Подробния устройствен план (ПУП), за да може тя да изгради етажни паркинги. От друга – питат докъде е стигнало строителството. Не мога да коментирам повече, защото се притеснявам, че няма да съм политически коректна.

Популизъм вместо реални решения: Как депутатът Александър Койчев саботира решаването на паркинг кризата в Бургас

– Ще се запазят ли часовете за Синя и Зелена зона, тъй като мнозина искат да има ограничение - до три часа за ЦГЧ?

- Засега няма промяна. Но ще ви издам нещо в аванс. Работим и по наредбата за Червена зона, която ще предложим съвсем скоро.

– Каква ще е концепцията й?

- В нея ще има, точно това, за което говорите - ограничен престой до три часа. След изтичане на времето, автомобилът трябва да бъде преместен, в противен случай ще се слага скоба и ще има санкция. Целта е хората, които идват за кратък престой – за лекар, зъболекар, козметик и други услуги, да могат да ползват местата, без да има застояли коли през целия ден.

– Това ли е най-работещата мярка?

- Да, смятам, че това ще бъде ефективно решение.

 

Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия Коледният дух завладя Русе с хиляди светлини, ефектни декорации и 16-метрово виенско колело с изглед към празничния Дунав Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ Българският лекарски съюз алармира, че без приет бюджет за 2026 г. няма да има нов рамков договор, а болниците и пациентите ще понесат тежките последици
Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара Наличие на Bacillus cereus в производствена линия доведе до предпазно изтегляне на няколко популярни марки адаптирано мляко от българския пазар Властта се срива, Радев излиза напред Политическата криза се задълбочава, а президентът Радев може да използва ситуацията за ново начало
Откраднаха коледна елха от района пред училище в Радомир Извършителите се издирват Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората Общинско решение за изграждане на соларна централа доведе до напрежение сред живеещите в подножието на Родопите
Как евтините китайски дрехи заляха Европа Стоките често не отговарят на стандартите за качество, някои са опасни Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари? Думата "сафари" е използвана в погазания още от 2003 г.
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана Растението е ценено заради своите противовъзпалителни, антибактериални и тонизиращи свойства, но има и скрити опасности Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост Исторически всяко поскъпване води до социално напрежение, което е риск на фона на международните санкции и обезценяването на риала
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден Оказва се, че охлаждането променя структурата им дотолкова, че те започват да действат благотворно на метаболизма Взимаме повече пари заради новите ваучери за храна Важно е да знаете какви са промените, които настъпват с еврото