Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Всеки да може да наема самолетите на властта, предлагат депутати

Ключови думи: новини, Флагман, ПП-ДБ, Бургас, авиоотряд

ПП-ДБ предлагат промени в закон, с които държавният авиационен оператор да стане фирма - щял да има печалба и възможност да бъдат вдигнати заплатите на пилотите. Депутати искат държавният авиационен оператор да бъде преобразуван в еднолично търговско дружество със 100% държавно участие, като принципал ще е министърът на транспорта, пише 24 часа. 

Това става ясно от промени Закона за гражданското въздухоплаване, внесени от депутати от ПП-ДБ начело с бившия премиер Кирил Петков.

Вносителите посочват, че в момента правителственият авиоотряд е изцяло на бюджетна издръжка, поради което има ограничения на заплатите на пилотите. Освен това на тях им се налагало да изпълняват и други полети, за да натрупат необходимите часове във въздуха и да получат допълнително възнаграждение.

При преобразуването в търговско дружество държавният авиационен оператор щял да се приравни към стандартна авиокомпания и да има и допълнителни приходи. Така щели да отпаднат и финансовите ограничения. В мотивите се посочва, че задълженията му да превозва хората от властта остават, за което ще се отпускат пари от бюджета.

Превръщането на оператора в стандартна авиокомпания ще позволи летателните му машини да се ползват и за търговски полети срещу заплащане, обясниха юристи. Тоест всеки, които иска и има достатъчно пари, ще може да наеме някой от самолетите на властта. В момента операторът има фалкон и еърбъс, както и три хеликоптера.

След като дружеството стане търговско, то ще може да изпълнява официално и спешната медицинска помощ по въздух, обясни по време на изслушване в парламента министърът на транспорта Георги Гвоздейков. Сега държавният оператор не отговарял на европейските стандарти.

Според министъра вече е в ход процедурата по производството на първия медицински хеликоптер, който се очаква да пристигне до края на годината.

Според министъра промяната в закона давала възможност на оператора да бъде по-гъвкав и да увеличава възнагражденията на персонала, което ще реши проблема с недостига на инженери и пилоти.

В същото време ще продължи да изпълнява полетите със специално предназначение – да обслужва Министерския съвет, президентството и различни делегации.

И двете дейности ще може да бъдат финансирани от държавата с до 15 млн. евро и за момента разчетите показват, че тези суми няма да бъдат надхвърляни, обясни Гвоздейков.

Давала се и оперативна самостоятелност на оператора, защото в момента за всяко решение се търсело одобрението на министерството на транспорта. Ще може да се генерира и разумна печалба, ако се налагат и друг вид полети, допълни Гвоздейков.

Промените в закона предвиждат за държавния оператор да се прилага и Законът за публичните предприятия. Това означавало

ръководството му да се избира с конкурс и да има прозрачност за дейността и финансовите му резултати

Назад във времето имаше няколко случая, при които се оказа, че държавният оператор е возил футболни отбори. Това предизвика скандали, защото той няма лиценз за търговски полети, а само за такива със специално предназначение.

1
Коментара по темата
1.
operaott
17.07.2023 15:18:52
И като почне да излиза на печалба да я продадем или концесионираме. ОБАЧЕ, как ще се финансира преди да излиза на печалба, след като държавната намеса е забранена при търговски дружества?????? с кредит от няоя банка.
  Добави Коментар
Защо в Хърватия проклеха еврото Точно преди три години - друга страна става 20-ият член на еврозоната - Хърватия От 30 г. се занимавам с недвижими имоти, през 25 от тях се говори за "балон" на цените, казва брокер Цените на имотите са в евро от 20 години и може би ние сме един от секторите, в които потребителите няма да усетят някаква драматична разлика, смята Александър Бочев
Започна операцията по изтегляне на кораба „Кайрос“ край Ахтопол Танкерът стои повече от една седмица на котва на почти една морска миля от брега на Ахтопол Къде се е намирал първият български мол Това е една много представителна сграда, имала е колонада и полукръгъл план за засводени конструкции
България е била приета в ООН преди точно 70 години Страната ни е приета за пълноправен член на 14 декември 1955 г. с резолюция на Общото събрание на световната организация Бъдни вечер под натиск: Между 30 и 40 лева излиза храната на човек за празничната трапеза Нарастващите цени принуждават някои домакинства да ограничат броя на традиционните ястия 
Българските протести оглавиха първа страница на "Ню Йорк Таймс" Под кадъра от редакцията на изданието пише: „Корупция разтресе България; Антиправителствено шествие в София през седмицата" Живия Нострадамус направи тежко предсказание за Путин за 2026 г. През цялата 2025 г. се носеха различни слухове за здравето на руския президент
Последният мач на Джон Сина: Краят на легендата в WWE След 17 световни титли и над 650 сбъднати детски мечти, кечистът излиза на ринга за финален път Измамници обещават изцеление от диабет в Бачковския манастир, 30 души са подмамени Фалшивата обява вече е свалена от мрежата
Бърза млечна баклава готова за 30 минути Млечната баклава е нежен турски десерт, който съчетава хрупкави кори и кадифен млечен сироп Стрелба в университет в САЩ, двама студенти са убити, осем са в критично състояние Има и девети ранен, но той е вън от опасност