Нидерландски изследовател предсказа с точност земетресението три дни преди трусовете

Турският президент Реджеп Ердоган нарече случилото се „историческо бедствие“
Ключови думи: земетресение, турция, нидерландски изследовател, предсказание

Нидерландецът Франк Хохербейтс предсказа с точност мощното катастрофално земетресение, отнело хиляди животи в Турция и Сирия, три дни преди да се случи. На 3 февруари той написа в профила си в Туитър: „Рано или късно ще има земетресение с магнитуд 7,5 в този регион: Турция, Йордания, Сирия, Ливан“. Към публикацията бе добавил и карта, на която с абсолютна точност е очертал и епицентъра на труса.

Хохербейтс работи за изследователския институт „Солар систъм джиометри индекс“, който се занимава с изчисляване на данни, свързани с конкретните геометрични позиции на Слънцето, планетите от Слънчевата система и Луната. От института твърдят, че когато тези данни се изобразяват на специална графика, тя лесно показва къде предстои по-голяма сеизмична активност. При това графиката представя предстоящите възможни трусове обикновено в рамките на три-четири дни преди те да се случат. Именно такава карта, създадена въз основа на позициите на планетите, бе публикувал в профила си и нидерландецът.

Тъй като заниманията му го сродяват много повече с астролозите, отколкото с класическите учени, туитът от 3-ти февруари веднага предизвика вълна от възмущение сред сеизмолозите, които не спестиха дори обидни определения като „лъжеучен“. Нападките продължиха дори след като прогнозата на Хохербейтс и института му се сбъдна. Малко след като целия свят научи за бедствието нидерландският сеизмолог Мартин ван ден Енде, написа следния коментар под публикация на Хохербейтс: „Моля, всички, които четат тези „прогнози" - не се поддавайте на тях. Земетресенията не се предизвикват от позициите на планетите и няма научен метод за прогнозиране на земетресения. Моля, консултирайте се с истински сеизмолог, ако имате въпроси.“

Атаките срещу Франк Хохербейтс обаче само засилиха интереса към него и организацията, в която работи. Туитът му от 3 февруари се превърна във вирусен и до момента е посетен от над 41 милиона души.

Вижте във видеото какво още разказва Хохербейтс за прогнозирането на земетресения и работата си:

Вчера „Солар систъм“ пък публикува апел към потребителите да не ги заливат с въпроси и обаждания, защото са малък колектив и не могат да отговорят на всички. Организацията обяснява, че е насочила вниманието си единствено към възможни предстоящи земетресения с приблизителен магнитуд 6 по скалата на Рихтер и по-голям. Те твърдят, че такива трусове обикновено се случват когато планетите достигнат точно определени позиции в Слънчевата система. Интересното е, че „Солар систъм“ използва термина „съвпад на планетите“, който е част и от речника на астролозите.

„Всичко това обяснява защо подобни мощни земетресения обикновено са групирани във времето. Добър пример е месец декември на 2016 г., който беше сеизмично много активен поради по-критичните позиции съвпади на планетите през целия месец. Това ни позволи да направим три предупреждения предварително“, заявяват от организацията.

Те признават, че често ги атакуват учени с аргумента, че планетите не могат да влияят върху Земята, тъй като разстоянието между тях е твърде голямо, за да може гравитационната им сила да бъде от значение. „Въпреки, че математически наистина е лесно доказуемо, че гравитационната им сила е малка, логиката зад това разсъждение е погрешна в основата си, защото не обяснява защо в случая се разглежда само гравитационната сила между планетите. През 40-те, 50-те и 60-те години на миналия век радиоинженерът Джон Х. Нелсън доказа чрез наблюдение на радиокомуникация на къси вълни, че позициите на планетите в Слънчевата система влияят значително на земната атмосфера. От близо 1500 прогнози за атмосферното състояние, които прави през 1967 г., той познава в 93,2% от случаите. Неговите методи за прогнозиране, макар и на пръв поглед забравени, не са опровергани и до днес“, заявяват от изследователския институт.

Не съм изненадан
08.02.2023 02:45:22
Днешната наука продължава със средновековните догми.Тогава църквата заклеймяваше кое е право или не и изгаряше "шарлатаните" на клади,днес същата роля са заели синекурците от разни университети,които не могат да приемат такова "богохулство" срещу науките и бързат да заключенията и заклеймяването.
Аре у лево
07.02.2023 10:59:03
Аз предсказвам, че до 5 години в Япония ще има поне едно силно земетресение, което ще причини материални щети и жертви. Оракул ли съм? Ми не, просто Япония е в един от най-земетръсните райони на света
No Way
07.02.2023 10:57:05
Предсказанията се правят преди да се случи събитието. След това е нещо от рода на "ама аз това го казах или го сънувах, вервайте ми" Тя и баба Ванга и Нострадамус са предсказали уж всичко, но го пишат когато вече се е случило. Всички предварителни прогнози на разни " звездите ми го говорят" са се проваляли. Колко пъти идва Армагедона за последните 30 години? Божка ай спри се с тъпите статии
Селянин
07.02.2023 09:53:12
Гравитацията е интересна и мощна сила и определено влияе на цялата вселена. Имаме още много да учим за тези физични закони и влияния.
Чичо леля
07.02.2023 09:47:12
Там винаги ще има земетресения защото се кръстосват границите на тектонските плочи на 3 континента точно там, и който и да го каже ще познае , а който има достъп до някакво изследователско оборудване то може даже да предскаже кога, така че това изказване е от рода на , септември ще вали дъжд в България
Какво означава
07.02.2023 09:35:36
“Рано или късно”? Звучи ми като врачките: “Ще стане до 3... до 3 дена, до 3 седмици, до 3 месеца, до 3 години!”. И след 30 години се сещаш, и си казваш: “Бах маа ѝ, тая ми позна!”.
Бс
07.02.2023 09:33:46
Възможно е да има такава връзка.Човекът открива и обяснява нещо,което сеизмолозите не са учили.Това не означаеа,че е грешно,може да е откритие в полза.
Венцислав Мутафчийски още умува защо за COVID-19 в Китай се действало толкова строго Не намерих отговор, има нещо, което не знаем, сподели генералът Радев очаква от правителството и ЦИК да организират честни избори 2% разходи за отбрана вече не са достатъчни, каза президентът