Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Електроинженер с бляскава биография получи условна присъда за причиняване на смърт на пътя

Ключови думи: Димитър Ташков, новини, Флагман, Бургас

Електроинженерът Димитър Ташков получи условна присъда от една година и половина с три години изпитателен срок за причиняване на смърт при непредпазливост на 20-годишно момиче и нанасяне на средна телесна повреда на друго момиче на 24 години. Освен това 29-годишният Димитър ще остане без шофьорска книжка за година и шест месеца, пише Трафикнюз.

Инцидентът стана преди почти 2 години – на 7 октомври 2020 г., на пътя Пловдив-Хасково, при разклона на село Чешнегирово. 20-годишното момиче е загинало, след като е било блъснато от колата на Димитър.

Според обвинителният акт, младата жена от село Богданица се е движила по пътното платно заедно с 24-годишната си сестра, когато били блъснати от автомобил тойота, управляван от 28-годишния шофьор. Той се e движил в посока Хасково, в същата посока вървели и двете сестри. Починалата Ана Борисова била на пътното платно, а сестра и Стефка Петрова вървяла по банкета, държейки я за ръка. Двете момичета били с тъмни дрехи и не се забелязвали предвид късния час – около 20 часа. Според автотехническата експертиза, направена в хода на досъдебното производство стана ясно, че автомобилът на Димитър се е движил с 86 км./ч. Веднага след това той се е обадил на 112 и на място пристигнали Бърза помощ и полиция, но медиците само констатирали смъртта на момичето.

Загиналата Анка и сестра й Стефка са решили да вървят 12 км до дома си във фаталната нощ. По-рано те се качили на влак за Поповица, но се объркали и слезли в Чешнегирово. Тъй като нямало транспорт до Богданица, поели пеша.

В днешното заседание в Окръжен съд – Пловдив подсъдимият Димитър Ташков каза, че изключително много съжалява за случилото се и поднесе искрените си съболезнования на семейството на двете сестри. Родителите на момичетата и пострадалата Стефка се конституираха като частни обвинители. В залата присъстваха само майката и бащата на починалото момиче. От думите им стана ясно, че те имат още 5 деца, които обаче нямало как да присъстват.

Присъдата на Димитър беше произнесена от съдия Цветан Цветков, като се взеха предвид множеството смекчаващи вината обстоятелства при инцидента.

Електроинженерът е завършил с отличен успех Софийската математическа гимназия, след което е продължил висшето си образование в един от най-престижните университети в света – в Единбург, Шотландия. Там също получава отлична диплома, след което има и завършена магистратура. Няколко година живее в Англия, след което се прибира в България и започва работа в ЕВН и е определен от ръководството като „изключително ценен кадър”. Живее е София, но работи в Пловдив, като отговаря за пренасянето на фотоволтаиците към електропреносната мрежа. Женен е и има две малки деца. От автобиографията му също става ясно, че е сертифициран от „Менса”.

Предвид всички тези факти, обстоятелствата около инцидента, чистото съдебно минало, липсата на предишни нарушения по пътищата и съдействието по разследването, прокуратурата и защитата на Димитър поискаха минимално наказание. Шофьорът изцяло призна вината си и по никакъв начин не оспори обвиненията описани в обвинителния акт и се разкая за случилото се.

Адвокатът на Димитър – Димчо Джибелиев коментира пред TrafficNews след заседанието, че отнемането на книжката на електроинженера ще се окаже доста голям проблем, защото няма как да пътува от София до Пловдив, за да върши работата си и най-вероятно ще трябва да загуби работата си.

"Подобни инциденти могат да се случат на всеки и всички участници в движението трябва да очакват правомерно поведение от останалите на пътя. Както шофьорите имат задължения, така и пешеходците трябва да спазват своите. Те са длъжни да се движат по тротоара или по банкета. Ако се намират на пътното платно, те трябва да са срещу движението и да бъдат един зад друг", коментира още адвокатът.

 

1
Коментара по темата
1.
Реалист
28.09.2022 14:30:35
А трябваше да получи минимум 15 години , както и всички останали убийци на пътя.А дали е " ЕЛЕКТОИНЖЕНЕР С БЛЯСКАВА АВТОБИОГРАФИЯ " или кварталният пропаднал клошар няма никакво значение. Убиецът на пътя си е убиец на пътя.
  Добави Коментар
Арести на топ полицейски шефове разкриват тайна война в МВР Полицаи, наркотици и съмнения за дългогодишна колаборация Поморийчета с престижни награди от Национален конкурс Ето как се отличиха
"Възраждане" към президента: Държавата е в сложна и кризисна ситуация (ВИДЕО) Костадинов попита Радев "за" лева ли е или еврото Отборът на Бойко Борисов фалира "Витоша" Бистрица преустанови участието си във В група
МВнР предупреждава, че стачка в Италия може да блокира полети на 17 декември Поради обявена национална стачка във въздушния транспорт са възможни закъснения и отмяна на полети Празничен базар отвори врати в Царево Кметът Марин Киров уважи събитието
Почина ученият Трендафил Кръстанов открил най-старата българска книга Откритието му във Ватиканската библиотека промени представите за началото на българската книжнина Цветомир Найденов към Бернардо Коуто: Успех, майсторе! Коуто е първото зимно попълнение на тима на Найденов
Рецепта без преглед и по-лесна смяна на личния лекар от нова година Промените в Националния рамков договор целят по-лесен достъп до медицинска помощ и облекчаване на пациентите  Асен Златев е оптимист за българските щанги Той е уверен в доброто бъдеще и че от 2026 година за този спорт ще се говори само добро в България
АПС: Искането за имунитета на Илхан Кючюк е политически натиск От партията заявиха солидарност с евродепутата и настояват случаят да бъде разглеждан от европейските институции при пълна прозрачност Русия узаконява изземането на жилища в окупирана Украйна Новият нормативен акт засяга милиони украинци, напуснали домовете си заради войната, и отваря пътя за масова преразпределителна собственост