Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Спад в приходите от тол такси и електронни винетки

Ключови думи: тол такса, електронна винетка, приходи, спад

Лек спад в приходите от електронни винетки и тол такси за първото тримесечие на годината спрямо същия период на 2021 г. отчита Националното тол управление. Данните бяха представени по време на среща с представителите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на превозвачите.

От началото на януари до края на март на тази година от винетки и от тол такси са събрани почти 133 млн. лв. За първите три месеца на миналата година сумата е 137 млн. лв. Постъпленията от е-винетки са 94 млн. лв., при над 101 млн. лв. за предходната година.

Известно повишение на приходите има от тол таксите. За първото тримесечие са събрани 38,8 млн. лв. от превозваните средства над 3,5 тона. През същия период на 2021 г. постъпленията са били близо 36 млн. лв. Най-много от приходите от тол такси – над 37 млн. лв. т.г. са от автомобилите над 12 тона.

Автобусите са заплатили тол такси в размер на 332 хил. лв. Данните са от изградените 300 камери и контролни точки на тол системата по републиканската пътна мрежа. 42% от тях засичат трафика по второкласните пътища.

В рамките на заседанието бе представен и анализ за структурата на изминатото разстояние (до 3000 км, 3000 – 5000 км, 5000 – 7000 км и над 7000 км месечно) по категории автомобили. Данните за април 2022 г. сочат, че масово товарните превозни средства преминават до 3000 км в страната.

Между 81% и 91% от пътните превозни средства над 12 тона с пет и повече оси от всички еко категории изминават в страната този пробег, а само между 1 и 4% преминават над 5000 км. Подобна е статистиката и за камионите над 12 тона с 4 оси, както и при автобусите. Т.е. данните показват, че не би имало ефект, ако се въведе отстъпка от 50% на тол таксата за превозвачите, изминаващи над 5000 км, каквото предложение направи транспортният бранш.

По отношение на предложението на превозвачите чуждестранните автомобили, които преминават транзитно през България, да заплащат по-високи ставки по платената пътна мрежа, експертите на МРРБ бяха категорични, че в страните от ЕС не съществуват такава практика.

Наличието на отделни тарифи или изисквания само за транзитно преминаващи камиони би довело и до санкции за страната ни, тъй като тол таксите не могат да дискриминират пряко или косвено, на основата на националността на превозвача или произхода на превозното средство.

Искането за включване на част от третокласната пътна мрежа в обхвата на тол системата, с цел да се прокара международен транзитен коридор, пък ще изисква допълни инвестиции за купуване на инсталации и рамки за камери.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Брутално провинение във Варна! Полицаи са били принудени да... Служители на реда оставят автомобила си и догонват пеша кола с мъртво пиян шофьор Издирват 16-годишния Виктор Семейството на момчето е разтревожено
Млад мъж погази закона в Айтос Открадна чантата на 32-годишна жена Бургазлийка реши да краде, полицията я сгащи Извършителката върна задигнатата вещ
Празник е! Могат да почерпят хората казващи се... Летен Никулден е Първият папа Лъв е изключителна личност Успява да се разбере с Атила, спасява Рим
Интересно време днес Слънчево през деня, много валежи вечерта Обиди политици от Украйна и Западна Европа Медведев с краен изказ
Състоянието му се влошава Твърдят, че Бийбър е в секта и е загубил огромно количество пари "Честито, Кирчо" Станка Златева лаконична в разговор с Милов след триумфа му, разкри борецът
Не е добре със здравето "Мич" от сериала "Спасители на плажа" се подготвя за операция Хвана си 2 пъти по-младо гадже, но... Твърди се, че Александър май се задява с по-млади жени