Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бързото хранене става все по-скъпо и тенденцията вероятно ще продължи

Ключови думи: бързото хранене, флагман

Покупката на порция бургер с пържени картофи днес излиза по-скъпо, отколкото преди няколко месеца. В Съединените щати поръчка във веригата Chipotle струва средно с около 10% повече, отколкото преди една година.

Ако през 2021 г. една порция бурито струва 8 долара, сега е 8.80 долара, предава CNN.

Това не е единственото заведение за бързо хранене, което вдига цените. Много от предложенията в менюто на McDonald's поскъпват с около 6% за последната година, докато в Starbucks цените се повишиха през октомври миналата година и още веднъж през януари 2022 г.

Засега това не се отразява на продажбите. Chipotle отчита приходи от 2 милиарда долара за последните три месеца на 2021 г., надминавайки очакванията на анализаторите. Средният ръст на продажбите в други ресторанти от този тип възлиза на над 15% в САЩ.

Храненето навън е важен компонент от нарастващата инфлация. Храненето извън дома е поскъпнало с около 6% миналата година, като генерира голям дял от нарастващата инфлация според статистиката.

Компаниите в сектора трябваше да плащат на работниците по-високи възнаграждения, за да се борят с недостига на персонал. През май Chipotle увеличи заплащането на служителите в ресторантите до средно 15 долара на час. Продуктите и транспортът също поскъпнаха.

Засега не се очаква тези фактори да изчезнат скоро. Цените на хранителните стоки са скочили с 6% на годишна база и работниците продължават да са във водеща позиция при преговорите за заплатите, тъй като търсенето на работна ръка остава високо.

Имайки това предвид, ръководителите на веригите за бързо хранене прогнозират, че повишаването на цените на храните ще продължи.

Главният изпълнителен директор на Starbucks Кевин Джонсън миналата седмица заяви, че компанията е планирала промени в ценообразуването тази година, за да „смекчи натиска върху разходите“.

Главният финансов директор на Chipotle пък каза, че според експертите на компанията цената на телешкото месо ще достигне своя пик тази година и след това ще започне да спада, но засега това още не се случва.

1
Коментара по темата
1.
Туриста
10.02.2022 19:19:37
Интересува ме как вървят пържените прилепи в Ухан. Там да няма увеличение. За странджанките по 2лева от Младост знам.
  Добави Коментар
Предприемач припадна зад Тръмп по време на пряко излъчване от Белия дом Президентът на САЩ видимо се притесни от случващото се Близнаците да се пазят от измамници, а Лъвът има късмет, но да не залага пари! Хороскоп за деня – 7 ноември 2025, петък
1:124, но не се предава! Отбор от Сливенско си търси футболисти Златните войводи са феномен Нов световен трансферен футболен рекорд? Богаташи вадят 345 милиона евро за Вини-жуниор
Ад за 400 български семейства заради „Магнитски“, стотици санкционирани от банките се развеждат Политолог пък прогнозира шоково обедняване на хората заради недалновидната фискална политика на управляващите Известна като "кукла Барби" почина при много мистериозни обстоятелства Полицията в Бразилия разследва смъртта на жената
Романсът между бургазлийката Киара и бизнесмена Красимир свърши? Краси избра да върне във формата Ана - Шермин Боксьор опита да отхапе носа на таксиджия, след това го преби Жестокост от чужденец в Турция
Бойко Борисов скъса мрежата, забоде 7 гола в един мач Отборът му победи с 12:3 Влизаме ли неподготвени в еврозоната? Гечев каза кога ще се нормализират цените Пробвайте се да продадете турски зехтин в гръцки магазин, каза той на водеща и разкритикува управляващите заради липсата на протекция за българското производство
Шофьор на ученически автобус почина зад волана Трагедия в Златоград Русия предизвика драмата на дербито Локо - Ботев Фенът хвърли бутилка по вратаря на "канарчетата"