Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Гроздето се оказа по-полезно, отколкото сте предполагали

Ключови думи: грозде, грозде ползи, ползите от грозде, за какво е полезно гроздето

Здравето на червата е по-важно, отколкото си мислим. Те подпомагат борбата с различни заболявания, взаимодействат с мозъка, поддържат общото състояние на организма на необходимото ниво, включително работата на стомаха.

Според публикация в портала „Eat This, Not That“, здравето на червата може да се подобри чрез достатъчно сън, редовни упражнения, минимизиране на нивата на стрес и здравословно хранене.

Специалистите непрекъснато изследват различни храни, които биха могли да окажат положителен ефект върху червата. Според ново проучване на учени от Калифорнийския университет, гроздето може да подобри чревната микрофлора.

Гроздето е полезно за здравето. То помага и в борбата с безсънието, стимулира работата на дебелото черво и дори облекчава симптомите при химиотерапия. Гроздето може да има също положителен ефект върху чревния микробиом и да понижи нивото на холестерола и на жлъчните киселини, се казва в проучване, публикувано в списание „Nutrients“.

Гроздето е с високо съдържание на фибри и антиоксиданти, включително катехини. Те помагат за лечение на възпаления, повишават нивата на пробиотиците и възстановяват баланса на чревната микрофлора.

Изследователи от Калифорнийския университет проведоха проучване, в което доброволци консумирали ежедневно в продължение на четири седмици 46 грама гроздов прах, еквивалентен на две порции трапезно грозде. След оценка на микробиома четири седмици по-късно, учените открили значително увеличение на микробното разнообразие. Освен това е регистрирано намаление на лошия холестерол с 5,9%.

В материала се уточнява, че чревната дисбиоза може да доведе до стомашен дискомфорт и оплаквания като синдром на раздразнените черва и затлъстяване.

Скорошно проучване доказа, че консумацията на грозде или гроздов прах има благоприятен ефект върху чревната микробиома и общото здравословно състояние. Гроздето увеличава значително разнообразието от чревни бактерии, като по този начин помага на имунната система да функционира правилно, което намалява риска от развитие на каквито и да е заболявания.

Източник: БГНЕС

1
Коментара по темата
1.
Реалист
28.11.2021 14:14:18
Е ние затова редовно пием ферментирал гроздов сок или дестилиран такъв.
  Добави Коментар
Тревожни данни за Бургас: 27 деца пострадаха с тротинетки за година Неврохирургът и зам.-председател на ОбС-Бургас д-р Светослав Тодоров представи тежката статистика пред всички постоянни комисии и предупреди за риска от черепно-мозъчни и гръбначни травми Сеута показа колко лесно миграцията разделя Европа Пол Тейлър анализира как масовият поток от Мароко отключи взаимни обвинения в ЕС и напрежение между Испания и Италия
Поморие сваля цената на дървата за огрев, нов зелен кът ще преобрази кв. „Св. Георги“ Общинският съвет намали цената с 4,26 евро и даде зелена светлина за граждански проект с детска зона, осветление и място за домашни любимци Майката на Ангел Рангелов след побоя над непалци: Живея в кошмар, тази компания е като секта 17-годишният младеж започнал да излиза със скинари на 16 години, спрял да се прибира редовно и попаднал в среда с алкохол
Митрополит Николай ще опее Георги Кузев, погребват го на 14 август в Кричим Поклонението започва в 08:30 часа в храм Св. св. Козма и Дамян, а траурната церемония е от 12:00 часа Кабинетът ще търси нов европейски прокурор от България, рестартира избора Правителството няма да продължи с тримата кандидати от процедурата при кабинета Желязков, но те могат отново да се включат
Мюфтийството се оплака от джаз концерт в Банско От институцията видяха неуважение към мюсюлманските традиции в сценичния образ на групата Nerativim Путин заплаши ЕС: Русия ще задържа европейски кораби в отговор на арести на руски съдове Москва е готова да действа и далеч от европейските води, а руското Министерство на отбраната вече е получило заповед
100 евро за асансьор? Снимка от хотел в Златни пясъци разпали скандал Според публикуваното съобщение гости от три етажа трябва да ходят пеша, а нарушаването на правилата води до солена санкция Царево посреща Пристан на спасение с Маргарита Хранова, Кварто квартет и православни песнопения Морската сцена ще събере десетки изпълнители в навечерието на Успение Богородично, входът за публиката е свободен
Съдът пусна двамата обвинени за побоя над непалци в Пловдив 18-годишният излиза срещу 700 евро гаранция, а другият младеж остава под надзора на Детска педагогическа стая Tъжната история на Рокардо Аройо - актьорът, изиграл образа на Висенте Марото в "Новите съседи" Рикардо Аройо напусна "Новите съседи" в сезон 15, когато героят му "почина" на дивана си, сам и правейки любимото си - гледайки мач