Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Морски терминал във Варна станал автомивка и скара-бира, вместо да е готин като в Бургас

"Това, което ние искаме да го направим във Варна, в Бургас е изградено", обясни Гуцанов на преговорите за коалиция
Ключови думи: Борислав Гуцанов, Благовест Белев

Казус с пристанище „Варна изток“ доведе до спор на преговорите за постигане на коалиционно споразумение тази седмица. Темата бе дискутирана в панела „Транспортв сряда.

Представителят на БСП варненецът Борислав Гуцанов поиска терминалът да влезе като точка в бъдещото споразумение. Това предизвика дискусия.

Друг варненец – Благовест Белев от „Продължаваме Промяната“, обясни, че „Варна изток“ има кейови стени, които са предвидени за големи кораби и тежки товаро-разтоварни дейности. Според него обществото било категорично против там да има два декара автомивка. Идеята за увесилителен парк пък била несъвместима с акостирането на яхти.

Имаме нужда от мощности, защо да похабяваме изградените, учуди се Белев.

Георги Георгиев от „Има такъв народ“ пък се подсмихна: „Аз много обичам Варна, обаче имам усещането, че тука имаме повечко хора от Варна, отколкото от Бургас...“

При тези думи в залата настана суматоха, а модераторът на дискусията Асен Василев предложи този въпрос да отпадне от програмата.

Това обаче срещна остра съпротива от страна на Борислав Гуцанов: „Не, не, извинявайте много, обаче въобще не става въпрос за Варна. Нещата касаят развитието на две икономики, аз не случайно го казах, на две индустрии. В Бургас тази зона се изгради отдавна като атракционна зона. Т.е. това, което ние искаме да го направим във Варна, в Бургас е изградено. Независимо че идеята тръгна от Варна преди 14-15 години.“

Гуцанов поиска да се организира международен конкурс за въпросния терминал. И се аргументира: „Защото там трябва да бъдат зададени точните параметри. Това не може да се върне вече като пристанище, тъй като отдавна премина тази точка на пристанище „Варна изток“. И там трябва да бъде изграден този нов пасажерски терминал, за който колегите от „Демократична България“ говориха – за кораби, как да идват и какво да се прави. И е ясно къде трябва да бъде изградено. Трябва да се отвори градът към тази територия. Там трябва да има яхтена марина и там трябва да има атракционна част за привличане на туристи, за да може сезонът в двата края да бъде увеличен. Това е един изключително важен проект за страната ни! Не за Варна.“

Гуцанов заключи: „Аз не случайно казах „международен конкурс“ - за да се избегнат автомивките и да се избегне скара-бирата, както се е получило, а не това, което е в Бургас. Затова казвам международен конкурс да има по темата.“

Асен Василев обаче накрая отсече: „Айде на тези дискусии да не решаваме ние какъв конкурс ще има или няма да има и точно как ще се управлява пристанище Варна.“

„Нека всяка жаба да си знае гьола“, заяви съпредседателят на ПП.

В крайна сметка се стигна до компромисно решение - в коалиционното споразумение да влезе точка по темата с по-общ ангажимент за изработване на анализ и стратегия за развитието на „Варна изток“.

 

19
Коментара по темата
19.
до 10
07.12.2021 13:48:00
Защото кметът и кохорката му имат отдавна имоти извън Бургас и при неизбежното замиране на града, просто ще се махнат на секундата.
Дотогава финансират с публични пари някакъв селски хотелско-кръчмарски бизнес да капе по някое парица за техните 300 фамилии на гърба на останалите гърчещи се от бедност 150 000 бургазлии.
18.
Бс
28.11.2021 17:42:28
Да де, ама във Варна има кораби, а в Бургас централно пристанище стои празно от години. А винаги сме имали повече работа от Варна. И както писа някой по-долу, наистина всичко се прави, за да се облагодетества един човек с хотели. От вълнолома до тютюневата магазия винаги имаше кораби и работата кипеше. Но някои хора решиха, че ще е по-добре да влизат пари само в техните джобове, отколкото ползата да е за целия град. А други хора естественно не се противопоставиха, защото бяха стимулирани подходящо за това. И сега централно пристанище стои празно, а глупаците ходят по заведенията на кея и не могат да осъзнаят каква подигравка се извърши с целия град и колко много загубихме.
17.
До Магелан
28.11.2021 16:02:58
Бате май си имигрирал от Бургас в някои по-голям български град или гурбетчия и вече злословиш към родното място,обаче не е точно така както го описа
16.
Много хляб имат да ядът
28.11.2021 13:09:19
Варна пред Бургас
15.
до 7
28.11.2021 11:47:31
Щом могат да си позволят имот в Славейков, значи не са такива рогоносци, за каквито ги описваш? Ти къде живееш?
14.
Приказки за наивници
28.11.2021 11:46:11
Морска гара в Бургас е организирана в такъв стил, за да носи добавена стойност на един хотел наблизо. Другото са приказки за наивници. Къде са ни круизните кораби в Бургас? Каква е ролята на този терминал на морска гара? Вярно е че се потрошиха много пари, но защо не носи добавена стойност на града? Щой нзе едни сгради и ги направи хотели там? Наблизо имали един друг хотел, зад който направиха първо благоустрояване на част от морската градина? Кои интереси се защитават в община Бургас? Тези на гражданите или на бизнеса най-вече?
13.
До 7
28.11.2021 09:25:38
Пич.....забрави и рогоносците от малко търново.за тях метен рудник и славейков са най-яката близалка.вече взеха да идват в Бургас и със циганка съветничка от звездец.
12.
Аз
28.11.2021 08:57:34
Съм на мнение, че подобна инфраструктура изградена с милиони левове, усилия и време е рентабилно да се използва по основно замислено предназначение - обслужване, товаро-разтоварна дейност на плавателни средства, доставящо огромни приходи!... Не като "кръчма"...
... Говорим за основните икономически понятия...
... В това отношение явно е пълно с "икономически" неграмотни...
11.
до хе хе
28.11.2021 08:42:37
аре запри са ве....папагал....
разбрахме та от първия път......
да ти са и латерната смотана.....
10.
Магелан
28.11.2021 07:37:50
Шок и ужас.Бургас е един замиращт град.Няма млади хора,няма никаква работа.До 5гд. ще стане град призрак.Много празни жилища,глутници изоставени и подивели кучета омършявяли котки.И най накрая 90% бедни ,болни и гладни пенсионери.Честито на кметчето Николов.Елате да живеете в най добрия град за живеене.Бургас бус Обичам Бургас
9.
Хе хе
28.11.2021 01:00:57
Нищо не е направено както трябва на Морска гара.Всяка постройка сама за себе си.Няма композиция и красота.Много пари за нищо! Сега и кооперацията за наши хора като довършат, просто едно голямо нищо и изпиране на пари! Явно тези които хвалят Бургас, не са ходили да видят как изглеждат тези зони.
8.
Хаха
27.11.2021 23:01:04
Далеч сме от истината.Бургас стана едно село без бизнес и здравеопазване
7.
До автора
27.11.2021 22:25:19
Алоо лисицов ли си не знам, ама Варна е 10г пред Бургас във всяко едно отношение, заплати, икономика, образование, култура, инфраструктура, заведенията им са модерни европейски, във Бургас тея миризливи капани с найлоните дето и в Ямбол няма къде въобще сме тръгнали, до 10г тук ще живеят само Ямболии, Сливналии и пенсионери.
6.
Маруся Любчева
27.11.2021 21:35:18
В подобен тип споразумения трябва да става дума за политики - и това е морската политика на страната - не конкретно какъв терминал и къде трябва да се изгражда. Това е проблем на друг анализ, въпрос на реализиране на политиките чрез програми и проекти. Ясно е обаче, че България до сега няма ясна политика по отношение на Черно море и както се очертава ще остане така и в бъдеще
5.
Бчч
27.11.2021 20:28:18
Тия ти разправяйте на който не е бил във Варна, жив град, а не умрял в 19ч като тук
4.
Ужас
27.11.2021 20:27:01
Тези бокшуци варененци нали гласуваха масово за прасето марешки
3.
_nib_
27.11.2021 20:19:53
Спокойно ще стане.....военна база....ва мръсния американец.Така са обещали ококореното,кико и мръсният продажен фатмак.
2.
Дернев
27.11.2021 20:17:51
Едно е ясно от край време, че Вн със замах и безотговорност разхищават държавните парици за подхранване на някакъв нездрав местен шовинизъм. Резултатите се видяха в Рунъния, но не и у нас. А за Вн изток пасажери, яхтен туризъм подхраненжи от канала от Русе. Там сега трябва да си хвърлаят усилията за рърсене, дай боже, на чужди основно, а не родно държсавно финансиране. Макар че трябва итакова да има защото е изключително важно неши от Дунава да минава през североизтока. И ще е все по-жизнен важно. Но повтарям- вода, туризъм, но не и товари за Румъния уж.
1.
от кс.М.Р.
27.11.2021 20:07:42
Въй, а в Барселона каква красота е !
  Добави Коментар
Как Венко се изгаври със Слави Трифонов „Успех! Пожелавам ви творческо вдъхновение и въздух.“, пошегува се Венко Голяма новина в кралското семейство Докато в Бъкингамския дворец се справят с какво ли не, херцозите на Съсекс продължават с бебетата
Тя е най-скромната и мила участничка в Ергенът, но Алек я отпрати Катето се сбогува с формата преди финала Това е "Ергенът" от "Хелс Китчън" Чоткин вдига сватба с Полина
Задържаха контрабандно оборудване и обзавеждане за яхта на пристанище Бургас Случаят е в рамките на операцията по противодействие на контрабандата на смесените екипи от четири институции – Агенция „Митници“, ГД „Гранична полиция“, ГД „Борба с организираната престъпност" и Национална агенция за приходите Румънски автомобил се обърна по таван в Русе Колата е помела пътен знак с ограничение до 50 км. и е разцепила дърво край пътя
Болната Михнева сама на Великден За празника Чапа излиза от хосписа, в който живеят с журналистката Щерката на Стоичков ражда от богат венецуелец Христина чака момче от новия си годеник Карлос през октомври
Синът на Чарли Чаплин по-евтин от Лили Иванова Наследникът на великия актьор се изявява пред българска публика за 60 лева, примата иска по 600 за концерт в лозята "Газпром" отчете загуба от 7 млрд. долара Липсата на приходи за 2023 г. се случва на фона на над 13 млрд. долара печалба през 2022 г.
Тъмната страна на риалити шоутата: Секс, насилие и провокации Молят участници да не изнасят неща от "кухнята"  ТИР влезе в дере, спряха движението през Прохода на Републиката Камионът е самокатастрофирал