Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

През лятото ще разширяват пристана на о-в Св. Анастасия, за да е по-удобен и безопасен

Ключови думи: остров света анастасия, пристанище, ремонт, лято

Община Бургас сключи договор и осигури необходимото финансиране за разширяване пристана на остров Света Анастасия. Това ще се случи като част от проекта "Силата на водата". Другите дейности по него включват реставрация на църквата "Св. св. Кирил и Методий", обновяване на инфраструктура и създаване на етнографска експозиция в рибарското селище Ченгене скеле, закупуване на ново корабче за туристически пътувания, обособяване на музей на минералната вода в "Акве калиде". Всичко изброено има една цел - Бургас да стане още по-привлекателен за туристите, което да налее допълнителни средства в икономиката му, а едновременно с това градът да съхрани своите традиции и знакови обекти за бъдещето.

Строителните дейности в акваторията на острова трябва да бъдат извършени на два етапа в периода юни - октомври. Община Бургас ще се постарае да ги организира така, че те никак да не притеснят посетителите. Света Анастасия ще очаква и посреща гости през цялото лято.

Ориентировъчно казано, ще се работи под Лекарната, на разстояние от Гъбата, която няма да бъде засегната по никакъв начин, както и никоя друга от забележителностите на острова. Даже напротив - очаква се с изпълнението на проекта да бъде защитена от ерозия неговата скалиста основа.

С изграждането на новия пристан ще бъде удължен периодът за посещение на острова. Той ще осигури по-безопасно акостиране, а при лошо време ще е убежище за малки плавателни съдове.

Съществуващият в момента пристан е разположен в зона, подложена на интензивно морско вълнение. Той е с ограничени размери - 29 метра, 2 корабни места. При силен вятър и вълнение достъпът до острова е опасен или невъзможен. Пристанът не може да служи за убежище за малки плавателни съдове, заварени от буря в морето.

Съгласно разработената концепция за реконструкция и разширяване е предвидено удължаване на съществуващия кей с 5 метра в южна посока, оформяне на предпазна каменно-насипна "шпора" с бронировка от тетраподи след удължениeто, както и изграждане на нов кей срещу стария с дължина 38 метра. Това ще е съпроводено с инсталиране на електрическо оборудване, ВиК, навигационни елементи и всички дейности, необходими за осигуряване на самостоятелното функциониране на съоръжението.  

* Остров Света Анастасия е с вулканичен произход. В резултат от въздействието на вятъра и вълните, през вековете са се появили скалните му образувания - Гъбата, Дракона, Портата на слънцето, Пиратския кораб. Островните брегове са каменисти и недостъпни. Достъп има само от югозападния край, където се намира сега съществуващият малък пристан.

Островът за пръв път е нанесен на картата на Черно море от холандския картограф Николаос Витсен през XVII век. През 1889 г. е изграден фар от френска компания. Първоначално той е бил монтиран на железен стълб, издигащ се на 40 метра над морското равнище. При хубаво време светлината му се е виждала на 10 мили. През 1912 г. в северната част на острова са положени основите на новия фар. За първи път той е запален на 13 юни 1914 г. и вече повече от 100 години продължава да обслужва корабоплаването в района.

Почти целият остров е обкръжен с риф, който в южния си край е широк 1,5 метра, а дълбочината му е 5 метра. В близост до северния и източния бряг има надводни камъни, около които дълбочината рязко намалява. От 2001 г. островът е със статут на културно-историческа забележителност.

1
Коментара по темата
1.
coming soon
20.05.2020 16:15:26
съпоставяйки фактите с другите статии в сайта (Сокола си направил нов кей в сарая,близо до острова) очакваме в обозримото бъдеще - сарая и острова да се свържат и островът да стане полуостров,ЧАСТЕН разбира се с прилежащата акватория.
  Добави Коментар
Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка Военният хибрид залага на скорост и изненада, а не на броня Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара Легендарният футболист бе изненадан с един от най-редките модели на Richard Mille по време на обиколката си в Индия
Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км Покривна кутия, спаднало налягане в гумите и излишен багаж - зимни грешки, които струват скъпо Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли Новата система обещава по-бърз трафик и по-малко емисии, но крие и рискове от киберзаплахи
ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия Производителите предупреждават: новите правила на ЕС за хибриди и емисии след 2035 са икономически неприложими Празниците насаме: как да превърнем самотата в грижа за себе си Коледа без близки не е провал, а шанс за тишина, осъзнатост и нови избори
2026: Годината, в която Близнаци, Везни и Водолей спират да отлагат съдбата си Годината отключва решителни промени за три въздушни зодии, които вече не могат да отлагат личния си път Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати Процедурата за мандатите започва, но партиите не показват воля за стабилно управление.
2025: Рекордна година за златото - поскъпване, търсене и интерес от българските инвеститори Цената на благородния метал скочи с близо 60%, а интересът у нас бележи исторически връх Мария Цънцарова не е освободена от работа бТВ води разговори за нови проекти с участието на Цънцарова през 2025 г.
РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми Контролните измервания на РИОСВ и ИАОС не отчитат превишения на нормите за качество на въздуха във Велико Търново Игнажден чука на вратата: Вярвания, ритуали и как да посрещнем късмета Народни обичаи и забрани, свързани с началото на новата година според българския календар