Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Дефектни подаръци и закъснели доставки – основни оплаквания по празниците

Ключови думи: кзп, подаръци, коледа

Дефектни подаръци, закъснели доставки и забавено връщане на парите при упражнено право на отказ от онлайн поръчка. Това са най-честите оплаквания от потребители до Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на коледните празници. Според Игнат Арсенов в периода 24-27 декември са постъпили 24 писмени жалби и 65 запитвания на горещия телефон на потребителя в КЗП.

„Има няколко сигнала за отказ на физически магазини да заменят подаръка или да възстановят заплатеното за него. При покупката обаче не е било уточнено дали тези възможности са част от фирмената политика на търговеца, законът задължава само онлайн магазините да приемат обратно покупките в 14-дневен срок от доставката. Затова предстои уточняването на обстоятелствата при всеки от тези случаи“, обясни Арсенов пред Nova.

Един от постъпилите сигнали е свързан с хотел във Велинград. Проверката на контролния орган е установила, че макар обектът да се нарича СПА хотел, той не притежава сертификат за СПА център. „Това е нарушение на закона и ще бъдат предприети съответните действия“, коментира Арсенов. При наличие на необходимите доказателства, че обектът се рекламира като СПА хотел с цел заблуда на потребителите, Комисията ще се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика. Санкцията може да достигне до 30 000 лв.

„Нашата проверка продължава и по отношение на конкретната жалба – какво е съдържала офертата, какво се предлага в хотела“, добави Арсенов. „Когато приемем една оферта и част от услугите не са предоставени, имаме право на компенсация, чийто размер не е точно фиксиран. Потребителят трябва да се обърне първо към предоставящия услугите – хотелиера или туроператора, а при отказ от страна на икономическия оператор – КЗП може да окаже съдействие“, обясни той. Относно основното оплакване в случая – липсата на вода – експертът уточни, че проблемът се дължи на възникнала авария на ВиК мрежата, т.е. на обстоятелства, които не зависят от хотела.

Игнат Арсенов напомни, че е рисково да се правят резервации за настаняване през социалните мрежи, когато насреща стои физическо лице. „Опасностите се крият в това, че ние може да резервираме от лице, което няма право да осъществява такава дейност. После дори при проверка от страна на контролните органи много трудно може да се установи кой е извършил нарушение и как потребителят е измамен“, заяви той. „Когато потребителите използват платформи за резервации, е необходимо да проверят каква е тяхната допълнителна защита – платформите предлагат такава. Ако не разполагат с необходимото време, могат да се обърнат към туроператори или туристически агенти, които да направят това за тях“, каза още Арсенов.

Пътуващите в която и да било страна по света имат еднакви туристически права при ползването на услугите на български или европейски туроператор или турагент. Ако са самостоятелно организирани и имат проблем с настаняване, транспорт и други подобни услуги в държава от ЕС, могат да получат съдействие от бюрата Европейски потребителски центрове.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Колосалната сума от 300 бона инвестира Рачков за нов салон на Виктория Изгората на Рачков търси и нови служители, защото вече не смогва сама да се справя с обслужването на клиентите си  Влади Въргала: „Изгубих пари, но не и вярата – фалитът не е провал“ Актьорът разказа в „Преди обед“ за двете си финансови катастрофи, предателствата по пътя и уроците, които са го научили да различава загубата от истинския провал
Хамас предаде тялото на убития български заложник  Сахар Барух е с българско гражданство и бе отвлечен от кибуца Беери Боряна Петрова и Емил Йорданов блестят в „Лебедово езеро“ в Бургас Спектакълът на „балета на балетите“ по режисура на проф. Хикмет Мехмедов е на 3 ноември от 19 ч. в залата на Бургаската опера 
Бизнес за милиарди подари Рамзан Кадиров на дъщеря си Айшат стана горд собственик на фабрика за облекла, склад и общежитие за работници Разрева се и избяга след провала в бТВ Близки до водещата разкриват, че раздялата не е била по нейно желание и я е засегнала дълбоко
Отново се търси изпълнител за довършване на Концертната зала в Бургас Втора обществена поръчка за ремонта в рамките на година остава без желаещи Срещу 7 хиляди пуснаха на свобода собственика на дома на ужасите в Ягода От обвиняемите шестима - никой от тях не е задържан под стража
Кой е този мъж, залепен винаги до Меган Маркъл Съпругата на принц Хари се отрече от много близки, а в социалните мрежи дори се появи терминът "Марклинг“, който означава, че когато някой вече не ти е полезен, просто започваш да го игнорира Ето къде приеха задължителен коледен бонус от 639 евро Така наречената "Зимна празнична надбавка" ще бъде в размер на половината минимална работна заплата  в Словения
Храм „Св. Пимен Зографски“ в кв. Крайморие отбелязва своя празник с духовна и културна програма Празненствата ще започнат в неделя вечер с литературно четене и ще продължат с вечерна служба и представяне на нова духовна книга Защо военните вземат с 1000 лева по-високи пенсии За високите пенсии на военни и полицаи е, че при тях три години действително изслужено време се зачитат за пет години осигурителен стаж от трета категория