Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

КРИБ застава зад интересите на голямата част от своите членове с ясната позиция за необходимостта от точен регламент

Целта на Конфедерацията е създаване на условия за равнопоставеност, коректност и принципна конкуренция в бизнеса с горивата
Ключови думи:


В отговор на г-н Валентин Златев му предоставяме нашия съвет: Сменете съветниците си, г-н Златев!

Пристанище БМФ Порт Бургас е пристанище за обществен транспорт с национално значение.  За разлика от пристанище Росенец  (пристанището на г-н Златев), всеки клиент има достъп до услугите на БМФ Порт Бургас без оглед на вида товари, които трябва да бъдат обработени.

В изявлението на г-н Валентин Златев пред Парламентарната комисия за борба със сивата икономика, цитирано в редица медии, се посочва наличието на конфликт на интереси за Председателя на КРИБ Кирил Домусчиев, който официално защити позицията за отлагане с 6 месеца прилагането на Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход.

Несъмнено, в случая не става въпрос за конфликт на интереси, а за Задължение за лоялност към членовете на КРИБ. Защото недостатъците на закона са повече от безспорни. Председателят на КРИБ никога и по никакъв начин не се е обявил против закона. Той, обаче, застава в подкрепа на членовете на организацията, която представлява, относно напълно логичното мнение за многото тежести за бизнеса,  въвеждани чрез този закон.

Именно моралът изисква, когато се упреква някого в конфликт на интереси, ясно и с безспорни факти да се заяви къде е противоречието на интереси. В случая позицията на Домусчиев е повече от прозрачна – защита на интересите на българския бизнес. Това са интересите за необходимостта от ясни правила и законови разпоредби, неограничаващи конкуренцията.

По никакъв начин Председателят на КРИБ не въвежда обществото в заблуждение, а ясно изразява своята позиция, в която не е налице стълкновение, сблъсък на интереси, а най-вече подкрепа на въвеждането на равнопоставеност при регулацията на бизнеса, свързан с горивата.

Обратното, обаче е налице. В изявлението си г-н Златев представя неточна, тенденциозна и подвеждаща информация. Прави се  внушение, което предизвиква неверни изводи, водещи до манипулиране на общественото мнение и създаване на негативен имидж спрямо Председателя на КРИБ. Чрез представянето на невярна информация се създава абсолютно погрешното впечатление, че в пристанището, оперирано от БМФ Порт Бургас като концесионер, съзнателно и нарочно  се нарушават законите и принципите на правовата държава. По същността си думите на г-н Златев могат да се считат за уронване на престижа на дружеството - пристанищен оператор.
   
В пристанището, чийто концесионер е БМФ Порт Бургас, се спазват всички разпоредби на българското законодателство, касаещи вноса на акцизни продукти. Спазват се всички изисквания на митническите правила. Прилагат се законово регламентираните системи за отчетност на акцизни товари, а контролът се извършва в реално време. И именно посоченото пристанище въвежда винаги предсрочно регламентираните системи за измерване и контрол на горивата. В работата на пристанището прозрачно, принципно и безкомпромисно са гарантирани интересите на държавата.

В качеството си на концeсионер и пристанищен оператор на „Пристанищен терминал Бургас Изток- 2“ и „Пристанищен терминал Бургас Запад“  БМФ ПОРТ БУРГАС“ ЕАД  в законоустановените срокове е привел дейността си в съответствие с изискванията на приложимите подзаконови нормативни актове. В пристанището са монтирани средства за измерване и контрол на приеманите енергийни продукти, чието съответствие с нормативните разпоредби е установено по надлежния ред от митническите органи.

Паралелно с това са направени  и  инвестиции и проведени мероприятия, целящи повишаване на  стандартите за сигурност и безопасност, което води до прозрачност и  проследяване на жизнения цикъл на оперативните дейности на дружеството, в случая свързани с потока от енергийни  продукти, които влизат, обработват се и напускат пристанищния терминал.  

БМФ Порт Бургас е  одобрен по реда на закона икономически оператор, който прилага подходящи мерки, за да:
- гарантира сигурността на своята дейност и поради това се приема за надежден участник в международната верига на доставките както от съответните държавни органи, така и от неговите търговски партньори.
- гарантира, че докато стоките са в митническия склад или на временно складиране, има въведени подходящи процедури, благодарение на които стоките не се отклоняват от митническия надзор върху тях
- осигурява условия и пълно съдействие на митническите органи при осъществявания от тях  оперативен  митнически контрол при установяване вида и количеството на въвежданите  енергийни продукти.

След необоснованото изявление на г-н Златев за наличието на конфликт на интереси възникват редица въпроси и те са:

Как, при обработката и разтоварването на огромен обем различни товари, собственост на различни клиенти, собственикът на пристанищния оператор може да контролира количеството или вида на обработваните продукти? Последното е функция на държавата, а не на пристанището. Дейността на собственика на товара по никакъв начин не ангажира интересите на собственика на пристанището, което извършва само разтоварването на товарите при предоставяне на условия за контрол от страна на държавата.

Важат ли нормите за контрол, чието прилагане е гарантирано в пристанището на Кирил Домусчиев, и за пристанището на г-н Златев – Росенец.

Не е ли г-н Златев пряко и лично заинтересован от посочения закон? Тогава за чий конфликт на интереси говори той?

Безспорно е, че в позицията на Кирил Домусчиев не е налице конфликт на интереси, а ясна подкрепа на необходимостта от точни правила, при които да работят всички участници в пазара на горива.

Целта е създаване на условия за равнопоставеност, коректност и принципна конкуренция в бизнеса с горивата, основани на спазването на ясни законови изисквания. 

Евгений Иванов
Изпълнителен директор на КРИБ
11
Коментара по темата
11.
Реалист до дядо
19.01.2019 12:30:11
Грешиш,директно са за разстрел !!!
10.
до 9
19.01.2019 09:42:47
ненормалник марш към морската да бягаш ,гуси такова.
9.
дядо
19.01.2019 09:41:53
Тези всичките са за пандиза!
8.
Бургазлия
19.01.2019 00:01:09
1. Много фирми си имат периодични инструктажи - месечни, годишни. Щом навзлизаш на територията на някоя фирма е добре да си запознат с правилата и.
2. Защото трябва да се спазват мерки за безопасност. На пристанището има тежка техника, разтоварват се товари, има влакове, вървят работници - не е състезателна писта. Каски и жилетки на запад масово се носят, това че тук сме си Ганьовци и не искаме да се пазим си е наш проблем.
3. Може би, защото е обект от значение за националната сигурност. Аналогично е и на летището.
4. Тези територии частни или държавни бяха. Ако са били частни - сигурно са платили наем на собственика. Ако са били държавни е по-интересно.
5. Не знам кое е Митница център, но ако за да стигнеш до там минаваш през частна територия, трябва да се съобразиш с правилата и.
6. Българско - отдадено е на концесия на Лукойл.
7.
Кафеджия
18.01.2019 21:18:26
Върнете рубриката "КАФЕ"
6.
Въпроси
18.01.2019 20:47:34
1. Защо за да си подновиш пропуска за бмф порт Бургас всяка година трябва да се ходи на инструктаж (а шофьорска книжка се взима веднъж в живота например)?
2. Защо жандармите от бмф порт Бургас глобяват за превишена дори и с 1 км/ч скорост, като в терминалите тя е 20 км/ч. както и за липса на каска, жилетка и тн?
3. Защо е забранено снимането, а то е необходимо за много пристанищни дейности?
4. Защо бмф порт Бургас взе огромни територии извън терминалите, на които се складираха тръби за потока и които донесоха значителни приходи за домуса а не за държавата?
5. Защо за да отидеш до Митница Център трябва да плащаш пропуск и да минаваш инструктаж на частна фирма?
6. Росенец Българско или руско (кгбейско) пристанище е?
5.
ooo
18.01.2019 19:13:36
за златев думата конкуренция е лошо нещо
4.
кокер шпаньол
18.01.2019 19:06:02
направо закривайте парламента и сложете там цирк "Балкански".Няма такава държава - приемат се закони и после се отлагат=отменят......
3.
азисчо
18.01.2019 18:42:13
КРИБ искат да заграбят целия бизнес , с благословията на Боко
2.
азисчо
18.01.2019 18:39:25
КРИБ = мафия
1.
азисчо
18.01.2019 18:38:23
КРИБ = гъзоблизци
  Добави Коментар
Дует от Бургас оглави „Ново 10+2“, тяхната „Хлебарка“ е на крачка от хит на месеца Втори в музикалната класация на БНТ2 са Мартина Табакова от морския град и Коцето Калки с „Търсехме щастие“ Странен въпрос втрещи мрежата: Изневяра ли е сексът с проститутка?  Не, бе - утринна зарядка е, коментира един от възмутените и съветва жертвата да потърси утеха в прегръдките на жиголо 
Разсъблече се и запали пожар Водещата на "Островът на 100-те гривни" Диляна Попова сподели, че имала едно и също гадже със сестра си няколко месеца Вкараха Андреа спешно в болница Феновете й са в потрес, надяват се да не е пипнала коронавирус
Гамени крадат гайки от джантите в Пловдив, стотици животи са застрашени Има опасност гумите да изхвърчат в движение Златка и Дънди: "Хелс Китчън" е истински ад Всеки път имахме таймер, което допълнително увеличаваше стреса, споделя бургазлийката
Съпруга се разрови в телефона на мъжа си и животът й се преобърна на 180 градуса  Не мисля, че има някакъв начин да се справим с това, признава съсипаната жена Галена по бански в скъп хотел Певицата показа и в каква топ форма е
Наводнение взе над 100 жертви  Наводнението в Конго е причинено от проливните валежи и силните ветрове, които са довели до преливането на река Касаба Зеленски към Путин: Украйна е готова за преговори „Целият свят чака това от много дълго време", заяви украинският президент
Всяко четвърто дете е с психически проблеми Начинът на живот със стрес и социални медии води до стряскащата статистика Сгафи жестоко Българският посланик смята, че НАТО остава ключов играч в глобалната сигурност, адаптирайки се към новите геополитически реалности, като същевременно остава последователен в основните си принципи на колективна отбрана