Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

„Алея на здравето“ заменя опасната крайбрежна „велоалея“ – общински съветници търсят какъв да бъде маршрутът

Съвсем скоро опасната отсечка може да се окаже без добре познатите жълти линии, ще спрат ли обаче конфликтите?
Ключови думи: бургас, велоалеи, крайбрежна, предложение
Казусът с велоалеите в Бургас, за който Флагман.БГ разпали дискусията през последния месец, изглежда най-после ще има решение. Група общински съветници са излезли с предложение, което да сложи веднъж завинаги край на конфликтите между колоездачи и пешеходци в Морската градина – алеята да се заличи, а вместо нея, по друг маршрут, да минава т.нар. „Алея на здравето“. За докладната записка съобщи Живко Табаков – председателят на постоянната комисия по туризъм към местния парламент, на официалната си страница.

В текста, който ще се гласува на сесията през септември, ясно и точно е описано както трябва да се промени, за да може Бургас най-накрая да придобие заслужено титлата си „вело град“.

Бездънна юридическа яма: Кой е с предимство на велоалеите - колоездачите или пешеходците?

Крайбрежната велоалея, която се оказа несъществуваща от 2014 г. насам, трябва да се премахне незабавно. На входовете на Приморския парк трябва да се поставят знаци, указващи алеите за споделено движение, както и тези само за пешеходци на необходимите места в Морската градина.

За финал докладната цели Общинския съвет да възложи на общинската администрация облседването на възможност за алтернативен маршрурт на велосипедистите или обособяването на т.нар. „Алея за здравето“ в рамките на Морската градина.

Велоалеята край морето в Бургас не била велоалея от 4 години, общински съветник търси решение

„В анкета, която аз пуснах в интернет, за съдбата на въпросната велоалея край брега гласуваха над 2500 души. Преобладаващото мнение – това на над 90% от гласувалите, е че велоалеята в сегашния си вид не трябва да бъде на това място. В това число се включват и активни колоездачи, които, въпреки че харесват да карат там, смятат, че не е удачно заради множеството конфликти между тях и пешеходците“, коментира пред Флагман.БГ Живко Табаков.

Това обаче не означва, че въпросното място ще бъде забранено за велосипедисти. Според предложението, то трябва да се превърне в споделена зона, като бъде указано със специфичен знак. (Г16) Така обаче поне няма да има заблуда, че там колоездачът има някакво предимство и всичко ще бъде по старому.

Заличете велоалеите на Бургас и задайте следващата тема за дебат, идат избори

Докладната към момента е подкрепена от Антон Коджабашев, Евгений Мосинов, Константин Бачийски и Тодор Ангелов. Утре ще бъде първото официално разискване на предложението, като то ще се разгледа по време на постоянната комисия, на която Табаков е председател и по всяка вероятност предстоят сериозни диалози.

Какъв обаче ще е маршрутът на предложената „Алея на здравето“ засега остава неизвестно. Твърде възможно е обаче да става въпрос за алеята директно под Летния театър, тъй като нейната локация се доближава най-близо до тази на спорната крайбрежна.

Флагман.БГ ще продължи да следи казуса. Очаквайте подробности!
29
Коментара по темата
29.
мислещ
11.09.2018 09:42:36
Абе това велосипедистите ще си дойдат по-лоши от веганите и педалите ! И те като тях само правата си търсят,и все някой им е крив ! Аз също карам колело,но даже не си и помислям да го правя насред най-оживените алеи или пешеходни улици и то със скорост все едно тренирам за европейско! Какъв е тоя мерак да се буташ точно там....за да видят колко скъпо колело си си купил или как ти се е впил клина в задника....малоумна работа !
28.
гражданин
11.09.2018 09:37:11
Е време беше да се премахне тази идиотия. Като задуха вятъра тия дни и морската опустее,ПЕДАЛистите да си карат колкото искат и без жълти линии....никой няма да ги спира !
27.
Справдливия
10.09.2018 21:31:23
За мен статията и политиката на управляващите до сега цели само едно,,РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ;Обединението прави силата не е популярно и здравословно за политическата каста.За това са и митингите и контрамитингите за синя и против синя зона че и зелена и всичко останало.Разделението е жизнено важно за тези които не искат да се разделят със статута си.
26.
Безаконие
10.09.2018 19:45:03
Някой от общината няма ли да плати или да бъде наказан за грешните пари хвърлени за боядисване на велоалеята, която смятат да унищожат. Докога ще се прахосват обществени пари на хаоса и никой няма да носи отговорност!
25.
Слончо
10.09.2018 19:03:13
По велоалеите се движат само дебеланковци и дебеланки, за които спорта е табу!
24.
пецата
10.09.2018 18:05:38
Когато нямаше такива линии всички се разбираха някак си и пак се караха не по-малко колелета , това е пример за това как в хаоса понякога има повече ред от колкото когато идиоти се опитват да наложат правила, такава е и държавата ни с ненужни линии и ненужни депутати!
23.
Хаха
10.09.2018 17:40:41
Тука някой замаен колоездач голяма аларма дига. Тая велоалея трябва да е там където не пречи на пешеходеца. Всички които си мислят че карането на колело е някакво ....развитие. Да отидат да се прегледат някъде. А реша ли един ден да уча детето си да кара колело няма да е на тази алея, където рискувам здравето- неговото и на околните.
22.
Въпросче
10.09.2018 17:20:03
Чудно ми е тези келеши дето децата им са сега свободно растящи, като дойдат времето да се учат и карат колелета и карат по алеята за пешеходци дали ще ги глобят и друга песен да пеят....
21.
Г
10.09.2018 17:15:16
До 1 месец всички пешеходци ще забравят, че морската съществува и така до март-април. През това време за какво ще ревете? Снежинките ще ви пречат да виждате и че се пързаляте ли? :D
20.
визионер от визица путуващ с wizz air
10.09.2018 16:49:21
Вьи тва е жизненоважно структуро определящо нещо/ВЕЛОалеята/ за Бьдещето евоатлантическо развитие на НАИ- добрия град за живееене проблема е много сериозен и налага Нациолен РЕФЕРЕНДУМ ДОПИТВАНЕ ДО ГРАЖДАНИТЕ /по Швеицарски модел/ за целта е необходимо Велико Народно Сьбрание и Похарчване на едни 20.000 МИЛИОНА лева които да бьдат взети от Общината като банков заем от кохезионите програми на европеиските фондове Джесика /Джереми /Бахти и смешницит в тая с кви глупости са занимават само/
19.
Да да
10.09.2018 16:37:27
И всичко това заради една бургаска майка дето е пуснала детето си да се шляе свободно вместо да си го държи за ръчичка и да го заведе на люлките или на въжената пътека дето след 1 година вече е затворена... А Флагман защо не пишете за въжената пътека до Приморец спонсора нещо не дава ли?
18.
молба
10.09.2018 16:19:09
Нямат работа велосипедистите в морската градина ,тя е за Негово величество -Пешеходеца!Предлагам на общината всички велосипедисти да им се направи лента на ,уличното платно или на тротоара до уличното платно и като стигнат вече до бившата вече фиеста оттам навътре си имат велоалея..но да ми обикалят и карат като луди и да се озъртам аз непрекъснато ,че някой велосипедесист ще изскочи отнякъде и ще ми блъсне детето..не съм съгласна.Върнете ни спокойствието ,господа общинари,махнете всякакви превозни средства от морската градина ,тя е за нас-пешеходците!!!!!!
17.
До 1 и 4
10.09.2018 16:11:55
С пожелания да те оноди Летящият холандец!
16.
*********
10.09.2018 16:10:31
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
15.
Милан
10.09.2018 15:28:19
Номер 1,3,4,5,са писани от един и същ извратеняк- велочесач!
14.
Морския
10.09.2018 15:26:45
По алеята за разходка не трябва да има колела.Не е чак толкова голяма морската че да се преодолява разстоянието на велосипед.До морската да идват с колела мотори вертолети танкове.....вътре да си ги бутат ко толкова сложно има.По протежението на цялата морска има път шосе и незнам какво още.Що тря някой да лети около децата с 30 40 км/ч.като бърза излиза на пътя там на околовръстния може и с 80 да са движи.
13.
Nikito
10.09.2018 15:24:51
Просто дръпнете алеята в крайно дясно или крайно ляво - алеята става 50/50 пешеходци - вело. Кой малоумен архитект я начерта на 1,20м от края? Това разтояние 1,20м за какво може да се използва?
12.
До 4
10.09.2018 15:15:58
Поредната медуза. Защо хабиш кислорода бе, пумяр ?
11.
До 1
10.09.2018 15:14:47
Майка ти е трябвало да те абортира, унуфри. Ама не се притеснявай, естествения подбор ще те очука за нула време. Такс или иначе си просто роб за жълти стотинки без грам интелект.
10.
do 4
10.09.2018 15:07:24
Викаш. Според средството за придвижване с определя еволюционното ни ниво ? Да ти имам
акъла. Ами утре някой комплексиран малоумник ( то в този град са бол) се качи на танк и гази всьо, което е под неговото"еволюционно"ниво, какво правим ??? По темата. Там от където идвам колоездачи и пешеходци, пешеходци и мотопедисти, автомобилисти и мотопедисти са в непрестанен конфликт. Когато започнахме да ставаме европейци тук и да налагаме техните стереотипи на живот предрекох, че никой не се съобразява с битието ни родно и типичния ни манталитет, който е смесица от примащина, първенющина, тесногърдие и комплексираност. Това е днешния бургазлия. Той е безпардонен, не уважава инак мислещия и инак движещия. Днешния бургазлия дори степенува еволюционното развитие на себеподобния си според това какво кара и колко това нещо, което кара е по-голямо от другите неща, които тези в по-низшата еволюционна стълбица карат/управляват. Ако не вярвате прочетете дебила под номер 1, 3, 5 и т.н. Едно е сигурно - него ще го намерите по някоя вело-алея и най-вероятно ще се чувства, като Бог сред пешеходците, но ако го срещнете с колата си по пътя ви, на същия този ще му се обърка "еволюцията".
9.
Dali
10.09.2018 15:02:03
Колко трябва да си порст и общински съветник за да смениш сегашното положение на велоалеята, ако я сменят някъде във вътршноста, всички колелета и бързаците ще тръгнат през нея, няма да има видимост от пресечките и ако някое дете изкочи на някой велосипедист Общинския съвет ли ще плаща заради преместването или пак ще си затватяме очите, че сме некадърници.
Сега поне от едната страна се вижда ясно кой приближава и инциденти нямам кой знае колко, само ако слезе някой от стълбите и не се огледаи става страшно, но пак всички внимават, ако велоалеята се премести, тогава велосипедистите ще карат лудо и ще стават големи бели да знаете !
8.
az
10.09.2018 14:55:38
С какви пари ще я заменяте тази алея. С пари от данъкоплатеца. Аз като юридическо лице си плащам глобите и таксите, т.е плащам си за масрафа и за моите грешки. Така че този, който не е мислил с главата си, като е чертал това малоумие там да бръкне в собствения си джоб и да плати, а не да се крие зад държавното бюро и да разполага с нашите ( на данъкоплатеца) пари, като с чужди.
7.
Sds
10.09.2018 14:45:47
Без номер2 ,останалите коментари май ги пише един и същ. Като ти харесва повече Холандия айде бегай там!Хем ще си караш търкалето,хем ще си пушена муха от горен ред!От велоалеи няма да има място къде да се разхождат хората
6.
Сfr
10.09.2018 14:31:21
Всяко училище тряба да има работилница за велосипеди. Както в Холандия. И Английския език да е задължителен.
5.
С
10.09.2018 14:29:34
Велосипедиста е бъдещето на мислещия човек, с чист транспорт, който води света и не създава авто проишествия.
4.
Д
10.09.2018 14:27:25
Колоездачи и пешеходци това са ябълки и портокали. Не може един да има над другия.
И двамата трябва да имат тяхно си. Това са раЗлични нива на транспорт.
Целия град тряба да има велосипедни алеи.
Хората с колела са във по висока форма на еволюция. Те показват мислене където могат да св грижат за машини, за техника, търсят, спортуват, обмислят. Докато пешеходеца е хаймана.
Винаги предимството тряба да е на велосипедиста.
3.
От бюрото на Васил Левски и Роберт Лорд
10.09.2018 14:23:51
Народ който не се съобразява с знаци и алеи е пълен боклук. Виждат се дебели туркини и селянки които не се дръпват от алеята ами дори не реагират. За да ги научим на ред давайте едни високоговорители когато мине велосипед свирете!!!!! Свините няма да станат Европейци ако не ги тренирате.
2.
Голяма новина
10.09.2018 14:23:02
Нищо не е ясно. Обаче имаме новина. Не ни трябва да знаем нито къде ще е алеята нито какво точно означава Споделена зона ама работат е отчетена като свършена и рекламата на определен човек е направена. Как познахте че алеята на здравето ще е по малко опасна не знам.
1.
Д
10.09.2018 14:21:25
Хората с колелата са по полезни от мършевия дебел народ който се лигави по алеята.
Хората с колелата не само показват умения и мисъл че могат да се грижат за велосипеди ами и показват че спортуват и търсят. Винаги предимство на такива по напредничави хора.
Табаков е слаба работа. Естествено ча като пита мързеливия българин дали иска ракия или работа повечето ще кажат ракия.

Не слушайте Табаков. Велосипедните хора имат предимство.

Защо дори не питате държави които правят алеи от 100 години като Холандия????? Табаков ли знае по добре или Холандия????
  Добави Коментар
Любовен хороскоп за 29 април – 5 май Ще търсим и ще получаваме повече романтика Бабината рецепта за празнична великденска пита Лесен начин на приготвяне и бон апети
НСИ: Какъв е броят на разводите у нас през 2023 г. За 84.6 % от жените и 84.2% от мъжете, сключеният граждански брак през 2023 г. е бил първи Защо децата ни са първи по пушене и пиене? Това са много стряскащи резултати, защото са свързани с подрастващите хора, малките деца, смята експерт
70% от българите нe си мият зъбите Децата в никакъв случай не трябва да се плашат със зъболекаря или зъболекарския стол "Булгаргаз" предлага с 6% по-евтин газ през май Окончателно решение ще бъде взето на 1 май
Слагат и електронен подпис в личните карти Таксата за обикновен срок за издаване става 30 лева, бързата услуга е 60 лв., а експресната - 150 лв. Даниел Петканов стана трейдър Лудия репортер търгува с валути, акции, стоки и индекси
Глоба от КАТ ни спъва да си продадем колата Пречката важи и при сделките за имоти, от 3 май нотариусите ни проверяват в НАП за борчове Митничари намериха 3000 кутии цигари, скрити в издълбан хляб Микробусът е сканиран с рентген и са набелязани подозрителни зони с различна плътност
Бургас ще бъде домакин на най-големия форум на креативната индустрия - ФАРА Над 500 професионалисти от комуникационния бранш ще посетят морския град от 6 до 8 юни Бургаски празнични събития до 6 май Ето програмата