Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Дизелгейт: Как Германия "изнася" скандала у нас?

Ключови думи: дизел, автомобил, гориво, кола

Германия постепенно се отказва от употребата на дизеловото гориво. Старите дизелови двигатели се бракуват много преди крайния срок за експлоатация или биват изнасяни в чужбина. Екологична организация се опасява, че този факт ще влоши качеството на въздуха в страните от Източна Европа, включително в България, където голяма част от употребяваните автомобили се внасят именно от Германия, пише изданието Focus.

От редакцията подчертават, че са провели разследване с това каква е съдбата на старите автомобили с дизелови двигатели. Резултатите от него показват, че превозните средства, които не са бракувани съгласно изискванията и стандартите Европейския съюз, биват насочвани към пазарите в Източна Европа и Африка, пише "Фокус".

Екологичната организация "Транспорт и околна среда" (T&E) помага да се изясни картината за това как износът от Германия на употребявани дизелови автомобили може да промени Източна Европа. Организацията представя данни, съгласно които през 2017 г. България е внесла над 100 хил. употребявани автомобила, от които над една трета (около 35 хил.) са били с дизелови двигатели.

"Около една четвърт (27%) от изнасяните от Западна Европа към България дизелови коли идват от Германия (около 26 872). Най-голямата част от внасяните в България автомобили са от Италия (63%, или 65 640)", уточняват от "Транспорт и околна среда".

Същевременно организацията предупреждава, че не всички изнесени от Германия дизелови двигатели имат необходимите филтри за вредни частици. По всичко изглежда, че по този начин се създава парадоксална ситуация, в която Германия и други западноевропейски държави предават "наследството" на дизеловия скандал в по-бедните страни от ЕС.

"Много от изхвърлените дизелови автомобили се изнасят към европейските страни-членки от Централна и Източна Европа, където има по-ниски изисквания. Това не решава проблема с качеството на въздуха", категорични са от "Транспорт и околна среда".

"Повече от половината от всички внесени дизеловите автомобили са на над 10-годишна възраст, т.е. нямат задължителния от 2011 г. насам стандартен филтър за твърди частици.
Така се изхвърлят прахови частици във въздуха, причиняващи рак, и от статистическа гледна точка те са причина всяка година в България да причиняват над 13 хил. смъртни случая", отбелязват от организацията.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Шерцингер гледа българско предаване Направи й впечатление пантомима Гери от Игри на волята потъна в скръб (СНИМКА) Инфлуенсърката загуби майка си
Какво се случва с Крисия и Никола Цолов? Гаджета ли са? В Национален парк „Пирин“ откриха мъж, обявен за починал преди години Служители на парковата охрана открили мъжа, който проявил агресия, когато му били поискани  лични документи за да му бъде написан акт за нарушението
Не купувам безобразно скъпата Нутела, а си я приготвям сама у дома от обикновени банани: Здравословна и вкусна! За разлика от класическата Нутела, тя не съдържа палмово масло или рафинирана захар Тази течност може да предотврати редица здравословни неприятности Какаото е много полезно, сочат експерти
Тайна съставка прави перфектни тези палачинки Рецепта без дупки за солен и сладък пълнеж! Масова стрелба до България Има жертви в Гърция
Подарък за учителите в Деня на будителите: Увеличават заплатите им Kонкретните параметри все още се обсъждат със синдикатите и директорите, посочи министърът Сърбин с гръмко изказване за Мони Николов Подчерта, че Симеон е бижу в спорта
Вкусна, топла и ароматна гъбена супа с пиле Идеална за студените есенни дни Наводнение във Варна Получиха се водопади