Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Дизелгейт: Как Германия "изнася" скандала у нас?

Ключови думи: дизел, автомобил, гориво, кола

Германия постепенно се отказва от употребата на дизеловото гориво. Старите дизелови двигатели се бракуват много преди крайния срок за експлоатация или биват изнасяни в чужбина. Екологична организация се опасява, че този факт ще влоши качеството на въздуха в страните от Източна Европа, включително в България, където голяма част от употребяваните автомобили се внасят именно от Германия, пише изданието Focus.

От редакцията подчертават, че са провели разследване с това каква е съдбата на старите автомобили с дизелови двигатели. Резултатите от него показват, че превозните средства, които не са бракувани съгласно изискванията и стандартите Европейския съюз, биват насочвани към пазарите в Източна Европа и Африка, пише "Фокус".

Екологичната организация "Транспорт и околна среда" (T&E) помага да се изясни картината за това как износът от Германия на употребявани дизелови автомобили може да промени Източна Европа. Организацията представя данни, съгласно които през 2017 г. България е внесла над 100 хил. употребявани автомобила, от които над една трета (около 35 хил.) са били с дизелови двигатели.

"Около една четвърт (27%) от изнасяните от Западна Европа към България дизелови коли идват от Германия (около 26 872). Най-голямата част от внасяните в България автомобили са от Италия (63%, или 65 640)", уточняват от "Транспорт и околна среда".

Същевременно организацията предупреждава, че не всички изнесени от Германия дизелови двигатели имат необходимите филтри за вредни частици. По всичко изглежда, че по този начин се създава парадоксална ситуация, в която Германия и други западноевропейски държави предават "наследството" на дизеловия скандал в по-бедните страни от ЕС.

"Много от изхвърлените дизелови автомобили се изнасят към европейските страни-членки от Централна и Източна Европа, където има по-ниски изисквания. Това не решава проблема с качеството на въздуха", категорични са от "Транспорт и околна среда".

"Повече от половината от всички внесени дизеловите автомобили са на над 10-годишна възраст, т.е. нямат задължителния от 2011 г. насам стандартен филтър за твърди частици.
Така се изхвърлят прахови частици във въздуха, причиняващи рак, и от статистическа гледна точка те са причина всяка година в България да причиняват над 13 хил. смъртни случая", отбелязват от организацията.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Ръст на доходите с 18,6%, а на разходите – със 17,4% през тримесечието Най-много от разходите ни са за храна и безалкохолни – 29,8%  Гриша Ганчев окончателно излиза от футбола, дари "Литекс" на Общината Бизнесменът подари цялата спортна база, която изгради в северния град на кметството 
Разискваха развитието на образованието на сбирка на Ротари клуб "Бургас" Присъстваха Михаил Ненов, Динко Раднев, Янко Стойчев и проф. Милен Балтов Катастрофа с участието на бившия сръбски президент Няма пострадали
Вижте новата пенсия за възраст и стаж От НОИ ще направят навреме преизчислението на два милиона и 40 хиляди души МС реши: 2100 лв. е най-ниската заплата в държавните университети Министерското постановление влиза в сила със задна дата - 1 януари 2024 
Издадоха акт 16 на новите спортни игрища в „Меден рудник“ (СНИМКИ) На 17 май отбелязваме Деня на българския спорт 6 житейски урока, които повечето хора игнорират Вижте кои са
Цигара подпали кабелите за спектакъла "Звук и светлина" на Царевец Щетите тепърва ще се установяват Apple вкарва ChatGPT в iPhone Какво значи това за потребителя?
Марихуана цъфна в градинката пред Районно управление на МВР Семенцата от канабис случайно се появили в градинката на ченгетата Пред очите на Пулев: Млатиха се до кръв в пандиза Топдиригентът Левон Манукян дирижира хора на затвора