Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Пет мита за зимните гуми

Ключови думи: зимни, гуми, митове
Зимата наднича иззад ъгъла и отново настъпи време за преобуване на автомобила. Когато този момент настъпи, в шофьорските разговори неминуемо се завръщат няколко мита за зимната гума, които здравият разум веднага трябва да развенчае, пише Факти бг.

Мит №1. Важни са не гумите, а опитът

Майсторството и стажът зад волана безспорно са важни. Дори и гениален художник обаче не може да нарисува шедьовър с проскубана четка. Добрите зимни гуми позволяват на разумния водач да спира по-лесно, да управлява по-надеждно и при нужда да ускорява по-ефективно. Монетата, разбира се, има и обратна страна - глупакът може да причини куп поразии и с най-качествените зимни гуми.

Мит №2. Двойното предаване не се нуждае от зимни гуми

Дяволски опасна заблуда. Дори да се допусне, че автомобил с четири задвижващи колела ще ускорява нормално на сняг, остават управляемостта и спирането. Законите на физиката не зависят от типа на трансмисията. Най-съществена роля за ефективното намаляване на скоростта през зимата играят именно гумите.

Мит №3. Широките гуми са по-удачни за зимата 

Тестовете недвусмислено доказват, че през зимата автомобилът се държи най-добре на пътя със заводския размер. Широките гуми имат по-голяма контактна площ, но на сняг и лед са безпомощни. Автомобилите от световния рали шампионат неслучайно се обуват в смешно тесни гуми за зимните стартове. 

Мит №4. Ако не стигат парите, по-добре да се купят само две скъпи гуми и да се монтират на едната ос

Друга опасна заблуда. Ако на единия мост са монтирани зимни гуми, а на другия - летни, рискът от загуба на контрол върху управлението на колата нараства многократно. Щом бюджетът е ограничен, по-добре да се купи пълен комплект от 4 гуми от евтин модел, отколкото да се експериментира с живота и здравето. 

Мит №5. С добри зимни гуми може да се кара целогодишно

Летните и зимните гуми (особено скандинавските, които са проектирани за експлоатация в наистина студено време) се различават не само по рисунъка на грайфера, а и по състава на каучуковата смес. Експертите са единодушни, че при температура от 5-7 градуса под нулата лятната гума вече е изгубила повечето от свойствата си. Същото важи и за зимната, която променя значително характеристиките си над 7-10 градуса.


0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Босът на Ботев Пловдив с коментар за чутовния екшън "Момчето можеше да бъде убито", каза Филипов Кметският син Орлин с трогателен жест в "Ергенът" Дари с романтичен пръстен красавицата Натали
Няма глобени шофьори за превишена средна скорост Тол камерите от рамките по магистралите и пътищата от първи и втори клас втори месец снимат автомобили, които преминават с превишена средна скорост 20-годишен страхотен спортист чу ужасяваща диагноза Топич е с рак
Фатална катастрофа с моторист На пътя Пловдив-Карлово Невиждан екшън, пиян мъж прободе с нож полицай в България Пострада още един човек
Какво стои зад детската агресия – липса на внимание или психично страдание? Семейството е ключово в развитието на децата 9 души загинаха в храм Ужасна трагедия в Индия
50 мл ракия, сланина и лук: Народната рецепта за желязен имунитет през зимата Тази комбинация не е просто вечеря, а истинска „витаминна бомба“ и имунен щит Огромен екшън в Пловдив! Прекъснаха Локо-Ботев Наумов е ударен, мачът е прекратен при 1:1
От 4 ноември: Промяна в организацията на движение на АМ „Тракия“ в област Бургас Участъците ще бъдат сигнализирани и обезопасени с пътни знаци 10-годишно дете почина в двора на училище Трагедия в Гърция