Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Агресивното шофиране вдига разхода повече, отколкото си мислим

Ключови думи: шофиране, гориво, разход, нерви, газ, спирачка
Всички знаят, че агресивното шофиране хаби гориво. Но е трудно да се определи точно колко губят водачите, когато управляват колите си по този начин.

Проучване на изследователи от Националната лаборатория Оук Ридж при Министерство на енергетиката на САЩ показа количественото въздействие на нервното шофиране - с много натискане на газ и спирачки - върху икономията на гориво и потреблението.

Учените са изчислили, че агресивното поведение зад волана може да намали пробега при леките автомобили с около 10 до 40 процента - при честото спиране и тръгване в градската среда - и с приблизително 15-30 процента при магистрални скорости.

Агресивният стил на шофиране оказва много лошо влияние върху икономията на гориво, и то вероятно повече от това, което мислят хората. Това твърди Джон Томас, ръководителя на проучването, публикувано от инженерната професионална организация SAE International, пише GreenTech.

За да се справят с тази сложна тема, изследователите анализирали няколко предишни проучвания, разработили нов енергиен модел на превозните средства и ги приложили към два "средностатистически" седана: хибридно електрическо превозно средство и конвенционално бензиново превозно средство.

Те провели тестове с двете превозни средства чрез експерименти с шофиране в Националния център за изследване на транспорта на лабораторията. След това сравнили разликите в разхода на гориво. По-специално, учените оценили и ограниченията на хибридното превозно средство, когато възстановява енергията чрез регенеративните си системи, при различните нива на твърдо спиране.

"Новият енергиен модел, който създадохме, се съсредоточи върху ограниченията на регенеративната спирачна система, заедно с различните нива на агресивност при шофирането, показвайки, че това може да доведе до по-големи промени в икономията на гориво при хибрида в сравнение с конвенционалното превозно средство", посочва Томас, цитиран от Bulnews.

Като цяло проучването потвърждава по-ранните твърдения, че хибридните превозни средства са по-чувствителни към стила на шофиране, отколкото конвенционалните бензинови превозни средства, въпреки че хибридите почти винаги постигат много по-добра икономия на гориво.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Грабвайте велосипедите, Greenburg+ ви канят на велотур на 18 май Целта на събитието е да насърчи използването на велосипеда като устойчив, екологичен и здравословен начин на придвижване Мария Елена прави най-вкусните и здравословни кюфтета от тиквички С тази диета отслабнах с 10 кг за един месец, споделя тя
Съдбовните години в живота на всяка зодия, след тях никой никога не е същият Важните години в живота на човек могат да бъдат изпълнени както с добри и приятни събития, така и с трудни и разрушителни, казват астролозите Приключвала с публичните демонстрации на... Никога повече не искам да говоря публично за мъжа в живота ми, отсече Светлана
Каза тежки думи Косара не е на себе си от ревност Дарява космическа сума "Хората ще казват много неща за мен, когато умра, но аз съм решен "той умря богат" да не е едно от тях", написа Бил Гейтс
Румен Радев: Отдаваме почит към саможертвата на милиони хора Днес е Деня на Европа Червена боя на входа на Министерството на културата, има задържан Не са ясни мотивите за вандалския акт
Стрелба в София Нарушилият закона е пуснат под домашен арест Брутално провинение във Варна! Полицаи са били принудени да... Служители на реда оставят автомобила си и догонват пеша кола с мъртво пиян шофьор
Издирват 16-годишния Виктор Семейството на момчето е разтревожено Млад мъж погази закона в Айтос Открадна чантата на 32-годишна жена