Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Министър Кунева отговори на 8-годишния Боян

Боян ми помогна, защото се опитваме да променим подхода в образованието, каза просветният министър
Ключови думи: ученик, меглена кунева, мон, бележник, правила, флагман
„Когато те похвалят, ти порастват крила! Привърженик съм за поощряването на добрите постъпки и ще се боря срещу агресията в училище”. Това каза вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева на 8-годишния Боян Ганев, ученик от II клас в столичното 51 СОУ, който днес бе в МОН по покана на министъра.

Детето написа отворено писмо до Меглена Кунева, в което предлага промени в ученическата книжка, които да насърчават доброто поведение сред учениците (ВИЖ ТУК). Писмото, публикувано първо в "Мениджър Нюз",  получи сериозен отзвук в социалните мрежи, събирайки много голяма подкрепа.

Още в началото на писмото си Боян поставя въпроса защо в бележника няма графа за похвали, а само за забележки. Веднага след това уточнява, че според училищните правилници забележката е вид наказание и бележникът наред с оценките за успех, служи за отбелязване единствено на лошите постъпки, а добрите прояви се игнорират, понеже за тях място не е предвидено. По този начин през учебната година се регистрират само лошите действия на учениците, а нерегистрирането на добрите води до тяхната бърза забрава, каза на срещата Боян Ганев.

„Ще предложа на експертите за следващата учебна година съдържанието на бележника да се промени. Възможно е графата ЗАБЕЛЕЖКИ да се преобразува в по-неутрална форма и да бъде заменена с БЕЛЕЖКИ. Забележката в момента се възприема повече с критично съдържание.”, заяви вицепремиерът Кунева.

Според Боян Ганев ако системно се поощряват добрите постъпки, както се наказват лошите, това би намалило агресията между учениците и посещението на училище би станало по-приятно за всички. По този начин и в масовия случай изреченото от учителя „Дай си бележника!” няма да звучи страшно.
„Една добра дума може да даде повече кураж на ученика, отколкото непрекъснатите критика и забележки”, каза министър Кунева.

„Боян ми помогна, защото се опитваме да променим подхода в образованието. Има два начина на мислене. Единият е оценка и строг контрол. Другият е от първи до четвърти клас да не се напрягат децата. Аз бих казала - окуражете ги и те ще извадят най-доброто от себе си. Гледната точка на Боян подкрепя второто и се надявам това да се сбъдне”, допълни вицепремиерът.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Пролетно надиграване на учители в Айтос Педагозите станаха хоротропци, учениците – зрители Самоубийство в Стара Загора Жена се хвърли от блок
Носталгия ли? Ето с какъв безумен хонорар върнаха Зуека Сумата бързо е накарала актьора да размисли Русия подкрепя 30-дневно прекратяване на огъня в Украйна, но с "отчитане на нюансите" Русия няколко пъти заяви, че въвеждането на продължително примирие зависи от създаването на механизми за наблюдение
Експерт със смразяващи данни за доходите на българите Проучването на ИПИ показва нарастване на процента бедни на годишна база спрямо 2023 г. Баба Ванга вдъхнови румънски хит  „Очите ѝ затворени, но вижда всичко“
Такси блъсна и уби мъж на пешеходна пътека Тежкият инцидент е станал тази сутрин в Русе Варненци на протест с искане за зоополиция Те настояват за по-строг контрол и ефективни наказания
Какво пропусна Путин в речта си за Деня на победата? Той се нуждае от този култ към победата, който създаде Най-богатите са виновни за 2/3 от глобалното затопляне 10% от милионерите на планетата причиняват най-големите щети на околната среда
Европейски лидери заминават за Киев на безпрецедентно посещение Ще продължим да увеличаваме подкрепата си за Украйна, единни са няколко държави в ЕС Пакистан започна военна операция срещу Индия Съседните страни водят боеве помежду си от три десетилетия насам